36.İnsanın, sevgisinin, merhametinin, duygularının…vb
kıblesi ve ilgisini her yaratığa yönelik olmasına gücü yeter mi?
Bu kavramların liyakatli kıblesinin
ölçüsü ne/neler olmalıdır?
A-İnsani ve Doğal(vahşi-hayvani)sevgi
nedir aralarında ne fark vardır?
B-İnsani ve Doğal(vahşi-hayvani)sadakat
nedir aralarında ne fark vardır?
C-İnsani ve
Doğal(vahşi-hayvani)merhamet nedir aralarında ne fark vardır?
D-İnsan/lar
sevgisini, merhametini ve sadakatini liyakatli ve doğru kullanmazsa gelişim,
zaman, süreç ve olguların liyakatsizliği nedeniyle; toplumsal sürüsel ve
çevresel tufanlar kopar. Önermesinde ne demek isteniyor?
İpucu;Tıklayın
Doğa, insan, çocuk, evlilik, teknoloji-doğal eşya, hayvan, bitki, vatan, millet…vb. …lerden;
-Hangisi/leri mutlak insan sevgisine, hayvan
sevgisine mutlak muhtaçtır yani insan sevgisi ve hayvan sevgisi (vahşi-doğal
sevgi) olmadan doğal gelişimi tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
-Hangisi/leri mutlak insani merhamete ve hayvan
merhametine(doğal merhamete) muhtaçtır yani insan ve hayvan(doğal-vahşi)
merhameti olmadan doğal gelişimi ve hayat döngüsünü tamamlayamaz yada eksik kalır? Neden?
İnsan sevgisi, ilahi, insani ve akli yaratıklar için, hayvani veya doğal sevgi
hayvanlar için yeterli ve evladır Demirkuş 2009
Hangisi/leri hem mutlak insani sevgiye ve hem de
mutlak insani merhamete muhtaçtır yani insan sevgisi ve merhameti olmadan doğal
gelişimi tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
? Neden?
-Hangisi/leri insan sadakatine muhtaçtır yani insan
sadakati olmadan doğal gelişimini tamamlanamaz yada
eksik kalır? Neden?
-Hangisi/leri insan sevgisine, merhametine ve
sadakatine muhtaçtır yani insan sadakati, sevgisi ve merhameti olmadan doğal
gelişimini tamamlanamaz yada eksik kalır? Neden?
İp ucu;vatana insani sadakat,
hayvanlara insani merhamet, insanlara hem insani sevgi, hem insani saygı ve hem
de insani merhamet kafidir. Demirkuş 2009
Hayvanlara insani sevgi insana doğal-vahşi sevgi olarak döner, eşya ve vatana
insani sevgi ve merhamet insana dönmez.
C.36.Allah bizlere öyle bir kalp
vermiştir ki sevgi merhamet ve duygular her varlığa da yeterlidir.
A.İnsani
sevgi insanlara duyulan sevgi doğa sevgisi ise hayvanlara duyulan sevgidir.
B.İnsani
sadakat insanlara karşı duyulan sahiplenme kollama v b duyguları barındırır.
C.İnsani
merhamet insanlara karşı acımasız olmamayı gerektirir doğal merhamette ise yine
hayvanlarında bir canlı olduğunu unutmamamız gerektiğini hatırlatır.
D.Her
şeyi sınırda tutmak lazımdır ne fazlası nede azını uygulamamak gerekir ve bu
duyguları gösterirken liyakatli davranmazsak büyük bir dengesizlik ortaya çıkar.Melek VİDİNLİ
C.36. Yetmez çünkü bu büyük bir kapasiteyi
gerektirir. Bu da sadece peygamberlerde mümkündür. Bu kavramların liyakatli
kıblesinin ölçüsü yetebildiği kadar çevresindekilerdir.
A. İnsani sevgi, düşünerek, mantık
barındırarak olan sevgidir. Doğal sevgi sebepsizdir.
B. İnsani sadakat duygu ve düşüncelerin çerçevesinde
olan sadakattir. Doğal sadakat yapılan iyi bir muameleye olan sadakattir.Köpeklerin ekmek verene olan sadakati gibi.
