Okul Öncesi Öğrencilerinde
Taklitle Yapmayı Geliştirme Ve Uzaktan Eğitimi
Okul öncesi öğrencilerde gözlem ve taklit
yoluyla işitsel öğelerde yer verilerek öğrenme sağlanmaktadır. Örneğin; bir
öğretmen okul öncesi öğrencilere bazı hayvanlar ve hayvanların özelliklerini
tanıtırken öncelikle öğrencilerin hayvanlara dair neyi bilip bilmediklerini
ölçmek ister. O hayvanın ismini çıkardığı sesi ve hal ve hareketleri gibi… Bir öğretmen
okul öncesi öğrencilerine at ve eşek üzerinden gözlemin ve taklidin öğrenme
üzerinde nasıl etkili olduğunu göstermektedir. Öğrencileri bir çiftliğe götürüp
at ve eşek hakkında düşüncelerini sormaktadır. Öğretmen farkına varır ki
öğrenciler at ve eşeği isim olarak bilseler de hangi hayvanın hangi sesi
çıkardığını analiz etmekte güçlük çekerler. Öğretmen, öğrencilere hayvanların
çıkardığı sesleri ve hareketlerini hayvanlar üzerinden uygulamalı olarak anlatmaktadır.
Ve öğrenciler gözlem yaparak gördükleri ve öğrendikleri için zihinlerinde kalır.
Daha sonra öğretmen öğrencileri sınıfa götürüp öğrendiklerinin hafızalarında
yer edinip edinmediklerini öğrenmek ister. Hangi hayvanın hangi sesi çıkardığını,
hangi hareketin hangi hayvana ait olduğunu taklit etmelerini ister. Ve
öğrencilerin bunu yapmakta başarılı olduğunu görür. Öğretmen ikinci olacakta
öğrencilere at ve eşek temalı bir şarkıyı ses ve mimiklerini kullanarak söyler.
Ve daha sonra öğrencilerinden aynı şarkıyı söylemelerini ister ve öğretmen yine
farkına varır ki öğrenciler şarkının sözlerini işiterek hafızalarına kazımışlardır.
Ayrıca öğretmenin şarkıyı söylerken yaptığı test ve mimiklerin aynısını
öğrencilerde yapmışlardır. Buda gösterir ki öğrenciler üzerinde görsel, işitsel
ve taklit yolunu kullanma kalıcı bilgiler sağlamada etkin bir adımdır.
Günümüzde okul öncesi öğrencilerin eğitim
gördüğü sınıflarda öğrenmede daha fazla verim sağlamak adına projektör,
bilgisayar, teyp gibi aletler kullanılmaktadır. Bu sadece okul öncesi eğitim
gören çocuklarda geçerli değildir. Aynı zamanda okul çağındaki tüm öğrenciler
içinde geçerlidir. Bu aletleri kullanarak öğrencilerin görsel ve işitsel
becerilerini kullanarak öğrenmenin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Çünkü
bilgi ve öğrenmenin en iyi hafızada yer edinmenin kalıcı yolu şüphesiz budur.
Aşağıdaki
Soruların Cevapları Filmin Ayrıntılarında Vardır.
1-)Okul öncesi
öğrencilerinde öğrenme nasıl sağlanmaktadır?
2-)Öğrenciler at ve eşeği
isim olarak bilseler de neden çıkardığı sesleri ayırt edememektedir?
3-)Öğretmen öğrencilere at
ve eşeğin çıkardığı sesleri nasıl öğretmektedir?
4-)Uygulamalı olarak öğrenen
öğrenciler başarı sağlar mı?
5-)Öğretmen ses ve mimik
kullanarak öğrencilerine öğrettiği şarkıyı hafızalarına kazımadaki başarısı
nedir?
6-)Günümüzde okul öncesi
öğrencilerinin eğitim gördüğü sınıflarda öğrenmede daha fazla verim sağlamak
adına neler kullanılmalıdır?
7-)Bilgi ve öğrenmenin
hafızada yer edinmenin kalıcı yolu nedir?
Seval AKILLAR Biyoloji Öğretmenliği 3.sınıf