|
T.C.
BAŞBAKANLIK DEVLET
PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
|
PROJE TÜRÜ
ð Temel Araştırma X Uygulamalı
Araştırma ðTeknoloji
Geliştirme ð Araştirma Altyapısı ðBilim İnsanı Yetiştirme ðSosyal Araştırma |
|||||||
ÜNİVERSİTELERE
AİT İLERİ ARAŞTIRMA PROJESİ BAŞVURU FORMU - 2006
|
|||||||||
1. PROJE BAŞLIĞI : Fen Bilgisinde Önemli Kavramlarla İlgili
Somut Materyal Geliştirme |
|||||||||
2.
ANAHTAR SÖZCÜKLER: Öğretim, Eğitim, Fen, Materyal, Biyoloji,
Fizik, Kimya, Kullanmak, Kullanım |
|||||||||
3a.PROJE
YÜRÜTÜCÜSÜ Atilla TEMUR |
3c.
ADRES
: YYÜ Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü 65080 Zeve Kampusu/ VAN |
||||||||
3b. ÜNVAN Yrd. Doç.Dr. |
|||||||||
3d.
İLETIŞIM BILGILERI |
3e.
TARİH 31.05.2005 |
3f.
İMZA |
|||||||
Tel : ( ) |
Faks: ( x ) |
E-Posta: temurat@yahoo.com |
|
||||||
4.
PROJEYİ ÖNEREN KURULUŞ :Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
5. PROJE SÜRESİ (AY) |
24 |
|||||||
6a.
TOPLAM PROJE MALİYETİ (YTL) |
6b.İSTENİLEN
DESTEK MİKTARI (YTL) |
6c.ONAYLANAN
DESTEK MİKTARI (YTL) (Boş Bırakınız) |
|||||||
48150 YTL |
48150 YTL |
||||||||
7.PROJEYLE
İLGİLİ OLARAK BAŞKA BİR KURUMDAN DESTEK İSTENDİ Mİ? HANGİ KURUMDAN? YÜZÜNCÜ YIL
ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMA FONU |
|||||||||
8.
PROJE ÖZETİ Projenin kapsamı,
amacı, hedefleri ve elde edilecek ekonomik, sosyal ve bilimsel faydaları
belirtiniz. Araştırma yöntemini özetleyiniz, yenilik ve ticari potansiyelini
tartışınız. Projenin desteklenmesi durumunda bu özet kamuya açılacağından
gizli ve fikri mülkiyet hakkı bulunan bilgilere yer verilmemelidir. ( Kutuya
sığacak şekilde doldurunuz) |
|||||||||
Bu çalışmada, Fizik,
Kimya, Biyoloji ile ilgili önemli
kavramlarının doğru ve kusursuz
algılanması ve öğrenilmesi amacıyla, her kavram için en uygun materyallerle eşleştirilecektir. Seçilen
materyalin özelliklerinin yanı sıra,
aynı materyalin üzerinde gösterilebilecek veya tanımlanabilecek
kavramların sayısı ve özellikleri ortaya konmaya çalışılacaktır. Kısaca
kavramın özelliğine bağlı olarak; hangi materyal veya materyallerin,
seçileceğini, materyal seçme kriterleri dikkate alınarak yapılacaktır.
Gerekli durumlarda bir kavram için tek veya çok örnek sunma ilkesine
uyulacaktır. Fen bilgisi derslerinde okutulan
Fizik, Kimya ve Biyoloji
ilgili, Fen bilgisi kitaplarında adı geçen kavramlara öncelik tanınacaktır.Bu
kavramlarla ilgili materyaller aşağıdaki kaynaklardan sağlanacaktır. 1-
Doğadan toplanan materyaller;
Örneğin bitki,hayvan örnekleri, resim
ve filmler (Projenin giderleride belirtilen; dijital fotoğraf makinası, video
kamera, tarayıcılar kullanılacaktır.)
toplanacaktır. 2-Yapay ortamdan toplanan materyaller; Sanayi,
eğitim kurum-kuruluşları, fabrikalar vb.. aldığımız sanayi malları, Cd ler,
filmler ve kitap kütüphane
bilgileri (Projenin giderlerinde
belirtilen; dijital fotoğraf makinesi, video kamera, tarayıcılar
kullanılacaktır) toplanacaktır. 3-Kişisel ve kurumsal kaynaklarda olabilir;
Uzman kişi ve kuruluşlardan bilgi temini. 4-Kendimiz üretebiliriz.Ör. okul
içindeki faaliyetin bilgi toplamak, sanal ortamda, sunu slayt, animasyon - simülasyon ve
gösteri hazırlamak., (Microsoft ürünleri, FlipPublisher1, UleadVideo7, 3DMax
vb programları kullanılacaktır)Televizyondan bilgisayara kayıt yapılacaktır. 5-Sanal Kaynaklar; Copernic. Google,
AltaVista vb. arama motorları kullanılarak; internetten bilgi arama
kurallarına uygun olarak konuyla ilgili bilgi toplanacaktır. Dijital
ortamdaki dergi, kitap, resimlerden, belgesellerden ve filmlerden yararlanılacaktır. Bu konuyla ilgili kaynaklardan
toplanan materyaller: gerektiğinde; scanner taranarak bilgisayar ortamına
aktarılacaktır. Diğer taraftan dijital
fotoğraf makinesiyle ve video kamerayla çekilen filmler, bilgi tarama
motorlarıyla internetten indirilen görüntüler, sanal
araçlar(PhilipAlbüm, 3Dmax, Adobe Premier, Ulead Video 7 ,Power- point ve
diğer mikrosoft ürünleri ) kullanılarak, amaca uygun rötuş, açıklayıcı
yazılar- ve düzenleme yapılacaktır. Projöktör sunumu yardımıyla da hazırlanan
sunular uygulamaya konulacaktır. Daha sonra bu
kavram-isimleri en doğru ifadelerle temsil eden materyallerin seçimi, proje
elemanlarınca materyal değerlendirme kriterlerine göre yapılacaktır. Bunun sonucunda: Fen Bilgisi görsel kavram-isim tanım
havuzu oluşturulacaktır. Sanal araçlar kullanılarak: Fen Bilgisi
kavramlarına ait bir Dijital Kitap hazırlanacaktır. Bu yöntemde; bir materyali ilk öğretim için takdim ederken
üzerinde bulunması gereken isim ve kavramlarının sayısı az ve basittir. Aynı
materyal; orta öğretim, yüksek öğretime doğru gidildikçe üzerinde gösterilen
kavram ve isim sayısı artacaktır. Böylece
seçilen bir materyal çok amaçlı
kullanılabilecektir. |
|||||||||
9.
