22.İnsanlar
markalarına(soylarına) göre değil hür iradeleri, olanakları ve fıtratları
ölçüsünde tercih ve tasdik ettikleri işletim sistemine(tercih ve tastık
ettikleri inanç değerlerine) göre icabet edilir ve edileceklerdir. Önermesin de ne demek isteniyor?
İpucu;İnsanları doğal ve vahşi cet
kökenlerine göre disipline eden sözde bilimsel ve gerçekçi öğretim, öğrenim ve
eğitim sistemleriyle şaştırtmamak gerek. Bir insanın kavmini hür iradesiyle
tercihi belirlemeli ve doğal kökendeşleri de (vahşi
soydaşları) buna saygı duymalı yada duydurulmalıdır.
-Allah CC’HU insanların cet markalarından çok tercihlerine bakar ve sorumlu
tutar.
C.22.İnsanlar aile yada topluma bağlı değil
kendi düşünce irade ve hareketlerinden sorumludur.Melek VİDİNLİ
C.22.İnsanlar soylarını seçme iradesine
sahip değildirler ama özgür iradeleriyle doğru yolu tercih edebilirler yani
soyunu tercih edemez ama soyunun doğru ve yanlışlarını tercih edebilir ve bu nedenle
tercihinden sorumludur. Filiz SÖYLER
C.22. İnsanlar ırklarına, kavimlerine göre
değerlendirilmezler. Hal hareket ve davranışlarına göre değerlendirilirler.
Zira İslamiyet’te de kulun kuldan üstünlüğü ancak takvada olur diye
belirtilmiştir. İlknur ERTAŞ
C.22. Allah’u Teala bizi
diğer dünyada yakışıklılığımızla, soyumuzla, paramızla vb. özelliklerle değil
amelimiz ile yargılayacaktır. Zaten ayeti kerimede Rabbimiz şöyle buyuruyor; ‘O
gün ne mallarınız, ne çocuklarınız size fayda etmeyecektir.’ Bu ayetten
anlaşılacağı gibi insanlar sadece yaptıklarıyla hesaba çekilecektir. Mehmet Sait DEMİR
C.22. Allah’u Teala insanlar ırklarına yada
soylarına göre hesaba çekmez.İnsan hür ve iradesi olan
bir varlıktır.Belki ataları Hindu’dur ama kendisi doğru olan yolu bulmuştur ve
bulduğu bu yolda da kimsenin hiç bir şey
demeye hakkı yoktur.Merve ÜREN
C.22.İnsanları kategorize etmek yanlıştır.Allah CC insanları Salih amellerine göre muamele
edecektir.Sümeyra YILDIRIM
C.22. Hangi atadan geldiğin değil nasıl biri
olduğun önemlidir. Örneğin; padişah soyundan(peygamber, seyit, halife vb.)
gelmiş olman değil, var olduğun müddetçe yaptığın amellere göre yer
edineceğindir. Esra ENGENÇ
C.22.İnsanlar soylarına göre değil
yaptıkları ve tercih ettikleri ile değerlendirilmelidir. Mahsun İLHAN
C.22. ‘O gün
ne mallarınız, ne çocuklarınız size fayda etmeyecektir.’ Ayetinden anlaşılacağı
gibi insanlar sadece ibadetlerinden sorumludur. Pınar TUFAN
C.22.Dünyaya geldiğinden beri bir
çocuğun kendi inanç ve değerlerini kendi iradene dayalı değil de aileye(soya) göre hüküm verip
sorumluluk üstlenmesi yanlış bir durum
olurdur.Çünkü ölürken ve ahrette hesap
sorarken tek başına olarak sorumlu
olur.İnanç ve değerlerini sırf onlar
gibi yargılanmadan kabul etmek değil her şeyi araştırmaya ve kendi yargılarıyla
inanç değerlerini oluşturmalı.gönülden inanmak ayrıdır
araştırmış bilimsel ilkelerden süzgeç tirilmiş sağlam
inanç farklıdır. Murat KOÇAK
C.22. İnsanların hangi soydan geldiğinin
önemi olmamalıdır. Önemli olan onun tercihleridir. Çünkü insanin nerden geldiği
değil onun duygu ve düşünceleri önemlidir ve bu bağlamda insanlara değer
verilmelidir. Gülçin DİLBER
C.22. Önemli olan insanların nereden geldikleri yada soylarına
göre değil yapmış olduğu işlere göre seçmiş olduğu dine göre yargılanmasıdır.Bunu
yargılayacak olan da Allah’tır.Pınar
AKSAKAL
C.22. Allah (c.c) hazretleri
peygamberlerin çocuklarına hanımlarına bile kıyamet de ayrıcalık tanımamıştır
yalnız Allah’ın gönderdikleri elçilere iman edenler hariç aslında ne etikete
soya sahip olursan ol dergahı huzurda sadece bakılacak
ve kayda alınacak tek olay Allah’a bağlılık ve bu bağlılık da izlenen yoldur Medine KOYUNCUER
C.22.İnsanın hangi soydan hangi
cetten geldiği önemli değildir. İnsanın görüşleri yaptığı işler önemlidir. Sara
BATMACI
C.22. Bizim soyumuz İslamiyet’ten önce
savaşçı kendi ceddini düşünen bir kavim olabilir ama bizde böyle olacağız
anlamına gelmez. Belki İslamiyet’tin ikliminde açan bir gül oluruz buda bizi
ceddimize zıt bir birey yapar. Abdullah
TURAN
C.22.İnsanların kim hangi soy hangi
cadden oldukları çok önemli değildir. İnsanların fıtratları düşünceleri göz
önüne alınmalıdır. Aksi takdir de zulmedilmiş olur. Yakup YAPAR
C.22. Allah CC”
hu biz sizi çeşit, çeşit ve farklı ırklardan yaratık ama hiç kimsenin kimseye
üstünlüğü yoktur ve üstünlük ancak takva ile olu demiştir. Mehmet BULUT
C.22.İnsanları
soylarına bakarak onları değerlendirmek çok yanlıştır. Bu hem aklen hem de
vicdanen insanı rahatsız eder. İnsan
doğuştan bir ceddi vardır fakat önemli olan herkesi sevip herkese insan olduğu
için değer vermektir. O yüzden insanları değerlendirirken olanakları ve
insancıl boyutuyla değerlendirmeliyiz. Ülkü
KILIÇ
C.22. Biz belki insanlar özünde çok asil
soylu bir kavimden gelmiş olabiliriz. Yada atarlımız
ceddimiz toplumun önde gidenlerden biri olabilir. Fakat bu bizim değer
yargılarımızı egomuzu sanal ve nesnel düşüncelerimizi değiştirmez. Kişi kendi
hür düşünceleri doğrultusunda yaşar. Bu durumda biz yaptıklarımızdan kendimiz
sorumlu oluruz. Ceddimiz atamız kim olduğu çok önemli olmaz. Murat ÇİÇEK
C.22. Yani insanlar yaşadığı aile ve
topluma bağlı olarak bir şeylerden sorumlu tutulmazlar. Kendi yaşadıkları ve
tercih ettikleri hayata göre sorumlu tutulurlar. Bu da demektir ki öldüğümüzde
yaşayıp tercih ettiğimiz hayata göre sorguya tutuluruz. Fatih ELÇİ
C.22.İnsanlar hiçbir zaman kendileri
dışındaki insanların yapıp ettiklerinden dolayı sorumlu tutulmazlar. Sultan
BAYSAL