22.İnsanlar markalarına(soylarına)  göre değil hür iradeleri, olanakları ve fıtratları ölçüsünde tercih ve tasdik ettikleri işletim sistemine(tercih ve tastık ettikleri inanç değerlerine) göre icabet edilir ve edileceklerdir. Önermesin de ne demek isteniyor?
İpucu;İnsanları
doğal ve vahşi cet kökenlerine göre disipline eden sözde bilimsel ve gerçekçi öğretim, öğrenim ve eğitim sistemleriyle şaştırtmamak gerek. Bir insanın kavmini hür iradesiyle tercihi belirlemeli ve doğal kökendeşleri de (vahşi soydaşları) buna saygı duymalı yada duydurulmalıdır.
-Allah CC’HU insanların cet markalarından çok tercihlerine bakar ve sorumlu tutar.

 

 

C.22.İnsanlar aile yada topluma bağlı değil kendi düşünce irade ve hareketlerinden sorumludur.Melek VİDİNLİ

 

C.22.İnsanlar soylarını seçme iradesine sahip değildirler ama özgür iradeleriyle doğru yolu tercih edebilirler yani soyunu tercih edemez ama soyunun doğru ve yanlışlarını tercih edebilir ve bu  nedenle tercihinden sorumludur. Filiz SÖYLER

 

C.22. İnsanlar ırklarına, kavimlerine göre değerlendirilmezler. Hal hareket ve davranışlarına göre değerlendirilirler. Zira İslamiyet’te de kulun kuldan üstünlüğü ancak takvada olur diye belirtilmiştir. İlknur ERTAŞ

 

C.22. Allah’u Teala bizi diğer dünyada yakışıklılığımızla, soyumuzla, paramızla vb. özelliklerle değil amelimiz ile yargılayacaktır. Zaten ayeti kerimede Rabbimiz şöyle buyuruyor; ‘O gün ne mallarınız, ne çocuklarınız size fayda etmeyecektir.’ Bu ayetten anlaşılacağı gibi insanlar sadece yaptıklarıyla hesaba çekilecektir. Mehmet Sait DEMİR

 

C.22. Allah’u Teala insanlar ırklarına yada soylarına göre hesaba çekmez.İnsan hür ve iradesi olan bir varlıktır.Belki ataları Hindu’dur ama kendisi doğru olan yolu bulmuştur ve bulduğu bu yolda  da kimsenin hiç bir şey demeye hakkı yoktur.Merve ÜREN

 

C.22.İnsanları kategorize etmek yanlıştır.Allah CC insanları Salih amellerine göre muamele edecektir.Sümeyra YILDIRIM

 

C.22. Hangi atadan geldiğin değil nasıl biri olduğun önemlidir. Örneğin; padişah soyundan(peygamber, seyit, halife vb.) gelmiş olman değil, var olduğun müddetçe yaptığın amellere göre yer edineceğindir. Esra ENGENÇ

 

C.22.İnsanlar soylarına göre değil yaptıkları ve tercih ettikleri ile değerlendirilmelidir. Mahsun İLHAN

 

  C.22. ‘O gün ne mallarınız, ne çocuklarınız size fayda etmeyecektir.’ Ayetinden anlaşılacağı gibi insanlar sadece ibadetlerinden sorumludur. Pınar TUFAN

 

C.22.Dünyaya geldiğinden beri bir çocuğun  kendi inanç ve değerlerini kendi  iradene dayalı  değil de aileye(soya) göre hüküm verip sorumluluk üstlenmesi  yanlış bir durum olurdur.Çünkü ölürken ve ahrette  hesap sorarken  tek başına olarak sorumlu olur.İnanç ve değerlerini  sırf onlar gibi yargılanmadan kabul etmek değil her şeyi araştırmaya ve kendi yargılarıyla inanç  değerlerini  oluşturmalı.gönülden inanmak ayrıdır araştırmış bilimsel ilkelerden süzgeç tirilmiş sağlam inanç farklıdır. Murat KOÇAK

 

C.22. İnsanların hangi soydan geldiğinin önemi olmamalıdır. Önemli olan onun tercihleridir. Çünkü insanin nerden geldiği değil onun duygu ve düşünceleri önemlidir ve bu bağlamda insanlara değer verilmelidir. Gülçin DİLBER

 

 C.22. Önemli olan insanların nereden geldikleri yada soylarına göre değil yapmış olduğu işlere göre seçmiş olduğu dine göre yargılanmasıdır.Bunu yargılayacak olan da Allah’tır.Pınar AKSAKAL

 

C.22. Allah (c.c) hazretleri peygamberlerin çocuklarına hanımlarına bile kıyamet de ayrıcalık tanımamıştır yalnız Allah’ın gönderdikleri elçilere iman edenler hariç aslında ne etikete soya sahip olursan ol dergahı huzurda sadece bakılacak ve kayda alınacak tek olay Allah’a bağlılık ve bu bağlılık da izlenen yoldur Medine KOYUNCUER

 

C.22.İnsanın hangi soydan hangi cetten geldiği önemli değildir. İnsanın görüşleri yaptığı işler önemlidir. Sara BATMACI

 

C.22. Bizim soyumuz İslamiyet’ten önce savaşçı kendi ceddini düşünen bir kavim olabilir ama bizde böyle olacağız anlamına gelmez. Belki İslamiyet’tin ikliminde açan bir gül oluruz buda bizi ceddimize zıt bir birey yapar. Abdullah TURAN

 

C.22.İnsanların kim hangi soy hangi cadden oldukları çok önemli değildir. İnsanların fıtratları düşünceleri göz önüne alınmalıdır. Aksi takdir de zulmedilmiş olur. Yakup YAPAR

 

C.22. Allah CC” hu biz sizi çeşit, çeşit ve farklı ırklardan yaratık ama hiç kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur ve üstünlük ancak takva ile olu demiştir. Mehmet BULUT

 

C.22.İnsanları soylarına bakarak onları değerlendirmek çok yanlıştır. Bu hem aklen hem de vicdanen insanı rahatsız eder.  İnsan doğuştan bir ceddi vardır fakat önemli olan herkesi sevip herkese insan olduğu için değer vermektir. O yüzden insanları değerlendirirken olanakları ve insancıl boyutuyla değerlendirmeliyiz. Ülkü KILIÇ

 

C.22. Biz belki insanlar özünde çok asil soylu bir kavimden gelmiş olabiliriz. Yada atarlımız ceddimiz toplumun önde gidenlerden biri olabilir. Fakat bu bizim değer yargılarımızı egomuzu sanal ve nesnel düşüncelerimizi değiştirmez. Kişi kendi hür düşünceleri doğrultusunda yaşar. Bu durumda biz yaptıklarımızdan kendimiz sorumlu oluruz. Ceddimiz atamız kim olduğu çok önemli olmaz. Murat ÇİÇEK

 

C.22. Yani insanlar yaşadığı aile ve topluma bağlı olarak bir şeylerden sorumlu tutulmazlar. Kendi yaşadıkları ve tercih ettikleri hayata göre sorumlu tutulurlar. Bu da demektir ki öldüğümüzde yaşayıp tercih ettiğimiz hayata göre sorguya tutuluruz. Fatih ELÇİ

 

C.22.İnsanlar hiçbir zaman kendileri dışındaki insanların yapıp ettiklerinden dolayı sorumlu tutulmazlar. Sultan BAYSAL