36.İnsanın, sevgisinin, merhametinin, duygularının…vb kıblesi ve ilgisini her yaratığa yönelik olmasına gücü yeter mi?
Bu kavramların liyakatli kıblesinin ölçüsü ne/neler olmalıdır?
A-İnsani ve Doğal(vahşi-hayvani)sevgi nedir aralarında ne fark vardır?
B-İnsani ve Doğal(vahşi-hayvani)sadakat nedir aralarında ne fark vardır?
C-İnsani ve Doğal(vahşi-hayvani)merhamet nedir aralarında ne fark vardır?
D-İnsan/lar sevgisini, merhametini ve sadakatini liyakatli ve doğru kullanmazsa gelişim, zaman, süreç ve olguların liyakatsizliği nedeniyle; toplumsal sürüsel ve çevresel tufanlar kopar. Önermesinde ne demek isteniyor?
İpucu;
Tıklayın
Doğa, insan, çocuk, evlilik, teknoloji-doğal eşya, hayvan, bitki, vatan, millet…vb.lerden;
-Hangisi/leri mutlak insan sevgisine, hayvan sevgisine mutlak muhtaçtır yani insan sevgisi ve hayvan sevgisi (vahşi-doğal sevgi) olmadan doğal gelişimi tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
-Hangisi/leri mutlak insani merhamete ve hayvan merhametine(doğal merhamete) muhtaçtır yani insan ve hayvan(doğal-vahşi) merhameti olmadan doğal gelişimi ve hayat döngüsünü tamamlayamaz yada eksik kalır? Neden?
İnsan sevgisi, ilahi, insani ve akli yaratıklar için, hayvani veya doğal sevgi hayvanlar için yeterli ve evladır Demirkuş 2009
Hangisi/leri hem mutlak insani sevgiye ve hem de mutlak insani merhamete muhtaçtır yani insan sevgisi ve merhameti olmadan doğal gelişimi tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
? Neden?
-Hangisi/leri insan sadakatine muhtaçtır yani insan sadakati olmadan doğal gelişimini tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
-Hangisi/leri insan sevgisine, merhametine ve sadakatine muhtaçtır yani insan sadakati, sevgisi ve merhameti olmadan doğal gelişimini tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
İp ucu;vatana insani sadakat, hayvanlara insani merhamet, insanlara hem insani sevgi, hem insani saygı ve hem de insani merhamet kafidir. Demirkuş 2009
Hayvanlara insani sevgi insana doğal-vahşi sevgi olarak döner, eşya ve vatana insani sevgi ve merhamet insana dönmez.

C.36.Allah bizlere öyle bir kalp vermiştir ki sevgi merhamet ve duygular her varlığa da yeterlidir.

        A.İnsani sevgi insanlara duyulan sevgi doğa sevgisi ise hayvanlara duyulan sevgidir.

        B.İnsani sadakat insanlara karşı duyulan sahiplenme kollama v b duyguları barındırır.

        C.İnsani merhamet insanlara karşı acımasız olmamayı gerektirir doğal merhamette ise yine hayvanlarında bir canlı olduğunu unutmamamız gerektiğini hatırlatır.

        D.Her şeyi sınırda tutmak lazımdır ne fazlası nede azını uygulamamak gerekir ve bu duyguları gösterirken liyakatli davranmazsak büyük bir dengesizlik ortaya çıkar.Melek VİDİNLİ



C.36. Yetmez çünkü bu büyük bir kapasiteyi gerektirir. Bu da sadece peygamberlerde mümkündür. Bu kavramların liyakatli kıblesinin ölçüsü yetebildiği kadar çevresindekilerdir.

A. İnsani sevgi, düşünerek, mantık barındırarak olan sevgidir. Doğal sevgi sebepsizdir.

B. İnsani sadakat duygu ve düşüncelerin çerçevesinde olan sadakattir. Doğal sadakat yapılan iyi bir muameleye olan sadakattir.Köpeklerin ekmek verene olan sadakati gibi.

