50.A-Bir din tüm yaratıkları ve ürettiği enerji hallerinin tümünü
aşarak her şeye öneriler ve çözüm üretmiyorsa o din geçersizdir?
B-Siyaset, bilim, şeytan…vb
yaratık ve yaratıkların düşünsel-nesnel ürettikleri dini aşabilir mi?
İpucu;-Siyaset dahil hiç bir şey
İslamiyet'e aykırı değildir. Önemli olan helale aykırı olmayı dine aykırı olama
ile karıştırmanın cehaleti, gafleti ve dalaletine düşmemek ve her şeyin dindeki
yerini doğru konumlandırarak peygamber ahlaklı tepki ve davranışlar
geliştirmektir. Bu açıdan İslamiyet yer yüzünde hemen
her türlü rejimi içinde barındırmıştır. Geçici olana ortaçağ dinleri bilimi ve
siyaseti içinde konumlandırmamasının nedeni doğaldır. Çünkü geçici ve vadesi
dolmuş dinlerdir, Bu nedenledir ki laikle bu dinlerin çıkmazları aşılmaya
çalışılmıştır. İslamiyet hariç diğer tüm dinlere için laiklik farz gibi
gözükmektedir. İslamiyet’e laiklik ceketini giydirmeye kalkmak büyük bir
iftiradır. İslamiyet’in içinde vahşi ve insani demokrasi siyaseti mümkündür.
Tüm gizli ve açık münafıkları deşifre etme siyasetle ilgilidir. Dinini kötüye
kullana her şeyini kötüye kullanabilecek kadar tehlikelidir. Onun için
İslamiyet’te e zaten siyaset vardı ve olacakta. Önemli olan siyaseti doğru
konumlandırıp kötü niyetlileri de dinle etkisiz ve pasifsize etmektir.
-Deneyimlere dayalı olarak ortaçağda vadi dolmuş ilahi dinlere tepki olarak
dini siyasetten ayırma olan laiklik buluşu istenmedik, geçersiz ve yetersiz
fert, toplum ve dinler için bir ilaçtır.
-Geçerli bir din(İslam) içinde belki de af edilmez bir iftiradır.
-Dinin içinde çok yüzlü münafıkları hepside din olalı beri iki
yüzlü siyasetle hayat buluyorlardı. Geçerli bir dinin siyasetten
ayrılması kapitalistler(sermaye kuduzluğu), radikaller(empati
kuduzluğu), Şovenistler (cet kuduzluğu) , Siyonistler(din
kuduzluğu), münafıklar(çok yüzlü kuduzluğu) )çok ve cahiller(değişmezlik
kuduzluğu) için çifte start getirme anlamını taşır. Kainattaki
tüm yaratılmış, yaratılan ve yaratılacakları içeren ve akıbetlerinin hasrını
bildiren yegane din İslam’dır
C.50.A.Doğrudur. İslam dini bütün sorulara
öneriler ve çözümler üretir önemli olan kişinin bundan iyi dersler
çıkarmasıdır.
B.Aşamaz bence .Bu kişiye
bağlıdır.Melek VİDİNLİ
C.50.A. Böyle dinler sadece vicdanda var
olur hayata doğru b ir şekilde müdahale edip yaşam şekli olamaz. Tıpkı tahrif edilen Hıristiyanlık
gibi.
B.Bunların meydana getirdikleri de birer dindir ama herkese
hitap edemez sadece kendileri gibi
olanlar bağlar ve muhtemelen de
diğerlerini birer öteki kabul edip haksızlık eder. İnsanların tabi olduğu bütün düşünce
ve yaşam tarzları birer dindir. Filiz
SÖYLER
C.50.A. Evet doğrudur.
B. Evet aşabilir. Zira insanların dünya üzerindeki
imtihanı bundan gelir. İlknur ERTAŞ
C.50.A. Doğrudur onun için Yahudilik ve hrıstiyanlık geçersizleştirilmiştir. İslam dini tüm
sorunlara çözüm üretebiliyor.