C. İnsani merhamet her türlü canlıya acıyabilmek,
merhamet göstermektir. Doğal merhamet bilinçsizcedir. Ve genelde tür içinde olur.Bir ayının yavrusuna olan merhameti gibi.
D. herkese ve her şeye layık olduğu sevgi, sadakat ve
merhamet gösterilmelidir. Hak edilmeyen aşırı sevgi,
sadakat ve merhamet yada hak edilenin çok azını göstermek ilişkilerde
bozulmalara, bu da dengelerin değişmesine neden olur.
-İnsan
mutlaktır.
-İnsan,
çocuk, vatan ve millet insan sevgisine muhtaçtır. Çünkü var olmaları veya
varlıklarını devam ettirmeleri buna bağlıdır. Bir çocuk sevgisiz sağlıksız bir
birey olarak yetişir. Evlilik insani sevgi olmadan olmaz. Vatan, millet insan
sevgisiyle var olur, ayakta kalır. Hiç birisinin hayvan sevgisine ihtiyacı
yoktur.
-İnsan,
çocuk, doğa, bitki, hayvan, insan merhametine muhtaçtır. Çünkü merhamet yapıcı
bir duygudur. Bu saydıklarım insani merhamet ile doğal gelişimini ve hayat
döngüsünü tamamlar. Hayvanın hayvani merhamete de ihtiyacı vardır. Zira hayvan
yavruları ebeveynlerinin merhameti ol C.36.hayır
gücümüz yetmez ancak Allah’ın bizden istediği kadarıyla sevip merhamet duyabiliriz.
A.insani sevgi belli nedenlere bağlıdır yani insan
belli şeylerden dolayı sever hayvanlarda böyle değildir..
B.İnsani
sadakat insanın ahlaki yapısına bağlıdır hayvan insana sahip olduğu için
sadakat gösteriri. İnsan yeri gelince nankör olabiliyor.
C.insanın merhameti onun vicdanına bağlıdır. bir şey
ondan güçsüz olduğu zaman yada empati kurduğu zaman
merhamet eder. Hayvanlar Allah onları nasıl yaratmışsa o şekilde yaşar yani
yaşamak için öldürmesi gerekiyorsa öldürür.
D.Mesela bu günkü çevre problemleri insanın çevreye
karşı olan liyakatsiz tutumundan kaynaklanıyor aynı şekilde bu günkü savaşlar, insanların açlıktan
ölmeleri ve ahlaki çöküntülerin sebepleri insanların sevgi ve merhametlerini liyakatsiz
kullanmalarından kaynaklanıyor. Filiz
SÖYLER
madan
gelişimlerini tamamlayamazlar.
-İnsan ve
çocuk hem insan sevgisine hem de merhametine muhtaçtır. İnsanlar birbirlerini
sevmedikçe, merhamet etmedikçe bir arada yaşamaları mümkün olmaz. Çocuk sevgi
ve merhametle büyütülmeyince gelişiminde bir şeyler eksik kalır.
-Evlilik
insan sadakatine mutlak muhtaçtır. Çünkü sadakat olmazsa evlilik ayakta kalmaz.
-İnsanın
kendisi hem sevgi hem sadakat hem de merhamete ihtiyacı vardır. Çünkü insan
olmak bu duyguların varlığı ile mümkündür. İlknur
ERTAŞ
C.36. Gücü yetmez ki. Her an her yaratığı
sevmeye olanak yoktur. Bu kavramları orta halli olarak kullanmamız gerekir.
Fazla merhametten maraz doğmasın sözüyle ölçülü sevmeliyiz, merhamet etmeliyiz.
A. İnsani sevgide menfaat, çıkar yoktur.
Sırf Allah rızası için sevilir. Diğer vahşi sevgide bu amaç yoktur.
B. İnsani sadakatte olması gerektiği gibi sadakatinden
dolayı Rabbimin yasakladığı masum birini öldürmezsin. Öldürürsen eğer bu vahşi
sadakate girer. Körü körüne sadakat olur.