PROJEYİ ÖNEREN VE DESTEKLEYEN KURULUŞLAR (Fazla ise liste ekte verilmelidir)
ÖNEREN KURULUŞ |
YETKİLİNİN ADI -
SOYADI |
ÜNVANI (Üniversiteler
için Rektör/Rektör Yrd) |
TARİH |
İMZA |
YYÜ.EĞİTİM FAKÜLTESİ |
|
|
31.05.2005 |
|
TELEFON : ( ) |
FAX: ( x ) 0432 2251368 |
E-POSTA:
temurat@yahoo.com |
||
DESTEKLEYEN KURULUŞ
ADI |
YETKİLİNİN ADI-SOYADI |
ÜNVANI |
TARİH |
İMZA |
|
|
|
|
|
TELEFON : |
FAX: |
E-POSTA: |
||
DESTEKLEYEN KURULUŞ
ADI |
YETKİLİNİN ADI-SOYADI |
ÜNVANI |
TARİH |
İMZA |
|
|
|
|
|
TELEFON : |
FAX: |
E-POSTA: |
||
DESTEKLEYEN KURULUŞ
ADI |
YETKİLİNİN ADI-SOYADI |
ÜNVANI |
TARİH |
İMZA |
|
|
|
|
|
TELEFON : |
FAX: |
E-POSTA: |
||
DESTEKLEYEN KURULUŞ
ADI |
YETKİLİNİN ADI-SOYADI |
ÜNVANI |
TARİH |
İMZA |
|
|
|
|
|
TELEFON : |
FAX: |
E-POSTA: |
10.
PROJE EKİBİ (Yardımcı Araştırmacı ve Personel
Dahil)
ADI-SOYADI |
KURUMU |
GÖREV/ÜNVAN |
TELEFON |
E-POSTA |
İMZA |
Atilla TEMUR |
Eğitimi Fakültesi |
Yrd.Doç. Dr. |
0432 2251369 |
temurat@yahoo.com |
|
|
Eğitimi Fakültesi |
Doç.Dr |
0432 2251369 |
nasip@hotmail.com |
|
Zeynal BOYNUKARA |
Eğitimi Fakültesi |
Yrd.Doç.
Dr. |
0432 2251369 |
|
|
Hasan GENÇ |
Eğitimi Fakültesi |
Yrd.Doç.
Dr. |
0432 2251369 |
|
|
Hasan BAKIRCI |
Eğitimi Fakültesi |
Arş.Gör. |
0432 2251369 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.GENEL BİLGİLER : A-Konuyla İlgili Yapılan Çalışmalar ve Kaynak Listesi
Konu ile
ilgili olarak, internetten Copernic, Altavista ve Google gibi tarama
motorlarına; Türkçe; “fen bilgisi
öğretimi, biyoloji, kimya, fizik,
kavram, öğretim, sayısal, sanal,
materyal geliştirme” ve İngilizce; science
teaching, biology, chemistry, physics, concept, teaching, digital, virtual,
material development” gibi anahtar kelimeler; 16.11.2004-17.12.2004
tarihleri, arasındaki ilgili web adresleri, tarama motorları kurallarına uygun
olarak; yukarıdaki kavramlar, ikili yada
çoklu mantıklı gruplar halinde yazılarak internetten arama yapılmıştır. Bulunan
yaklaşık 200 web sayfasından konuyla yakın ilgili olan web adreslerine
girilmiş, edinilen bilgiler (aşağıda
listelenen web adresleri),
çoğunlukla branşlar, (fizik, kimya biyoloji) kavram tanımları, kavramların
doğru algılanması ve pekişmesi ile ilgili olduğu görülmüştür. Projede
belirtilen fen bilgisi kavramlarına uygun
sanal ve gerçek materyal
üretmekle direkt ilişkili olan web
adresine rastlanmamıştır.
Proje konusu ile ilgili bazı Web adresleri
aşağıdadır;
http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/
http://educ.queensu.ca/~science/
http://www.ouhk.edu.hk/cridal/misc/okebukola.htm
http://www.teach-nology.com/ideas/subjects/science/1/
http://www.nsdc.org/midbook/foundation.pdf
http://www.rsc.org/pdf/uchemed/papers/2000/41_hutchinson.pdf
http://gse.gmu.edu/centersoffices/crest/about.htm
http://www.kidsource.com/education/science.gifted.html
http://www.nul.ls/faculties/education/dept_scie.htm
http://www.utc.edu/Administrati/WalkerTeachinResoureCenter/FacultyDevelopment/ConceptMapping/
http://www.pages.drexel.edu/~fh25/main/Scholarly/aect2000_science_dl.htm
http://www.cellbioed.org/articles/vol2no4/article.cfm?articleID=71
http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/instruct/4mat.html
http://lsc-net.terc.edu/do.cfm/conference_material/6877/show/use_set-oth_pres
http://www.science-class.net/data_collection_technology.htm
http://www.symbion.ki.ku.dk/phd/kathrine_k_eriksen/project.htm
Basılı kaynaklardan edinilen bilgiler (aşağıda listelenen
kaynaklar) genellikle kavram ağları, kavram haritaları, anlam çözümleme
tabloları ve kavram tanımlarıyla ilgili bilgileri içermektedir. Ayrıca çok
sayıda fen bilgisi kitaplarında kavram tanımlarıyla ilgili teorik bilgi
bulunmaktadır. Ancak kavramlarla ilgili görsel materyaller yeterli değildir.
Projenin
bilimsel önemini dört ana başlıkta toplamak mümkündür. Bunlar;
1.
Doğal ve sanal ortamlardaki materyalleri
ilişkilendirerek, uygulamaya yönelik öğrencilere beceri kazandırmak ve kaynak
veri oluşturmak.
2.
Düşük maliyetli ve kaliteli
ders materyali geliştirmek.
3.
Fen bilgisi anabilim dalına
uygulamaya yönelik ders araç ve gereci kazandırmak
4.
Benzeri projelerin, diğer
alanlarda da uygulanmasına ve ders materyali geliştirmeye örnek oluşturmak.
5.
Fen Bilgisi Sanal ve Gerçek
Materyal Hazırlama Odasının uygulamaya konması ve örnek teşkil etmesi.
Bu projenin
genel amaçlarını on üç ana başlık altında toplamak mümkündür.
1.
Fen Bilgisi ile ilgili kavramların daha doğru
öğrenilmesini ve uygulanmasını sağlamak,
2.
Öğretimde kavramların doğru anlaşılması,
öğrenilmesi, değerlendirmesi, uygulanması ve işlemesine yönelik yöntem
geliştirmek.
3.
Toplanan verileri daha ekonomik olan sanal
ortamda kullanılabilir hale getirip, Dijital Fen Bilgisi Kavram Kitap CD si hazırlamak.
4.
Gelecekte yapılabilecek benzeri eğitim-öğretim
çalışmaları için veri kaynağı oluşturmak
ve
bu konuda çalışma yapanları yönlendirebilmek.
5.
Doğal ve sanal materyal geliştirme yöntemine yönelik çalışmalara örnek teşkil
etmek.
6.
Bilgisayar ortamında öğretim amaçlı ders
materyali ve yöntemleri geliştirmek
7.
Ders materyali seçiminde yeni yöntem geliştirmek
8.
Alınan cihazlar Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi
anabilim dalında kullanılacaktır.
9.
Çok sayıda tarayıcı (scanner) (8-10) alınarak,
sanal ortama materyal aktarma ve ders materyali hazırlama uygulamaları
yaptırılacaktır.
10. Bütün yapılan
bu çalışmalardan diğer Üniversitelerin yararlanması için Anabilim Dalı Web Sayfasına aktarılacaktır.
