5.Önemli olan;münafıkları, cahilleri, radikalleri, liyakatsiz; milliyetçileri, Siyonistleri, şovenistleri…vb istenmedik özgünlükleri tamamen yok etme değil, eğitim sistemi ile aşı stoku için yaşamaları gerektiğinin önemini ve farkındalığında olarak;özellikle onları yaşam döngüsünde doğru-liyakatli konumlandıracak toplumsal sistemler  kurmaktır. Önermenin Eksiğini tamamlayınız.
İpucu;toplumsal döngülerde; bu kavramlar ve kişilikler yok edilerek  hayattaki gerçeklerden arındırılsa ne olur?
Rahmani Alimlerin bilgeleşmesi için münafıkların,  Münafıkları tanımak için cahillerin yaşaması, değişimin önemini anlamak için radikallerin yaşaması gerekir, Kavimlerin özgünlülerinin yaşaması gerektiği ile ilişkilendirmek gerekir.
Günahsız kavim yaratsaydım helak ederdim Allah CC’HUN ayeti

C.5.Bence önerme doğrudur.Eğer münafıklar cahiller v.b olmasaydı yaşam döngüsü için doğru ve gerçekleri kavrayamazdık.Melek VİDİNLİ

 

C.5. İyiyi kavrayabilmek için kötünün varlığı şarttır. Yani olumsuzluklar, olumlu kavramları anlamlı kılar ve güçlendirir. İlknur ERTAŞ

 

C.5. Bu çeşit insanları toplumdan soyutlandıramayız. Sonuçta bu uç insanların varlığıyla orta halli insanların önemi kavranıyor. Kötülük kavramı olmasaydı iyiliğin değerini bilemeyecektik. Örneğin tüm insanlar iyi olsaydı iyi insanları takdir etme olasılığı olmayacaktı. Mehmet Sait DEMİR

 

 

C.5.Bunlar çoğunluğu oluşturmayacak şekilde toplumda bulunabilir mesela bir toplumda cahiller çoğunlukta bulunmamalıdır bizlerde mevcut cahillere bakarak ilmin ne kadar muhteşem bir şey olduğunu anlayabiliriz  aynı şekilde radikallere, Siyonistlere ve şovenistlere bakarak aşırı uçların toplumun huzurunu sağlayamadıklarını görüp ibret alabiliriz .Filiz SÖYLER

 

C.5. İnsanları münafık, cahil, radikal, siyonist diye yargılamamak gerekir. Onları bu şekilde yok etmemek toplumda doğru konumlandırmak gerekir. Çünkü her şeye ihtiyacımız olduğu gibi Bu insanlara da ihtiyaç vardır. Bu tür kavram ve kişiler hayatın gerçeklerini ortaya koyan toplumsal döngülerdir. Esra ENGENÇ

 

C.5.Toplulukların birbirlerini tanıması için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Mahsun İLHAN
C.5. Eğitimle her şeyi halletmemiz her zaman mümkün olmayabilir.Bu kainatın düzeni ve nizamı iyinin yanında kötünün,güzelin yanında çirkinin olmasıdır.Yoksa imtihan diye bir şey olmazdı.Cenneti elde etmek kolay değil;cehennemde lüzumsuz değil.Merve ÜREN

 

C.5. Doğru olan bu tür insanları ortadan kaldırmak değil onları hatalarından ders çıkaracak eğitim sistemi geliştirmek gerekir.Sümeyra YILDIRIM

 

C.5. Cahilleri cahil,radikalleri radikal yapan özgünlükleridir.Önemli olan doğru bir eğitim sistemi ile onları bu düşüncelerinden arındırarak doğru yolu göstererek topluma kazandırmak,yaşam döngüsünde doğru konumlandırmaktır.Pınar AKSAKAL

 

 C.5.İnsanlar kendi düşüncelerini kolaylıkla söyleyebilmelidir. Bu da eğitim sisteminin doğru oluşuyla gerçekleşir. Yani toplum baskısı olmamalıdır. Münafıklık olmamalıdır. Gülçin DİLBER

 

