5.Önemli olan;münafıkları, cahilleri, radikalleri, liyakatsiz; milliyetçileri, Siyonistleri, şovenistleri…vb istenmedik özgünlükleri tamamen yok etme değil, eğitim sistemi ile aşı
stoku için yaşamaları gerektiğinin önemini ve farkındalığında
olarak;özellikle onları yaşam döngüsünde
doğru-liyakatli konumlandıracak toplumsal sistemler kurmaktır. Önermenin Eksiğini tamamlayınız.
İpucu;toplumsal döngülerde; bu kavramlar
ve kişilikler yok edilerek hayattaki gerçeklerden arındırılsa
ne olur?
Rahmani Alimlerin bilgeleşmesi için
münafıkların, Münafıkları tanımak için cahillerin yaşaması, değişimin önemini anlamak için radikallerin yaşaması
gerekir, Kavimlerin özgünlülerinin yaşaması gerektiği ile ilişkilendirmek
gerekir.
Günahsız kavim yaratsaydım helak ederdim Allah CC’HUN ayeti
C.5.Bence önerme doğrudur.Eğer
münafıklar cahiller v.b olmasaydı yaşam döngüsü için doğru ve gerçekleri
kavrayamazdık.Melek VİDİNLİ
C.5. İyiyi kavrayabilmek için kötünün varlığı
şarttır. Yani olumsuzluklar, olumlu kavramları anlamlı kılar ve güçlendirir. İlknur ERTAŞ
C.5. Bu çeşit insanları toplumdan
soyutlandıramayız. Sonuçta bu uç insanların varlığıyla orta halli insanların
önemi kavranıyor. Kötülük kavramı olmasaydı iyiliğin değerini bilemeyecektik.
Örneğin tüm insanlar iyi olsaydı iyi insanları takdir etme olasılığı
olmayacaktı. Mehmet Sait DEMİR
C.5.Bunlar çoğunluğu oluşturmayacak
şekilde toplumda bulunabilir mesela bir toplumda cahiller çoğunlukta
bulunmamalıdır bizlerde mevcut cahillere bakarak ilmin ne kadar muhteşem bir
şey olduğunu anlayabiliriz aynı şekilde
radikallere, Siyonistlere ve şovenistlere bakarak
aşırı uçların toplumun huzurunu sağlayamadıklarını görüp ibret alabiliriz .Filiz SÖYLER
C.5. İnsanları münafık, cahil, radikal, siyonist diye yargılamamak gerekir. Onları bu şekilde yok
etmemek toplumda doğru konumlandırmak gerekir. Çünkü her şeye ihtiyacımız
olduğu gibi Bu insanlara da ihtiyaç vardır. Bu tür kavram ve kişiler hayatın
gerçeklerini ortaya koyan toplumsal döngülerdir. Esra ENGENÇ
C.5.Toplulukların birbirlerini tanıması
için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Mahsun İLHAN
C.5. Eğitimle her şeyi halletmemiz her zaman mümkün olmayabilir.Bu
kainatın düzeni ve nizamı iyinin yanında kötünün,güzelin yanında çirkinin
olmasıdır.Yoksa imtihan diye bir şey olmazdı.Cenneti elde etmek kolay
değil;cehennemde lüzumsuz değil.Merve
ÜREN
C.5. Doğru olan bu tür insanları ortadan
kaldırmak değil onları hatalarından ders çıkaracak eğitim sistemi geliştirmek gerekir.Sümeyra YILDIRIM
C.5. Cahilleri cahil,radikalleri
radikal yapan özgünlükleridir.Önemli olan doğru bir eğitim sistemi ile onları
bu düşüncelerinden arındırarak doğru yolu göstererek topluma kazandırmak,yaşam
döngüsünde doğru konumlandırmaktır.Pınar
AKSAKAL
C.5.İnsanlar kendi düşüncelerini kolaylıkla söyleyebilmelidir.
Bu da eğitim sisteminin doğru oluşuyla gerçekleşir. Yani toplum baskısı
olmamalıdır. Münafıklık olmamalıdır. Gülçin
DİLBER
C.5. Allah
her şeyi belirli bir düzende yaratmıştır. Herkes aynı görüşte aynı yeterlilikte
olamaz. İnsanlar arasında düşünce ,inanç
,bilgi,yetenek farkı vardır. Toplumlarda bu farklılıklar göz önüne alınarak
onları doğru yerlere konumlandırarak sistemler kurulabilir. Düşüncelere ve
farklılıklara saygı hoşgörülü olmalıyız.