C. İnsani merhamet her türlü canlıya acıyabilmek, merhamet göstermektir. Doğal merhamet bilinçsizcedir. Ve genelde tür içinde olur.Bir ayının yavrusuna olan merhameti gibi.

 

D. herkese ve her şeye layık olduğu sevgi, sadakat ve merhamet gösterilmelidir. Hak edilmeyen aşırı sevgi, sadakat ve merhamet yada hak edilenin çok azını göstermek ilişkilerde bozulmalara, bu da dengelerin değişmesine neden olur. 

-İnsan mutlaktır.

-İnsan, çocuk, vatan ve millet insan sevgisine muhtaçtır. Çünkü var olmaları veya varlıklarını devam ettirmeleri buna bağlıdır. Bir çocuk sevgisiz sağlıksız bir birey olarak yetişir. Evlilik insani sevgi olmadan olmaz. Vatan, millet insan sevgisiyle var olur, ayakta kalır. Hiç birisinin hayvan sevgisine ihtiyacı yoktur.

-İnsan, çocuk, doğa, bitki, hayvan, insan merhametine muhtaçtır. Çünkü merhamet yapıcı bir duygudur. Bu saydıklarım insani merhamet ile doğal gelişimini ve hayat döngüsünü tamamlar. Hayvanın hayvani merhamete de ihtiyacı vardır. Zira hayvan yavruları ebeveynlerinin merhameti ol C.36.hayır gücümüz yetmez ancak Allah’ın bizden istediği kadarıyla   sevip merhamet duyabiliriz.

A.insani sevgi belli nedenlere bağlıdır yani insan belli şeylerden dolayı sever hayvanlarda böyle değildir..  

 B.İnsani sadakat insanın ahlaki yapısına bağlıdır hayvan insana sahip olduğu için sadakat gösteriri. İnsan yeri gelince nankör olabiliyor.

C.insanın merhameti onun vicdanına bağlıdır. bir şey ondan güçsüz olduğu zaman yada empati kurduğu zaman merhamet eder. Hayvanlar Allah onları nasıl yaratmışsa o şekilde yaşar yani yaşamak için öldürmesi gerekiyorsa öldürür.

D.Mesela bu günkü çevre problemleri insanın çevreye karşı olan liyakatsiz tutumundan kaynaklanıyor  aynı şekilde  bu günkü savaşlar, insanların açlıktan ölmeleri ve ahlaki çöküntülerin sebepleri insanların  sevgi ve merhametlerini liyakatsiz kullanmalarından kaynaklanıyor. Filiz SÖYLER

madan gelişimlerini tamamlayamazlar.

-İnsan ve çocuk hem insan sevgisine hem de merhametine muhtaçtır. İnsanlar birbirlerini sevmedikçe, merhamet etmedikçe bir arada yaşamaları mümkün olmaz. Çocuk sevgi ve merhametle büyütülmeyince gelişiminde bir şeyler eksik kalır.

-Evlilik insan sadakatine mutlak muhtaçtır. Çünkü sadakat olmazsa evlilik ayakta kalmaz.

-İnsanın kendisi hem sevgi hem sadakat hem de merhamete ihtiyacı vardır. Çünkü insan olmak bu duyguların varlığı ile mümkündür. İlknur ERTAŞ

 

C.36. Gücü yetmez ki. Her an her yaratığı sevmeye olanak yoktur. Bu kavramları orta halli olarak kullanmamız gerekir. Fazla merhametten maraz doğmasın sözüyle ölçülü sevmeliyiz, merhamet etmeliyiz.

A. İnsani sevgide menfaat, çıkar yoktur. Sırf Allah rızası için sevilir. Diğer vahşi sevgide bu amaç yoktur.

B. İnsani sadakatte olması gerektiği gibi sadakatinden dolayı Rabbimin yasakladığı masum birini öldürmezsin. Öldürürsen eğer bu vahşi sadakate girer. Körü körüne sadakat olur.

C. İnsan tüm yaratıklara merhamet gösterir. Bu insani merhamettir. Doğal merhamet ise hayvanların yavrularına gösterdiği merhamettir.