  C.5. Allah her şeyi belirli bir düzende yaratmıştır. Herkes aynı görüşte aynı yeterlilikte olamaz. İnsanlar arasında düşünce ,inanç ,bilgi,yetenek farkı vardır. Toplumlarda bu farklılıklar göz önüne alınarak onları doğru yerlere konumlandırarak sistemler kurulabilir. Düşüncelere ve farklılıklara saygı hoşgörülü olmalıyız. Pınar TUFAN

 

C.5. Çatışmaya,huzursuzluğa sebep olan kimseleri öfke ve kavga çaresinde değil çözümlemeyi demem o ki onları yaşantısının her safhasında peygamber ahlaki ile boyutlandırılması lazım. Murat KOÇAK

 

C.5. Bu kişiler eğer tamamen yok olursa iyilik yapma,dürüst olma,başkalarının hakkını savunma…gibi erdemlerin önemi kalmazdı.bu kişiler topluma kazandırmalıyız. Eğer bunu yapacak gücümüz yoksa onların kurtuluşu için dua etmeliyiz. Abdullah TURAN

 

C.5.Aslında gece olmasa gündüzün değeri anlaşılmazmış acıkmasak yemek ihtiyacı duymazdık tabii ki bu tür insanların var olması doğrunun ne kadar önemli olduğu olgusunu ortaya çıkarıyor tek çare ya bu tür insanların doğruları görecekleri iyi analiz edecekleri ortamı sağlamak yada ebeden bu yanlışları yapanları ortadan kaldırmaktır.  Medine KOYUNCUER

 

C.5. Hayatta böyle insanların olması sorun değildir. Aksine olması gerekenler bizlerin böyle insanları görerek kendi değerimizin farkına varmamıza yol acar. Ve böylece onların bizim seviyemize gelmeleri için yardım ederek farklı duygulara sahip oluruz. Fatih ELÇİ

 

C.5. Burada ki cümlenin eksikliği ; insan ne olursa olsun , ona ne kadar bilgi aşısı stoku olursa olsun  o sadece beyninde olan iletiler doğrultusunda ilerler. Eğer o iletilerde bir sapma olursa aşı stoklarını doğru algılayabilir. İnci ÇETİNKAYA

 

 

 

C.5.Hayatta iyi kavramının ortaya çıkması için kötülerin, güzelin anlaşılabilmesi için çirkine ihtiyaç vardır. Eğer hayatta münafık cahil radikal, şovenist vb gibi özelliklere sahip

İnsanların dışlanıp yok edilmesi pek doğru değildir. İyi olan insan zaten kendini kabul ettirmiştir. Önemli olan kötü insanların topluma kazandırılmasıdır. Sara BATMACI

 

C.5.İnsanların daha doğruyu bulmaları için bazı yanlışlıkları iyi tanımaları onlardan aldığı değerlerle hayatını yönlendirmesi ve daha liyakatli bir seviyeye gelmesi için münafıklar, radikaller, cahiller vb. olması gerekir fakat onların yerinin de o insanların değer yargılarına göre bir yerinin olması gerekir. Yakup YAPAR.

 

C.5.Her zaman iyinin anlaşılması için kötünün de bulunması gerekir. Sultan BAYSAL

 

C.5.Münafıklar, cahiller, liyakatsiz, milliyetçiler, Siyonistler,  şovenistler gibi insanlar toplumda insanlara huzursuzluk verirler. Fakat bazen yanlışı görerek doğruya daha kolay ulaşırız. Siz toplumda bu insanları görerek zararlı düşüncelerin kendinize ulaşmasını engelleyebilirsiniz. Örneğin radikallerin yaptıklarına bakarak değişimin önemini anlayabilirsiniz. Ülkü KILIÇ

 

C.5. Bu tür düşündeki insanları, toplumları eğer biz dışlarsak bunlar daha kötü yollara düşerler. Biz öyle bir sistem yapmalıyız ki bu düşünceye sahip kişileri doğru yola çekmeliyiz. Bunlar tamamen yok edilirse biz çevremizde ibret alacak kimseyi bulamayız. Buda bizim helak olmamıza neden olur. Murat ÇİÇEK

 

C.5. Doğada her şeye ihtiyaç vardır gece olmazsa gündüz olmazdı kötülük olmasaydı iyilik diye bir şey olmayacaktı.bu yüzden toplumun radikalci cahil ve münafıklarında olması gerekir ama olması gerektiği kadar azı ve çoğu topluma ve yaşama zarar verir. Mehmet BULUT