11. Alınan alet
ve ekipmanlarla “Fen Bilgisi Materyal Hazırlama Odası” oluşturmak. Buna ilave
olarak; öğrencilere fen bilgisi kavramalarına uygun gerçek ve sanal ders
materyali üretmeyi uygulamalı olarak yaptırmaktır.
12. Öğrencilere
uygulamada hazırlatılan sanal ve gerçek materyalin fazlası okullarında
kullanmak üzere kendilerine verilecektir.
13. Proje sonunda
daha kaliteli görsel ve işitsel sanal ders materyali elde edilmiş olacak
MATERYAL VE YÖNTEM :
Materyal
Fen bilgisi
kavramları ile ilgili olarak projede görev alan her araştırmacının elinde
bulunan mevcut materyaller (preparat, fotoğraf, kuru ve taze biyolojik
materyaller, fizik ve kimya ile ilgili materyaller) veri havuzuna
aktarılacaktır.
Proje ile
ilgili araç-gereçler ilk dönemde alındıktan sonra öğrenci uygulamalarında,
laboratuarlardan ve doğadan toplanan-hazırlanan materyaller uygun yöntemlerle
dijital ortama aktarılarak veri havuzu genişletilecektir.
Projede görev
alan araştırmacılar kendi branşları ile ilgili kavramları yabancı dillerde
sanal bilgi tarama motorlarını kullanarak, veri havuzu zenginleştirilecektir.
Gerekirse
çeşitli kurum-kuruluş ve internetten fen bilgisi kavramlarını ilgilendiren
eğitim araç ve gereçleri ile ilgili veriler toplanacaktır.
Her öğretim
üyesi branşı ile ilgili tespit ettiği kavramaları öğrencilere sunu ödevi olarak
verecektir. Ancak öğrencilerin internetten ve diğer ortamlardan bu bilgilere
nasıl ulaşılacağı yöntemleri uygulamalı olarak gösterilecektir. Toplanan
bilgiler veri havuzuna aktarılacaktır.
Materyal
kısmında belirtilen yöntemle materyaller havuzda biriktirilecektir.
Toplanan
materyallerde, uygun sanal programların (Adobe Photoshop, PhilipAlbüm, 3Dmax,
Adobe Premier, Ulead Video 7, Power-point ve diğer mikrosoft ürünleri) deneme
veya satın alınan sürümleri kullanılarak amaca uygun rötuş ve düzenlemeler
yapılacaktır.
Proje
araştırmacıları bir araya gelerek; materyal geliştirme kriterlerini dikkate
alarak, her kavram için en uygun eşleştirme ve ilişkilendirme yapacaklardır.
Projenin
başlangıcından itibaren Anabilim dalı web sayfasında proje taslağı üzerinde
alınan malzemeler, yapılan işler, her aşamada aktifleştirilerek web sayfasında
izlenmesi mümkün hale getirilecektir. Örnek; http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/proje/atik/index.htm
Son aşamada; bu araştırma sonucunda elde edilen bütün
kavramlar alfabetik ve konulara göre dizayn edilerek, PhilipAlbüm Pro ile sanal
fen bilgisi kavramları CD’si (sanal kitabı) hazırlanarak kesin raporla birlikte
araştırma fonuna takdim edilecektir.
14. YÖNTEM
DÜZENİ
Projenin;
% 20’sini yürütücünün, % 20’şer de yardımcı araştırmacının (%80)
gerçekleştirmesi planlanmaktadır.
15.ARAŞTIRMA OLANAKLARI :
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen bilgisi laboratuarında
15 mikroskop, 1 adet 80 ekran televizyon, tepegöz, Terazi, Su Banyosu,
Distilasyon, Düzeneği, Santrifüj, Isıtıcı, Termometre, Beher, Erlen, Deney
tüpü, Pipet, Ayırma hunisi, Piset, Kıskaç, Pens, Spatül
Optik takımları (5 adet) , Güç kaynakları (10 adet ), Eşit kollu terazi
(2 adet) vardır.
Ayrıca,
aşağıdaki sanal programlar Anabilim dalımızda mevcut olup, proje elemanlarınca
etkili bir şekilde kullanılmaktadır.
Adobe Photo
Delux Business Edition, HP Albüm, fotoğraf ve görüntü yazılımı, Filip Albüm
Professional, çeşitli tarama motorları ve bazı Microsoft sanal ürünleri
çalışmada kullanılmak üzere mevcut bulunmaktadır.
16.
ÇALIŞMA TAKVİMİ
Proje Süresi; 24 ay olarak
planlanmıştır.
ilk
döneminde (15 Ekim 2005-15 Şubat
2006) projede kullanılacak tüm malzemelerin alımı gerçekleştirilecek ve
proje ile ilgili ön çalışma yapılacaktır. Bu dönemde, sanal ve medya ortamında
toplanan materyallerin dijital ortama aktarımı gerçekleştirilip,
değerlendirilmesi yapıldıktan sonra, arazide toplanacak materyaller
belirlenecektir. Gereksinim duyulan materyallerin toplanacağı çalışma alanları
ve tarihleri belirlenecektir.
İkinci
döneminde (15 Şubat-15 Temmuz 2006) Proje materyalleri; ilgili kaynaklardan
ve araziden toplanarak teşhis edilecektir. Bu materyallerin listesi,
dosyalanması ve proje elemanlarınca değerlendirmesi ile ilgili bilgiler
sunulacaktır. Bu dönemde 30 gün Arazi çalışması yapılacaktır (makroskobik ve
mikroskopik biyolojik materyal
toplanması) buna paralel olarak, ilk dönem ve bu dönemde toplanan
materyallerin: resim, film, görüntülerden (scannerdan) elde edilen verilerin;
grafik ve film programlarında rötuşları yapılacaktır. Gerçek materyallerde
kurutma ve saklama tekniklerine uygun işlemlerden geçirilerek muhafaza
edilecektir. Bunlara bağlı olarak kavramlarla ilgili tanımlar yapılacaktır.
Gerekirse yeni kavramlar üretilecektir. Düzenlenmiş materyal hazırlama yardımcı
programları kullanılarak Dijital
Fen Bilgisi Kavram Kitabı hazırlanmaya başlanacaktır. Aynı zamanda
doğadan materyal toplanması amacıyla çıkılacak arazinin yolluk harcaması, web sayfasının hazırlanması
projenin bu aşamasında yapılacaktır. Bu işlemlerin yapılabilmesi için projede
ön görülen, teçhizattan: fotoğraf makinesi, bilgisayar, scanner, film makinesi,
projeksiyon makinesi, sunu kamerası ve mikroskopların bu aşamada satın alımı
gerekmektedir.
Üçüncü rapor döneminde
(15 Ocak 2007); Toplanan materyaller grafik-resim ve film programlarında
amaca uygun hazırlanarak deneme ve uygulamaları yapıldıktan sonra; seçilen
kavramların tanımlarına en uygun materyaller seçilerek ilişkilendirme ile ilgili çalışmalar
sunulacaktır.