D. Her şeyin aşırısı zarardır ilkesiyle merhamette, sevgide aşırıya gidilirse karşıdaki kişi kendini bilmezse şımarır, kendini kaybeder. Böylece insan sevmemeye, merhamet etmemeye başlar. Bu da ahlak tufanına yol açar. Mehmet Sait DEMİR

 

C.36. A. İnsanın sevgisi vb. duyular her yaratığa yönelik olamaz. Çünkü ulaşamaz. ALLAH CC’HU sevgisi, merhameti hak eden herkese ulaşır. İnsanların böyle değildir. İnsani sevgi peygamber ahlakı doğrultusunda olan sevgidir. Doğal olmayan (vahşi) sevgi ise peygamber ahlakına en uzak olan sevgidir. İnsani sevgi belli düzen ve çerçeve içinde yaşanır. Ancak vahşi sevgi her yerde dengesizce yaşanır.

          B. İçten pazarlıksız olmadan, bencil ve kötü olmadan hak edene verilen sevgi insani sadakattir. Tam tersi durumlarda ise sadakatsiz sevgidir. Güzel ahlaklı insanlar sadakatli sevgi sunarlar çevrelerine (hak edenler).

           C. Merhametli insan güzel ahlaka sahip olanlarda yaygındır. ALLAH CC’HU merhametini hak eden herkese sunar. Merhametsiz insan güzel ahlaka en uzak olan insandır. Hayvani merhamete sahip insanlar kendi çizgilerinden ayrılmış olan insanlardır.

            D. İnsanlar doğru sevgi, merhameti ve sadakat ı kullanamazlar ise kendi bedenlerinde bir kara delik açarlar. Yani sona yaklaşmış olurlar. Bunları doğru kullananlar yani merhametli, sadakat ve doğru sevgiyi kullananlar peygamber ahlakına sahip insanlardır. Esra ENGENÇ

 

C.36.A.İnsan sevgisi insana verilir(ilahi, akli varlıklar), hayvani veya doğal sevgi hayvanlara verilir.

B.İnsani sadakat insanlara bağlılık için oluşur, hayvani sadakat ise hayvanlara bağlılık için oluşur.

C.İnsani merhamet insani varlıklar için verilir, hayvani merhamet ise hayvanlar için verilir.

D.Eğer bunları doğru bir şekilde kullanmazsa liyakatsiz davranışlar ortaya çıkar. Mahsun İLHAN

 

 

 

 

C.36. A. Her insan doğaya ve içinde yaşayan varlıklara canlılara sevgi duyar. Ama onların hırs ve maddi güç kazanma hırsları doğayı katlediyor bir yandan.

B. İnsanlar arasında sadakat vardır. Çünkü insanlar düşünen varlıklardır ve aldatma olmamalıdır. Doğal hayatta yaşayan vahşi hayvanlar doğanın getirmiş olduğu şartlara uygun yaşarlar ve düşünemezler.

C. İnsanlar kendi aralarında merhamet ederler. Yani acıma duygusu ile insanlara yardım ederler. Fakat doğal hayatta vahşi hayvanlar sadece kendi yavrularına merhamet ederler. Çünkü doğanın yaşam şartları bunu gerektirmektedir.

                          D. İnsanlar sevgilerini merhametlerini ve sadakatlerini doğru şekilde ve uygun olarak göstermelidir. Ancak böyle olunca toplumsal kalkınma gerçekleşir. Gülçin DİLBER

C.36. Evet gücü yeter.-ki Allah C.C:”Ben hiçbir yere sığmadım kulumun kalbine sığdım.” demiştir.

       A. İnsani sevgi de;verilen sevgiye binaen bir karşılık söz konusudur.İnsan fıtratı itibariyle sevgiye muhtaç bir varlıktır.Ancak hayvani sevgi de verilen sevgiye karşılık beklemek biraz saçmalıktır.

