98.Peygamber
Ocağı Olan Askerlik Nasıl Olmalı?
1-Eğitim ve öğretim;Everensel hümanist insanlığı aşan
peygamber kardeşliği öncelikli sonra cet-evrimsel kardeşliğine dayalı eğitim ve
öğretim sistemi. Mutlaka bu kardeşlik sırasının bilimsel gerçekleri gerekçeli
ve uygulamadaki örnekleriyle düşünsel, zihinsel, nesnel ve sanal
somutlaştırılıp örneklendirilmelidir.
2-Peygamber
ahlaklı olmanın kişisel ve evrensel insani kazanımların avantajlarını
uygulamalı bilimsel örnekleriyle düşünsel, zihinsel, nesnel ve sanal
somutlaştırılıp örneklendirilmelidir.
3-İstenmedik özelliklerinin doğru-diyet olarak kullanma reflekslerini
kazandırmak. Küfür, yalan, öldürme, dayak…vb
istenmeyen özellik ve uygulama koşullarını örnekleriyle düşünsel, zihinsel,
nesnel ve sanal somutlaştırılıp örneklendirilmelidir.
4-Babalık, annelilik, arkadaşlık, çevrede, ve evde
yaşamanın altın kurallarına ait temel eğitiminin verilmesi. Uygulamalı bilimsel
örnekleriyle düşünsel, zihinsel, nesnel ve sanal somutlaştırılıp
örneklendirilmelidir.
5-Kendini namuslu-vicdanlı ve doğru konumlandırma reflekslerini geliştirmenin
vazgeçilmez koşulu;içinde yaşadığı toplumu, doğayı ve çevresini doğru tanıyıp
bilgili ve doğru empati duymaktan geçtiğini kesin bilmesi gerekir.. Uygulama koşulları örnekleriyle düşünsel, zihinsel,
nesnel ve sanal somutlaştırılıp örneklendirilmelidir.
6-Ülke sorunlarını tanıma doğru empati duyma ve çözüm üretimini refleks haline
getirmeye yönelik eğitim.Örneğin;erozyon, salgın
hastalık, deprem…vb afetlere karşı uygulamalı bilgilendirme.
7-Belki de Siyonizm(din kuduzu) , şovenizim (soy kuduzu), Siyoşovenizm ve kötü ahlakın
afetlerinden emin olmak için, görülen lüzumun liyakatine dayalı belli
zamanlarda kurum ve okullarda güzel ahlak yemini yaptırmak evladır.
8-“İnsanlık Yemini;Yaşantım boyunca(Seçmen, İnsan
Vekili, Öğrenci... vb yemini);Liyakatin,
Çeşitliliğin, Güzel ahlakın, Bilgili olmanın ve Kendimi/mizi doğru tanımanın-dürüst konumlandırmanın gerekliliğini kabul edip
kurallarını samimiyetle uygulayacağıma ve oyumu-vekaletimi en namuslu,
vicdanlı, dürüst, peygamber ahlaklı insanların lehine kullanacağıma yada bu
özeklikte insana/lara emanet edeceğime; namusum, vicdanım ve en büyük
mukaddesatlarım üzerine yemin ederim. Geleceğimi ve insani yönetim haklarımı
güvenebileceğim yada emanet edebileceğim peygamber
ahlaklı, yetenekli, işinin ehli çalışkan ve nefsini
doğru tanıyan bilgili olduğuna kesin inandığım insanlara oyumu-vekaletimi
vereceğim. 19. ve 20 YY’IN yıkıcı, cahil, gayri insani yanı insanımsı düşünce, eğitim ve yönetim sistemlerini…vb
tasdik eden ve özellikleri taşıyanlara emanet etmeyeceğime; namusum, vicdanım
ve mukaddesatlarım üzerine yemin ederim. Gereksiz
ise gerekçeli ret ediniz.
