45. İnsanları kategorize ederken hangisine ve
hangilerine göre kategorize etmek gerekir?
İpucu;zeka akıl, yetenek ve diğer
hünerlerin tanımlarını tek tek öğrenin.
A- Sadece süper
akıllı
a-süper b-norma b- az zeki insanları nerelerde, hangi mesleklerde
veya hangi işlerde çalıştırırdınız
a-süper b-norma b-az yetenekli insanları nerelerde, hangi
mesleklerde veya han işlerde çalıştırırdınız
B- Sadece süper zeki
a-süper b-norma b- az akıllı insanları nerelerde, hangi mesleklerde
veya hangi işlerde çalıştırırdınız
a-süper b-norma b-az yetenekli insanları nerelerde, hangi
mesleklerde veya han işlerde çalıştırırdınız
C-Sadece süper yetenekli
a-süper b-norma b- az zeki insanları nerelerde, hangi mesleklerde
veya hangi işlerde çalıştırırdınız
a-süper b-norma b- az akıllı insanları nerelerde, hangi mesleklerde
veya hangi işlerde çalıştırırdınız
Bugün dünyada ve ülkemizde hangi kategoriye göre insan seçiliyor? ÖSYM
ve meslek kullarını düşünün.
İpucu;-Aklın hünerine
göre(çevresi, iç alemi ve doğa ötesini ilişkisel
düşünebilen ve yaşayabilen peygamber ahlakıyla doğru orantılı hüner) insanları
kategorize etmek,
-Yeteneğin hünerine( Yapabilirlik, uygulaya bilirlik yarata bilirlik orijinal
üretebilirlik hüneri) hüneri)göre insanları kategorize etmek, (Müzikçi,
resimci, …vb sanatçı,
-Zekanın hünerine göre(Doğal çevresine zihinsel operasyonla hızlı ve düzgün
algılama kavrama ve sonuçlandırma nefsi uyum yeteneği) kavrana insanları
kategorize etmek.
C.45.İnsanları
ahlaklı, ahlaksız, bilgili, cahil gibi kategorize etmek gerekir.
A. Sadece süper akıllı
a-Süper
b-Normal c-Az zeki insanları siyaset, halkla ilişkiler ve pazarlamada
çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az yetenekli insanları heykeltıraş, resim ve müzik gibi alanlarda
çalıştırırdım.
B. Sadece süper zeki
a-Süper
b-Normal c-Az akıllı insanları bilimde, tıpta, öğretmenlikte çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az yetenekli insanları takı tasarımında, spor dallarında, el işi
işlerinde çalıştırırdım.
C. Süper yetenekli
a-Süper
b-Normal c-Az zeki insanları bilgisayar programcılığında, bilgisayar
mühendisliğinde, bilgisayar tasarımında çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az akıllı insanları kıyafet tasarımcılığında, aşçılıkta ve inşaatta
çalıştırırdım. İlknur ERTAŞ
C.45.A.Süper akıllı
ise elektrik ve elektronik mühendisliklerinde çalıştırırdım
B.Süper
zeki olanı bilim adamı olarak çalıştırırdım.
C.Süper
yetenekli olanı ise ressam sporcu olarak çalıştırırdım.Melek VİDİNLİ
C.45.İnsanları davranış ve
ahlaklarına göre
kategorize edebiliriz.
A.Süper akıllı kişiler bence halka yol gösteren
konumlarda bulunmalı, liderlik ve eğitimciler gibi.
B.Süper zekilerde bilimsel işlerde görev alabilir çünkü
daha hızlı sebep sonuç ilişkisi kurabilir.
C.Yetenekli kişilerde yetenek gerektiren sanatsal
işlerde bulunmalıdır. Filiz SÖYLER
C.45. İnsanları kategori ederken o insanın
yapacağı işi anlaması, kavraması, yapabilmesi, sevmesi ön koşul
olmalıdır. Siz süper zeki ama yeteneksiz birisinden marangoz yapamazsınız beklide
onun için kişileri kategori ederken meslek seçtirirken yukarıdaki şartlara
uygun yol izlemeliyiz. Mehmet Sait DEMİR
C.45.İnsanları ahlaklı, ahlaksız,
bilgili, cahil gibi kategorize etmek gerekir.
