43.A-Kuramsal olarak;geçmişten
geleceğe;bilerek, bilmeden yada mecburiyetten ceddinin ve kendi hükmündeki tüm
kavimlerin yararlı özgünlükleri(zafer paylar, sadakları…vb ) ve dindeki
özgünlüklerin hepsini veya bir kısmını kavminin örf adetine talan etme
asimile ettirerek/ettirilerek tarihi yanıltan günah keçisi konumuna düşen
veya düşürülen fert ve toplumlara ne denir?
B-Gelecek nesiller bu sahtekarlığa düşmemek için nasıl tepkiler
geliştirmelidir?
İpucu;Liyakatli
tercihleriyle ceddini aşamayan nefsini aşamaz. Demirkuş
2009 Ceddini aşarak kendini tanımayan nefsini tanıyamaz.
-Bilerek yada bilmeden ceddini ve haddini aşarak kendini (nefsini) tanıyan
nefsine liyakatli (peygamber ahlakı ile) örnek olmayan fert, kurum, toplum..vb iblisidir.
-Rabbini tanıyarak Müslüman olmak için önce insan olmak lazım/nefsini
tanımak lazım Önermelerinin eksiğini ve liyakatsizliğini tamamlayınız
nefsini tanımayan rabbini tanımaz (ayet vardır).
-İstisnalar hariç vahşi insanla normal insan arasındaki fark biri nefsini
tanımaz hayvan gibidir, bu dünyada oluşunu hayvanlar gibi bilir, diğer nefsini
ve rabbini tanır ve neden bu dünyada olduğunu bilir.
C.43.A.Örf ve adet olduğundan sıradanlaşır
ve peygamber ahlakını alt seviyelere düşürür.Bencildir
ahlaki değerlerini düşürür ve cahildir diyebiliriz.
B.Kendini
geliştirmelidir ,geçmişinden ders almalıdır.Melek VİDİNLİ
C.43.A.Bunlar emanete hakkıyla sahip
çıkamamışlardır.
B.Gelecek nesillerin sorumluluk bilinciyle hareket
edip her zaman doğru
olanı araştırıp yapması lazım.
-Böyle
insanlar kendileri sapıttığı gibi başkalarını da saptırırlar.
-İnsan
olduğun idrakinde olan biri rabbini de bilir. Kur’an’ı kerim de insanı sürekli yaratılışı ve
nefsi üzerinde düşünmeye çağırır. Filiz
SÖYLER
C.43.A.Kendi haklarını koruyamayan aciz
toplumlar denir.
B.Gelecek nesiller bu sahtekarlığa
düşmemek için geçmişini bilmeli, kendini tanımalıdır.
-Doğrudur
böyleleri iblisidir. Hadlerini aşanlardır.
-Rabbini
tanıyarak Müslüman olmak zaten insanlara özgüdür. Nefsini tanımalı ama ona tabi
olmamalı.
-Doğrudur
çünkü ihtiyaçlar insanı yaratıcıya götürür. İhtiyaçlar da nefisten gelir. İlknur
ERTAŞ
C.43.A. Körü körüne taklitçi fert, toplum
denir.
B. Önce işe kendilerini tanımakla başlarlar. Cetlerini
iyi bir analizden geçirirler. Onlara artı katacak iyi davranışlarını
hayatlarına uygulayıp, onların yanlışlarında da ders çıkarma yoluna
gidebilirler. Mehmet Sait DEMİR
C.43. A. Kendi örf ve âdetini asimile eden
fert ve toplumlara benliğini yitirmiş denir.
B. Örf ve
adetler gelecek nesillere ancak doğru aktarılırsa bu sahtekârlığa düşmüş
sayılmazlar. Ancak onlarda doğru şekilde zamana uygun olarak göstermelidir. Gülçin DİLBER
C.43. A. İnsanlar bilmeden günah keçisi
olabilir. Ancak bilerek günah keçisi olarak seçilen toplumlar peygamber
ahlakından uzak olan toplumlardır. Yani toplumlar ya da bireyler hata
yapabilirler ama bilerek mi bilmeyerek mi anlaşılmaz. İnsanlar günah keçisi
olarak seçenlere aslında güzel ahlaka sahip olmayan insanlardır.
B.
Gençlerin yenik nefis gurubuna düşmemeleri için yapmaları gereken
nefislerine zincir atmalarıdır. Tabi bunun için öncelikle cesaretli
olmalıdırlar. Nefsine hakim olamayan insanlar yenik
gurubuna dahildirler. Esra ENGENÇ
C.43.A.Dini gerektiği gibi uygulamayanlar
ve bu konuda kandırılanlar günah keçisi olmaya mahkumdurlar.
B.İslamiyet i en iyi şekilde anlatmak ve aktarmak
gelecek nesillerin kandırılmasını önleyebilir.Mahsun İLHAN
C.43. A. Bunlar nefislerini aşamamış fert ve
toplumlardır.
B.
Öncelikle kendilerini tanımadırlar.Kendini
tanıyan,çevresini daha iyi sorgular ve geçmişinden çıkarması gereken dersleri
gayet iyi çıkarmıştır.Merve ÜREN
C.43.A.Cet bataklığına düşmüş
kavimlerdir. Onlar kendilerini dine değil dini kendilerine cetlerine göre
değiştirmek isteyen cahillerdir.
