50.A-Bir din tüm yaratıkları ve ürettiği enerji hallerinin tümünü aşarak her şeye öneriler ve çözüm üretmiyorsa o din geçersizdir?
B-Siyaset, bilim, şeytan…vb yaratık ve yaratıkların düşünsel-nesnel ürettikleri dini aşabilir mi?
İpucu;
-Siyaset dahil hiç bir şey İslamiyet'e aykırı değildir. Önemli olan helale aykırı olmayı dine aykırı olama ile karıştırmanın cehaleti, gafleti ve dalaletine düşmemek ve her şeyin dindeki yerini doğru konumlandırarak peygamber ahlaklı tepki ve davranışlar geliştirmektir. Bu açıdan İslamiyet yer yüzünde hemen her türlü rejimi içinde barındırmıştır. Geçici olana ortaçağ dinleri bilimi ve siyaseti içinde konumlandırmamasının nedeni doğaldır. Çünkü geçici ve vadesi dolmuş dinlerdir, Bu nedenledir ki laikle bu dinlerin çıkmazları aşılmaya çalışılmıştır. İslamiyet hariç diğer tüm dinlere için laiklik farz gibi gözükmektedir. İslamiyet’e laiklik ceketini giydirmeye kalkmak büyük bir iftiradır. İslamiyet’in içinde vahşi ve insani demokrasi siyaseti mümkündür. Tüm gizli ve açık münafıkları deşifre etme siyasetle ilgilidir. Dinini kötüye kullana her şeyini kötüye kullanabilecek kadar tehlikelidir. Onun için İslamiyet’te e zaten siyaset vardı ve olacakta. Önemli olan siyaseti doğru konumlandırıp kötü niyetlileri de dinle etkisiz ve pasifsize etmektir.
-Deneyimlere dayalı olarak ortaçağda vadi dolmuş ilahi dinlere tepki olarak dini siyasetten ayırma olan laiklik buluşu istenmedik, geçersiz ve yetersiz fert, toplum ve dinler için bir ilaçtır.
-Geçerli bir din(İslam) içinde belki de af edilmez bir iftiradır.
-Dinin içinde çok yüzlü münafıkları hepside din olalı beri iki yüzlü siyasetle hayat buluyorlardı. Geçerli bir dinin siyasetten ayrılması kapitalistler(sermaye kuduzluğu), radikaller(empati kuduzluğu), Şovenistler (cet kuduzluğu) , Siyonistler(din kuduzluğu), münafıklar(çok yüzlü kuduzluğu) )çok ve cahiller(değişmezlik kuduzluğu) için çifte start getirme anlamını taşır. Kainattaki tüm yaratılmış, yaratılan ve yaratılacakları içeren ve akıbetlerinin hasrını bildiren yegane din İslam’dır

C.50.A.Doğrudur. İslam dini bütün sorulara öneriler ve çözümler üretir önemli olan kişinin bundan iyi dersler çıkarmasıdır.

        B.Aşamaz bence .Bu kişiye bağlıdır.Melek VİDİNLİ



C.50.A. Böyle dinler sadece vicdanda var olur hayata doğru b ir şekilde müdahale edip  yaşam şekli olamaz. Tıpkı tahrif  edilen Hıristiyanlık gibi.

B.Bunların meydana getirdikleri de birer dindir   ama herkese hitap edemez  sadece kendileri gibi olanlar bağlar ve muhtemelen de  diğerlerini birer öteki kabul edip haksızlık eder. İnsanların tabi olduğu   bütün düşünce ve yaşam tarzları birer dindir. Filiz SÖYLER

C.50.A. Evet doğrudur.

B. Evet aşabilir. Zira insanların dünya üzerindeki imtihanı bundan gelir. İlknur ERTAŞ

C.50.A. Doğrudur onun için Yahudilik ve hrıstiyanlık geçersizleştirilmiştir. İslam dini tüm sorunlara çözüm üretebiliyor.

B. Aşabilir. Bu kadar hak yoldan ayrılmış insanın bulunması buna örnek. Mehmet Sait DEMİR

 

C.50. A. Ben hiçbir din geçersiz değil, her din insanın vahşi duygularını kontrol etmede önemli bir yeri vardır.