       B.Sadakat;peygamberlik mesleğinin olmazsa olmaz hükümlerinden biridir.Eğer insan-ı kamil olma yolunda isek sadakatimizi her lahza gösterme cehdi içinde olmamız lazım.Hayvanlara sadık olmuşsunuz yada olmamışsınız bu onlar için pek bir şey ifade etmez.

       C. Merhamet.Allah’u Tela’nın insanlara kendinden vermiş olduğu yegane sıfatlarından biridir.Merhamet insanın karşılığını beklemeden gösterdiği bir haldir.Merhamet tüm mahlukata gösterilir ancak bunun geri dönütü farklıdır.

       D. Denge insanı olmak marifettir.Her şeyin dengesini kurduğumuz sürece her şeyin üstesinden geliriz.Merve ÜREN

C.36.Bence yeter.Ama eşit olamaz.

    A. İnsan sevgisi insana verilir.Ona muhtaç olanda insandır.Doğal sevgi ise hayvanlar için kafidir.

    B. İnsani sadakat karşındaki insana sadık kalmaktır.Hayvani sadakat çok elzem değildir.

    C. İnsan hem sevgiye hem de merhamete muhtaçtır.Hayvanlar için ise merhamet kafidir.

    D. Sevgimizi ve merhametimizi liyakatli kullanmazsak öyle bir hal alırız ki bitkilerle ve hayvanlarla dost olmak zorunda kalırız.Sümeyra YILDIRIM

 

 

 

  C.36. Her yaratığa yönelik olmasına gücümüz yetmez çünkü belli bir kapasiteye sahibiz. Sevgide de merhamette de ölçülü olmalıyız. Merhametten maraz doğar sözünü unutmamalıyız.

          A. İnsani sevgi insanın insana, vatana, millete gösterdiği sevgidir. Hayvani sevgi ise insanın hayvanlara eşyalara doğaya duyduğu sevgidir

          B. insanın eşine veya başka insanlara duyduğu sadakat insani sadakattir. Hayvanların insana duyduğu sadakat ise hayvani sadakattir.

          C. Hayvani merhamet hayvanların birbirine duyduğu merhamettir. Örneğin bir kedi yavrusunun bir köpek tarafından büyütülmesi gibi. İnsani merhamet duygusu insanın yaradan korkma duygusudur.  Merhamet etmeyene merhamet edilmez (ayet)

          D. Önermede bir insan ahlaki anlamda çökmüş ise veya bir toplum ahlaki anlamda çökmüş ise daha önce ant ve lut kavimleri gibi helak olması muhtemeldir. Pınar TUFAN

 

C.36. İnsanın, sevgisinin, merhametinin, duygularının…vb kıblesi ve ilgisini her yaratığa yönelik olmasına gücü yetmez.böyle bir kapasiteye vakıf değiliz.bu kavramların liyakatli olması için aşkın gözü kördür(YARADANA AŞKI HARİÇ) sınırı aşmayarak şekilde bu güzel kavramları yeri ve zamanı geldiğince anlamlı  olarak yaşamak lazım.

       A. İnsani sevgi ancak karşılıklı emek sarf ederek paylaşımcı olarak yaşanır ama hayvani sevgi tek taraflı ve çıkar için yapay sevgi gösteriri.

      B. İnsani sevgide beslenen sadakat her şeyden önce ALLAH 'ı anımsamasıyla  güzel duyguları yaşatarak sevap eder ama hayvanide ise kendi mülk ve malını düşünerek vermeyebilir.

     C.İnsani merhametini  göstermesi tamamen kalbin eseri ve bir şarta bağla kalmadan ilkönce veriri ama hayvanı sevgide ilk önce o bana versin deyimiyle şarta bağlanır.

     D. İnsanlar birbirilerine emeller doğrultusunda çıkar için gaye uğruna yapay ve sahtekar gösterişli güzellikleri gösterip asla birbirilerine güvenmez ve kardeşçe yaşamazlar.Husumet duygusuna kapılması ve ateşlenmesi savaş çıkabilir.
Murat KOÇAK

 

C.36. İnsan sevgisini,merhametini,ilgisini yaratılan tüm mahluklara verebilir.Her şeyi Allah’ın yarattığı varlıklar olarak düşünürsek bunu yapabilmek o kadar da zor değil.Önemli olan bunun ölçüsünü ayarlayabilmek.