C. İnsan tüm yaratıklara merhamet
gösterir. Bu insani merhamettir. Doğal merhamet ise hayvanların yavrularına
gösterdiği merhamettir.
D. Her şeyin aşırısı zarardır ilkesiyle merhamette,
sevgide aşırıya gidilirse karşıdaki kişi kendini bilmezse şımarır, kendini
kaybeder. Böylece insan sevmemeye, merhamet etmemeye başlar. Bu da ahlak
tufanına yol açar. Mehmet Sait DEMİR
C.36. A. İnsanın sevgisi vb. duyular her
yaratığa yönelik olamaz. Çünkü ulaşamaz. ALLAH CC’HU sevgisi, merhameti hak
eden herkese ulaşır. İnsanların böyle değildir. İnsani sevgi peygamber ahlakı
doğrultusunda olan sevgidir. Doğal olmayan (vahşi) sevgi ise peygamber ahlakına
en uzak olan sevgidir. İnsani sevgi belli düzen ve çerçeve içinde yaşanır.
Ancak vahşi sevgi her yerde dengesizce yaşanır.
B.
İçten pazarlıksız olmadan, bencil ve kötü olmadan hak edene verilen sevgi
insani sadakattir. Tam tersi durumlarda ise sadakatsiz sevgidir. Güzel ahlaklı
insanlar sadakatli sevgi sunarlar çevrelerine (hak edenler).
C.
Merhametli insan güzel ahlaka sahip olanlarda yaygındır. ALLAH CC’HU
merhametini hak eden herkese sunar. Merhametsiz insan güzel ahlaka en uzak olan
insandır. Hayvani merhamete sahip insanlar kendi çizgilerinden ayrılmış olan
insanlardır.
D. İnsanlar doğru sevgi, merhameti ve sadakat ı kullanamazlar ise
kendi bedenlerinde bir kara delik açarlar. Yani sona yaklaşmış olurlar. Bunları
doğru kullananlar yani merhametli, sadakat ve doğru sevgiyi kullananlar
peygamber ahlakına sahip insanlardır. Esra
ENGENÇ
C.36.A.İnsan sevgisi insana verilir(ilahi,
akli varlıklar), hayvani veya doğal sevgi hayvanlara verilir.
B.İnsani sadakat insanlara bağlılık için oluşur,
hayvani sadakat ise hayvanlara bağlılık için oluşur.
C.İnsani merhamet insani varlıklar için verilir,
hayvani merhamet ise hayvanlar için verilir.
D.Eğer bunları doğru bir şekilde kullanmazsa liyakatsiz
davranışlar ortaya çıkar. Mahsun İLHAN
C.36. A. Her insan doğaya ve içinde yaşayan
varlıklara canlılara sevgi duyar. Ama onların hırs ve maddi güç kazanma hırsları
doğayı katlediyor bir yandan.
B. İnsanlar arasında sadakat vardır.
Çünkü insanlar düşünen varlıklardır ve aldatma olmamalıdır. Doğal hayatta
yaşayan vahşi hayvanlar doğanın getirmiş olduğu şartlara uygun yaşarlar ve
düşünemezler.
C. İnsanlar kendi aralarında merhamet
ederler. Yani acıma duygusu ile insanlara yardım ederler. Fakat doğal hayatta
vahşi hayvanlar sadece kendi yavrularına merhamet ederler. Çünkü doğanın yaşam
şartları bunu gerektirmektedir.
D. İnsanlar sevgilerini merhametlerini ve sadakatlerini doğru
şekilde ve uygun olarak göstermelidir. Ancak böyle olunca toplumsal kalkınma
gerçekleşir. Gülçin DİLBER
C.36. Evet gücü yeter.-ki Allah C.C:”Ben
hiçbir yere sığmadım kulumun kalbine sığdım.” demiştir.
A.
İnsani sevgi de;verilen sevgiye binaen bir
karşılık söz konusudur.İnsan fıtratı itibariyle sevgiye muhtaç bir
varlıktır.Ancak hayvani sevgi de verilen sevgiye karşılık beklemek biraz
saçmalıktır.