-Kardeşliğin hevesine
kapılmakla, muhtarlığın sevdasına düşmenin liyakat
çizgilerinin cahili olamamak gerekir ya da Kardeşlik sevdası muhtarlık
tutkusu bir arada yürümez. Demirkuş 2008
-Bilim insanlarının;insanlık ve doğal çevreninin hayırlı bekası
için bilim, iş, teknoloji ve bilgi üreteceğine dair namus, vicdan ve
mukaddesatları üzerine rutin yazılı ve sözlü yeminli çözümler üretmeye çalışın.
Yukarıda ki önermelerde verilen
kavramları önem sırasına diziniz ve ülkemizde hayata uygulanması için;medya ortamında ve eğitim kurumlarında nasıl uygulamalar
başlatırsınız?
Çıkarsama;Asrımızdaki
çevresel,toplumsal sorun ve tufanlar;yukarıdaki kavramların eğitimde,
uygulamada ve doğru adreslerde liyakatiyle icra edilmediği için vardır.
İpucu;bu
kavramların eğitimi için;medya, reklam ve yayın kurumlarına zorunlu yayınlatma,
ders açma, rutin konferans, yemin, yılın başlangıç dersi veya günü... vb düşünün.
Çıkarsama;
İnsanda, liyakat, güzel ahlak, çalışkanlık, bilgili olma ve çeşitliğin
bilincindeki sıfatları üzerine bir yemin geliştirin. Neden bu sıfatların
insanda mutlak olması gerekir ve yemininin modası geçmez konusunu düşünün.
-Halkların,
devletlerin yararlı, özgün çok yönlü çeşitliliğini;tek
tip Doğal (Vahşi) Demokrasinin, tek tip kapitalizmin, tek parti
ve tek milletin kütür normlarının farzlarına
asimilasyona zorlamanın, tevhit ettirmenin; cehaletini ve toplumsal tufanlarını
görmeye çalışın.Demirkuş 2010 Önermelerinin
geçerliliğini gerekçeli eleştiriniz.
C.98. Peygamber ocağı yaşadığı vatanı
koruyan kurumdur. O yüzden en başta askerlerin başındakilerin vatanını sevmesi
ve peygamber ahlaklı olmalıdır. Dini askerlikten ayırmak yanlış olur. Osmanlı
dinden uzaklaştıkça yıkılmaya gitmiştir.
Sıralama: 2-3-4-5-1-6-7-8.Şaban DOĞAN
C.98.Peygamber ocağı olan
askerlik tüm yönleriyle tam bir insan modeli ortaya çıkarmalı; disiplinde,eğitimde,güzel ahlakta…yeterli bireyler
yetiştirmeli.Eğitim hem bedensel hem de zihinsel yönde olmalı.Eğitici konular
sadece bilimsel,sağlık…gibi konuları kapsamamalı,aile eğitimi,din eğitimi,güzel
ahlak…gibi konuları da içermeli.Dini eğitim iyi bir şekilde verilmeli,din
cahilliğinden kurtarılmalı ve sağlam bir imana sahip olması
sağlanmalı,unutulmamalı ki bu vatan imanı sağlam,inancı tam olan Mehmetçikler
sayesinde kazanıldı.Bunun dışında toplumdaki kurallar benimsetilmeli,vicdanlı
bireyler yetiştirilmesi hedeflenmeli,vatan sevgisi,bütünlüğü benimsetilmeli
-Sıralama
şu şekilde olmalı; 2-4-3-5-1-6-7-8
-Yukarıdaki sıralama doğru bir şekilde
uygulanırsa eğer insanlık yeminine gerek kalmayacağını sanmıyorum.Hem
her insan hidayete ermediği ve inançlı olmadığı için bu yeminin onlar için
hiçbir bağlayıcılığı olmayacaktır.