        A. İnsani ve doğal sevgi birbirine karıştırılmamalıdır.İnsani sevgi insana doğal sevgi de hayvanlara kafidir.

        B. Sadakat sadece insanlara gösterilen bir şey değildir.İnsanlar karşısında kilerine sadık olabildiği gibi hayvanlara karşı da sadık olabilir.Ama bunların bir sınırı vardır.

        C. Sevgi ve merhamet insanlara verilir.İkisine de muhtaçtır yaratılışları itibariyle.Ama sadece merhamet hayvanlar için yeterlidir.

        D. İnsanlar sevgisini,merhametini,sadakatini gerekli yerlerde gerekli varlıklarda yani belli ölçüler dahilinde olmalıdır.Yani ifrat ve tefritten uzak olmalıdır.Pınar AKSAKAL

 

C.36. İnsan sevgisi sınırsızdır. Her yaratığa olabileceği gibi ölçüsünün de sınırı olamaz.

  A. Aralarında çok büyük farklılık olduğuna inanmıyorum. Sadece insanlarda karşı cinslerine karşı onları iten Allah tarafından verilene iç güdüsel bir güç vardır. Ama diğer tür sevgisi için dürtüden ziyade insanların buluşu ön plandadır.

  B. Bunu bir örnek olarak açıklayacak olursak; bir tilkiyi çocuğun gibi besler ve büyütürsen senin tavuğunu gözünü kırpmadan ve acımdan yiyebilir. İnsanlarda da hayvanlarda da durum böyledir.

          C. En merhametsiz varlık insandır. Düşünce merhametsizliği getirir.

          D. Sevgi karşılıksızdır. Sevgi gösterdiğin şeyden karşılık beklersen bu sevgiye değil menfaate biner. O yüzdendir ki şu anda en kutsal sevgi vatan sevgisi olarak bilinir. Çünkü vatan sevgisinde bir karşılık beklenmez. İnci ÇETİNKAYA

 

C.36. Hayır gücü yetmez

          A. insani sevgi her şeyi yaratandan ötürü saygı duymak hayvani sevgi ise içindeki kıskançlığı sevgi ile karıştırıp yaşama çabasıdır böyle de düşünüle bilinir ama insanların gelişimlerindeki ana sebeptir sevgi olmadığı insanların gelişimleri yarım bakış acıları ise farklıdır bundan dolayıdır ki sevgi insanda bulunmalıdır 

          B. İnsani sadakat kişiye verilen değerin kişiye yapılan iyiliklerin karşı tarafında zamanı geldiğinde aktarılmasıdır Hayvani sadakat ise üç kuruşluk insana beş kuruşluk değer vermektir. işte sevgide bu kuralları bizlere öğreterek gelişimimize yardımcı olur 

          C. Merhametin her iki taraf dada değeri aynıdır diye düşünüyorum insanları insan yapan bir değerdir bu duygulardan ayrı yaşayanlar eksik gelişim sağlarlar  

           D. Eğer ki anne ve baba çocuklarını yetiştirirken bu normları zamanında ve yerinde vermeseler  ileriki dönemde bu çocuk şımarık patavatsız olarak karşılarına dikilir merhametini ve sadakatini liyakatli doğru kullanmazsa  toplumlarda ağır çöküşler meydana gelir Medine KOYUNCUER

 

C.36. İnsanın her şeye sevgi ve merhamet göstermeye gücü vardır elbette. Bu sevgi ve merhameti her kavrama kendi değer yargıları ölçüsünde vermek gerekir.

         A. İnsanı sevgi insan içindir. Doğal sevgi ise doğa canlıları içindir. İnsani sevgide karşılık alırsınız ama doğal sevgide bu karşılık yoktur.

