Süper Komple İtfaiye Arabalarının Kaliteli
İmalatı
İnsanların yaşamı ve güvenliği bu araçlara
bağlıdır. Bu araçların üretimi pıerce
şirketinde yapılmaktadır. Yeryüzünde en çok itfaiye aracı üreten
şirkettir.
Bu araçların yapımı, dev kafesler, yüksek
basınçlı hortumlar, hava yastıkları ve uzun merdivenler var. Bu araçlar normal
bir araç değildir. Her türlü zorluklara dayanıklı bir kurtarma aracıdır.
İnsanların hayatlarını kurtaran bir araç normal olmamalı. Pıerce şirketi ileri teknolojili bir araç tasarladı.
Yangınlarla savaşıp hayat kurtardılar. Yılda 1800 adet itfaiye aracı ürettiler.
30 metre uzunluğunda merdiven ile sonuca ulaştılar.
Güçlü su pompasıyla dakikada 70.500 litre
su sıkabiliyor. Bu araçlar yüksek manevra kabiliyetine sahiptir. Harekete
duyarlı güvenlik önlemleri alıyor. Pıerce şirketinin 75..000 metre karelik bir
çalışma alanı bulunuyor. Bu araçlar muazzam genişlikteki bu alanda üretiliyor.
45 gün 1500 işçi ve çok sayıda kas gücüyle 2000 üzerinde özel tasarımlar söz
konusu. 33.000 üzerinde ise itfaiye teşkilatı var.
Bu araçları üretmek için çok özel eğitim
almış mühendisler görevlendiriliyor. İsteklere göre farklılaşmış bu araçların
yapımı bandı, esnekliği, kasası en özel biçimde tamamlanıyor. 3000 litrelik dev
su tankı yüksek güçlü pompalama gücüne sahip. 7000 kg’lık merdiven dönen bir
platform ve 4 hidrolik kol tarafından dengeleniyor. 30 metreye kadar
yükseliyor.
Saşi ‘ nin
şekil aldığı kasa bölümünden aracın yapımına başlanır. Bu aracın
ağırlığı 32 tondur. Kafesin yapımı 2 çelik rayla yapılıyor. İki siyah kirşten
oluşuyor. Bu rayları düz ve hizada
tutmak gerekiyor. Bir kaldıraç kol ve hava basınçlı dengeleyici ile rayları
birbirinden 86 cm uzağa yerleştirir. Daha sonra dikey kirişler eklenir. İşlemi
biten saşi süspansiyona gönderilir. Süspansiyonda motorun temel parçaları bulunur.süspansiyonun
adı TEK 4 dür ve zaman kazanmayı sağlar. Can kurtarabimek için bu araçların
zaman kazanmaya ihtiyacı var. Tek 4 süspansiyonu askeri araçlarda bulunur.
Pıerce şirketi buradan model alarak üretime geçmiştir. Bu süspansiyonların her
bir parçasını üretmek için lazer kesici kullanlır. Kurtarma aracının eksiksiz
ve yanlışsız olması gerekir. Bu nedenle çok hassas kesim yapılır. 4000 wattlık
bir güçle kesiliyor. Tamamen metal kullanılıyor. Bu araçların fren sistemi
saate 95 km giden bir kamyonu normale göre 20 metre daha kısa bir mesafede durdurur.
Normal bir arabanınkinden 10 kat daha büyük. Bir diğer fren kilitleme yapmayan
sistem ise ESC (elektronik stabilite) dengeyi sağar. Yön ve hızı tekrar kontrol
altına alıyor. Tekerler sıradan lastiklerin çapı 37 cm bu araçların lastik çapı
57 cm dir. Teker metal teker ve lastik arasında özel bir koruma bandı var.
Olası bir lastik patlaması olayında lastikler tekerlere bağlı kalıyor. 3 m eni
ve 4 m boyu olan kabinde kamyondaki tüm mekanik sistemleri yönetme, izleme
imkanı sağlıyor. En son bu mükemmel aracın boyanması işlemine geçiliyor. Krem
rengi bir efoksin maddesine mavi renkte ki özel kimyasal katalizör
karıştırılıyor. Bu katalizör kimyasal bir tepkime oluşturarak macunu
sertleştiriyor. Daha sonra macun metal yüzeye eşit miktarda yayılıyor. Kuruyan
bu efoksin maddesi zımparalanıyor. Bu efoksin maddesi kapıların yapışmasında
rol oynar. Bu da zaman kazandırır. Üzerinde ufacık bir leke, toz. Kir
kalmayacak şekilde temizleniyor. Sonra boyama işlemine geçiliyor. Boyandıktan
sonra 180 derecelik fırında pişiriliyor. Dizel
merkezi mekanik sisteme bağlıdır.
Kazalara karşı çok sık güvenlik önlemleri
alınıyor. Kemer kişiyi sabitliyor koltuk iniyor kafa herhangi bir çarpmaya
karşı önlem alınıyor. Hava tankı kullanılarak nefes alınır. Hava yastıkları
hemen açılır. Tüm güvenlik önlemleri üst düzeyde. 19 yy modern kamyonları elle yerleştirilen
merdivenler, kova ekipleri ve buhar gücüyle çalışan pompalar vardı. Yeni inşa
edilen gökdelenler bu tür itfaiye gibi kurtarıcı ekiplerin gelişmesini sağladı.
1913 yılında pıerce kardeşler tarafından bu şirket kurulmuş. Bu şirket 1956
yılında ilk siparişini aldı. Minia polic şehri için 41 adet yangına müdahele
romorku istendi.
Bir ifaiye aracında olması gerekenden çok
daha fazlasına sahip bu mükemmel tasarımlar can kurtarma yolunda yep yeni
farklılaşmış tasarımlarla ilerlemeye devam ediyor.
Aşağıdaki Soruların Cevapları Filmin Ayrıntılarında Vardır.
1)
İtfaiye
araçlarının bu denli ilerlemesini sağlayan kurucu kim?
2)
Pıerce
şirketi ilk siparişini nereden almıştır?
3)
Bu
araçların kapılarının yapışmasını sağlayan madde nedir?
4)
Önceden
nasıl türlerde itfaiye araçları vardı?
5)
Kamyondaki
tüm mekaniksel sistemleri yöneten birimin adı nedir?
6)
Pıerce
şirketinde bir araç kaç günde yapılır?
7)
Kazalara
karşı alınan güvenlik önlemleri nelerdir?
8)
Aracın
yapımına nerden başlanır?
9)
Bu
aracın fren sistemini açıklayınz?
10) Metaller ne ile
kesilir?
11) İtfaiye teşkilatı kaç
bin üzerindedir?
12) Pıerce fabrikası
yılda kaç tane araç üretir?
13) Bu araçlar kaç günde
üretiliyor?
14) Araçda bulunan ve
yüksekliği 30 metreye yükselen yapı nedir?
15) Aracın çalışmasını sağlayan dizel nerede
bulunur?
HAZIRLAYAN:
GAMZE NUR ERTÜRK
NO :10010002036
BÖLÜM : BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