17.Bir şeyin her şeydeki;doğru
ve liyakatli yeri konumu, kişiliği, hakkı… vb her şeyi ile her şeyin bir
şeydeki doğru ve liyakatli yeri konumu, kişiliği, hakkı…vb
şeylerinin ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken (değişken fıtratı-özgünü
örtüşümler) ölçü, liyakat ve nizamı ne olmalıdır?
İpucu; -Bir insanın
çevresinde ve dışındaki her şeyin özgün, ortak payda ve geçişkenliklerini
ilişkisel olarak kendi içi dünyasında doğru, mantıklı ve liyakatli
konumlandırması ile tüm insanlığın ortak paydasında her ferdin özgün, ortak
payda ve geçişkenliklerini ilişkisel olarak
konumlandırma eğitimi vermenin önemini peygamber eğitimi ve peygamber ahlakıyla
ilişkilendirmeye çalışın.
-Bir insanda tüm insanların; ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken(değişken
fıtratı-özgünü örtüşümler) her şeylerini doğru konumlandırmakla, tüm insanların
ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken(değişken fıtratı-özgünü örtüşümler) her
şeylerini bir insanda doğru ve liyakatli konumlandırmanın peygamber
ahlakı eğitimle liyakatli olabileceğini ilişkilendirmeye çalışın.
-Peygamber kardeşliği havuzunda milliyetçilik ve kavim kardeşliği liyakatli
hayat bulur ve sıhhatli nefes alış verişi olur.
-Demokrasilerde(çoğunluluk monarşisi) ve cet kardeşliğine dayalı sistemlerde
milliyetçilik liyakatsiz kabuk tutar şovenleştirilip kangrenleşir, ya
dini cetleştirip Siyonistleşir veya nefes alıp vermekte sıkıntı çeker boğulur.
-Bu durum 20.YY’ DA Hayvani demokrasilerde ispatlanmıştır.
C.17.Tüm insanlar tek bir insandan
meydana gelmiştir ve Allah insanların birbirilerini tanımaları için faklı
ırklara ayırmıştır ve her ırkın kendine özgü bir takım özellikleri vardır.İnsanların bu farklılıkları birbirilerine dayatmaları
veya bir üstünlük aracı olarak görmeleri yerine onları bu farklılıklarıyla bir
arada tutacak bir sistem geliştirilebilir . Filiz SÖYLER
C.17.Bir şeyi her şeyi yapmayacaksın eğer
bir gün gelip bir şeyini kaybettiğinde her şeyini de kaybetmeyesin.İhtiyatlı
ve tedbirli olacaksın.Melek VİDİNLİ
C.17. Bir fert, içinde bulunduğu toplumu
etkiler ve özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlar. Toplum ise içindeki ferde
etki eder ve hakkını, özgürlüğünü belirler.
-Peygamber
kardeşliği havuzunda milliyetçilik ve kavim kardeşliği liyakatli hayat bulur
çünkü peygamberler farklı farklı kavimlerden
gelmişlerdir ve tabi olduğu kavim göz ardı edilemez. Üstünlük sağlamayacak
şekilde geldikleri ve yol gösterdikleri kavimlerin ve kavim kardeşliğinin bir
sakıncası yoktur.
-Cet
kardeşliğine dayalı sistemlerde kavime veya ırka olan aşırı sevgi ortaya çıkar
ki bu doğru değildir ve sonucunda şovenizm meydana gelir.
-Siyonistler
bu sapkınlığa örnektir. İlknur ERTAŞ
C.17. İnsan bir işin hakkını layıkıyla
vermesi gerekir. Bu peygamber ahlakıyla ahlaklanmanın
bir getirisidir. Mehmet Sait DEMİR
C.17. Bir insanın ölçülü ve bulunduğu yere
göre davranması ancak o insana verilecek peygamber ahlakı eğitimiyle olabilir.
Aynı şekilde toplumlarda da nizamı ve liyakat ı yakalamak için yapılması
gereken tek şey peygamber ahlakını öğretmektir. Esra ENGENÇ
C.17.Peygamber ahlaklı yaşar isek her şey
de bir şeyi bulabiliriz.Bir şeyde de her şeyin yolunu
yordamını bulabiliriz.(Allah’ın sıfatları).Kainatta her şeye bakarak bunu
kainatın tek sahibine bağlarız ya da küçücük bir yaprakta Allah’ın tüm sıfatlarını görebiliriz.Merve ÜREN
C.17. Din kardeşliği çerçevesinde olmayan oluşumlar,kardeşlikler,dostluklar kara deliğe mahkumdurlar.Sümeyra YILDIRIM
C.17.Saydam bir tabaka olması gerekir.