-Bu kavramlar ilk olarak ailelerin
bilinçlendirilmesiyle ev ortamında verilmeye başlanmalı,daha
sonra okul ortamında eğiticilerin doğru yönlendirmeleriyle bu kavramlar iyice
yerleştirilmeli.Ekranlarda bu yönde eğitici programlar yapılmalı.İnsanların
konuşup,tartışabileceği ortamlar sağlanmalı.
-Dünya üzerinde bu kadar farklı kültüre sahip
milletleri tek parti altında toplamak ve bu milletleri rekabete zorlamak,köleleştirmek cahilcedir ve bu insan
beynine,fıtratına yapılan bir zulümdür.Yeryüzündeki hiçbir din bunu kabul
etmemiştir ve bunu yapmaya çalışan hiçbir güç varlığını uzun süre
koruyamamıştır.Bugün proleterlerin,sosyalistlerin yapmaya çalıştığı da; bu
insanlık uygulamalara maruz kalan,kültürel zenginliği,emeği hiçe
sayılan,sermayenin kölesi olan bu
insanları örgütlemek,bilinçlendirmek ve özgünlüklerini ortaya koymalarını
sağlamak.Vahşi Demokrasiye karşı mücadele ruhunu güçlendirmek.Bu yönetim
yerine; adaletli bir demokrasi,eşit ve özgür haklar,milletlerin özgünlüklerinin
göz önünde bulundurulduğu daha adaletli bir yönetim. Zuhal YILDIZBAŞ
C.98.Askerlik isteğe bağlı olmalı kimseyi
zorla askere göndermemeliyiz.. kişi
özgür olmalı bu yüzden askerlik kişiye kalmalıdır…
Kardeşlik
en önemli şeydir ve insanlar kardeşlik bağlamında yaşamalıdır..Figen ÜLKER
C.98.Askerlikte öncellikle gençlere
tarih, millet, vatan vb kavramlar ifade edilmeli ve askerlik yapmanın
gerekliliği açıklanmalı. Disiplinli olmalı ve askerlikte gönülden katılım
sağlanmalı. Böyle görevde asıl olan gönüllü olmaktır. Bu önermelere katılıyorum
hepsi gereklidir. Bu önermeler sırasıyla 2, 4,5, 8, 1, 7, 3, 6, olmalıdır.
Ülkemizde hayata uygulanması için medya yoluyla bu kavramlar açıklanmalı ve
hayata geçirildiği takdirde nasıl olacağını anlatan kısa filmler
hazırlanmalıdır. Eğitimde bu değerlerin her şeyden üstün olduğunu her ders yılı
başında hatırlatılması gerekir. Güzel ahlaklı ve çalışkan kişiler
ödüllendirilmelidir. Milletler arasında kültürel kaynaşma olabilir ama bunu
asimile ederek yapmak yanlıştır. Böyle olursa toplumda iç savaş çıkabilir.
Toplum tek parti ve tek milletin kültür normlarına asimilasyona zorlamanın,
sonucunda demokrasiyi uygulayamaz ve gelişemez. Gülistan DİKSİN
C.98. Elbette ki gereksiz değil ancak
bu soruyu sorma da fayda görüyorum: bu yeminlerin, bu sözlerin, bu kuralların,
verilmesi bir insan için geç alınmış kararlar değil mi? Çünkü askerliğe
ortalama olarak 20–21 yaşlarında gidilir. Oysaki bir insan 20–21 yaşında çoktan
kişiliğini, doğru,-yanlış kavramlarını oturtmuştur. Bence bu önermelerin değil
askerlik çağında ilkokula başlarken verilmesi bile geçtir. İlk önce temel
olarak bu kavramların tanımı aile de, anne-baba tarafından verilmesi
gerektiğini düşünüyorum. Daha sonra ise, hayatının yarısına yakın bir zamanını
okul da geçirdiğinden dolayı, en önemli görevin ebeveynden sonra öğretmenine
düştüğüne inanıyorum. Böylece çocuk evde öğrendiklerini okulda yaşayarak, pekiştirerek
öğrenecek. Daha küçük yaşta doğru, dürüst, peygamber ahlaklı, insancıl vb.