         B. Kesinlikle hiçbir yaratık dini aşamaz, çünkü din dünyadaki bütün yaratıkların ve soyut kavramların geliş sebebini açıklar. Gülçin DİLBER

 

C.50. A. Bir din tüm insanlık için uygun ise tüm enerji hallerinin üstüne çıkar. İnsanlar kendi enerjilerine uygun olarak din belirleyemez. Çünkü var olan bir din var ki her enerji haline uygundur ki bu din İslam dinidir.

          B. Siyasetin dinden ayrılması dini kuralları özgürlüğü kavuşturmuştur. Bir din bağımsız olduğunda daha geniş alana yayılır. Ve İslam dini peygamber ahlakını yayan en uygun, güvenilir ve bağımsız bir dindir. Esra ENGENÇ

 

 C.50.A.Dinde iki yüzlülük olmamalıdır.

B.Üretilen ürünler dinde vesvese yol açıp kargaşa yaratmaktadır. Mahsun İLHAN

 

C.50.A. Evet ilahi din odur ki asrın sorunlarına ait çözümler ve önerileri kapsar ve bilinmeyen sorulara cevap verir.Yoksa hiçbir geçerliliği yoktur.

        B. İslam ile bilimi birbirinden ayıramayız ancak siyaset ve dini birbirinden ayırmak gerek.Çünkü siyaset şeytandandır.Merve ÜREN

 

C.50. A. İlahi dinler zaten her şeye çözüm üretir.Kur’an-ı Kerim yaklaşık 15 asırdır var ama tazeliğini hala koruyor.O gün ki insanlara hitap ettiği gibi bugün ki insanlara da hitap ediyor.İlahi olmayan dinler çözüm üretse bile eksik kalır

         B. Bir devletin politikası İslam olursa o millette ne cet nede millet sorunu olur.Çünkü İslam herkese hakkını verir.İslam’ı ondan bundan ayırarak insanların kendilerine yeni dinler oluşturmasına ortam hazırlanmış.Sümeyra YILDIRIM

 

C.50. A.İlahi dinler o asrın gerektirdiklerini karşılayabilecek sorunları çözebilecek niteliktedir.İslamiyet asırlardır tazeliğini korumakta her asra hitap edebilmektedir.Yani ilahi dinler çok amaçlıdır.

         B. Bu tür yaratıkların düşünsel-nesnel ürettikleri dini aşamaz.Dini tamamen siyasetten ayırmak mümkün değildir.Aksi takdirde insanlar başka din arayışı içerisine girerler.Pınar AKSAKAL

 

C.50. A. Evet geçersizdir.

           B. Aşabilir. Pınar TUFAN  

 

 

C.50. A. Geçersizdir.Zaman zarfında gelişen olaylarını neden-sonuç-nasıl-niçin gibi sorulara cevap veremediğinden o din sadece var olduğu zamanın esiridir bu nedenle geleceğe cevap veremez ve geçici olur.
       B. Aşabilir.Misal para(pul)imal,mülk be benzeri maddiyat üzerinden dini uzaktan görürüler.
Murat KOÇAK

 

C.50. A. Din kelime anlamı ile yol sorunlar karşısın da toplumun ve bireyin çözüm ihtiyacını karşılamaya dönük çalışır. O nedenle eski çağların ideoloji anlayışı da denilebilir. Toplumun sorunlarını çözebilecekse her şeyi aşmasına gerek yoktur ve zaten mümkün değildir.

     B.Din toplumsal sorunları gerisinde kalıyorsa tabi ki siyaset bilim şeytan dini aşacaktır.

Mehmet BULUT

 

C.50. A. Geçmişte de bilindiği gibi bir din çözümsüz kaldığında yerine yenisi gelmiştir. Ta ki bütün soruların çözümü olan din oluşuncaya kadar.