A. Sadece süper akıllı
a-Süper
b-Normal c-Az zeki insanları siyaset, halkla ilişkiler ve pazarlamada
çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az yetenekli insanları heykeltıraş, resim ve müzik gibi alanlarda
çalıştırırdım.
B. Sadece süper zeki
a-Süper
b-Normal c-Az akıllı insanları bilimde, tıpta, öğretmenlikte çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az yetenekli insanları takı tasarımında, spor dallarında, el işi
işlerinde çalıştırırdım.
C. Süper yetenekli
a-Süper
b-Normal c-Az zeki insanları bilgisayar programcılığında, bilgisayar
mühendisliğinde, bilgisayar tasarımında çalıştırırdım.
a-Süper
b-Normal c-Az akıllı insanları kıyafet tasarımcılığında, aşçılıkta ve inşaatta
çalıştırırdım. İlknur ERTAŞ
C.45. A. Bence yaptıkları işler değil topluma faydaları ile
kategorize edilebilirler.
B.
Üretim ve buluş ve beyninin tamamını kullanan insanlardır.
C. El becerisini diğer organların işlevini iyi kullanan
çalıştığı, yaptığı işi çok iyi yapan şahıslara denir. Gülçin DİLBER
C.45. İnsanları güzel ahlak ve
davranışlarına göre kategorize etmek gerekir.
A.
Sadece süper akıllı kişileri yönetici olarak çalışabilecekleri mesleklerde
ve işlerde çalıştırmak gereklidir.
B.
Sadece süper zeki insanları icat yapmak gibi yaratıcı mesleklerde ve
işlerde çalıştırmak gerekir.
C.
Sadece süper yetenekli insanları resim, müzik, edebiyat gibi sanatsal
mesleklerde ve işlerde çalıştırmak uygundur. Esra ENGENÇ
C.45.A.Doktor, Mühendis
B.Bilim uzmanı, Öğretmen
C.Ressam, Sanatçı. Mahsun İLHAN
C.45. İnsanlar kendi istidat ve
kabiliyetlerine göre bir konum elde ederler.Her
insanın kendi istidatı doğrultusunda becerdiği
muhakkak bir şey vardır.
A.
Süper akıllı insanlar kendilerini konumlandıracakları yeri çok iyi bilirler.Mantıksal meslekler ön plandadır.
B. Süper zekiler;doğruyu-yanlışı,iyiyi-kötüyü,güzeli-çirkini
iyi bir ayırma istidatı olan kimselerdir.Psikologluk
onlar için iyi bir meslek olabilir
C.
Süper yetenekli kişilerin yapabilecekleri meslekler gayet açıktır.Yetenekleri
doğrultusunda kendilerine has meslek seçerler.Örneğin müziğe ilgisi ve
yeteneği olan bir kişinin müzikle ilgilenmesi mantıklıdır.
Bugün
ülkemizde insanlar kendilerine has mesleği seçememekte ve bilememektedirler
çünkü kendilerini tanımamışlardır.Merve ÜREN
C.45.İnsanları zeki yada az zeki olarak
kategorize etmeyi yanlış buluyorum.Sümeyra YILDIRIM
C.45. İnsanları tek bir şeye göre
kategorize edemeyiz.Çünkü insanlar çok yönlü
varlıklardır.Aklına mantığına yeteneklerine diğer hünerlerine göre kategorize
edebiliriz.
A.Süper akıllı insanlar zekalarını çok
iyi kullanarak işlerin üstesinden gelebilirler.Ama hem
zeki hem de yetenekli olanlar çok başarılı olurlar.Bu tür insanlar siyasette
yada insanlarla iletişim konusunda başarılı olabilirler.
B.Sadece
süper zeki olmak o kişiyi çok başarılı kılmaz.Dedektiflik
yada ajanlık konusunda iyi iş yapabilirler.
C.Yetenekli
insanlar zekalarını kullanarak çok iyi ürünler oluşturabilirler.Resim
müzik heykeltıraşlık gibi sanat dallarında başarılı olabilirler.Pınar AKSAKAL
C.45. Ahlak , akıl ,zeka ve yeteneğe göre
sınıflandırırdım.
