31.Bu asır yeryüzünde vahşi ırklar üzerinde yaşadığı toprağı vatanım diyip geçmişteki ve gelecekteki nesillerin vatan hislerinin hakkını gasp etmektedirler. Eskiden geçici emanet toprak denirdi şimdi artık her kes cebren ve hile, dalavere veya hakkıyla  ile elde ettiği toprağı üzerinde rableşmeye yada toprağı ilahlaştırarak şaşırtmaya kalkışıyor. Bazıları da Bilimi ve doğayı  fetişleştirip ilahlaştırıp insanları ve gelecek neslin yaşama hakkını gasp ettikleri  gibi geçmişte vatan sahibi olanlarının hakları üzerine sözde ebediyetlerini kurup onları çökertip tarihleştirmişlerdir. Önermesinin eksiğini tamamlayınız
İpucu;Bir insan Toprak olsaydı ne yapardı?
1.,2. veya Her asır deneme amaçlı bazı kavimler bazı yer yüzü toprak parçalarının muhtariyetine geçici sahip olurlar. Her asır gelen üstüne yaşadığı toprağa ceddimizindir derse tarihi, toprağı, diğer yaratıkları ve insanlığı düşünce yanılgısına götüreceğinden emin olun .

 

C.31. Güçlü kimseler, kavimler zayıfları ezerek varlığını devam ettiği sürece o topraklara hakim olurlar.Yada oğullarına miras ederek soyunun devam emesi paralelinde toprak edebileştirilir. Melek  VİDİNLİ

 

C.31. En uygunu şimdi de eskiden denildiği gibi geçici toprak denilmesi. Sonuçta dünya hayatı ebedi değil ve mal, mülk, toprak baki değil, kimsenin tekelinde değil. Zira dünya var olduğundan beri bir toprak parçası üzerinde sayısız kavim ve milletler yaşamıştı. Bu sebeple aynı toprak parçası birçok millet için vatan olabilir. Bu milletlerin birbirlerinin vatan hislerini gasp etmeye hakkı yoktur. İlknur ERTAŞ

 

C.31. İnsanoğlunun gözünün doymamışlığı hep daha fazlasını istemekte. Daha fazlasını istemeyen nadir insanlar vardır. Bu isteklerden biri de daha rahat ve verimli topraklarda yaşama isteğidir. Bunun için tarihten beri süre gelen toprak savaşları olmuştur. Galip gelen toprağa sahip olmuş ve önceki medeniyete ait her şeyi kendisine aitmiş gibi göstermiştir. Halbuki insan kendisini bu dünyada bir yolcu olarak görmeli, bu toprağı da bir han olarak görmelidir. Mehmet Sait DEMİR

 

C.31.Yeryüzü tüm insanlar için yaratılmıştır ve hepsine yetecek kadar büyüktür. Tarih boyunca bir çok millet gelip geçmiştir bu anlamda yer yüzü geçmiş nesillerden devralınan ve sonraki nesillere aktarılacak bir mirastır.Ama bu gün gücü yeten her ırk bir yer seçmiş ve burası tarih boyunca atalarıma aitti diyor ve  orda kendisiyle birlikte yaşayan diğer ırkları yok  sayıyor örnek olarak ta İsrail’in Filistin’in atalarından kalan bir miras olduğunu savunması gibi…Filiz SÖYLER

 

C.31. Bu dünya gelip geçicidir. Fakat vahşi ırklar sahip oldukları toprağı o kadar benimserler ki gelip geçici olduklarını unutup ebediyen orada kalacakları gafletine kapılırlar. Bu düşünce bu ırkları çökertip bir daha hatırlanmayacak şekilde unutturur. Esra ENGENÇ

 

C.31.Hiçbir toprak kişiye ait değildir, insanlar gelip geçicidirler ama toprak kalıcıdır. Bu yüzden hiç kimse toprağı vatanım deme hakkına sahip değiller. Mahsun İLHAN

C.31. İnsanlar kendi egolarını tatmin etmek için gelecekteki nesilleri düşünmezler. Buda sanki sadece yaşadıkları yerin toprağın kendilerine ait olduğunu sanırlar. Yani diğer insanların haklarını yerler. Gülçin DİLBER

C.31. İnsanlar üzerinde yaşadıkları toprak parçasını hiç ölmeyecekmiş gibi sahiplenirler.Halbuki ölüm denen gerçeğin farkındalar.Sanki her şeyi doğa kendi kendine yapıyor gibi bir çıkmazın içinde olan çok kişi var maalesef .Kainatın tek ilahı ve yaratıcısı vardır ki oda Allah C.C dur.Merve ÜREN

 

C.31.Hiçbir şeyi çok sahiplenmeden yaşamak gerekir.Dünya bizim için geçici vatanımız olduğundan hiçbir şey gerçekten bizim değildir.Bazı kesimlerde doğayı öyle bir yere koymuşlar ki adeta ilahlaştırmışlar.Oysa doğayı da yöneten tek ilah Hakimi Zülcelal’dır.Sümeyra YILDIRIM