         B. İnsanın kendi seviyesinde olan kişilere gösterdiği bağlılıktır. Hayvanı ise köpek, at v.b canlıların göstermiş olduğu bağlılıktır. İnsanı sadakatte kalben bağlılık vardır. Hayvani ise işi bitene kadardır.

         C. İnsani merhamet kullar arasında birbirilerine karşı gösterdiği acıma duygusudur. Hayvanı merhamet ise tamamen acıma duygusundan ibarettir. İnsanlar arsında ki karşılıklıdır ama hayvanide karşılık yoktur.

          D. Bu kavramları aşırıya kaçmayacak şekilde göstermeliyiz azı yarasız olduğu gibi fazlası da bize zarar verebilir. Fatih ELÇİ

 

C.36. İnsan varlığını ne kadar üst boyutlara taşımak isterse de ne kadara temkinli davransa da sevgi duygu merhametine yön veremez.  

     A. İnsani sevgide bir çıkar peşindedir ne kadar seviyorum dese de altında bir şeytanlık yatmaktadır. Doğal sevgiler ise çıkar peşinde değildir. İnsan yürekten ve candan seviyordur.

      B. İnsani ve doğal sadakatlik de değişime uğrar; kişiden kişiye değişen göreceli teorilerdir.

      C. İnsani merhamet anne kalbi taşıyanlarda bulunur; doğal merhamet ise doğa kanununa göre af edile yemeyen av avcı ilişkisinden dolayı doğal merhamet yoktur.

      D. Eğer insanlarda sevgi duygusu aşılanmıyorsa merhametliliği hiç bekleyemezsin bundan dolayı sadakatlilik te beklenemez insan gelişiminde belirli olguların bir tatminsizlik hissi daha insanları uçuruma sürükler. Mehmet BULUT

 

C.36. İnsan sevgisi merhametinin kıblesini ve ilgisini her zaman her yaratığa yönelik olmasına gücü yetmez. Çünkü insan fıtratı yönü ile ancak belli başlı şeylere sevgi ve merhamet gösterebilir. Ancak ALLAH CC’HU her yaratığın sevgi ve merhamet gösterebilir

         A. İnsani sevgi insanın ilahi için olan sevgisidir. Doğal sevgi ise hayvanlar içindir.

         B. insani sadakat ilahi aklı varlığı içindir. Doğal sadakat ise sadece doğayı korumak için gösterilen sadakattir.

         C. insani merhamet korumak gözlemek. Doğal merhamet ise acımaktan gelen merhamettir.

         D. İnsan eğer sevgisini, sadakatini ve merhametini bütün canlılar için gösterirse bu insan bilim ve teknolojiye sırt çevirmiş olur. Buda günümüz şartlarında hayattın durması demektir. Örneğin çevreye zarar veriyor diye termik santrallerin kapatılması. Abdullah TURAN

 

 

 

 

 

 

C.36. İnsanın sevgisi merhameti vb duygularını her yaratığa iletmesi mümkün olabilir. Fakat bununda belli bir ölçüsü vardır. Her şeye aynı seviyede davranmaya gücümüz yemez. Bir hayvana bitkiye veya her yaratığa aynı sevgi verilmez. Ancak hak ettiği kadar sevgi ilgi verilir.

        A. İnsani sevgi aklı insani ilahi içindir. Doğal sevgi ise hayvanlar içindir. İnsani sevgi geri dönüşümlüdür. Doğal sevgi ise değildir.

        B. İnsani sadakat ilahi aklı varlıklar içindir. Doğal sadakat ise doğaya karşı gösterilir. İnsani sadakat kendisini yaratana gösterilerek bu yaşam alanlarına yansır. Doğal sadakat ise sadece doğayı korumak ile kafi kalır.

        C. İnsani merhamet korumak gözlemektir. Hayvani merhamet ise o yaratığa acımaktır. Birinde acımaktan çok onun düştüğü hali görüp korumak kollamaktır. Biri ise acımaktan ibarettir.