A. Sadece süper akıllı
a-süper b-
normal b- az zeki siyaset,tıp,gibi alanlarda
çalıştırırdım
a-süper
b-normal b-az yetenekli sanat, dallarında
B.
Sadece süper zeki
a-süper
b-normal b-az akıllı memurluklar
a-süper
b-normal b-az yetenekli çevre mühendisi
C.
Sadece süper yetenekli
a-süper
b-normal b-az zeki
mimarlık mühendislik
a-süper
b-normal b-az akıllı sanatçı. Pınar
TUFAN
C.45.iyilik,kötülük ve
benzeri zıt kavramlara göre ayırmak lazım..asla bu
bizden su bizden diyerek değil ayırmak; güzeli,çirkini ayırtabilene göre
ayırmak lazım.
A.Süper akıllı insanlar
beynin yüzdelik olarak büyük bir bölümü kullananlardır.Bu
insanlar problemleri başka açıdan çözerler.onlar birer dehadırlar.
B.Sadece süper zeki
insanlar daha araştırma konusunda öndedirler.İp uçları
bulur bütünlestiriler
C.Sadece süper yetenekli
insanlar ise spor alanlarında vücut dilini daha iyi kullanarak başarılı
kimselerdir. Murat KOÇAK
C.45. A. Bilge
insanlardan oluşturulmuş bir senato
B. Bilge kişi(yönetim
konumunda olanlar)
C.Halkın ihtiyaçlarını karşılayan
çeşitli meslekler(çiftçi, marangoz, vb…)Mehmet
BULUT
C.45. Zeka düzeyine
göre insanlar, mal varlığına göre insanlar, şans unsuruna göre insanlar,
kaderine kurban olan insanlar…
A.
Süper akıllı insanları yeni buluşlarda, normal akıllı insanları bulunanları
geliştirmelerinde, az akıllı insanlarında fizik gücünü uygulamalarında
kullanırdım.
B. Süper
zeki insanları kafayı yememeleri için düşünmemelerini sağlardım, normal zeki
insanların zekasını bilim yönünde kullanmalarını, az
zeki insanlarında çırak olarak kullanırdım.
C. Süper yetenekli
insanları yeteneği ne ise ne hali varsa görsün derdim. Normal yetenekli
insanları yeteneğini geliştirmesini sağlardım. Az yetenekli insanlarında
anlamaya çalışırdım.İnci ÇETİNKAYA
C.45. İnsanları kategorize
ederken ilk önce akıllı akılsız sonra inançlı inançsız diye kategorize etmek
gerek çünkü insan akıllı ise her konuda anlayışlı doğruları daha çabuk çözen
yanlışlar anlatıldığı zaman daha kolay doğruya çevrile bilendir inançlı olması da
Allah’ın koyduğu
kusursuz kurallar çerçevesinde hüküm edeceğinden o insana kolaylıkla güvenilir
ve her tür hayvani şeytani duygulardan uzak olduğundan daha anlayışlı ve
görevinde daha sadık olur diye düşünüyorum
A) süper akıllıları
olayları ya da işlerin çözümlemede
b. Normal akıllıları olayları ya da işlerin yönetmede
b. Az akıllıları Çözümlenen olaylarda ya da işlerin Çalışmalarında
kullanırdım
B. Süper zekileri olayları
ya da işlerin Tasarlamada
b. Normal Zekileri olayları ya da işlerin Organize etmede
b. Az Zekileri organize edilen olaylarda ya da işlerin
çalışmalarında kullanırdım
C.Süper Yeteneklileri
Olayların ya da işlerin geliştirilmesinde
b. Az yeteneklileri Geliştirilen olayların ya da işlerin
uygulanmasında
b.normal yetenekli olanları olayların ya da işlerin
geliştirilmesinde kullanırdım Medine
KOYUNCUER
C.45.A.Süper akıllı insanları daha
çok araştırma yapabilecekleri ortam hazırlayarak onlara akıllarını kullana
bilecekleri bilim adamı yapardım.
