37.İnsanları liyakatsiz rekabetle hayvanlaştıran
ve yozlaştıran öğretim, öğrenme ve eğitim sistemleri nasıl olur sizce?
İpucu;toplumsal kültürel, dil-din-ırk,
fıtratı-yapısal, inanç, kültürel... vb değer yargıları azınlığı-özgün ve doğa
ile olan ilişkilerde insanlarda bölücü (Kürt-Türk, Laz-Çerkez, dindar-dinsiz,
sağcı-solcu, alevi-Sünni, batılı-doğulu- kuzey Kore-güney Kore, kuzey
Vietnam-güney Vietnam, kuzey Yemen- Güney Yemen, 8 Gelişmiş—20 gelişmiş ülke,
birleşmiş milletlerli-birleşmiş milletlersiz
kavimler, zekiler-geri zekiler, beyazlar-siyahlar, gelişmişler-geri kalmışlar…vb) vahşileştirici(doğallaştırıcı) ifrat ve
tefritleri artırıcı normalleşmeyi eritici, ör.fakir ve zenginleri teşvik orta
direği eriticiliği teşvik edici, liyakatsiz özgünlere sahip doğal-vahşi
nesilleri hortlatarak yetiştiren eğitim sistemi.Öğrenci
Yanıtları
C.37.Liyakatsiz rekabetle
hayvanlaştırılan bir eğitim sistemi güzel ahlak sisteminden yoksundur.Eğitimin
yapıcı ve bütünsel olması gerekir.Melek
VİDİNLİ
C.37. .İnsanları liyakatsiz rekabetle hayvanlaştıran ve yozlaştıran eğitim ve
eğitim sistemleri alt yapılarında ayrımcılığı empoze
eden, farklılıkları zenginlik olarak göstermeyen eğitim sistemleridir. İlknur ERTAŞ
C.37. Eğitim sistemi bu soruya örnek olur.
ÖSS’ye hazırlanırken öğrencileri at gibi gören bir zihniyet var. Kim daha fazla
doğru yaparsa Halbuki öğrencilerimizi kendi
yeteneklerini geliştirecek okullara yerleştirmemiz gerekirken biz öyle
yapmıyoruz. Örneğin kandan korkan biri baba zoruyla çalışkan olduğu için doktor
olması için zorlanıyor. Mehmet Sait
DEMİR
C.37.Bu gün ÖSYM nin yaptığı seçme ve yerleştirme sınavları.
Bu sınavlarda öğrenciler yarış atları gibi yarıştırılmakta ve bu şekilde birlik
beraberlik duygusu yok edilmektedir yani hep birlikte birinci olmak yerine bir
kişi birinci olur. Filiz SÖYLER
C.37. Eğitim bir nevi hayvani insanları
düzelten bir sistemdir. Ancak hayvanlaştıran bir sistem olursa insanlığın sonu
olur. Kara delik açılır. Eğitim sisteminin ortasına. En iyi olan eğitim
peygamber ahlakına uygun olan eğitim sistemidir. Esra ENGENÇ
C.37.Liyakatli teşvik edici bir sistem
olmalı. Mahsun İLHAN
C.37. İnsanlara bir şeyler öğretmeyen
insanları sadece araç olarak kullanan ve sadece kendi fikirlerini dayatılmış
eden kendi şahsi menfaatleri için kullanan eğitim sistemleri böyledir. Gülçin DİLBER
C.37. Bu sisteme eğitim denmez;bölücülük denir.Eğer Rabbimiz her birimizi ayrı
tabakalara koymuşsa muhakkak bir bildiği vardır.İşte bu süreçte imtihan
sürecidir.Merve ÜREN
C.37.İnsanları dil,din,ırk
gelişmiş veya gelişmemiş ve bulunduğu tabakaya göre sınıflandıran eğitim
sistemi,insan sevgisini kalplerden alır ve tabiri caizse insanlar beton
yığınına döner.Sümeyra YILDIRIM
C.37. Bu
tarz eğitim sistemi bireyler ve toplum arasında çok büyük farklılıklara yol
açar. Toplumdaki çoğu birey olmak istediği statüde olamaz ve buda toplumun
