44.Kuramsal olarak insanlığın inanç değerleri liyakatsiz eğitim ve
öğretimle; eşyaya, doğaya-kainata, tüm yaratıklara, çevresine, vatanına,
toprağına, milletine, çoğunluğa …vb her şeye severek,
araştırarak taptırılıp şaşırtılsaydı nasıl bir dünyada olurdunuz?
İpucu;severek ve taparak methet , fethet ,
mat et sonrada pat et, önce okşa sonra yokuşa yokuşa
mantığını düşünün.
C.44.Harama bulaşmış,kendi
nefsinin esiri olmuş ve kendi hayvani düşünceleri ile Allah’ın buyur ettiği
emir ve yasaklarını tartışılır hale getirir.Melek VİDİNLİ
C.44.Bu durumda gerçek rab bırakılıp
onun yarattıkları ve
derece olarak insandan aşağı seviyedekiler rab edinir ve bu
durumda tam bir kaosa neden olur ve
insanlığın beklide sonu olur. Filiz SÖYLER
C.44.İnsanlığın inanç değerleri bu
sayılan örneklerle bağdaştırılmamalıdır. Eğitim ve öğretim insanlara bir şey
vermelidir, yanlışa sürüklememelidir. İlknur
ERTAŞ
C.44. Eğitim ve öğretimle insan ufkunun
genişletilmesi gerekir. Onu belli kalıpların esiri yapmamak gerekir. Bilgiyi
değil bilgiye ulaşma yollarını göstermeliyiz. Bilgiye ulaşınca kendi akıl
süzgecinden bilgiyi seçip doğruyu, güzeli bulmasına yardımcı olmalıyız. Mehmet
Sait DEMİR
C.44. İnsanlara
her şey severek ve onlara sevdirterek yaptırılsaydı dünyada ne bir savaş nede
bir sahtekârlık meydana gelirdi. Yani dünya güllük gülistanlık olurdu. Gülçin DİLBER
C.44. Eğer her şey severek tartılıp
yapılsaydı ya da herkes güzel ahlaklı olsaydı güzel bir dünya olurdu. Ancak
severek tartılıp yapılmasaydı her şey güzel, ahlaklı olmasaydılar dünya bir
kara delik olurdu. Ve herkes bu kara deliğe doğru sürüklenirdi. Dünyanın
güzelliği bir nevi bizim elimizde. Esra
ENGENÇ
C.44.Sahtekâr toplum oluşurdu. Mahsun İLHAN
C.44. Kesinlikle nefisperver
ve materyalist bir zihniyet içinde olan bir Dünya da olurduk.Merve ÜREN
C.44.Öyle bir eğitim sistemi ile bütün
yaratılanlara ilah nazarıyla bakardık.Cahiliye
dönemine geri dönerdik.Sümeyra YILDIRIM
C.44. Bu materyalist bir düşüncedir.Her şey maddecilik üzerinedir.Yani böyle bir
eğitim-öğretim sistemiyle bütün yaratıkları putlaştırırdık.Asıl yaratıcıyı
tanımayıp felaketin helaketin olduğu bir dünyaya
sürüklenirdik.Pınar AKSAKAL
C.44. Sadece
maddeye tapar. Madde için savaşlar çıkar. Dünya yaşanılmaz olur. Pınar TUFAN
C.44. Fizikken insan
görünümünde ama benlikken şeytan olmuş yığınların cirit attığı modern dünyada
iyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan, gerçeği yalandan ayırtabilmenin zorluğu
insanlık kargaşasını doğurUR.Vahşi bir demokrasiye
dönüşür.İnsanları ayırım sınıflaşma söz konusudur.birey yargıların öte ziyade
çoğunluk ne isterse o olur düşünceler güncelleşir.İslamiyet in önceki zamanındaki gibi kız çocukları gömme
gibi kötülükler çoğalırdır. Murat KOÇAK
C.44. Dünyada
mutlak bir doğru olmadığına göre böyle bir dünya tasvir etmek dahi imkansız ve ütopik bir şey olurdu nihayetin de Allah şeytan diye bir şey
yaratmazdı. Mehmet BULUT
C.44. Her birey kendi düşünce özgürlüğüne
sahiptir. O zaman dünyada düşünen insan değil de düşünmeye mecbur bırakılan
insan hakim olurdu.İnci ÇETİNKAYA
C.44. Böyle bir dünyada yaşanması güzel olur diye
düşünüyorum çünkü insanlar daha bilinçli bilgili anlayışlı seviyeli olur Medine
KOYUNCUER
C.44.
Çıkar dünyası
güçlülerin dünyası cahil, vahşi ve hayvani dünya olurdu. Yakup YAPAR
C.44.İlk başta insanların inanç
değerlerini liyakatsiz bir tutumla hayata geçmesi ve özellikle eğitim sistemi
ile topluma geçmesi liyakatsiz fert ve toplumların gelmesine yol açacaktır. Sara
BATMACI
C.44.Nereye gittiği bilinmeyen bir
dünyada olurduk. Daha çok çıkar ön planda olurdu. Herkes birbirini kullanırdı
insanların birbirine ihtiyacı düştüğünde yalakalık
ederlerdi işleri bittiğinde ise birbirlerine ellerinden gelen kötülülüğü
yaparlardı. Kısacası dünya bir kaos içinde olurdu. Sultan
BAYSAL
C.44.İnsanların inanç
değerlerini liyakatsiz eğitim öğretimle şaşırtmak doğru bir şey değildir. Yani
birini ilk başta sevip sonra sevmemek gibi bir şeydir. Ülkü
KILIÇ
C.44. Kurumsal olarak liyakatsiz bir eğitim
sistemi bilisel olarak belki başarı getirebilir. Fakat böyle bir eğitim sistemi
elde edilen başarılar insanlığın yararına olmadığına belli bir zamandan sonra
kendi toplumuna veya insanlığınsa büyük zararlar getirecek icatlara imza atmış
olurlar. Abdullah TURAN
C.44. Kendisini yoktan var eden ALLAH a
inanmaz ve eşyaya, doğaya, kainata ve benzerlerine
göstermiş olduğu ilgi ve alaka onu putperest yapar. Yani putlara tapılan bir
dünyada oluruz. Murat ÇİÇEK
C.44. Eğer eşyaya doğaya ve tüm
yaratıklara taparak yaşadığımız bir dünyada olsaydık bizi yaratan ve aynı zaman
da bizim ilah olarak gördüğümüz eşya v.b. şeyleri yaratan ALLAH CC’HU nün hiç
farkında olmazdık ve ALLAH korusun ki yaşadığımız dünyada biz insanlar
vahşileşir ve çok büyük tufanlara sebep olurduk. Fatih ELÇİ