24.Yazı ve konuşma dillerindeki kurallar; yarı vahşi zihniyetlerin-yaşantıların insancıllarla harmanlamasının mozaik vahşi ürünleridir. Bu nedenden dolayı mevcut bütün dillerde ve lisanlarda kavram ve düşünce yanılgısı vardır. Mutlaka peygamber ahlakı kurallarına  dayalı ıslah edilmesine gereksinim vardır. Önermesinin eksiğini tamamlayınız.

 

C.24.Kavram ifadeleri çok önemlidir üzerinde durulması gereken bir konudur.Yazı dili ile konuşma dili arasında farklılıklar vardır.önermede eksiklik yoktur.Melek VİDİNLİ

 

C.24.Mevcut bütün dil ve lisanlardaki kavram ve düşünceler peygamber ahlakı kuralına dayalı ıslah edildikten sonra  her kese hitap edecek evrensel bir dil geliştirilmelidir. Filiz SÖYLER

 

C.24. Topluluklar cetlerin eğitim sistemlerini devam ettirerek onların yaptıkları hataları yaparlar. Bu hatayı Resulallah’ın getirdiği eğitim sistemi ile hal etmek mümkündür. İlknur ERTAŞ

 

C.24. Doğrudur kalıplaşmış eğitim sisteminde gelişme olmamaktadır. Bu da kavram ve düşünce yanılgısına yol açar. Bu sorunu biricik önderimiz Peygamberimizin ahlakıyla ahlaklanmakla hal olur. Mehmet Sait DEMİR

 

C.24.Dillerde, lisanlarda,kavramlarda istenildiği kadar yanlışlıklar olsun önemli olan şey hakikati bulmaktır.Bu hakikatte peygamberlerin yaşayış üslubunu hayatımıza aksettirmektir.Merve ÜREN

 

C.24.İnsan düşüncesi ve lisanı sınırlıdır.Her zaman doğruyu bulamayabilir,bu nedenle peygamber ahlakıyla harmanlanması gerekir.Çünkü peygamber ahlakı kuran ahlakıdır.Sümeyra YILDIRIM                

 

C.24. Bütün kavramlar ve bunun akabinde dinde, dile ve toplumun akli durumuna göre yorumlanıp, ürün olarak ortaya çıktığı zaman yanlış ve farklı algıların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bundan dolayı ırkı, dili, lisanı bir tarafa bırakmak ve herkesi ne olursa olsun aynı yolda götürüp uzlaştıracak bir tek şey vardır ki o da peygamber ahlakına göre düzenlenmiş bir yaşam şeklidir. Esra ENGENÇ

 

C.24.İnsanın yazı ve konuşma dilindeki kurallar yaşantılarla kazanılmıştır ve bu da kavram düşünce yanılgısına yol açmıştır. Bu kurallar peygamber ahlakı kuralarına göre ıslah edilebilir. Mahsun İLHAN

 

C.24. Peygamber ahlakının yanı sıra o ülkenin ve o toprakların gerçek anlamı ile İslam ‘i devlet yapısına uygun yönetilmesi lazımdır. Pınar TUFAN

 

C.24.Misal bugün sokaktaki birisine şeriat kelimesini sorusunu yöneltirsek  verilen cevapların çoğu  hep Araplarda yaşanılan veya kötü bir cem- atçılar eyleminden akıllarına  gelerek veririler.Yani İslamiyet in  güzel isimleri  kendi yaptıkları  kötü eylemlerde alet olarak kullanarak  anlamları değiştirmesini dışarıya kötü  bir izlenim veririler. Murat KOÇAK

C.24. Böylece diller ve lisanlar hem ahlaki hem de telaffuz bakımından önemli bir ilerleme kaydeder. İnsanlar bu dilleri daha rahat kullanırlar. Gülçin DİLBER

 

C.24. Kavram ve düşünce yanılgısı muhakkak bütün dillerde vardır.Önemli olan peygamber ahlakı kuralları içerisinde yaşayabilmektir.Gerçek hakikat bu çerçevede bulunur.Pınar AKSAKAL

 

C.24. Peygamberin inandığı ve ona her şeyi en iyi şekilde bildiren rabbini tanıyıp peygamber ahlakı kurallarının temelini daha iyi öğrenip düşünce ve kavram kaygısını ortadan kaldırmaktır Medine KOYUNCUER

 

 

C.24. Artık öyle bir çağda yaşıyoruz ki baba oğluna söz geçiremezken bu zihniyeti değiştirmek bence hiç kolay olmayacak. ALLAH ıslah etsin milletimizi. Bu yüzden bu önermenin eksikliği tamamlanamaz. Bu eksik hep yarım kalacaktır. İnci ÇETİNKAYA

C.24.Bütün dil ve lisanlarda kavram ve düşünce yanılgısı yoktur. Ancak kavram ve düşünce eksikliği olur. Sultan BAYSAL

 

C.24.Peygamber ahlaklı olan her şey hakiki imana da yararlıdır. Bu doğrultudaki bir dil değişimi hiç de fena olmaz. Sara BATMACI

 

C.24.Peygamber ahlaklı her şey gerçekten güzeldir ve yapılması gerektir. Dilde de yeterli bir ortam hazırlandıktan sonra böyle bir değişim yapılması gerektir. Yakup YAPAR

 

C.24. Günümüz insanı gözünü menfaat bürümüş insanlar dili kullanarak yanıltıcı etki bıraktığı bariz bir şekilde ortadadır. Günümüzde birçok örnek vardır, örneğin ABD”nin ırak üzerindeki politikası verile bilir; ırak halkı eziliyor diktatörler tarafında yöneltiliyor. Onlara demokrasi geçtireceğiz diyen vahşi kapitalizm petrol kaynaklarına ulaşmak için yapmış olduğu yazılı ve sözlü düzmecelerden oluştuğu görülmektedir.    Mehmet BULUT

 

C.24.Yazı ve konuşma dillerindeki kurallar her dilin kendi belirlediği kurallardır. Bu gün dünyadaki dillere baktığımızda bazılarında kavram ve düşünce yanılgısı olabilir. Ama bütün dillerdeki bu yanılgıları yeniden düzenlemek çok zordur. Ülkü KILIÇ

 

C.24. Evet vardır. Her insanın eksikleri olduğu gibi dillerinde eksikleri vardır. Bunu için bütün dilleri kapsayan bir dil oluşturulmalıdır. Bu dil dünyanın bütün dillerini kapsayacak ancak mevcut olan hiçbir dilli üstün görmeyecek tamamen yeni bir dil oluşturulmalıdır. Abdullah TURAN

 

C.24. Nasıl ki lisan insan gibi yaşayan bir şey ise zaman ile değişiyorsa yüzyıllar önce tanımlanan bir kavram zamanla değişir. Ve yerine yeni bir ifade alır. Peygamber ahlak kurallarında da ıslah gereklidir. Şöyle ki peygamber yaşadığı zamanı göz önünde bulundurarak o zaman ki gereksinimler doğrultusunda gerçekleşen veya söylenen bir şeyi şimdi ki zamana göre yorumlayarak ıslah etmek gerekir. Murat ÇİÇEK

 

C.24. Geçmiş zamanda söylenen her şey yaşadığımız bu zaman içerisinde çok farklı olarak algılanabilir ve bize çok vahşi olarak gelebilir. İşte bu söylenenleri biz bu zamanda peygamber ahlakı içerisinde düzgün olarak yorumlayabiliriz. Fatih ELÇİ