Pınar TUFAN
C.5. Çatışmaya,huzursuzluğa sebep olan kimseleri öfke ve kavga
çaresinde değil çözümlemeyi demem o ki onları yaşantısının her safhasında
peygamber ahlaki ile boyutlandırılması lazım. Murat KOÇAK
C.5. Bu kişiler eğer tamamen yok olursa
iyilik yapma,dürüst olma,başkalarının hakkını
savunma…gibi erdemlerin önemi kalmazdı.bu kişiler topluma kazandırmalıyız. Eğer
bunu yapacak gücümüz yoksa onların kurtuluşu için dua etmeliyiz. Abdullah TURAN
C.5.Aslında gece olmasa
gündüzün değeri anlaşılmazmış acıkmasak yemek ihtiyacı duymazdık tabii ki bu tür
insanların var olması doğrunun ne kadar önemli olduğu olgusunu ortaya çıkarıyor
tek çare ya bu tür insanların doğruları görecekleri iyi analiz edecekleri
ortamı sağlamak yada ebeden bu yanlışları yapanları ortadan
kaldırmaktır. Medine KOYUNCUER
C.5. Hayatta böyle insanların olması
sorun değildir. Aksine olması gerekenler bizlerin böyle insanları görerek kendi
değerimizin farkına varmamıza yol acar. Ve böylece onların bizim seviyemize
gelmeleri için yardım ederek farklı duygulara sahip oluruz. Fatih ELÇİ
C.5. Burada ki cümlenin eksikliği
; insan ne olursa olsun , ona ne kadar bilgi aşısı stoku olursa
olsun o sadece beyninde olan iletiler
doğrultusunda ilerler. Eğer o iletilerde bir sapma olursa aşı stoklarını doğru
algılayabilir. İnci ÇETİNKAYA
C.5.Hayatta iyi kavramının ortaya
çıkması için kötülerin, güzelin anlaşılabilmesi için çirkine ihtiyaç vardır.
Eğer hayatta münafık cahil radikal, şovenist vb gibi özelliklere sahip
İnsanların
dışlanıp yok edilmesi pek doğru değildir. İyi olan insan zaten kendini kabul
ettirmiştir. Önemli olan kötü insanların topluma kazandırılmasıdır. Sara
BATMACI
C.5.İnsanların daha doğruyu
bulmaları için bazı yanlışlıkları iyi tanımaları onlardan aldığı değerlerle
hayatını yönlendirmesi ve daha liyakatli bir seviyeye gelmesi için münafıklar,
radikaller, cahiller vb. olması gerekir fakat onların yerinin de o insanların
değer yargılarına göre bir yerinin olması gerekir. Yakup YAPAR.
C.5.Her zaman iyinin anlaşılması için
kötünün de bulunması gerekir. Sultan BAYSAL
C.5.Münafıklar,
cahiller, liyakatsiz, milliyetçiler, Siyonistler, şovenistler gibi insanlar toplumda insanlara
huzursuzluk verirler. Fakat bazen yanlışı görerek doğruya daha kolay ulaşırız.
Siz toplumda bu insanları görerek zararlı düşüncelerin kendinize ulaşmasını
engelleyebilirsiniz. Örneğin radikallerin yaptıklarına bakarak değişimin
önemini anlayabilirsiniz. Ülkü KILIÇ
C.5. Bu tür düşündeki insanları,
toplumları eğer biz dışlarsak bunlar daha kötü yollara düşerler. Biz öyle bir
sistem yapmalıyız ki bu düşünceye sahip kişileri doğru yola çekmeliyiz. Bunlar
tamamen yok edilirse biz çevremizde ibret alacak kimseyi bulamayız. Buda bizim
helak olmamıza neden olur. Murat ÇİÇEK
C.5. Doğada her şeye ihtiyaç vardır gece
olmazsa gündüz olmazdı kötülük olmasaydı iyilik diye bir şey olmayacaktı.bu
yüzden toplumun radikalci cahil ve münafıklarında olması gerekir ama olması
gerektiği kadar azı ve çoğu topluma ve yaşama zarar verir. Mehmet BULUT