Son rapor döneminde ise (15 Ekim 2007); projenin amaçları bölümünde belirtilen görüşler
doğrultusunda kesin rapor hazırlanacaktır. Proje materyalleri ve Fen bilgisi
kavramları ile ilgili tüm veriler değerlendirilerek, sunular ve sanal kitapla
ilgili bilgiler yazılı ve CD’lere
kayıtlı olarak rapora eklenecektir.
Doğadan toplanan materyalin
dijital ortama aktarımı ve oluşturulan verilerin kaydedilmesi için CD writer,
lazer yazıcı ve sarf malzemeleri projenin bu aşamasında kullanılacaktır
17a . PROJE TOPLAM MALİYETİ ve İSTENİLEN KATKI MİKTARI
ÖNERILEN (Doldurunuz) (YTL)
|
MAKİNA DONANIM |
SARF MALZEMESI |
HIZMET ALIMI |
SEYAHAT |
YARDIMCI PERSONEL |
TOPLAM
|
GENEL BÜTÇEDEN İSTENİLEN KATKI
MİKTARI |
39800YTL |
2050 YTL |
4500YTL |
1800 YTL |
|
48150 YTL |
ÖNEREN KURULUŞ KATKISI |
|
|
|
|
|
|
DESTEKLEYEN KURULUŞ KATKISI-1 |
|
|
|
|
|
|
DESTEKLEYEN KURULUŞ KATKISI-2 |
|
|
|
|
|
|
TOPLAM PROJE MALİYETİ |
|
|
|
|
|
|
ONAYLANAN KATKI MİKTARI (Boş bırakınız) (YTL)
|
MAKİNA DONANIM |
SARF MALZEMESI |
HIZMET ALIMI |
SEYAHAT |
YARDIMCI PERSONEL |
TOPLAM
|
ONAYLANAN KATKI MİKTARI |
|
|
|
|
|
|
17b. İSTENİLEN KATKI İÇİN ÖDEME PLANI
ÖNERILEN (Doldurunuz) (YTL)
DÖNEM
|
MAKİNA DONANIM |
SARF MALZEMESI |
HIZMET ALIMI |
SEYAHAT |
YARDIMCI PERSONEL |
TOPLAM
|
1-12 AYLAR |
39800YTL |
2050 YTL |
4500YTL |
1800 YTL |
|
48150 YTL |
13-24 AYLAR |
|
|
|
|
|
|
25-36 AYLAR |
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
39800YTL |
2050 YTL |
4500YTL |
1800 YTL |
|
48150 YTL |
ONAYLANAN (Boş bırakınız) (YTL)
DÖNEM
|
MAKİNA DONANIM |
SARF MALZEMESI |
HIZMET ALIMI |
SEYAHAT |
YARDIMCI PERSONEL |
TOPLAM
|
1-12 AYLAR |
|
|
|
|
|
|
13-24 AYLAR |
|
|
|
|
|
|
25-36 AYLAR |
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
|
|
|
|
|
İSTENİLEN DESTEK - 1.
YIL
BÜTÇE KALEMLERI |
ÖNERILEN
|
ONAYLANAN |
||
|
BİRİM DÖVİZ
DEĞERİ (*) (ABD
DOLARI) |
BİRİM FİYATI (YTL) |
TOPLAM
TUTARI (YTL) |
(Boş bırakınız) |
MAKİNA/DONANIM (Proforma
fatura/teklif mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
Dijital Video Kamera ve Aksamı |
3412 |
5500 |
|
|
Dijital
Fotoğraf Makinesi ve Aksamı |
3412 |
5500 |
|
|
Projeksiyon
cihazı |
6514 |
10500 |
|
|
Renkli
Lazer Yazıcı |
930 |
1500 |
|
|
Bilgisayar
ve CD-Writer |
4220 |
6800 |
|
|
Sunu
kamerası |
1860 |
3000 |
|
|
Scanner
10 adetx300 |
1860 |
3000 |
|
|
Trinoküler
mikroskop 2 adet |
1240 |
2000 |
|
|
CCSVR mikr. Video klinik cihazı |
1240 |
2000 |
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
24689 |
39800YTL |
|
|
HIZMET ALIMI
(Önemli alımlar için teklif mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
Taşıt Kiralama
30 gün x150 YTL |
2791 |
4500 |
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
SEYAHAT |
|
|
|
|
Yurtiçi
60Gün x 15TL x 2 Kişi = 1800 TL (Yolluk) |
1116 |
1800 |
|
|
2. |
|
|
|
|
YARDIMCI PERSONEL (Eğitim düzeyi/çalışma süresi belirtiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
GENEL TOPLAM
|
48150 YTL |
|
(*)
Sadece dış alım yoluyla temin edilecek kalemler için yazılacaktır. YTL karşılığı
ilgili sütunlarda belirtilmelidir.
İSTENİLEN DESTEK - 2.
YIL
BÜTÇE KALEMLERI |
ÖNERILEN
|
ONAYLANAN |
||
|
BİRİM DÖVİZ
DEĞERİ (*) (ABD
DOLARI) |
BİRİM FİYATI (YTL) |
TOPLAM
TUTARI (YTL) |
(Boş bırakınız) |
MAKİNA/DONANIM (Proforma
fatura/teklif mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
SARF MALZEMESI |
|
|
|
|
CD,
Yazıcı Kartuşu, Kağıt, Dosya… |
700 |
|
|
|
Yazılım Programları |
750 |
|
|
|
Web Sayfası |
600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
HIZMET ALIMI
(Önemli alımlar için teklif mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
SEYAHAT |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
YARDIMCI PERSONEL (Eğitim düzeyi/çalışma süresi belirtiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
GENEL TOPLAM
|
|
|
(*)
Sadece dış alım yoluyla temin edilecek kalemler için yazılacaktır. YTL
karşılığı ilgili sütunlarda belirtilmelidir.
İSTENİLEN DESTEK - 3.
YIL
BÜTÇE KALEMLERI |
ÖNERILEN
|
ONAYLANAN |
||
|
BİRİM DÖVİZ
DEĞERİ (*) (ABD
DOLARI) |
BİRİM FİYATI (YTL) |
TOPLAM
TUTARI (YTL) |
(Boş bırakınız) |
MAKİNA/DONANIM (Proforma fatura/teklif
mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
SARF MALZEMESI |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
HIZMET ALIMI
(Önemli alımlar için teklif mektubu ekleyiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
SEYAHAT |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
YARDIMCI PERSONEL (Eğitim düzeyi/çalışma süresi belirtiniz) |
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
GENEL TOPLAM
|
|
|
(*)
Sadece dış alım yoluyla temin edilecek kalemler için yazılacaktır. YTL
karşılığı ilgili sütunlarda belirtilmelidir.
18. BÜTÇE GEREKÇESİ
SEYAHAT MASRAFLARI
Materyal toplamak ve resim-video filmlerini
çekmek için araziye çıkıldığında gidiş-dönüş yol harcaması ile günlük
ihtiyaçlarımızı karşılamak için (yemek vb.) gerekli yasal yolluk ve
gündelikleri Bilimsel Araştırma
Projeleri Başkanlığı’ndan talep edilecektir. Bunun için, 2 kişi ile toplam 30
gün (yürütücü ve yardımcı araştırıcı)
arazi çalışmaları yapılması
planlanmakta, 2 şer kişilik gruplar
halinde seyahate çıkılacağı ve yevmiyenin ise 15 YTL olduğu düşünülerek toplam 60x2=120x15=1800 YTL birinci yılda istenmiştir.