özelliklere sahip olarak hayata atılacak, askerlikte ise bunu tam kendine
uyarlayacak. Ancak askere gelene kadar bunlardan haberdar olmayan, bunu
öğrenmeyen kişilere asker de ne verilirse verilsin alacağına inancım azdır.
Elbette ki istisnalar çıkar ama dediğim gibi temel doğuştan itibaren
alınmalıdır.
Önem sırasına
göre kavramlar: 2–4–1–8–3–5–7–6
Bence İlkokullar da 4. sınıfa kadar okuldaki bir
günlük dersin, bir kısmını okuma-yazma, matematik, sosyal gibi konular almalı
ve sadece bunlar okulda öğretilmeli ve eve ödev bırakılmamalı. Dersin diğer
kısmın da ise onlar bu yukarı da verilen önermeleri hayata geçirmeliler.
Peygamber ahlaklı, dürüst, vb… Çünkü bu hayatta asıl olana bunlardır. Bunlar
sadece diğer hayata özgü hazırlıklar değiller, bunlar bu hayatta dürüst,
insanca, hep birlikte yaşayabilmenin temel, altın kurallarıdır. Ve eğer bunlar
bu yaşlar da alınmazsa ilerde alınması çok zordur. Çocuk eve gönderilirken ev ödevleri
ağır, sıkıcı, gerçek dışı olmayacak şekilde bunlar araştırılmalıdır. Eğlenceli
olması amacıyla bunların hepsini öğrenebileceği bir oyun ortamı hazırlanabilir.
Aileye sorarak vb. gibi yollarla, yani okulda öğrendiğini hayata uygulaması
için bir tür ortamdan bahsediyoruz. Burada önemli bir görevde medyaya düşer.
Eğer medya da özünü bu önermelere göre düzenlerse (yetiştirirse) ortama
sunacağı belgeler de bu çerçeve de olacağından çocuklar için daha iyi bir
öğrenme ortamı gerçekleşir. Tabi her şeyde olduğu gibi günümüz medyasını ne
kadar da böyle kriterlere göre düşünmek imkansız olsa
da umarım bir gün herkesin iyiliği için bu kriterlere uyulur.
Esengül MELEN
C.98.Eğitim ve öğretimde medya insanları
kötü etkileyen yayınlardan uzaklaşıp, eğitime katkı sağlayan, onlara iyi ahlak
kazandıracak yayınlar yapmalıdır.
Annelik
babalık eğitimi verilmelidir, her şey ailede başlar, aile bilinçli olursa
çocuklarını daha doğru bir şekilde yetiştirebilir.
İnsanlık
yemini gerekli değil çünkü ilkokuldan beri her gün yemin edip duruyoruz ama
hiçbirine uymuyoruz, hepsi lafta kalıyor. Şahver
ERTUNÇ
C.98.Peygamberimizin yolundan gitmek
lazım, onun savaşlarda uyguladığı disiplini, zafer aşkını uygulamak lazımdır. Tülay KORKMAZ
C.98. Askerlik peygamber ahlakına göre
olmalıdır. Vatan savunması vatan sevgisi ve şehitlik mertebesi gibi durumlar
önemle üzerinde durulmalı ve dini yönden halka millete aşılanmalıdır.
İnsanlardan söz verme istenebilir. Bu yemin ve söz ver ile ilgili Peygamber
Efendimizin örnek yaşantısından kesitler bize örnek teşkil etmelidir. Bu medya
eğitim öğretim gazete vb. şeklinde yaygınlaştırılabilir. Böylece her türlü
konuda güvence sağlanabilir. 1 –4 -2 -5 -6 -8 -7 -3 sıralama bu şekilde
olabilir. Böylece kişi sadece askerliğe değil bütün değer yargılarını biranda
yükseltip ve gönlünde taht kurmuş olur. Ve herkes bundan faydalanmış olur. Tahir İGİT
C.98. İslamiyet’in ve ülkemizin birçok
maddi ve manevi değerlerimizin korunması ve muhafazası için şevkle hiç bir
şahsi menfaat gözetmeksizin, bir peygamber mesleği gibi görerek ve isteyerek
yapılması gerekli bir hizmet şeklinde olmalıdır.