B.Zeki insanları siyasetçi
yapardım.
C.Yetenekli insanları müzisyen,
tiyatrocu, karikatürist, vb. yapardım. Yakup YAPAR
C.45.A.Akıllı insanların araştırmaya
yöneltmeli daha çok masa başında veya laboratuar da araştırmacı olarak .
B.Zeki insanların yönetim ve
siyasette değerlendirmeli.
C.Yetenekli insanların
yeteneklerine göre müzisyen, terzi, ressam vb. Sara BATMACI
C.45.A.Akıllı olan insanı
araştırmacı yani aklını kullana bileceği bilim insanı yapmak gerekir.
B.Zeki olan insanları yöneticilikte
değerlendirmek daha iyi olur.
C.Yetenekli olan insanlar yetenekleri
olan bölümlerde çalıştırılmalı örneğin müzisyen, marangoz, tamirci, vb. Sultan
BAYSAL
C.45.İnsanları tek bir
şeye göre kategorize etmek doğru değildir. Kimisi çok zeki olduğu gibi çok
akıllı ya da çok yetenekli olabilir. Çünkü insanlar tek bir özelliğe sahip
varlıklar değildir.
A.Sadece süper akıllı insanları
memurlukta çalıştırırdım.
B.Dedektiflik, ajan olabilir.
C.Yetenekli insanlar resim, müzik
gibi alanlarda başarılı olabilirler. Ülkü
KILIÇ
C.45. İnsanları kategorize ederken belli
kalıplar kullanarak yapmak yanlış olur. Çünkü bizim istediğimiz bir özelliği
çok kötü olabilir. Ama diğer bir özellik bakımından çok iyi olma ihtimali var.
A.
Devlet yönetiminde
a-
Cumhurbaşkanı b- Başbakan c- görev vermezdim
B.
Maliye işlerinde kullanırdım
a- Maliyeden
sorumlu bakan b- hazineden sorumlu başkan c- görev vermezdim
C.
Askeriyede kullanırdım
a- Özel
kuvvetlerde kullanırdım b- Genel kurmay başkanı c- Askerlikte küçük bir rütbe
verirdim
Bugün dünyada ve ülkemizde insanların
belli zamanlarda yaptıklarına göre kategorize edilmektedirler. Bu konuda
dünyanın süper gücünü ellerinde bulunduran devletler yetenek zekâ ve akıl
durumlarına göre seçmekte veya seçimlerinde yol göstermektedirler. Ülkemizde
ise ekonomik durumuna göre eğitimden sonra belli sınavlara göre kategorize
edilmektedirler. Ülkemizde ki bu uygulamalar büyük zararlar doğursa da aynı
sistem hep devam etmektedir. Abdullah
TURAN
C.45. İnsanları kategorize etmek bana göre
yanlış bir şeydir. Fakat yapmak gerekiyorsa bunu zekâ, akıl, yetenek ve
bedensel hünerler ile birlikte ahlaki durumuna göre yapmak gerekir.
A. Devletin üst mertebelerinde
çalıştırırdım
B.
Askeri alanda çalıştırırdım
C.
Müzik resim gibi yetenek dallarında çalıştırırdım
Tamamen sınav mantığı ile insanlar
belli kalıplara sokularak tek tip tek model insanlar oluşturuluyor. Murat ÇİÇEK
C.45. İnsanları akıllarına, zekâlarına ve
yeteneklerine göre kategorize edebiliriz. Aynı zamanda kullanma durumlarına
göre de ayırırız.
A.
Bir fabrika veya işveren bir kurumun en üst düzeyinde çalıştırırdım.
B.
Hacker olarak çalıştırırdım.
C.
Sinema tiyatro futbol gibi yetenek gerektiren yerlerde çalıştırırdım.
Dünyanın bazı yerlerinde sınav sistemine
göre yapılmayıp yetenek ve kullandığı aklına göre seçilirken bizim ülkemizde
ise insanlar sınav sistemi ile seçilmektedir. Bu da ülkemizde ki eğitim
sisteminin nasıl çarpık bir düzende olduğunu gözler önüne serpmektedir. Fatih ELÇİ