Hizmet Alımları
(Kiralama,Onarım,Taşıma,Ulaştırma, v.b harcamalar)
Bu fasılda, araziye çıkıldığında
gerekli taşıt kirasının karşılanması için ödenek istenmiştir. Taşıt kirası için
istenen para, günlüğü 150x 30 gün =
4500YTL birinci yılda istenmiştir.
SARF
MALZEMESI
Hazırlanan
sunu ve filmlerin kaydedilmesi için kullanılmak üzere CD, çekilen fotoğrafların
basımı için özel kağıt ve yazıcı kartuşu, araştırma materyallerinin her biri
için açılacak olan dosya ve bunların konulacağı klasör vb. alımında harcanmak
üzere yaklaşık 700 YTL lık harcama
öngörülmektedir.
Araştırma
materyaline ilişkin sunu ve filmlerin hazırlanmasında kullanılmak üzere
alınması öngörülen yazılım programları alımı için (FlipPublisher1, Ulead Video
7 vb.) 750 YTL lık ödenek
istenecektir.
Tüm
hazırlıklar yapıldıktan sonra projenin yöntemleri, uygulamaları ve
sonuçlarından çok sayıda kişinin yararlanmasını sağlamak amacıyla; Web sayfası
hazırlanması öngörülmüş olup, bu amaçla yapılacak harcamanın 600 YTL dolayında olacağı tahmin
edilmektedir.
Dolayısıyla
bu harcama kaleminde kullanılmak üzere toplam 2050 YTL lık ödenek istenecektir. Harcamalar 1. yılda yapılacaktır.
MAKINE VE TEÇHIZAT
Bu
harcama kaleminde, araştırma materyalinin;
a.
Hazırlık aşamasında yapılan işlerin
görüntülenmesi ve materyal toplanması için ör:
biyolojik
materyalin toplanması, hazırlığı, scan edilmesi, ders aletlerinin çalışma
şekillerinin görüntülenmesi, proje materyallerinin değişik amaç ve açılardan
çekimi için, eğitim ve projedeki mantığın akıcı ve anlaşılır olması için
kullanılacak olan dijital video kamera ve aksamı için yaklaşık 3600 $ yaklaşık 5500 YTL.
Cihazda bulunması gereken minimum özellikler: ¼ inç 3CCD
değiken pixel,2.5 inç LCD ekran, 6 önceden programlanmış çekim modu,3 çkim modu
(film, kare, foto, Zoom optik/digital; 10x/200x, Minimum odaklama aralığı;
10mm, Objektif odaksal uzaklık; F/1.6-2.9, 20x power zoom, 4.2-84 mm, Filtre;
58 mm, ışık kaynağı; var, kızıl ötesi çekim; var, seçici tipi;
renkli+siyah/beyaz, Pil; 1.180 mAh, Şarj
aleti; dahili, Hafıza kartı; Memory stick/8, USB/IEEE1394 VE DV çıkış/giriş;
1/1/01, Ses/görüntü/mikrofon/kulaklık).
b.
Tüm
materyallere ait sunuların hazırlanması amacıyla; fotoğrafların çekilerek
bilgisayara
aktarılması
için dijital fotoğraf makinesi ve aksamı (cihazda
bulunması gereken minimum özellikler: Pixel; 11 milyon, ISO100/1600,
Shutter; 1/6000, SM&CF (TypeI-II) FireWire;&USB; SIGMA 28-135mm F
3.8-5.6, 12 grup-13 element, 5.4-18.2 derece, minimumu diyafram F22, 62 mm
filitre çapı. Pil ve Objektif Dahil) alımına harcanmak üzere (yaklaşık 3600 $) yaklaşık 5500 YTL
lık,
c.
Hazırlanan film ve sunuların uygulama eğitim
alanlarına aktarılması, ilgili kuruluşlara tanıtım gösterimi ve tüm verilerin
uygulanabilirliğinin test edilmesi için projeksiyon cihazı ve aparatları (cihazda bulunması gereken minimum
özellikler: 2500 ANSI Lümen, 1024x 768 XGA gerçek çözünürlük, Uzaktan
kumanda, S video uyumlu, 2 yıl garanti )
alımı için (yaklaşık 6500 $)
yaklaşık 10.500 YTL.
d. Çekilen
resimlerin; eğitim ve tanıtım amacıyla, kaliteli bir şekilde, katalog bilgi
niteliğinde renkli basımı ve rapor
hazırlanması için: Renkli Lazer Yazıcı (cihazda
bulunması gereken minimum özellikler: 600x 600 dpi, 64 ram, USB+Paralel
Port alımına harcanmak üzere (yaklaşık 1500 $) yaklaşık 2550 YTL.
f. Hazırlanan
sunu ve filmlerin ilgili kurum ve kuruluşlardaki uzman kişilere sunu
gönderilmesi ve tüm proje verilerinin dijital otamda hazırlanması (Projeye ait
tüm film, grafik ve resimler tek tek açıklayıcı bilgilerle; sunu-slayt ve film
iç içe gösterilecek şekilde dijital ortamda hazırlanacak) aktarılması ve CD
kaydının yapımında kullanılmak amacıyla; Bilgisayar ve DVD/CD-Yazıcı (cihazlarda bulunması gereken minimum
özellikler: Pentium 4, 2GHz,Markalı,
Cipset; intel 850E Kuzey Köprüsü; i82850E,Güney Köprüsü; i82801BA, FSB
400MHz/533MHz, İşlemci Yuvası P4 Socket 478, Bellek Tipi PC800 RDRAM 1066
MHz-512 RDRAM bellek, AGP; 8x, İnter Bridge bus; hublink-266MB/s, PCI Slotu
6,IDE veri Yolu; ATA 133,CNR/ACR/AMR desteği var, 10/100Lan Desteği var, USB
portları 6+2.0,Sabit Disk; 40+80 GB 7200
rpm Ultr ATAA 133 Destekli,Ses kart;Örnekleme frekansı 44.1 Khz, 5.1 ses
standartlarını desteklemeli, Monitör; 19 inç, tanınan markalı, 1024x768
çözünürlük, USB destekli, Pitch 0.24 mm, Ekran kartı; ATI R, 9700 Pro, AGP 8X,
128 MB DDR, DVD okuyucu; 64 MB, CD
Yazıcı:48/20/48,8 MB, Televizyon ve MPEG sıkıştırma kayıt kartı) alımına
harcanmak üzere (yaklaşık 4000 $)
yaklaşık 6800 YTL.