Bu önermelerin önem sırası şu şekildedir;
2–1–4–3–6–7–8. Hüseyin HASIRCI
C.98.Peygamber
ahlaklı insanların askere gitmesi ve namaz kılamaması peygamber ocağında olması
gereken sorumlulukların olmadığı
görülmektedir. Peygamber efendimizin zamanında ki askerlik gibi
olmalıdır. Önem sırasına göre sıraladığımız
da 4, 2, 3, 1, 8, 5, 6 ve 7’dir. Önem sırasına göre
dizdiğimiz önermeleri hayatta uygulamak için
ilk önce alt yapıları oluşturmak için medya’yı etkili bir
şekilde kullanmak isterim. Medya’yı içinde
yaşamış olduğu toplumun yapısını, yaşayışlarını ve
yaşanmış olaylar hakkında bilgi vermek için
kullanılırdım. Eğitim ise sadece okulda olmayıp asker
ocağında dahi devam etmelidir ve bunun için
düzenlemeler yapardım. İsmail TOPAL
C.98. Askerlik bir vatan borcudur. Bu borç ödenirken
geride gözü yaşlı analar, bacılar, kardeşler kalmamalıdır. Burada herkese eşit
haklar verilmeli ve görev sorumluluğu yüklenmelidir. 2-5-8-1-3-4-6-7 şeklinde
sıralama olmalıdır. Adil ERDOĞAN
C.98. 2-5-8-1-3-4-6-7 şeklinde olmalıdır.
Başındakilerin peygamber ahlaklı ve halkını anlayan insanlar olması lazım. Nihat
ÇALKAN
C.98. Peygamber ahlaklı insanların askere gitmesi ve namaz
kılamaması peygamber ocağında olması gereken sorumlulukların olmadığı
görülmektedir. Peygamber efendimizin zamanında ki askerlik gibi olmalıdır. Önem
sırasına göre sıraladığımız da 4, 1,3,2, 8, 5, 6 ve
7’dir. Önem sırasına göre dizdiğimiz önermeleri hayatta uygulamak için ilk önce
alt yapıları oluşturmak için medya’yı etkili bir şekilde kullanmak isterim.
Medya’yı içinde yaşamış olduğu toplumun yapısını, yaşayışlarını ve yaşanmış
olaylar hakkında bilgi vermek için kullanılırdım. Kadir
GÖKPUNAR
C.98. 1, 2, 3, 4, 5, 6. maddeler
doğrudur. 7.madde tam olarak yeterli değildir. Çünkü insan Allah’a olan
görevlerini bile tam olarak yerine getiremezken verdiği sözü yerine getirmesi
çok zordur. 8. maddede yeminin içeriği tam ve doğrudur. Ama yukarda belirttiğim
gibi insanların bu yemini tutması ve uygulaması çok zor olacağından kargaşa
olabilir.
-İlk önerme ikinciye göre daha
önemlidir. Ülkemizde bu tür uygulamaların yapılması ve yaptırıma geçirilmesi
için medyaya gerek yoktur. Yukarıda belirtilen ilk altı maddede olduğu gibi
eğitimde bir uygulama yapılabilir.
- Bu önerme doğrudur. Her yöne açık
olmayan bir toplum kafasını kumdan kaldırmayan bir devekuşu misalidir. Damla
TOPCU
C.98. Peygamber ocağı olan askerlik, 20
yaşında başlamalı ve 18 ay süre ile devam etmeli. Burada gerekli dövüş
sanatları, silah kullanma, zor anlarda nasıl yaşanılacağı, doğa ile mücadele,
yabancı dil ve faşist bir amaç güdülmeden kişilere vatan, millet ve bayrak
sevgisi aşılanmalı ve peygamber ahlakı öğretilmeli.
