9.-Yer küresinde Müslüman’ın kimlik ve
devlet sorunu olamaz.
-Yani İslam’da Müslümanların kimlik ve devlet sorunu yoktur. Ancak 2. dünya
savaşında halkları cetler ve milletler bölücülük zihniyeti ile sayısal
azınlıkta olanları sayısal çoğunluktaki cet-millet kimliği çoğunluk
monarşisine devşirmiştir.
-Müslüman doğal(vahşi) ceddindeki hakkını ve nefsini Allah teslim eder ve
peygamber ahlakı ceddine (İbrahim AS) terfi eder.
-Sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız diye.(Ayet var)
-20 YY da Doğal (Vahşi) Demokrasinin
doğal fıtratı ve kuralları kisvesi altında halkları
milletlere bölerek sayısal bölücülük yaparak yada kapitalizmin sindirim
sistemine indirerek, sayısal azınlıktaki özgünlükleri sayısal çoğunluğun
kültürel, dil…vb tümel gücünün devasa
özgünlüğüne asmile ettirilip çökertilmiştir ve pek
çok sayısal azınlıkları yok etmiştir. Önermelerinin
eksiğini tamamlayınız.
İpucu;Yönetim
sistemlerinde;her ceddin en az kokuşturan bir kara deliği olduğu için cet
kardeşliği vahşidir. Bu kardeşliğe dayalı hiçbir şeye güvenilmez.
Peygamber kardeşliği denenmiş ve tercihe dayalı olup Allah CC’HUN kontrolünde
ve teminatında olduğu için güvenilirdir.
C.9.Müslümanların
kimlik sorunu yoktur.Bu hayatın doğasında vardır
.Büyük balık küçük balığı yutar.Melek
VİDİNLİ
C.9. –Yer küresinde Müslüman’ın kimlik ve
devlet sorunu olamaz. Çünkü Müslümanların arasında din kardeşliği vardır. Bu
sebeple dil ve ırk ayırımı yoktur.
-İkinci
dünya savaşında din kardeşliği göz ardı edilip ırk üstünlüğü ve farklılığı göz
önüne alınıp sayısal üstünlük ile kimlik ve devlet sorunu ortaya çıkmıştır.
-Müslüman
ırk farklılığına bakmaz ve İslamiyet’i yaşayıp peygamber ahlakına erişmek için
çalışır.
-Ayette
sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız denmekte bu ırkların birbirinin üzerinde
üstünlüğünün olmadığını, farklılığın zenginlik olduğunu anlatmakta,
-20.
yüzyılda emperyalist devletler küçük ve güçsüz milletlerin dil ve kültürlerini
sömürerek özgürlüklerini ellerinden almışlardır. Hatta bu şekilde kendi
kültürlerini empoze ettikleri için çoğu ortadan
kalkmıştır. İlknur ERTAŞ
C.9. –Yani Müslümanlar birbirinin
kardeşidir prensibiyle ırklarını, soylarını ikinci planda tutarlar.
Müslümanları birbirine bağlayan İslam bağıdır. Soy, ırk değildir. O yüzden
Müslümanlarda devlet ve kimlik sorunu olmaz.
-
Müslümanlar kendi hayat tarzlarını Allah-u Teala’nın
belirlediği, çizdiği yolda sürdürmek isterler. Vaad
olunan cennet için bu dünyadaki bazı şeylerden feragat ederler. Böylece
peygamber ahlakı seviyesine çıkmaya çalışırlar.
- Günümüzde
pek çok devlet kendi vatanında yaşayan diğer halkları ezme yoluna giderek onlar
kendileştirme yoluna gitmiştir. Ya onları zor kullanarak ya da başka şekillerde
asimile etmeye çalışmıştır. Halbuki olması gereken o
vatanda yaşayan tam halkların kardeşçe yaşayabilmelerini sağlamak için bazı
düzenlemeler yapmaktır. Mehmet Sait
DEMİR
C.9.Müslüman olmak her şeyin üzerinde
yer alan bir üst kimliktir. Müslüman adaletin olduğu ve dinini özgürce yaşadığı
her yede yaşayabilir. Dinin yaşanmadığı bir yerde hicretin emredilmiş olması da
unu gösterir.