B. Aşabilir. Bu kadar hak yoldan
ayrılmış insanın bulunması buna örnek. Mehmet
Sait DEMİR
C.50. A. Ben hiçbir din geçersiz değil, her din insanın vahşi duygularını
kontrol etmede önemli bir yeri vardır.
B.
Kesinlikle hiçbir yaratık dini aşamaz, çünkü din dünyadaki bütün
yaratıkların ve soyut kavramların geliş sebebini açıklar. Gülçin DİLBER
C.50. A. Bir din tüm insanlık için uygun ise
tüm enerji hallerinin üstüne çıkar. İnsanlar kendi enerjilerine uygun olarak
din belirleyemez. Çünkü var olan bir din var ki her enerji haline uygundur ki
bu din İslam dinidir.
B.
Siyasetin dinden ayrılması dini kuralları özgürlüğü kavuşturmuştur. Bir din
bağımsız olduğunda daha geniş alana yayılır. Ve İslam dini peygamber ahlakını
yayan en uygun, güvenilir ve bağımsız bir dindir. Esra ENGENÇ
C.50.A.Dinde iki yüzlülük olmamalıdır.
B.Üretilen ürünler dinde vesvese yol açıp kargaşa
yaratmaktadır. Mahsun İLHAN
C.50.A. Evet ilahi din odur ki asrın
sorunlarına ait çözümler ve önerileri kapsar ve bilinmeyen sorulara cevap verir.Yoksa hiçbir geçerliliği yoktur.
B.
İslam ile bilimi birbirinden ayıramayız ancak siyaset ve dini birbirinden
ayırmak gerek.Çünkü siyaset şeytandandır.Merve ÜREN
C.50. A. İlahi dinler zaten her şeye çözüm üretir.Kur’an-ı Kerim yaklaşık 15 asırdır var ama tazeliğini
hala koruyor.O gün ki insanlara hitap ettiği gibi bugün ki insanlara da hitap
ediyor.İlahi olmayan dinler çözüm üretse bile eksik kalır
B. Bir devletin politikası İslam olursa
o millette ne cet nede millet sorunu olur.Çünkü İslam
herkese hakkını verir.İslam’ı ondan bundan ayırarak insanların kendilerine yeni
dinler oluşturmasına ortam hazırlanmış.Sümeyra YILDIRIM
C.50. A.İlahi dinler o asrın
gerektirdiklerini karşılayabilecek sorunları çözebilecek niteliktedir.İslamiyet
asırlardır tazeliğini korumakta her asra hitap edebilmektedir.Yani ilahi dinler
çok amaçlıdır.
B. Bu tür yaratıkların düşünsel-nesnel
ürettikleri dini aşamaz.Dini tamamen siyasetten
ayırmak mümkün değildir.Aksi takdirde insanlar başka din arayışı içerisine
girerler.Pınar AKSAKAL
C.50. A. Evet geçersizdir.
B. Aşabilir. Pınar
TUFAN
C.50. A. Geçersizdir.Zaman
zarfında gelişen olaylarını neden-sonuç-nasıl-niçin gibi sorulara cevap
veremediğinden o din sadece var olduğu zamanın esiridir bu nedenle geleceğe
cevap veremez ve geçici olur.
B. Aşabilir.Misal para(pul)imal,mülk be benzeri
maddiyat üzerinden dini uzaktan görürüler. Murat KOÇAK
C.50. A. Din
kelime anlamı ile yol sorunlar karşısın da toplumun ve bireyin çözüm ihtiyacını
karşılamaya dönük çalışır. O nedenle eski çağların ideoloji anlayışı da
denilebilir. Toplumun sorunlarını çözebilecekse her şeyi aşmasına gerek yoktur
ve zaten mümkün değildir.
B.Din toplumsal sorunları
gerisinde kalıyorsa tabi ki siyaset bilim şeytan dini aşacaktır.
Mehmet BULUT
C.50. A. Geçmişte de bilindiği gibi bir din
çözümsüz kaldığında yerine yenisi gelmiştir. Ta ki bütün soruların çözümü olan
din oluşuncaya kadar.
