18.Alimlerini ve gerçek peygamber ahlaklı
bilgelerini kayıp etmiş kavimlerin gerçek milliyetçileri her zaman
huzursuz ve hırçın olur. Önermesini
gerekçeli eleştiriniz.
İpucu;Alimler
ve bilgeler,Allah CC'HU razı eden kavimlerinin işletim sistemleri gibidirler.
C.18.Bilgeler ve alimler
topluma yol gösteren ve Allah’ı hakkıyla tanıyıp öğreten kişilerdir bunlar
olmazsa ortalık nefsine uyanlara kalır. Filiz
SÖYLER
C18.Bence önerme yanlıştır.Çünkü
huzur ve hırçınlık bir peygamberde bir arada olmaz.Çünkü huzurlu olan bir kalbe
hırçınlık girmez girse bile çok zor olur.İslam hoş görü ve samimiyet dinidir.Melek VİDİNLİ
C.18. Huzursuz ve hırçın olurlar. Çünkü alimler ve peygamber ahlaklılar bir çarkın dişleri gibidir.
Onlara, refah bir yönetim için ihtiyaç vardır. Onların ortamda olmaması halinde
gittikçe bir kaos ortamı meydana gelir. İlknur ERTAŞ
C.18. Alimlerini kaybeden toplumların başına
milliyetçi liderler geçer. Hakkı hukuku tanımaz bunlar. Kendilerinin karşısında
kimse bulunmadığı için kendilerini huzurlu bulurlar ve istedikleri gibi at
koşturup emellerinin peşinde hırçınlaşırlar. Mehmet Sait DEMİR
C.18. Helak olmuş kavimleri düşünürsek
şayet, onlara gönderilmiş peygamberler, halka doğruyu ve onları yaratan gerçek
ilahi gücü onlara anlatmış ve bu büyük huzura nail olmuştur. Fakat halkın kendi
yarattıkları, nesnelere tapma arzuları hiçbir zaman tükenmemiştir. Bu durum
hırçınlaştırılmış ve halk hak edilen ceza ile son bulmuştur. Esra ENGENÇ
C.18.Peygamberlerini ve Veli zatlarını
kaybetmiş toplumlar sapıklığa ve her türlü kötü yola girmeye mahkumdurlar.Merve ÜREN
C.18. Alimler kavimleri ve milletleri
toparlayıcı kişilerdir.Kardeşliğe yönelik adımları
olur.Böyle bir alim yada lider bulundurmayan kavimler milliyetçilik duyguların
esiri olurlar.Sümeyra YILDIRIM
C.18.Doğru bir önermedir yol
göstericilerini (Âlim ve Gerçek Peygamberleri) kaybettikleri zaman ne
yapacaklarını bilmedikleri için liyakatsizce davranırlar. Mahsun İLHAN
C.18. Eğer gerçek milliyetçiler o
bilgelerden örnek aldıysa hırçın olmayabilir. Pınar TUFAN
C.18. Alimlerin yada peygamber ahlaklı
kişilerin bulunması demek hakikatleri anlatan yol gösteren kişilerin bulunması demektir.Bunu kayıp etmiş kavimlerde yoldan
çıkmalar,sapıklıklar görülür.Pınar
AKSAKAL
C.18.Bugünkü batılılar İslamiyet’i benimsememektedirler.Onlar
dünyevi hayatına önem vermiş ve Yaradan’ın
emir ve yasaklarını haberdar olmayınca
sadece nefsine önem veririler.Fakat sağlam temele tutulmayan bu nefsi
yaşantılar geçici olup keyifleri gidince birbirlerine suçlayıp
tamamen hırçınlaşarak kaosa sürmektedirler. Murat KOÇAK
C.18. Peygamber
ahlakını örnek almayan ve hatta bu ahlakı yitirmiş kavimler hiçbir zaman
huzurlu olamazlar. Çünkü belirli bir davranış biçimleri yoktur. Yani uyacakları
hiçbir kural yoktur ve bu da hırçın olmalarına ve
böyle kavimler göçmeye mahkûmdur. Gülçin
DİLBER
C.18. Alimlerini ve gerçek peygamber ahlaklı
bilgeleri kaybetmiş kavimlerin milliyetçileri her zaman hırçın olamaz. Sonuçta o
büyüklerinden bir şeyler kapmış ise onların yolundan gidebilir. Huzur içinde
olabilir. İnci ÇETİNKAYA
C.18. Zaten gelen Allah
elçilerini ve onlardan sonra bu düzeni korumak için çalışan alimleri
kaybeden bir kavimim huzur içinde yaşaması beklenemez Medine KOYUNCUER
C.18.Gerçek
milliyetçiler bulunduğu kavmi gerçekten seven insanlardır. Alimler ve peygamber
ahlaklı bilgelerin o kavmin işletim sistemi olduğuna göre onların yokluğu
gerçek milliyetçileri huzursuz eder. Ülkü
KILIÇ
C.18.Onların eksiklikleri kavimlerin
huzursuz olmasına neden olur. Sultan BAYSAL
C.18. Alimlerini ve bilgelerini kaybetmiş bir toplumun bir nevi dengelerini
yitirmiş ve kontrolden çıkmışlardır. Yani onları kontrol edecek ve
yönlendirecek bir güç yoktur. Mehmet
BULUT
C.18.Peygamber ahlakı insanlar
âlimler bir milletin içinde olmadığı zaman o kavimler rotasını kaybetmiş gemi
gibidir. Ufak bir esinti de başka yöne döner ve sürüklenir. Onlar yol gösterici
birer yıldız gibiler. Yakup YAPAR
C.18.Bir toplumda gerçek âlim ve
bilgeler çok önemli bir yere sahip olmalıdır. Çünkü bu gerçek âlim ve bilge
insanlar manevi yönden diğer insanlardan daha düzgündür. Bunları yitirmiş,
kaybetmiş bir toplum bir nevi kendini kaybetmiştir. Sara BATMACI
C.18. Âlimler bir nevi peygamber öğrencileridir.
Bunlar kavimlerin güzel ahlak yönü ile kavmine örnek olur. Ama âlimleri olmaya
bir kavim nefsinin esiri olur. Dolayısıyla nefsin istek ve ihtirasları hiç
bitmez buda kavimde huzursuzluğa ve hırçınlığa sebep olur. Abdullah TURAN
C.18. Peygamberler topluma geldiğinde o
toplumu düzeltmek için gönderilir ki onlar ahlaki yönden ALLAH tarafından
yetiştirilmiş kişilerdi. Bu ahlakı almayan ise helak olmuştur. Örneğin Lut
kavmi verilir. Âlimler ise peygamber ahlakını alıp onlardan sonraki dönemlerde
aktarırlar. Bir toplumda alim ve peygamber ahlakını
aktaracak bir sistem olmazsa o toplum kedileşir. Ve sapıtarak yoldan çıkartır.
Buda onları hırçın azgın bir yapı haline getirir. Murat ÇİÇEK
C.18. Yaşadığımız döneme herhangi bir âlim
veya geçmiş dönemde yaşayan insanlar arasına bir peygamber gelmediğini
düşünürsek o toplumlar daimi köhne zihinlere sahip olurlar ve hiçbir zaman
ortamda bir huzur olmaz. Aynı zaman da değişik sapık yollara bile
başvururlar. Fatih ELÇİ