g. Materyal
Geliştirme Dersinde, 3 boyutlu makroskobik ve mikroskobik proje materyalinin demonstrasyon yöntemiyle göstermek
ve bilgisayara kayıt edebilmek için
öğrencilerle etkileşimli olarak görüşlerinin alınmasında kullanılmak
üzere sunu kamerasının yaklaşık değeri; 2000
$ + KDV (3000 YTL)
Cihazda minimum
bulunması gereken mutlak minimum
özellikler;
Görüntü Sensor: 1/3” Color CCD
Mekanik Kol : 22”
Odak Uzaklığı: 6.7mm
Erişim aralığı: ¼” ten sonsuza
Lens:
f2.8
Iris:
Electronic Iris
Video
Çıkışları: 15-pin D-Sub / DVI / VGA pass thru
Çözünürlük:
640 x 480, 800 x 600 ve hatta 1024 x 768 pixel çözünürlüğe kadar
kalitede LCD/DLP projektörlerinde sunum imkanı Effective - 1024(H) x
768(V)
Total
- 1077(H) x 788(V)
Piksel
Say Değeri: Effective – 790K
8x Dijital Zoom ve Pan
850K Pixel Color CCD Resim Sensörü
Mikroskop Lens Adaptör: Her
Mikroskoba uyumlu
Transparan Asetat, Aydınger, Röntgen Filmleri, 35mm slayt ve
film gibi saydam cisimlerin görüntülenmesi ve negatif filmlerin pozitif resim
olarak özelliği
Doküman pozisyonunu belirleme ışıkları (4 ışıkla)
dokümanınızı nereye koyacağınızı kolayca belirleme imkanı.
h. Doğadan
toplanan gerçek materyallerin ışık
kutusu yardımıyla dijital ortama aktarılabilmesi ve öğrencilere uygulama
yaptırılabilmesi için 10 adet Scanner (birim
fiyatı:
200 $) yaklaşık değeri; 2000 $ + KDV (3000 YTL)
Cihazda minimum
bulunması gereken mutlak minimum özellikler;
Düz yatak,
999,999 dpi
sayısal çözünürlük
optik çözünürlük 2400x2400
renk derinliği 48-bit
gri tonlama seviyeleri 256
tarama hızı 30 sn de 4 renkli sayfa, 25 sn de e-mail, 45
sn de ocr, 25 sn de siyah beyaz
otomatik doküman besleme standart 25 fotoğraf kağıdı (3x5
ve 4x6 inc)
maximum scan büyüklüğü 8.5x11 inc
ara birim USB 2.0 ve yüksek hız
i. Toplanan mikroskobik (bakteri, alg, doku, mantar vb.)
materyalin sunu kamerası ile ekrana yansıtılabilmesi için trinoküler mikroskop ve CCSVR basıc videomikroskopi
ataçmanı iki adet
Cihazda minimum
bulunması gereken mutlak minimum
özellikler;
TRİNOKULER MİKROSKOP ÖZELLİKLERİ
Okülerler: 10x- 16x Açısal Ayarlı döner başlık
Objektifler: SP.4x, 10x, 40x ve 100x
Toplam büyütme: 1600x
Koaksiyel kaba-ince netlik ayar sistemi.
Hareketli ve iris diyaframlı Abbe kondansör-filitreli C
tipi gömme tip.
Kayar yataklarda hareketli şaryo.
Tabla kilitlenme sistemi ve hassa ayarlı sistem.
Mikroskop
Aksamı: CCSVR Textıl Videomikroskopi Cihazı
Bu Cihaz
herhangi bir mikroskop kullanmadan, görüntüyü mükemmel ve eksiksiz olarak
aktarmakta kullanılır. Büyütme Aralığı : 5-2500x ‘tir.Modüler ana parçalardan
oluşan 6 farklı objektifleri ile aydınlık saha, alttan, üstten ve/veya kombine
kullanıma uygun, 3 farklı aydınlatması ile kompledir.Cihaz TV-PC-Projeksiyon-vb
cihazlara bağlanabilir özelliktedir.Görüntüler PC ye aktarıldıktan sonra,
verilen yazılımla ölçme ve sayma yapılabilir. Sistemin Uygulamaya Yönelik
Özellikleri :
Bu
harcama kalemi için;
TOPLAM = 48150 YTL lık ödenek istenmektedir.
Harcamaların 1. yıl da yapımı söz konusudur
19. BAŞARI ÖLÇÜTLERİ;
Bu projenın başarı ölçütleri;
%60 Malzeme ; projenin yapısı ve yürütülmesiyle ilişkilidir. %20 Malzemenin ilk yılda alımına bağlı ;veri
toplanması için gerekli, %15 çalışma disiplini, iş birliği ve
literatür bigisi.
20.PROJE EKİBİNİN DİĞER
PROJELERİ
Biten Projeler;
Demirkuş, N., Koyuncu, M.,Van Endemik Bitkileri. Van Valiliği İl Çevre Müdürlüğü, (Yürütücü), 2002.
Kaya, A., Uzundere
(Kaargapazarı Dağları, Erzurum) ve Çevresi Florası Üzerine Bir Araştırma,
TÜBİTAK Projesi, TBAG AY/48.,1996 (Yürütücü)
Aziret,
A., Baskil (Elazığ) ve Çevresi Florası
Üzerine Bir Araştırma, TÜBİTAK
Projesi, TBAG AY/48 (Yürütücü),
1996.
Karakısa,
İ., Dibek Dağları (Kahramanmaraş) ve
Çevresi Florası Üzerine Bir Araştırma,
TÜBİTAK Projesi, TBAG AY/48 (Yürütücü)
,1996.
Koyuncu,M.,Van ve Çevresi Geofitleri
Üzerine Bir Araştırma .YYÜ
ARAŞTIRMA FONU PROJE
NO:97-EF-030, (Yardımcı Araştırıcı),1999.
Gürlek, M., Orta Öğretim Biyoloji
(Botanik) Öğretiminde Anlam Çözümleme
Tabloları, Kavram Ağları ve
Kavram Haritalarının Uygulanması. YYÜ ARAŞTIRMA FONU
PROJE NO: 2001-EF-042, (Yürütücü)
2002.
Fırat, M., Bahçesaray (Van) ve Çevresi Florası Üzerine Bir Araştırma. YYÜ
ARAŞTIRMA FONU
PROJE NO: 1999-EF-080, (Yürütücü)
2003
Erik
S., Demirkuş, N.,Çiçek Dağı ve Çevresi
(Posof/Kars) Üzerine Bir Araştırma (TBAG 728 ve Hacettepe Üniversitesi Araştırma
Fonu) (Yardımcı Araştırıcı), 1990.
Yılmaz, A. İlköğretimde Botanik Kavramlarıyla İlgili Bazı Etkinliklerin
Geliştirilmesi (Yürütücü) 2003.
Yıldız,
B.,Türkiye'de Yetişen Thymus L.
(Lamiaceae) Türlerinin Revizyonu ve Türler Üzerinde Sitolojik – Palinolojik -
Kimyasal Araştırmalar (TBAG 198T003) (Yardımcı Araştırıcı).
Koyuncu, M., Artos Dağı Florası (Gevaş Kaymakamlığı ve YYÜ ARAŞTIRMA FONU
destekli)
Koyuncu, M., Van Gölü
Adalarının Florası YYÜ Araştırma
Fonu Proje No. EF.
(Yardımcı Araştırıcı).
Koyuncu, M., Gevaş / Van Ekolojik Koşullarında Ters Lale
(F. imperialis) Üretimi (Gevaş Kaymakamlığı ve YYÜ ARAŞTIRMA FONU destekli)
(Yardımcı Araştırıcı).