B. Dini aşamaz. Eğer dini aşsa idi şu an
herkes şeytanın yolunda gidiyor olurdu.İnci ÇETİNKAYA
C.50. A. İslam dininin bu
özelliği var dır her şeye bir çözümü ve önerisi vardır
B. İslam dini için düşünülürse aşmak demek
güneşin varlığını kabullenmemek için göz kapamak gibidir hiçbir varlığın
ürettikleri aşamaz ama insan bu yaptıklarını patavatsızca putlaştırıp aşıyor
diye saya bilir oda kendini kandırır Medine
KOYUNCUER
C.50.A.Din evrensel olmalıdır. Her
yönü ile bilime düşüncelere görüşlere alternatif getirmelidir. Yoksa
geçersizdir.
B.Bu kavramların mahiyeti iyi
bilinirse bunların ortaya koyduğu yanlış şeyler kabul görünecektir. Bu da en
iyi İslamiyet in bakış açısı ile olur.Yakup YAPAR
C.50.A.Bir din insanı birçok açıdan
tatmin edip kafasındaki birçok soruya cevap vermelidir. Aksi takdirde gerçekten
yeterliliğini yitirir.
B.Siyaset, şeytan, bilim vb
yaratık ve yaratıkların ürettikleri din evrensel olmadığı için bir kesimin
derdine çare olsa diğerine zarar verebilir. Yeryüzünde tek din her şeyiyle
evrensel olan İslamiyet’tir. Sara BATMACI
C.50.A.Geçmişten günümüze kadar birçok din
gelmiştir her biri bulunduğu döneme hitap etmiş ve çözümler üretmiştir. Fakat
toplumun ihtiyacına karşılık vermediği anda yeni bir dine ihtiyaç duymuşlardır.
Bu yüzden her şeye öneriler ve çözüm üretmiyorsa o din geçerliliğini yitirir.
Fakat tamamen ortadan kalkmaz hala o dine tabi olan insanlar bulunur.
B.Siyaset, bilim, şeytan her zaman bulunan
olumsuz durumlardır. Fakat hiçbir zaman dini aşamamışlardır. Gerçek dine tabi
olan insanlar zaten olumsuzluklardan uzak duracaklardır. Sultan BAYSAL
C.50.A. Baktığımızda
orta çağda dinler papazların yorumlarına kalmış ve insanlar onlardan medet ummuşlar.
Dinin bu duruma düşmesi insanların o dinin aslını bozmalarıdır. İslamiyet ise
akıl, mantık, ve güzel ahlak dinidir. O yüzden
İslamiyet doğduğu günden bu yana aslını kaybetmeden kalmıştır. Zaten ALLAH CC’
U bize diğer dinler aslını yitirdiği için İslamiyet gönderdi.
B.Siyaset, bilim v.b dinle
bağlantısına baktığımızda bence siyasette din kullanılmamalı. Çünkü din bütün
insanla eşit seviyede ve onların inançlarını oluşturur. Siyaset ise insanların
kafalarında düşünsel ve maddi bir şeydir.
Bilime baktığımızda bilimsel birçok şey dinden faydalanmaktadır. Örneğin
bizim dinimiz akıl ve mantık dinidir. Ülkü
KILIÇ
C.50. A. Evet geçersizdir. Çünkü bir din
yeniliklere açık ve farklılıkları hor görmemeli.
B.
Eğer bir din geçerliliğini yitirmişse aşabilir. Ancak geçerliğini yitirmemişse
şeytanın, siyasetin ve bilimin dini aşması imkânsız olur. Abdullah TURAN
C.50. A. Evet geçersizdir. Din denilen şey
sorunlara çözüm bulmak için vardır. Bulmuyorsa geçerliğini yitirir.
B.
Eğer bir din geçerliğini yitirmişse siyaset, bilim ve şeytan düşünsel-nesnel
oluşturdukları din ile bu karmaşayı aşar.
Murat ÇİÇEK
C.50. A. Evet geçersizdir. Çünkü İslam dini
her şeye bir çözüm ve öneri üretebilmelidir ve üretecek durumdadır.
B.
Hayır aşamaz çünkü tüm açıklamaları getiren ve bütün düşüncelerin üstünde
olan yegane bir din vardır ve o da İslam’dır. Fatih ELÇİ