B.Sadakat;peygamberlik mesleğinin olmazsa olmaz hükümlerinden
biridir.Eğer insan-ı kamil olma yolunda isek sadakatimizi her lahza gösterme
cehdi içinde olmamız lazım.Hayvanlara sadık olmuşsunuz yada olmamışsınız bu
onlar için pek bir şey ifade etmez.
C.
Merhamet.Allah’u
Tela’nın insanlara kendinden vermiş olduğu yegane sıfatlarından
biridir.Merhamet insanın karşılığını beklemeden gösterdiği bir haldir.Merhamet
tüm mahlukata gösterilir ancak bunun geri dönütü farklıdır.
D.
Denge insanı olmak marifettir.Her şeyin dengesini
kurduğumuz sürece her şeyin üstesinden geliriz.Merve ÜREN
C.36.Bence yeter.Ama
eşit olamaz.
A. İnsan sevgisi insana verilir.Ona muhtaç olanda insandır.Doğal sevgi ise hayvanlar
için kafidir.
B. İnsani sadakat karşındaki insana
sadık kalmaktır.Hayvani sadakat çok elzem değildir.
C. İnsan hem sevgiye hem de merhamete muhtaçtır.Hayvanlar için ise merhamet kafidir.
D. Sevgimizi ve merhametimizi liyakatli
kullanmazsak öyle bir hal alırız ki bitkilerle ve hayvanlarla dost olmak
zorunda kalırız.Sümeyra
YILDIRIM
C.36. Her yaratığa
yönelik olmasına gücümüz yetmez çünkü belli bir kapasiteye sahibiz. Sevgide de
merhamette de ölçülü olmalıyız. Merhametten maraz doğar sözünü unutmamalıyız.
A. İnsani sevgi insanın insana, vatana, millete
gösterdiği sevgidir. Hayvani sevgi ise insanın hayvanlara eşyalara doğaya
duyduğu sevgidir
B. insanın eşine veya başka insanlara duyduğu sadakat
insani sadakattir. Hayvanların insana duyduğu sadakat ise hayvani sadakattir.
C. Hayvani merhamet hayvanların birbirine duyduğu
merhamettir. Örneğin bir kedi yavrusunun bir köpek tarafından
büyütülmesi gibi. İnsani merhamet duygusu insanın yaradan korkma
duygusudur. Merhamet etmeyene merhamet
edilmez (ayet)
D. Önermede bir insan ahlaki anlamda çökmüş ise veya bir
toplum ahlaki anlamda çökmüş ise daha önce ant ve lut
kavimleri gibi helak olması muhtemeldir.
Pınar TUFAN
C.36. İnsanın, sevgisinin,
merhametinin, duygularının…vb kıblesi ve ilgisini her
yaratığa yönelik olmasına gücü yetmez.böyle bir kapasiteye vakıf değiliz.bu
kavramların liyakatli olması için aşkın gözü kördür(YARADANA AŞKI HARİÇ) sınırı
aşmayarak şekilde bu güzel kavramları yeri ve zamanı geldiğince anlamlı olarak yaşamak lazım.
A. İnsani sevgi ancak karşılıklı emek sarf ederek paylaşımcı olarak
yaşanır ama hayvani sevgi tek taraflı ve çıkar için yapay sevgi gösteriri.
B. İnsani sevgide beslenen sadakat her şeyden önce ALLAH 'ı anımsamasıyla güzel
duyguları yaşatarak sevap eder ama hayvanide ise kendi mülk ve malını düşünerek
vermeyebilir.
C.İnsani
merhametini göstermesi
tamamen kalbin eseri ve bir şarta bağla kalmadan ilkönce veriri ama hayvanı
sevgide ilk önce o bana versin deyimiyle şarta bağlanır.
D.
İnsanlar birbirilerine emeller doğrultusunda çıkar için gaye uğruna yapay
ve sahtekar gösterişli güzellikleri gösterip asla birbirilerine güvenmez ve
kardeşçe yaşamazlar.Husumet duygusuna kapılması ve
ateşlenmesi savaş çıkabilir. Murat KOÇAK
C.36. İnsan sevgisini,merhametini,ilgisini
yaratılan tüm mahluklara verebilir.Her şeyi Allah’ın yarattığı varlıklar olarak
düşünürsek bunu yapabilmek o kadar da zor değil.Önemli olan bunun ölçüsünü
ayarlayabilmek.