 

C.31. Dünya üzerinden sayısız devlet ve kavim hüküm sürmüş o topraklara kendine ait miraslar bırakmış ve sonra yok olmuştur. Çünkü her şey haktandır. Ondan geldik ona gideceğiz. Pınar TUFAN

 

C.31.Allah'ın emir ve yasaklarınca İslamiyet üzerinden buyurduğu dini hükümlerine zıt olan bu kavimler güçlü olanlar (ağa,padişah,lider...vb) maddi üzerinden(para,servet...vb) güçsüzleri yenerek bu toprak benimdir diye gaddarca insanları köle gibi davranırlar.Bunlar daha sonrada oğullarına miras ederek aynı vahşi davranışlar o topraklar üzerinden edebiymiş(gelenek-görenek haline kavramlaştırıp) devam etmektedir. Murat KOÇAK

C.31. İnsanlar kendilerine emanet olarak verilen her şeyi o kadar çok sahiplenmişler ki onları baş tacı yapmışlardır yada esareti olmuşlardır.Örneğin bazıları doğayı ve bilimi fetişleştirip onu yaratıcı konumuna getiriyorlar.Oysaki her şeyin yegane sahibi Allah bizler ise emanetçileriyiz.Pınar AKSAKAL

 

 

C.31. Yeryüzü peygamber efendimiz için bile geçici iken kimsenin toplu malı olmadığı gibi kefeninde cebi yoktur.İnci ÇETİNKAYA

C.31. Sanki ebeden bu hakimiyeti devam edeceği olgusu içinde yaşadığından dolayı bu tür hareketlerde bulunuyor eğer insan toprak olsaydı hak ettiği sevgiyi değeri isterdi.  Medine KOYUNCUER

 

C.31. Vahşi ırklara geçmişte verilen topraklar onların barınmaları için çok önemliydi. Bu ırklar daha sonra hile ile kendilerine bahşedilen toprakları kendi topraklarıymış gibi sahiplenerek başkalarının toprak üzerinde yaşama hayallerini yok etmişlerdir ve aynı zaman da geçmişte bu toprakta yaşayanları hiçe sayıp kendilerini oranın ilahı yapmaya çalışmışlardır. Fatih ELÇİ

 

 

C.31. İnsanları yeryüzündeki yaşayışları biraz menfaatleri üzerine ve padişahlık sistemi güdülmektedir. İnsanlar bir önceki nesilden kalan mal varlığını öyle bir benimsemişlerdir ki bir başkasına kuruş bile koklatmayan cinstendir. Yada kim üstünse politikası geçerlidir. Mehmet BULUT

 

C.31. İnsanoğlu toprakta geldiğini ve elbet bir gün toprağa döneceğini unutur. Buda onu kendisini böbürlenerek görmesine neden olur. Eğer insan bunun farkında olarak yaşarsa toprağa bu kadar önem verip ilahlaştırmazdı. Abdullah TURAN

 

C.31. Bir insan toprak olsaydı ya da toprak bir insan gibi düşünebilseydi. Üzerinde yaşayan özellikle insan neslini istemezdi. İnsanoğlu kadar doğaya zarar veren yoktur. İnsan gibi hiç yere kan döken bir topluluk yoktur. Hal bu ki bu geçici güzergâhta kalıcı olmadığını bildiği halde toprak sevdası ile dünya üzerindeki her yeri zaptetmek boştur. Murat ÇİÇEK

 

C.31.İnsanların yaşadığı toprak parçası üzerinde geçmişten beri birçok kavim gelip geçmiştir. Hepsi de her dönem bu toprakları sahiplenmişlerdir ve atalarından kaldığını öne sürmüşlerdir. Sultan BAYSAL

 

C.31. Bir milletin üzerinde yaşadığı toprak parçasına sahip çıkması onun en doğal hakkıdır. Çünkü o toprak parçası için ataları bin bir cefa çekmiş hayatlarını severek vermişlerdir. Fakat günümüzde bazı milletler hakkı olmadığı halde başka milletlerin topraklarını gasp etmektedir. O yüzden insan atalarının mirasına sahip çıkmalıdır fakat başkalarının topraklarına göz dikmeden. Ülkü KILIÇ

 

C.31.Toprak sahip olma her zaman geçicidir. Benim ceddimindir diye kabul eden geçmiş ve gelecektekileri düşünmeden gaflete düşüyorlar. Yakup YAPAR

 

C.31.Yeryüzünde toprağı sahiplenip benim diyerek eski Cetlerinin yaşadığı toprakları benim diyerek sahip çıkarlar ve orada yaşayan insanları çeşitli aldatmacalarla o toprağı ilahmış gibi kabul ettiriyorlar. Sara BATMACI