-İslam da
ırk yada soy bağından ziyade di bağı önemlidir ki ayette de Müslümanların
kardeş olduğunu belirtilmiştir.İslam tüm insanları
farklılıklarına rağmen bir arada toplar.Bu şekilde Müslümanları egemenlik
altına alamayanlar böl yönet politikası izleyerek ümmeti ulus devletlere
ayırmış ve kendi çıkarları doğrultusunda kullanmıştır.
-Kavimler
Allah’ın birer ayetidirler ve hiç biri diğerinden üstün değildir ancak takva olarak üstün olan
gerçekten Allah katında da üstündür.
-Demokrasi
güya özgürlükçü bir sistemdir ve herkesin kendisini ifade etmesine izin verir genelde güçlü
olup ta diğerlerini yok sayıp ve onları
her şekliyle asimile etmelerine karşın kendini ifade edemeyen taraf sıkılmışlık
duygusuyla teröre baş vurur. Demokraside rekabet vardır. Filiz SÖYLER
C.9. Bir Müslüman’ın mekanı,
mirası, ceddi yoktur. Onun din kardeşi vardır. Onun bir cedde, bir aşirete ya
da kavime ihtiyacı yoktur ki mirasa da ihtiyacı olsun da neslini devam ettirme
kaygısına girsin. Onun için peygamber ahlakında olan, gerçek din kardeşlerinin
olması yeterli. Esra ENGENÇ
C.9.Doğru olamaz. Devlet ve kimlik
sorunu az sayıdaki azınlıkların yok olmasına ya da dil, din, kültürlerinin
asimile olmasına neden olur. Mahsun İLHAN
C.9. Müslüman olup gerçek imanı elde
etmiş olan kainata meydan okur ve bu kişinin asla kimlik sorunu olmaz.Vifak ve ittifak İslamiyet’e
mahsustur.Diğer İslam dışı toplumlarda egoistçe düşünceler hakimdir.Merve ÜREN
C.9. Müslüman uzaya bile gitse Müslüman dır.Irk gibi bir sorunu olamaz.Bu ırkımızı inkar edeceğimiz
anlamına gelmez.Bu noktadaki ayeti inkar edemeyiz.Efendimiz (s.a.v) bir Arap’a
kucak açtığı gibi bir Yahudi ye de kucak açmıştır.Sümeyra YILDIRIM
C.9. İnsanlar Müslüman olarak tek bir
şemsiye altında toplanabilirler.Müslüman’ın kimlik
sorunu yoktur ama devlet sorunu olabilir.Farklı devletlerde bulunan Müslümanlar
dinin gerektirdiklerini her yerde rahatça yerine getiremeyebilirler.Maalesef
böyle sayısal olarak azınlıkta olanlar çoğunlukta olanların asimilasyonuna
sebep olabilirler.Pınar AKSAKAL
C.9. İslamiyet dini Müslümanları
birleştirir. Fakat dünyada bazı insanlar belirli ırklar nedeniyle ayrılmıştır.
Ama İslam dini bölücülük yapmaz. Bu bölücülüğü insanlar yapmaktadır. Bölücülük
yapılmamalıdır. Gülçin DİLBER
C.9. Müslüman
‘ın kimlik ve
devlet sorunu yoktur. Çünkü hepimiz Adem AS’ ın çocuklarıyız ve hepimiz din
kardeşiyiz. İkinci dünya savaşında kimlik ve devlet sorunu yapanlar kendilerini
azınlık olarak görüp kendilerini ispatlama çabasında olanlardır. Din göz ardı
edilmiş sadece çıkar kavgasına başlanmıştır. Müslümanların böyle bir ispata
ihtiyacı yoktur. Çünkü Müslümanlar için herkes eşittir ve İslam hoşgörü
dinidir. Müslümanlar kendilerini Allah CC ya ispat etmek onun rızasını kazanmak
için çalışır. Gerçek Müslümanlar kul hakkı yemez bu yüzden çıkar çatışmalarına
girmez. Pınar TUFAN
C.9.Bir zamanlar Osmanlı devleti tüm
dünyaya devletçe basmıştır.İçinde barınılan azınlıklı kimseler Müslüman çatısı altında
bir arada yaşayabilmenin ve bunun verdiği güzellikleri içerisinde yaşamaları gelenek halinde uzun sürmüştür
.İslamiyet i
benimsemeyenler hep bu dünya hayatına önem vererek gerek sömürgecilik gerekse
cet-millet kimliğini önde tutarak olmadık insan onuruna zülüm savaşlar yapmıştır.Bu kavimler İslamiyet ten uzaklaşarak ALLAH ‘tan
korkmayan kimselerdir. . Murat KOÇAK
C.9. Yeryüzünde Müslüman kimliği ve
devleti olmamalıdır çünkü İslamiyet bütün devlet ve milletlere indirilmiştir.