A.
İnsani ve doğal sevgi birbirine karıştırılmamalıdır.İnsani
sevgi insana doğal sevgi de hayvanlara kafidir.
B.
Sadakat sadece insanlara gösterilen bir şey değildir.İnsanlar
karşısında kilerine sadık olabildiği gibi hayvanlara karşı da sadık
olabilir.Ama bunların bir sınırı vardır.
C.
Sevgi ve merhamet insanlara verilir.İkisine de
muhtaçtır yaratılışları itibariyle.Ama sadece merhamet hayvanlar için
yeterlidir.
D.
İnsanlar sevgisini,merhametini,sadakatini gerekli
yerlerde gerekli varlıklarda yani belli ölçüler dahilinde olmalıdır.Yani ifrat
ve tefritten uzak olmalıdır.Pınar
AKSAKAL
C.36. İnsan sevgisi sınırsızdır. Her yaratığa
olabileceği gibi ölçüsünün de sınırı olamaz.
A. Aralarında çok büyük farklılık olduğuna inanmıyorum. Sadece
insanlarda karşı cinslerine karşı onları iten Allah tarafından verilene iç güdüsel bir güç vardır. Ama diğer tür sevgisi için
dürtüden ziyade insanların buluşu ön plandadır.
B. Bunu bir örnek olarak açıklayacak olursak;
bir tilkiyi çocuğun gibi besler ve büyütürsen senin tavuğunu gözünü kırpmadan
ve acımdan yiyebilir. İnsanlarda da hayvanlarda da durum böyledir.
C. En merhametsiz varlık insandır. Düşünce
merhametsizliği getirir.
D. Sevgi
karşılıksızdır. Sevgi gösterdiğin şeyden karşılık beklersen bu sevgiye değil
menfaate biner. O yüzdendir ki şu anda en kutsal sevgi vatan sevgisi olarak
bilinir. Çünkü vatan sevgisinde bir karşılık beklenmez. İnci ÇETİNKAYA
C.36. Hayır gücü yetmez
A.
insani sevgi her şeyi yaratandan ötürü saygı duymak hayvani sevgi ise içindeki
kıskançlığı sevgi ile karıştırıp yaşama çabasıdır böyle de düşünüle bilinir ama
insanların gelişimlerindeki ana sebeptir sevgi olmadığı insanların gelişimleri
yarım bakış acıları ise farklıdır bundan dolayıdır ki sevgi insanda
bulunmalıdır
B.
İnsani sadakat kişiye verilen değerin kişiye yapılan iyiliklerin karşı tarafında
zamanı geldiğinde aktarılmasıdır Hayvani sadakat ise üç kuruşluk insana beş
kuruşluk değer vermektir. işte sevgide bu kuralları
bizlere öğreterek gelişimimize yardımcı olur
C.
Merhametin her iki taraf dada değeri aynıdır diye düşünüyorum insanları insan
yapan bir değerdir bu duygulardan ayrı yaşayanlar eksik gelişim sağlarlar
D. Eğer ki anne ve baba çocuklarını
yetiştirirken bu normları zamanında ve yerinde vermeseler ileriki dönemde bu çocuk şımarık
patavatsız olarak karşılarına dikilir merhametini ve sadakatini
liyakatli doğru kullanmazsa toplumlarda ağır
çöküşler meydana gelir Medine KOYUNCUER
C.36. İnsanın her şeye sevgi ve merhamet
göstermeye gücü vardır elbette. Bu sevgi ve merhameti her kavrama kendi değer
yargıları ölçüsünde vermek gerekir.
A.
İnsanı sevgi insan içindir. Doğal sevgi ise doğa canlıları içindir. İnsani
sevgide karşılık alırsınız ama doğal sevgide bu karşılık yoktur.
B.