B.Bunlara İslam dininin
kurallarını ve peygamber ahlakını aşılayarak geliştirilmelidir. Yakup YAPAR
C.43. A. Dinini tanımalıdır.
B. Ceddini aşmalıdır.Nefsini
tanımalıdır.
Nefsini
tanıyıp onu yontmak lazım.Sümeyra YILDIRIM
C.43. A. Nefsini ve ceddini tanıyan
insanların asimile olması söz konusu değildir.
B.
Ceddini aşarak kendini tanımalı ki nefsini de tanıyabilsin.Önemli
olan sadece nefsini tanımak değil onu Allah’ın emir ve yasakları yani kuralları
dahilinde terbiye etmektir.Pınar AKSAKAL
C.43. A. Geçmişini
bilmeyen toplumlar.
B. Tarihlerini ve kültürlerini iyi
bilmelidir. Onlara sahip çıkmalıdır.
-eksikliği nefsini aşamayan kendini
aşamaz. Rabbini tanımayan kendini de tanıyamaz. Pınar TUFAN
C.43. A. Sahtekar dinciler diyorum.dİNİN temel değerlerini mensup olduğu örf ve adete
dönüşmesi dini hafif alan
kimselerdir.Misyonerliktir, inançlarıyla
istediği şekilde istediği yere getiriyorlar.
B. Güçlü bir irade güçleriyle her şeyi gönülden inanmanın değil de
bilimsel ilklerle kıyaslanması ,araştırmaya yönelik
çalışmalar ve temel dini değerleri(kitapları) sahip çıkmak adına eğitim
süzgecinden geçirilerek herkese anlatması lazım. Murat KOÇAK
C.43. Sofistik
insanlar. Mehmet BULUT
C.43. A. Bu toplumlar geneli değil mevcut durumu
koruma adına bunu yapmışlardır. Bu toplumlara bir isim vermek gerekirse kapalı
kutu toplum adını verebiliriz.
B. Mevcut ve gerçek durumun varlığının sürdürülmesinin
yolunun insandan insana aktarmak değil de değişimin mümkün olmayan somut
delilleri dönüştürülmüş kurallar olması lazım. İnsanoğlu nankördür. İşine
geldiği gibi söyleyebilir ve ya düşünebilir. İnci ÇETİNKAYA
C.43. A. Diktatör
B. Tarihini atalarını iyi araştırıp bilerek
olayları yorumlarken objektif değerlendirerek bu hatalara düşmez Medine KOYUNCUER
C.43.A.Böyle toplumlar kendilerini
dine değil, dini kendilerine göre düzeltme cahilliğine düşüyorlar. Cet
kuduzudurlar.
B.Gelecek nesil in bu
sahtekârlığa düşmemeleri için liyakatli, peygamber ahlaklı ve dini doğru
yaşayan nesil yetiştirmek. Sara BATMACI
C.43.A.Bunlar zavallı ve ezik olan kavim ve
insanlardır. Cahil toplumdur. Doğru ve yanlışı ayırt edemeyen insanlardır.
Kitabını az bir fiyata satan kişilerdir.
B.Din cahili olmamalı din ve örf âdeti
ayıt edebilmelidir. Duruma ve zamana göre kitabının değişmeyeceğini fakında
olmalıdır. Sultan BAYSAL
C.43.A.Her şeyden önce
insan nefsini tanımalıdır. Çünkü nefsi onu hayatta yanıltabileceği için onun
eksiklerini önceden algılayabilmelidir. Bilerek, bilmeden veya mecburiyetten
ceddinin ve kendi hükmündeki tüm kavimlerin yararlı özgünlükleri ve dindeki
özgünlüklerin hepsini veya bir kısmını kavminin örf adetine
talan etme asimile ettirerek/ettirilerek tarihi yanıltan günah keçisi
konumuna düşen veya düşürülen fert ve toplumlara nefsinin esiri insan denir.
B.Gelecek nesiller bu sahtekarlığa düşmemek için kendini çok iyi tanımalı ve
nefsine yenik düşmemelidir. Ülkü KILIÇ
C.43. A. Yobaz kişiler ve yobaz kavimler
denir. Bu kişiler ve kavimler çevirenin verdiği baskı veya onlardan sonra
yaşayan kişilerin onların yaptıklarını kabullenmek istemeyişlerinden
kaynaklanmaktadır. Örneğin bizim bilimde geri kalışımızın din adamlarının
sorumlu tutulması gibi.
B. Kendi geçmişleri hakkındaki en güvenilir kaynaklar
sağlamak veya onları geçmişlerini araştırıp bundan ders çıkarmalarını
sağlayarak hatalara düşmelerini engelleriz.
Abdullah TURAN
C.43. A. Başka milletlerin elde ettiği zafer ve toprakları kendi hak
etmiş gibi almak ve onları hiçe sayan kişilerdir.
B.
Nefisinden kurtularak ve atasının yaptığı şeyleri devam ettirmeyecek bir
tepki sistemi geliştirmesi yeterlidir. Murat
ÇİÇEK
C.43. A. Geçmişte bazı toplumların kazandığı zaferleri kendini bilmez
bazı kişilerin sanki kendileri yapmış gibi sahiplenen fertler veya kişilerdir.
B.
Gelecek nesillerimizin böyle yanılgılara düşmemeleri için tarihi en iyi
şekilde onlara aktarız böylece onlarda güçlü bir tepki sistemi geliştirmiş oluruz. Fatih ELÇİ