İslamiyet tek devlete inmediği gibi tek millette de inmemiştir. Bunun için
Müslüman devleti ve kimliği olmaz. Abdullah
TURAN
C.9.Burada Müslüman’ın
kimlik ve devlet sorununun olmadığından bahsediliyor. Bugün iktidara gelenlerin
çoğu Müslüman’dır. Müslüman olması yeterli değildir aynı zamanda peygamber
ahlakını da taşıyor olması gerekir. Medine
KOYUNCUER
C.9. Evet gerçekten Müslüman’ın
yeryüzünde kimlik ve devlet sorunu olamaz ve olmamalıdır. Farklı kimlikten
insanlarla tanışmanın bazı yararları da vardır. Bunların yanında farklı kültür
ve yaşam tarzlarını da öğrenmiş oluruz. Fakat farklı kimlikten insanlar bu
birlik ve beraberliği kötü şeylere istismar etmeye çalışırlarsa bu toplumlar
arasında çatışmaya sebebiyet verir. Fatih
ELÇİ
C.9. İnsanoğlu yeryüzünde sahip olduklarıyla
sınıflandırılamaz. Müslümanlıkta bireyin üstünlüğü ancak yaptığı ibadetle
ölçülen dirilebilir. İnci ÇETİNKAYA
C.9.İnsanoğlu özellikle İslam
dininde ırkçılığa yer yoktur. Irk bakımından farklı olanlar birbirlerini
hoşgörü ve anlayış içerisinde birbirlerine yaklaşmalılar. Cet kimliği gibi
kavramları artık insanoğlu geride bırakmalılar. Sara BATMACI
C.9.Müslüman’ın milliyeti yoktur.
Çünkü din evrenseldir. Cet milliyet diye insanları ayırmaz. Çünkü bütün kâinatı
yaratanın dinidir. Yakup YAPAR
C.9.Müslümanlıkta herkes birbirini
kardeş gibi gördüğü için herhangi bir vahşiliğe, ayrıma yer yoktur. Bu yüzden
böyle bir kürede kimlik sorunu yaşanmaz. Sultan BAYSAL
C.9.Müslümanlıkta din
kardeşliği olduğu için bir Müslüman insanları kimlik ve devletine bakmadan
sever. O yüzden kimseyi dil, din, ırk ayrımı yapmadan kucaklar. Allah CC’HU
insanları farklı kavimlerden olarak yaratmıştır. İnsanlar arasında doğuştan
bazı farklılıklar olabilir. Ama bunlar önemli değildir, önemli olan bundan
insanların peygamber ahlakı ceddine ulaşmasıdır. Yani kimse yaratıldığı kavmin
değerleriyle övünüp onu diğer insanlara zorla kabul ettirmemelidir. Ülkü
KILIÇ
C.9. Yeryüzünde Müslüman’ın kimlik ve
devleti olmamalıdır. İslamiyet en son ve hak dindir. Bütün bir insanlığa ve
dünyaya gelmiştir. Bundan dolayı Müslümanlığı bir coğrafyaya tek sığdırmamak
gerekir. Farklı toplumlara yayılmalı ki değişik kültür öğeleri perçinleşsin ve
insanlar bütünleşerek yaşayabilsin. Bu şekil de benim atam şöyle di benim atam
böyle di denilmez ceddini bırakır insanlar. İslamiyet yönetim şekli ile
yönetilir. Murat ÇİÇEK
C.9.Irk
birliği yapmak ve diğer ırkı küçük görmek aşağılamak Müslümanlığa zarar verir.
Yalnızca Müslümanların değil hiç kimsenin devlet sorunu olmamalıdır. Mehmet BULUT