Bu yemin
gereksiz değildir. Çünkü insanlar, her zaman peygamber ahlaklı olmalı veya
peygamber ahlaklı olmaya çalışarak yaşamalıdır. Peygamber ahlaklı insanlarla
münakaşa içinde olunmalı, onlara saygı gösterilmeli, oy verilmeli,… Kısaca insanlar hep güzel olanı yapmalıdır.
Medyada ilk
önce peygamber ahlaklı insanların güzel yaşamları, güzellikleri, güzel olanı
yaptıkları, temiz ahlakları anlatılmalı. Bunlara diğer insanlarda
özendirilmeli. Gerekli programlar hazırlanmalı ve bunun üzerine çalışmalar
yapılmalıdır. Daha sonra da peygamber ahlaklı insanlar yetiştirmek için
anaokulundan itibaren çocuklara bunların temel taşları atılmalıdır. Kişiler
daha sonra terbiye ve ahlaklarına göre notlandırılmalı ve bunlara gerekli not
ortalamaları şart koşularak sınıf geçme, sosyal aktivitelerde okulunu temsil
etme ve bazı ödüllendirilmeler yapılarak imrendirilmelidir.
2-1-4-5-6-8-7-3
şeklinde olmalıdır.
Asrımızdaki
insanlar peygamber ahlakı ile temiz eğitilmedikleri için bu şekilde pis ve
çıkarcıdırlar. Bu yüzden acımasızdırlar. Hayvan sevgisine muhtaçtırlar. Bu
yüzden yozdurlar. Eğer peygamber ahlakı ile eğitilselerdi, temiz bir eğitimler
kirlenmeden eğitilselerdi, faşizmle değil de kardeşlikle, güzelliklerle, sevgi
ile eğitilselerdi bu kadar batağa batmamış olacaktı.
İnsanlık
için; temiz, güzel işler yapacağıma ve peygamber ahlaklı olacağıma veya almaya
çalışacağıma yemin ederim. Güzel ahlak, çalışkanlık, liyakat, bilgili olma
bunlar insanda kesinlikle bulunmalıdır. Çünkü insanı peygamber ahlaklı yapan,
güzel kılan bunlardır.
İnsanları
tek tip bir demokraside, kapitalizmde, tek parti de yönetmek diktatörlüktür ve
iki kelime ile “İnsanlık dışı”dır. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.98.Her şeyin bir düzeni ve tertibi
olmalıdır. Peygamber efendimiz yönettiği birçok savaş olmuştur örnekleri onda
mevcuttur. Abdullah MÜZENNET
C.98.8-4-2-1-5-3-6-7 şeklindeki gibi ehemmiyet konusuna göre
sıralayabilirim. Peygamber ocağı olan
askerlik bence; sahip olduğu toprağını
vatanını korumak amacıyla düşmanların
taarruzu sonucu korumaya çalışan dil , din , ırk ayırımı yapılmaksızın erkek bireylerin eşit
düzenli ve disiplinin olduğu bir ocak
şeklinde olmalı . Oğur ABAY
C.98.Kavramların hepside gerekli,
önemli ve önermeler hayati derecede zaruridir.Hiçbir
madde diğerinden daha önemli yada daha fazla gerekli diye bir şey sözkonusu
dahi olamaz.Eğitim kurumlarında çocuklarımızı bilinçlendirecek şekilde
müfredata alınmalı ve medya organları aracılığıyla halk bilgilendirilmelidir.