İnsanın kendi seviyesinde olan kişilere gösterdiği bağlılıktır. Hayvanı ise
köpek, at v.b canlıların göstermiş olduğu bağlılıktır. İnsanı sadakatte kalben
bağlılık vardır. Hayvani ise işi bitene kadardır.
C.
İnsani merhamet kullar arasında birbirilerine karşı gösterdiği acıma
duygusudur. Hayvanı merhamet ise tamamen acıma duygusundan ibarettir. İnsanlar
arsında ki karşılıklıdır ama hayvanide karşılık yoktur.
D.
Bu kavramları aşırıya kaçmayacak şekilde göstermeliyiz azı yarasız olduğu gibi
fazlası da bize zarar verebilir. Fatih
ELÇİ
C.36. İnsan
varlığını ne kadar üst boyutlara taşımak isterse de ne kadara temkinli davransa
da sevgi duygu merhametine yön veremez.
A. İnsani sevgide bir çıkar peşindedir
ne kadar seviyorum dese de altında bir şeytanlık yatmaktadır. Doğal sevgiler
ise çıkar peşinde değildir. İnsan yürekten ve candan seviyordur.
B. İnsani ve doğal sadakatlik de
değişime uğrar; kişiden kişiye değişen göreceli teorilerdir.
C. İnsani merhamet anne kalbi
taşıyanlarda bulunur; doğal merhamet ise doğa kanununa göre af edile yemeyen av
avcı ilişkisinden dolayı doğal merhamet yoktur.
D. Eğer insanlarda sevgi duygusu aşılanmıyorsa merhametliliği hiç
bekleyemezsin bundan dolayı sadakatlilik te
beklenemez insan gelişiminde belirli olguların bir tatminsizlik hissi daha
insanları uçuruma sürükler. Mehmet BULUT
C.36. İnsan sevgisi merhametinin kıblesini
ve ilgisini her zaman her yaratığa yönelik olmasına gücü yetmez. Çünkü insan
fıtratı yönü ile ancak belli başlı şeylere sevgi ve merhamet gösterebilir.
Ancak ALLAH CC’HU her yaratığın sevgi ve merhamet gösterebilir
A.
İnsani sevgi insanın ilahi için olan sevgisidir. Doğal sevgi ise hayvanlar
içindir.
B.
insani sadakat ilahi aklı varlığı içindir. Doğal sadakat ise sadece doğayı
korumak için gösterilen sadakattir.
C. insani merhamet korumak gözlemek.
Doğal merhamet ise acımaktan gelen merhamettir.
D.
İnsan eğer sevgisini, sadakatini ve merhametini bütün canlılar için gösterirse
bu insan bilim ve teknolojiye sırt çevirmiş olur. Buda günümüz şartlarında hayattın
durması demektir. Örneğin çevreye zarar veriyor diye termik santrallerin
kapatılması. Abdullah TURAN
C.36. İnsanın sevgisi merhameti vb
duygularını her yaratığa iletmesi mümkün olabilir. Fakat bununda belli bir
ölçüsü vardır. Her şeye aynı seviyede davranmaya gücümüz yemez. Bir hayvana
bitkiye veya her yaratığa aynı sevgi verilmez. Ancak hak ettiği kadar sevgi
ilgi verilir.
A.
İnsani sevgi aklı insani ilahi içindir. Doğal sevgi ise hayvanlar içindir.
İnsani sevgi geri dönüşümlüdür. Doğal sevgi ise değildir.
B.
İnsani sadakat ilahi aklı varlıklar içindir. Doğal sadakat ise doğaya karşı
gösterilir. İnsani sadakat kendisini yaratana gösterilerek bu yaşam alanlarına
yansır. Doğal sadakat ise sadece doğayı korumak ile kafi
kalır.
C. İnsani merhamet korumak gözlemektir.
Hayvani merhamet ise o yaratığa acımaktır. Birinde acımaktan çok onun düştüğü
hali görüp korumak kollamaktır. Biri ise acımaktan ibarettir.
D.