21.UZMANLAR:
22.ÖZGEÇMİŞ VE YAYIN
LİSTESİ
YAYIN LİSTESİ
:
Yrd. Doç.Dr. Atilla TEMUR
Yayınlanan çalışmalar
1. Atilla TEMUR, Fahrettin ASKEROV, Morphological Changes in the Some
Centers of Hypothalamus During Food Deprivation, Journal of Neurogical
Sciences [Turkish] 22(1)#6;35-42,2005
3. A. TEMUR, F. B. ASKEROV, S. 0. KADIMOVA,
H. KARADAĞ, M. ATLI
4. Atilla TEMUR, Fahrettin ASKEROV, Morphological Changes in
Sensomotor, Lımbıc And Orbıtal Cerebral Cortex Under Different Levels of Food
Motivation, Canadian Journal of Animal
Sciences dergisinde (İncelemede)
5.
Atilla TEMUR, Mustafa ATLI, Fahrettin ASKEROV, Süleyman KADIMOVA, Hüseyin KARADAĞ, Dynamics of Changes of
AChE Contents in Some Hypothalamic Nuclei after Different Periods of Food
Deprivation and Regime, Asian Journal of
Chemistry, India
6. Atilla TEMUR, Mustafa YEŞİLYURT, İlköğretim
8. Siniflarin Gözlem Yapmaya Fen Laboratuarina Ve Araç Gereç Kullanimina
Yönelik Tutumları, Pamukkale
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi (Baskıda)
7. Atilla TEMUR, Ali ASLAN,
Ortaöğretimde Biyoloji Öğretmenlerinin Tutumlarının Öğrencilerin Biyoloji
Başarısı Üzerine Etkisi, Hacettepe
Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi (İncelemde)
8. Atilla TEMUR, Hayati ÇAVUŞ, Kazım KARA, Fen Bilgisi, Sosyal
Bilgiler Ve Sinif Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar Dersine Yönelik
Tutumlari, İlköğretim online
Dergisi (İncelemede).
9. Atilla TEMUR, Ortaöğretim Kurumlarinda Biyoloji
Araç-Gereç Mevcutlari ve Öğrencilerin Kullanim Oranlari, KUYEB Dergisi (İncelemede)
Bildiriler
1.
F. B. ASKEROV, S. 0.
KADIMOVA, H. KARADAĞ, A. TEMUR, Dynamics of Changes of ACHE and MAO
Contents in Some Hypothalamic Nuclei after Different Periods of Food
Deprivation and Restoration of Food Regime,The
1. Conference of Azerbaijan Society of Biochemists & Molecular Biologists,
Baku, 2001.
2. Fahrettin
ASKEROV, H.Hüseyin DÖNMEZ, Atilla TEMUR,
Açlık Ve Susuzluğun Farklı Zamanlarında Hipotalamusun Bazı Çekirdeklerindeki
Nöron Ve Glia Hücrelerindeki Protein Konsantrasyonunda Meydana Gelen
Histokimyasal Değişiklikler, XV. Ulusal
Kimya Kongresi, İstanbul, 2001.
3. Fahrettin
ASKEROV, Kahraman RUSTEMOV, Hüseyin KARADAĞ, Atilla TEMUR
Beyin Kabuğunda Nötral-Peptid
Hidrolazların Aktifliğine Açlığın Etkisi, XV.
Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, 2001.
4. Fahrettin
ASKEROV, Atilla TEMUR, Hüseyin KARADAĞ, Proteinsiz Beslenmenin Sensomotor ve
Limbik Kabuğun Nöron ve Glia Hücrelerinde Yapısal Proteinlerin Değişimi, XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, 2001.
5. Atilla TEMUR,
Hüseyin KARADAĞ, Fahrettin ASKEROV, Açlık Zamanında Hipotalamusun Hücre
Organelleri Fraksiyonlarında Asit Peptid-Hidrolazların Aktifliği
XIV. Ulusal Kimya Kongresi, Diyarbakır, 2000.
6. Atilla TEMUR,
Hüseyin KARADAĞ, Fahrettin ASKEROV, İsmail ALIYEV, Açlığın Muhtelif
zamanlarında Hipotalamusta Hücre İçi Nötral Proteinlerin Yenilenme
İntensifikasyonu, XIV. Ulusal Kimya
Kongresi, Diyarbakır, 2000
7. L.M SÜLEYMANOV,
F.B ASKEROV, A. TEMUR, Farklı Yaşlardaki Beyaz Farelerin Besin Değeri Düşük Olan Gıdalarla
Beslenmeleri Sonucu Beyin Kabuğunun Sensomotor Ve Limbik Sisteminde Meydana
Gelen Morfolojik Değişiklikler, Mehmet
Sadık Abdullayev in 80. Doğum Yılı Anısına Hazırlanmış Olan Uluslararası İlim
Kongresi. Bakü, 2004
Doç.Dr. Nasip DEMİRKUŞ
Bilimsel Yayinlar:
DEMİRKUŞ, N., ERİK, S., 1985, Two New
Taxa for the Flora of Turkey, Doğa Bilim Dergisi, A2, 9, l, 48-50
ERİK, S., DEMİRKUŞ, N., 1986, Contributions to the Flora of Turkey Doğa
Tr. J.Bio.10,1,100-105.
ERİK, S., DEMİRKUŞ, N., 1988, Türkiye
Florasındaki Bazı Bitkiler İçin Yeni Yayılış Alanları, Doğa Türk Botanik D.12,
3 224-233.
DEMİRKUŞ, N., 1990, Two New Taxa for the
Flora of Turkey, Doğa Tr.J.of Botany, 15, 71-74
DEMİRKUŞ, N.,1990, Two New Taxa for the
Flora of Turkey, Hacettepe Bulletin of Natural Sciences and Engineering,
Vol:19, p.1-6
DEMİRKUŞ, N., 1991. Çiçek Dağı ve Çevresi
(Posof/Kars) Florası Üzerine Bir Araştırma, Orman ve Av Dergisi, 66, 2, 8-21
DEMİRKUŞ, N., ERİK, S.,1994. Çiçek Dağı (Ulgar)
ve Çevresinin Florası Üzerine Bir
Araştırma, Hacettepe Fen ve Müh. Bilimler Dergisi, Seri A ve C, 15, 1- 47.
DEMİRKUŞ, N.,1995. Two New Taxa for
the Flora of Turkey. Hacettepe Bulletin
of Natural Sciences and Engineering, Vol.24, p. 9-14.
DEMİRKUŞ, N.,1996 Contributions to the
Flora of Northeast Anatolia, YYÜ Journal of Education. Vol.1 no 2. 103-127
KAYA, A., DEMİRKUŞ, N.,1998, A Researh on
the Flora of Uzundere (Kargapazarı
Mountains Erzurum) and its Surroundings, Hacettepe Bulletin of Natural Sciences and Engineering Vol:
27, p.26 – 66.
ERİK, S., DEMİRKUŞ, N.,1998, New Species
from N.E:Turkey Chaerophyllum posofianum (Apiaceae) and Vicia erzuırumica
(Fabaceae).Wildenowia, 28,151-156.