  B. Dini aşamaz. Eğer dini aşsa idi şu an herkes şeytanın yolunda gidiyor olurdu.İnci ÇETİNKAYA

C.50. A. İslam dininin bu özelliği var dır her şeye bir çözümü ve önerisi vardır

         B. İslam dini için düşünülürse aşmak demek güneşin varlığını kabullenmemek için göz kapamak gibidir hiçbir varlığın ürettikleri aşamaz ama insan bu yaptıklarını patavatsızca putlaştırıp aşıyor diye saya bilir oda kendini kandırır Medine KOYUNCUER

 

C.50.A.Din evrensel olmalıdır. Her yönü ile bilime düşüncelere görüşlere alternatif getirmelidir. Yoksa geçersizdir.

B.Bu kavramların mahiyeti iyi bilinirse bunların ortaya koyduğu yanlış şeyler kabul görünecektir. Bu da en iyi İslamiyet in bakış açısı ile olur.Yakup YAPAR

 

C.50.A.Bir din insanı birçok açıdan tatmin edip kafasındaki birçok soruya cevap vermelidir. Aksi takdirde gerçekten yeterliliğini yitirir.

B.Siyaset, şeytan, bilim vb yaratık ve yaratıkların ürettikleri din evrensel olmadığı için bir kesimin derdine çare olsa diğerine zarar verebilir. Yeryüzünde tek din her şeyiyle evrensel olan İslamiyet’tir. Sara BATMACI 

 

C.50.A.Geçmişten günümüze kadar birçok din gelmiştir her biri bulunduğu döneme hitap etmiş ve çözümler üretmiştir. Fakat toplumun ihtiyacına karşılık vermediği anda yeni bir dine ihtiyaç duymuşlardır. Bu yüzden her şeye öneriler ve çözüm üretmiyorsa o din geçerliliğini yitirir. Fakat tamamen ortadan kalkmaz hala o dine tabi olan insanlar bulunur.

B.Siyaset, bilim, şeytan her zaman bulunan olumsuz durumlardır. Fakat hiçbir zaman dini aşamamışlardır. Gerçek dine tabi olan insanlar zaten olumsuzluklardan uzak duracaklardır. Sultan BAYSAL

 

C.50.A. Baktığımızda orta çağda dinler papazların yorumlarına kalmış ve insanlar onlardan medet ummuşlar. Dinin bu duruma düşmesi insanların o dinin aslını bozmalarıdır. İslamiyet ise akıl, mantık, ve güzel ahlak dinidir. O yüzden İslamiyet doğduğu günden bu yana aslını kaybetmeden kalmıştır. Zaten ALLAH CC’ U bize diğer dinler aslını yitirdiği için İslamiyet gönderdi.

B.Siyaset, bilim v.b dinle bağlantısına baktığımızda bence siyasette din kullanılmamalı. Çünkü din bütün insanla eşit seviyede ve onların inançlarını oluşturur. Siyaset ise insanların kafalarında düşünsel ve maddi bir şeydir.  Bilime baktığımızda bilimsel birçok şey dinden faydalanmaktadır. Örneğin bizim dinimiz akıl ve mantık dinidir. Ülkü KILIÇ

 

C.50. A. Evet geçersizdir. Çünkü bir din yeniliklere açık ve farklılıkları hor görmemeli.

         B. Eğer bir din geçerliliğini yitirmişse aşabilir. Ancak geçerliğini yitirmemişse şeytanın, siyasetin ve bilimin dini aşması imkânsız olur. Abdullah TURAN

 

C.50. A. Evet geçersizdir. Din denilen şey sorunlara çözüm bulmak için vardır. Bulmuyorsa geçerliğini yitirir.

         B. Eğer bir din geçerliğini yitirmişse siyaset, bilim ve şeytan düşünsel-nesnel oluşturdukları din ile bu karmaşayı aşar. Murat ÇİÇEK

 

C.50. A. Evet geçersizdir. Çünkü İslam dini her şeye bir çözüm ve öneri üretebilmelidir ve üretecek durumdadır.

         B. Hayır aşamaz çünkü tüm açıklamaları getiren ve bütün düşüncelerin üstünde olan yegane bir din vardır ve o da İslam’dır. Fatih ELÇİ