        D. İnsanlar sevgisini merhametini sadakatini oranlı bir şekilde kullanmazsa toplumsal tufanlar kopar. Bir kişiye veya şeye gereğinden fazla sevgi sadakat ve merhamet göstermek kişide saplantı haline gelerek refleks bozukluklarına neden olur. Buda kişinin yaşadığı duygular içerisinde başka kişi veya şeylere zarar vermesine neden olur. Murat ÇİÇEK

 

C.36.İnsan bütün sevgileri alacak kapasite de değildir. Bu yüzden yeterli değildir. Bunun ölçüsü Allah ‘in belirlediği sınırlar çerçevesin de olmalıdır

A.İnsani sevgi beyni ve duyguları birleştirerek sevmektir. Doğal sevgi beyin ve duyguları katmadan hayvani bir şekilde sevmektir.

B.İnsani sadakat sadece Allah ‘a duyulan sadakattir. Doğal sadakat köpeklerin sahibine duyduğu sadakat bir doğal sadakattir.

C.İnsani merhamet Allah hesabına merhamet duymaktır. Doğal merhamet çıkar amaçlı merhamet duymaktır.

D.İnsan kendi sevgi, sadakat ve merhametini doğru bir şekilde kullanamazsa toplumda bozukluklar başlar ve bu hat safhaya ulaştığı anda düzeltilmesi imkânsız karışıklar başlar. Sultan BAYSAL

 

C.36.İnsanın, sevgisinin, merhametinin, duygularının vb kıblesi ve ilgisini her yaratığa yönelik olması onun maneviyatına bağlıdır. Ve bu kavramların liyakatli ölçüsü peygamber ahlakı içerisinde olmalıdır.

A.insani sevgi ilahi, insani ve akli değerlerden oluşur. Hayvani sevgi ise örneğin bir hayvana karşı duyduğumuz içimizde oluşan sevgidir.

B.İnsani sadakat akıl sahibi kişilerin hissettikleri değer yargılarıdır. Hayvani sadakat ise daha çok doğal olarak insani sadakatten daha alt kademede oluşmuş bir yapıdır.

C.İnsani merhamet insanın içerisinde vicdanı ve aklı ile oluşan bir yapıdır. Hayvani merhamet ise hayvanlara karşı oluşan ve vicdan sahibi insanların sahip olması gereken bir olgudur.

D.İnsanlar sevgisini, merhametini ve sadakatini liyakatli ve doğru kullanmazsa öyle bir zaman gelir ki bundan dolayı artık insanlar arasında bağlar kopar ve herkes kendi iç dünyasını kapandığı için toplumsal olarak insanlar arasında bir güvensizlik meydana gelir. Ülkü KILIÇ

 

C.36.A. İnsani sevgi bir şeyi faydasız sevebilmektir. Doğal sevgi ise fayda gözeterek sevmek

B.İnsani sadakat ta sevgi gibidir. Menfaat gözetilmez. Doğalda ise karşılık beklenir.

C.İnsani olan merhamet her şeye yaratıcı hesabına merhamet etmektir.

D.İnsanlar bu duygu ve hislerini sırf fayda için layık olmayanlara karşı kullanılmadığı zaman belli bir süre fayda menfaat bittiği zaman ortada büyük bir kargaşa ve cehalet manzarası oluşur. Yakup YAPAR

 

C.36.Sevgi ve merhamet, manevi ve ruhani şeyler olduğu için, eksilme söz konusu değildir. Her varlığa karşı yapılabilir.

A.İnsanı sevgi hiçbir karşılık beklemeden birilerini ve ya kişileri yaratıcı hesabına sevmek.

B.İnsani sadakat hiçbir karşılık beklemeden birilerini ve ya kişileri yaratıcı hesabına sevmek.

C.Yaratıcı hesabına karşılık beklemeden merhametli olmak insani merhamettir. Menfaati varsa merhamet duymak. Bu da vahşi olan merhamet.

D.Bunları doğru kullanmadığı zaman insan insani vasıflarını kaybettiği için toplumda ahlaksızlık baş gösterir. Sara BATMACI