Fatih EKECİK
C.98.peygamber ocağı askerlik peygamber
ahlakıyla yönetilmelidir. Askerlik ocağında insanlar tek bir düşünce de
olmalıdır inançları tam olmalıdır. Çanakkale zaferin de olduğu gibi Allah
rızası vatanın birliği ve bütünlüğü beraberliği için çıkar beklemeksizin
yapılmıştır.
Eğitim ve
öğretim mutlaka eşitlik ilkesiyle yapılmalıdır.
İnsanlar
yaptığı her şeyden emin olmalı neyin kötü ve neyin iyi olduğunu bilerek ona
göre davranmalıdır. Hiçbir şey göründü gibi değildir. İnsanların hepsi eşittir
üstünlük ancak takva ile olur. 4-5-1-3-6-7-8-2
Erdal İNCİ
C.98.Vatan ve milletin çıkarlarını korumalıdır.Emre ŞAHİN
C.98.Askerlik ilkönce, peygamber ahlaklı
olmanın yanda kişisel ve evrensel insani kazanımların avantajlarını uygulamalı,
bilimsel örnekleriyle düşünsel, zihinsel, nesnel ve sanal somutlaştırılıp
örneklendirilmelidir. Herkese yapabileceği alanda, normal günlük hayatta
becerisi neye yakınsa askerlikte de bunu göz ardı edip ona göre görev
verilmelimedir. Eğitim verirken de ikisinin içine insan sevgisi aşılanmalı,
Peygamber ahlaklı olmasını öğretmeli yeminde de kim olursa olsun karşısına
çıkanlara eşit bir şekilde davranmalı, milliyetçi olmaması gerektiğinin üstüne
basarak yemin ettirilmelidir. Peygamber Efendimiz zamanında din uğruna nice
savaşlar yapılmıştır. Günümüzde de Peygamberimizin yolunda onun gibi taktikler
uygulanmalıdır. Evet, askerlik Peygamber mesleğidir. Geleceğini ve insani
yönetim haklarını güvenebileceği ya da emanet edebileceği Peygamber ahlaklı,
yetenekli işinin ehli çalışkan ve nefsini doğru tanıyan bilgili olduğuna kesin
inandığı insanlarla dolu olması gerekir askerlik ocağının. Saime SAVDA
C.98. Sıralamayı 2-1-4-3-7-8-5-6 şeklinde
yapmak yerinde olur sanırım.
Yayın
kuruluşları ve eğitim kurumlarının bir araya gelerek ortak bir proje
çerçevesinde toplumsal ahlaki, sosyal, ekonomik, eğitimsel… Vb sorunları çözümü
ve ortadan kaldırılması üzerinde çalışmalar ve toplumsal bilinçlendirme adına
sunum, konferans ve seminerler verilmelidir.Milli
birlik çatısı altında yer alan, aynı ülkenin vatandaşı olan farklı ırklardan
köken almış vatandaşlardan oluşan bir toplum üzerinde uygulanacak kapitalizm,
tek parti ve tek millet anlayışı o toplumda kültürel ve tarihi etkileşim
değerlerinin yıpranmasına ve zamanla tamamen ortadan kaldırılmasına neden
olması mümkündür. Emrah ÇUBUKÇU
C.98.Peygamber ocağı olan askerlik
öncelikle Peygamber ahlaklı bireyleri yetiştirmesini sağlamak, askerleri vatan,
toprak, bayrak ve özellikle millet sevgisi aşılanmalıdır. Bunu vazife başında
uygulamalıdır. Davut ARABİ
C.98. -Sıralama şu şekilde olmalı; 2-4-3-5-1-6-7-8
Askerlik peygamber
ahlakına göre olmalıdır. Vatan savunması vatan sevgisi ve şehitlik mertebesi
gibi durumlar önemle üzerinde durulmalı ve dini yönden halka millete
aşılanmalıdır. Askerlikte öncellikle gençlere tarih, vatan,millet…
kavramlar ifade edilmeli ve askerlik yapmanın
gerekliliği açıklanmalı. Fikriye YAŞAR