önemli yerlerinde büyük ve cahil boşluklar açar. Pınar TUFAN
C.37.Bir örnek verirsek
diyelim ki bir kişi kardeşe karsı her şey benim olsun,her
şey bana gelsin gibi husumet duyguları besleyerek kin tutanlardır.Başka bir
değişle bireyin kendi yargılarını toplumun yargıların önünde tutarlar.sadakat
ve zekat vermezler. Murat KOÇAK
C.37. İnsanları dillerine,dinlerine,ırklarına
göre ayırmak son derece tehlikelidir.Bu şekilde yapılan eğitim insanlar
arasında fitneye düşmanlığa sebep olur.Öğretici bir eğitim olmaktan çıkar
hiçbir yol kat
edilmez.Pınar AKSAKAL
C.37. İnsancıl yaklaşımdan uzak bireye insan
olduğu için değil de mevcut durumuyla yaklaşım sergilendiğinde bu durum ortaya
çıkar. Üzülerek söylemek gerekirse de paran varsa varsın anlayışı mevcuttur.İnci ÇETİNKAYA
C.37. Ezbere dayalı
anlaşılmaktan uzak herkese gerektiği kadar hitap etmeyen zamanın ve devrin
gereksinimleriyle yenilenemeyen diktatör bir yapıya sahip eğitim süreci bittiği
zaman var olan hayatta hiçbir şekilde fayda sağlamayan anlatanların anlamak
çabası sarf edenleri es geçen sürekli not korkusuyla dürtülen bir sistemdir Medine KOYUNCUER
C.37. Böyle bir eğitim sistemi insanlar
arasında ki zayıf noktaları bularak onları birbirine düşüren bir sistemdir. Fatih ELÇİ
C.37. İnsanlarda
ki eğitimi insan sömürmeye yönelik bir asimilasyon politikası güdülmektedir. Bu
da barbar bir düşüncenin ayarım çatışmasın da buluşur. İnsanı din, dil ırk
düşünce ayrımlar gözetir. Mehmet BULUT
C.37. Böyle bir eğitim sistemi ülkenin
veya devletin ahlaki değerlerini yok olmasına insanların birbirine düşman gözü
ile bakmalarına, arkadaşlık, dostluk kavramlarının ortadan kalkmasına olur.
Böyle eğitim sisteminde başarı artabilir. Ama devletin geleceği tehlike girer. Abdullah TURAN
C.37. Bu sistem insanları birbirine
düşüren sistemdir. İnsanların sahip olduğu değer yargılarını bilip onları kendi
menfaatleri için kullanan ve insanları sınıflara gruplar haline getirerek
onların arasına hep bir anlaşmazlık koyarak onları düşünme olgusundan yoksun
tutan bir eğitim sistemidir. Murat ÇİÇEK
C.37.İnsanlar arasında din, dil, ırk vb.
ayırıma neden olan eğitim ve eğitim sistemi olur. Sultan BAYSAL
C.37. İnsanlar eğitim
sistemlerinde liyakatli bir şekilde rekabet edebilirler. Ama hiçbir zaman
kendinin başarısını diğerinin farklılığından dolayı örnek gösteremez. Eğitim
sistemlerini hiçbir zaman insanları din, dil ve mezhep ayrımı yaparak
düzenleyemeyiz. Herkes ortak bir değer için çalışmalıdır. Örneğin ülkemizdeki
eğitim sistemine baktığımızda hepimiz bu ülke için ortak bir şekilde
çalışmalıyız. Ülkü KILIÇ
C.37.Böyle eğitim sistemleri
rekabete sevk ettikleri için bir nevi hayvanlarda olan rekabeti insanların
arasına atarak güçlü olanı zayıfı ezmesi yönünde teşvik eder. İnsanları
vahşileştirir. Yakup YAPAR
C.37.İnsanları rekabete sevk eden
eğitim sistemleri insanlar arasında gruplaşmaya bölünmeye sebep olur. Sara
BATMACI