DEMİRKUŞ, N.,1998. Ardahan İlinin
Bitkisel Potansiyeli ile Tarım ve hayvancılıkla ilişkisi. Ardahan İlinin
Ekonomik Kalkınması Semineri. İktisadi Araştırmalar Vakfı Yayın No 1998/141,
Sf. 144-147, İstanbul.
DEMİRKUŞ, N., KAYA, A., 1999.
Contributions to the Flora of East
Anatolia. Ot Sistematik Dergisi.6, 1, 1-12.
DEMİRKUŞ, N.,1999. Fen Bilgisi Öğretim
Yöntemleri ve Uygulamalarının Verimli Hale Getirilmesi. Öğretmen Eğitiminde
Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, 8-10 Mart
1999 İzmir. D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 11 (1999) 414-425.
DEMİRKUŞ, N., M. KOYUNCU, M. GÜL, 2000.
The Endemic Plants of Van Province. Proceedings of the 2nd Balkan Botanical
Congress, 16-18.05.2000. Plants of the Balkan Penisula: into the
next Millennium, Vol.1, 163-170, Istanbul University, Turkey.
KOYUNCU, M., N. DEMİRKUŞ, 2000. Van
Çevresi Geofitleri. XV. Ulusal Biyoloji Kongresi “Uluslar arası Katılımlı”
05-09.09.2000. Ankara Üniv. Fen Fak. Biyoloji Bölümü, Ankara-Türkiye (Basımda).
DEMİRKUŞ, N., 2002. Tarayıcının (scanner)
Özelliğine Bağlı Olarak Resim, Hareketsiz Cisim ve Varlıkların Görüntülerini
Bilgisayara Aktarma Cihazı. Buluş Tasnif
Sınıfı: H04N, Buluş Müracaat No: TR 2000
01807 A2, Türk Patent Enstitüsü, Resmi Patent Bülteni, 2001/64, Yayın Tarihi:
22.10.2001, sf. 171, Ankara.
Patent almaya değe görülmüştür. http://tr.espacenet.com/ Patent başvurusunu görüntüleme TR200001807
DEMİRKUŞ, N.,TUNÇ, C., OKUT, H.,
2003. Thlaspi Valerianoides Rech. Fil.
ve Thlaspi Kurdicum Hedge Türlerine Ait
Nümerik Taksonomi Çalışması, Yüzüncü Yıl Üniv. Fen Bilimleri Dergisi,
XVI.Ulusal Matematik Sempozyumu Özel Sayısı.
BAŞAKA ARAŞTIRCILARIN YAYINLANAN
MAKALELERİNDEKİ, ARAŞTIRCI TARAFINDAN (Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ) TOPLANAN TAKSONLAR,
ADIGÜZEL, N., KOYUNCU, M., 1999. A
New Genus (Brossardia Boiss.) Record For
Turkey. Tr. J. of Botany, 23 (1999) 355-356.
ERİK.S., 1990. New Taxa For The Flora Of
Turkey. Doğa – Tr. J. of Botany 14 (1990), 49-54.
ERİK.S., 1983, Three New Species from Anatolia Notes RGB Edinburgh, Vol. 40, NO.3, 511-514.
Yrd. Doç.Dr. Zeynel BOYNUKARA
Yayınlanan çalışmalar
B. Boynukara, T. Gülhan and Z. Boynukara, İsolation of motile aeromonads from
Turkısh Van Cats, İndian vet. J., May,
2002; 79: 429-431.
Yrd. Doç.Dr. Hasan GENÇ
Yayınlanan çalışmalar
1-
“Some new
condensation and cyclocondensation derivatives of
4-Benzoyl-1,5-diphenly-1H-Pyrazole-3-Carboxylıc acid”. Bulletin of Pure and Applied Sciences -
INDIA
2- “Some
cyclisation and functionalization reactions of
dibenzoyllacet-N-Carboxyalkylamides’’ Bulletin
of Pure and Applied Sciences - INDIA
3-A Simple Syntheses of
5-Ethoxycarbonyl-6-Phenyl-1,3-Dioxin-4-ones and Ethyl
3-Benzoyl-4-Oxo-2,6-Diphenylpyrane-5-Carboxylate. J.Het Chem
4- Studies on the Reactions of
4-Ethoxycarbonyl-5-phenyl-2,3-dihydro-2,3-furandione with Some NH- Nucleophiles. T. J. Chem.
Bildiriler
1-Dibenzoil
Aset-N-Karboksialkilamitlerin Bazı Kondensasyon ve Siklokondensasyon
Reaksiyonları.
XI. Kimya Kongresi
16-20 Haziran 1997 VAN.
2-Bazı Arilserenol Türevlerinin Sentezi ve Elektron İletkenliğinin
İncelenmesi.
II. Kızılırmak
Uluslararası Fen Bilimleri Kongresi 20-22 Mayıs 1998.KIRIKKALE.
3-Bazı
Alkilarilselelnurlerin Elektrokimyasal Oksitlenme Reaksiyonunda Yapı Etkileri.
12. Ulusal Kimya
Kongresi 7-11-Eylül 1998. Edirne
4-
Dialkilsulfurlerin Elektrokimyasal Oksitlenmesi. 12. Ulusal Kimya Kongresi 7-11-Eylül 1998. Edirne
5-
Ariltiobenzoatların Sentezi ve Elektron
İletkenliğinin İncelenmesi.
XIII. Ulusal Kimya
Kongresi 31 Ağustos-4 Eylül 1999. Samsun
6-
Aromatik Alkollerde ve p-Florofenolde Hidrojen Bağı.
XIV. Ulusal Kimya
Kongresi 10-15 Eylül 2000.Diyarbakır.
7-
Arilselenol Türevlerinin Sentezi ve Reeaksiyonları.
XIV. Ulusal Kimya
Kongresi 10-15 Eylül 2000.Diyarbakır.
8-
İki değerlikli Palladyumun 2,6-Dimetil-4-morfolin Metil nikotin asidinin
Etileteriyle Kompleks Bileşiklerinin
Sentezi ve İncelenmesi. XIV. Ulusal Kimya Kongresi 10-15 Eylül 2000.Diyarbakır.
9- Fenollerin 1,2,3-Trihalojenpropanla Reaksiyonlarından
2Halojenallilarileterlerin sentezi.
XIV. Ulusal Kimya
Kongresi 10-15 Eylül 2000.Diyarbakır.
10-
Bazı Salisilasit Esterlerinin Elektron ApsorplamaSpektrumlarının İncelenmesi.
11-
4-Metil ve 4-Fluorasetofenoksimin IR
spektrumlarının İncelenmesi.
XV.Ulusal Kimya
Kongresi 4-7 Eylül 2001 İstanbul
12-
İki Değerlikli Palladyumun
Biyoaktifaminlerle Kompleks Bileşiklerinin Eldesi ve
İncelenmesi. XV.Ulusal
Kimya Kongresi 4-7 Eylül 2001
İstanbul
13- 1,3-Difenoksipropanol-2- de Hidrojen Bağı. XVI. Ulusal Kimya Kongresi .10-13 Eylül 2002, Konya.