KALICI ÇEVRE BİLİNCİ ÖNEMİNİN AŞILANMASINA YÖNELİK UYGULAMA VE ETKİNLİKLERE ÖRNEK BİR ÇALIŞMA.
Cihan SELİMOĞLU*
Nasip DEMİRKUŞ*
*Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
Zeve kampusu/VAN
ÖZET
Bu bildiride; YYÜ Eğitim Fakültesi Biyoloji Anabilim Dalında her yıl geleneksel olarak doğayı tanıma ve çevreyi temizleme etkinliğinin uygulanışında; kullanılan araçlar, araçların yapılış amacı, etkinlikte plastik türevleri ve cam toplanırken; sağlık ve teknik açıdan izlenen yöntemler hakkında bilgi verilecektir.
Toplum ve Çevre Derslerinde de;tüm biyoloji ve fen bilgisi sınıflarına etkinlikten önce; yapılan çalışmanın önemi, nedeni ve gerekliliği hakkında tartışmaya ve yoruma açık verilen bilgiler sunulacaktır.
Uygulama alanında kullanılan araçların;uygulanış biçimine yönelik ve uygulama alanında çalışan öğrencilere ait bir sunu çerçevesinde bilgi verilecektir.
Sonuç olarak:pratikte edinilen bilgilere dayalı olarak;her aşamadaki öğrencilerimize çevre bilincini zevkli refleks ve alışkanlıklar haline getirmek için;okul öncesinden üniversiteyi bitirene kadar, bu tip uygulamalı etkinliklerin bazı derslere ilave edilişi konusunda birkaç etkinlik modeli gerekçesi bilimsel verilere dayalı olarak önerilecektir.
Bildiride, yukarıdaki bilgiler web sayfası-Internet entegreli PowerPoint sunusu şeklinde verilecektir.
Anahtar Kelimeler Kalıcı Çevre Bilinci, Çevre Etkinliği, Çevre Uygulama Dersi Grafik