Sonuçta insanlık kişinin ortak payda da özgünü benzerlikleri ve farklılıkları
olabilir, önemli olan bu saydam tabaka vasıtasıyla özgünü benzerlikleri ve
farklılıkları konumlandırmak gerekir. Mahsun İLHAN
C.17. Bir insan peygamber ahlakı ile
yetişirse her şeydeki konumu, kişiliği, hakkı,.. vb her şeyi ile o
konumun hakkını veriri. Böyle insanlar yetiştirilirse toplum içinde de düzen ve
intizam olur. Pınar TUFAN
C.17. Bugüne kadar peygamber ahlakıyla
yaşamış olanlar bir şeyde her şeye ulaşabilmiş,her
şeyde de asıl noktaya ulaşabilmişlerdir.Örneğin kainattaki küçücük bir örneğe
bakarak Allah’ın bütün sıfatlarını görebilmek.Pınar AKSAKAL
C.17. Şüphesiz İslamiyet olmalıdır.Allah katında olan İslam dinisine göre
değer yargıları oluşturup
bireysel özgünlüklerini rahatça konumlandırılmalıdır.
Murat KOÇAK
C.17. Özgünlük zaten kişiye hastır.
Herkese göre kişilik hakkı değişebilir. Yani herkesin ölçüsü ve liyakati
farklıdır. Herkese göre bir şeyin konumu belirlenirken demokratik olunmalıdır. Gülçin DİLBER
C.17. Şimdi neden her şeyi peygamber ahlakı ile ilişkilendiriyorum , onu anlamış değilim. Sorunun cevabına
gelince ölçü değişkendir duruma göre değişir. İnci ÇETİNKAYA
C.17. Sevgi, saygı, değer
yargıları, cet kardeşliği yani kısacası peygamber ahlakı taşımalı. Medine KOYUNCUER
C.17. Bir insanda tüm
insanların ortak payda-özgünlük ve geçişken her şeylerini doğru ve liyakatli
konumlandırmak ancak peygamber ahlakına sahip olmakla olur. Bunu yaparken
insanları sevip kendimizi herkese karşı yapıcı düşünceler içinde olup herkese
peygamber ahlakının gerekleri doğrultusunda değer vermelisiniz. Ülkü
KILIÇ
C.17.Bunda ölçü herkesi kardeş gözü ile
görmeye çalışmaktır. Sultan BAYSAL
C.17. Her
şeyden önce insana insan olduğu için değer verilmeli;din
dil ırk ayırımı gözetmeksizin insanların düşünce tarzlarına saygı
gösterilmelidir.İnsanın kendisi ise saygı çerçevesi içinde topluma yararlı bir
fert ola bilmek için hayatın var oluş hamurunda iyi yoğrulmuş olmalı konuşma
şekli hal ve hareketler gelenek göreneklerine bağlı kalmalı ve başkalarınkine
de saygı duymalıdır.
Mehmet BULUT
C.17.Her şey de dolaylı ve doğrudan
bir fayda ve zarar vardır. Toplum insana muhtaç olmakla beraber insan da
topluma muhtaçtır. Yakup YAPAR
C.17.Kardeşliğin dinimizde çok
önemli bir yeri vardır. Peygamber ahlak kardeşliğinde tüm hayat güzelleşir. Sara
BATMACI
C.17. İnsan bazı durumlarda değişiklik
gösterebilir. Ama vazgeçemeyeceği bazı kırmızı çizgileri
de olmalıdır. Bunlar olmadan kişinin karakterinden söz ermek mümkün değildir. Abdullah TURAN
C.17. Her durumda farklılık göstermektense
insana insani değerler hayvana onun için yeterli olacak kadar değer verilir.
Bunu hayatın tüm evrelerinde uygulayarak kendimize ölçüt yapmalıyız. Tabi bunu
kavim ced dinleştirme den kardeşçe yapmamız da mümkündür. Murat ÇİÇEK
C.17. İnsana kendi ölçütlerinde değer
verilmeli hayvana ise kendi ölçütlerinde değer verilmeli. Dil, din, ırk ayrımı
yaparak insanlara farklı değer verilirse bu durum kargaşaya neden olur. Şu an
yaşayan insanlarda böyle bir ölçütlük olmadığından kardeşlik duygusundan
bahsedemeyiz ve insanın hayvan yerine bile konulduğuna şahit olmaktayız. Fatih ELÇİ