İnsanlar sevgisini merhametini sadakatini oranlı bir şekilde kullanmazsa
toplumsal tufanlar kopar. Bir kişiye veya şeye gereğinden fazla sevgi sadakat
ve merhamet göstermek kişide saplantı haline gelerek refleks bozukluklarına
neden olur. Buda kişinin yaşadığı duygular içerisinde başka kişi veya şeylere
zarar vermesine neden olur. Murat ÇİÇEK
C.36.İnsan bütün sevgileri alacak
kapasite de değildir. Bu yüzden yeterli değildir. Bunun ölçüsü Allah ‘in
belirlediği sınırlar çerçevesin de olmalıdır
A.İnsani sevgi beyni ve duyguları
birleştirerek sevmektir. Doğal sevgi beyin ve duyguları katmadan hayvani bir
şekilde sevmektir.
B.İnsani sadakat sadece Allah ‘a
duyulan sadakattir. Doğal sadakat köpeklerin sahibine duyduğu sadakat bir doğal
sadakattir.
C.İnsani merhamet Allah hesabına
merhamet duymaktır. Doğal merhamet çıkar amaçlı merhamet duymaktır.
D.İnsan kendi sevgi, sadakat ve
merhametini doğru bir şekilde kullanamazsa toplumda bozukluklar başlar ve bu
hat safhaya ulaştığı anda düzeltilmesi imkânsız karışıklar başlar. Sultan
BAYSAL
C.36.İnsanın,
sevgisinin, merhametinin, duygularının vb kıblesi ve ilgisini her yaratığa
yönelik olması onun maneviyatına bağlıdır. Ve bu kavramların liyakatli ölçüsü
peygamber ahlakı içerisinde olmalıdır.
A.insani sevgi ilahi, insani ve akli
değerlerden oluşur. Hayvani sevgi ise örneğin bir hayvana karşı duyduğumuz
içimizde oluşan sevgidir.
B.İnsani sadakat akıl sahibi
kişilerin hissettikleri değer yargılarıdır. Hayvani sadakat ise daha çok doğal
olarak insani sadakatten daha alt kademede oluşmuş bir yapıdır.
C.İnsani merhamet insanın içerisinde
vicdanı ve aklı ile oluşan bir yapıdır. Hayvani merhamet ise hayvanlara karşı
oluşan ve vicdan sahibi insanların sahip olması gereken bir olgudur.
D.İnsanlar sevgisini, merhametini ve
sadakatini liyakatli ve doğru kullanmazsa öyle bir zaman gelir ki bundan dolayı
artık insanlar arasında bağlar kopar ve herkes kendi iç dünyasını kapandığı
için toplumsal olarak insanlar arasında bir güvensizlik meydana gelir. Ülkü
KILIÇ
C.36.A. İnsani sevgi bir şeyi
faydasız sevebilmektir. Doğal sevgi ise fayda gözeterek sevmek
B.İnsani sadakat ta sevgi
gibidir. Menfaat gözetilmez. Doğalda ise karşılık beklenir.
C.İnsani olan merhamet her şeye
yaratıcı hesabına merhamet etmektir.
D.İnsanlar bu duygu ve hislerini
sırf fayda için layık olmayanlara karşı kullanılmadığı zaman belli bir süre
fayda menfaat bittiği zaman ortada büyük bir kargaşa ve cehalet manzarası
oluşur. Yakup YAPAR
C.36.Sevgi ve merhamet, manevi ve
ruhani şeyler olduğu için, eksilme söz konusu değildir. Her varlığa karşı
yapılabilir.
A.İnsanı sevgi hiçbir karşılık
beklemeden birilerini ve ya kişileri yaratıcı hesabına sevmek.
B.İnsani sadakat hiçbir karşılık
beklemeden birilerini ve ya kişileri yaratıcı hesabına sevmek.
C.Yaratıcı hesabına karşılık
beklemeden merhametli olmak insani merhamettir. Menfaati varsa merhamet duymak.
Bu da vahşi olan merhamet.
D.Bunları doğru kullanmadığı
zaman insan insani vasıflarını kaybettiği için toplumda ahlaksızlık baş
gösterir. Sara BATMACI