87.Devletin hükmüne
de ve hizmetinde milletleri olur tek milleti olmaz.
-Milletlerin, kavimlerin, ırkların, partileri, halkların…vb
tek devleti olur.
-Devletin tek milleti, tek partisi veya tek halkı olmaz veya tek parti, tek
millet, tek devlet sadece, Komünist, Siyonist ve şovenist kavimlerin toplumsal
tufanlara sahip devletlerinde olur.
-Devletin milletleri, halkları, partiler..vb,..leri
veya ları olur. ..ler ve …larında tek devleti
olur.
- Değilse gerekçeli ve örnekleriyle
önermeyi ret ediniz.
İpucu;tarihteki
veya yaşayan tek millet, tek devlet, tek halk veya tek partiye otistik sevdalı
zihniyetinin sosyal tufanlara sebeplerinin farkındalığını ilişkisel
anlamaya çalışın.
-Sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız diye.(Ayet var)
-Kâinattaki, varlık, yaratık, ilim, bilim, teknoloji… vb
var olan her şeyi içinde konumlandırmaya yada her şeyi içren yegane dindir.
Diğer dinler bu konuda fıtratları gereği yetersizdir. Ortaçağ tarihi bu
kanıtlarla doludur.
-İslamiyet yararlı özgünlükleri asimile etmeden; İbrahim AS milletinde
tanışmayı önerir ve dine özgü yegane liyakatli
davettir.
- Hiçbir kavim İbrahim AS’IN kavmine alternatif görülemez. Çünkü peygamber
ahlakı kuralları ve kontrolü, sevabı, bekasına Allah CC’HU teminat koymuştur.
Başka hiçbir kavmin bekası teyit edilmemiştir. -Yada dinin gölgesine sığınarak
kendi milletini empoze veya tevhide komisyoncu
kavimcilik yada başka kavimleri kendi milletine malzeme olmaya
zorlayamaz.
-Zorlanırsa akıbeti o millete hepsi kara delik olur.
-O millette tarihte Siyonizm şerbetini içmiş olur.
-İnsanların inananlarına hiçbir millet/ler gizli açık veya siyasi
komisyoncu olmaz.
-Dini taklit ederek yada gölgesine sığınarak; İbrahim AS milletine alternatif
olarak milletine; insanları cebren, hileyle, siyasetle, ikna ile tevhit
etmek Siyonizm’i tetikler.İslami ve insani değildir.
-Tüm yer yüzü milletleri, ırkları, kavimleri, halk …vb
doğaldır, vahşidir veya yarı vahşidir yani ıslah edilmemişlerdir.
-Dinle ilgili her şey Allah CC’HU tarafından ıslah edilmiş peygamberlerin ve
ehlinin ıslah edilmiş ürünlerdir.
-Dinler ve kurallarının kefili ve ıslah edicicisi Allah CC’HUDUR.
-Diğer tüm milletler, ırklar, kavimler, halk …vb
doğaldır. Islah adcısı yoktur olsa da cetleri ve ıslah araçları da
kültürleridir buda yer küresini tümü (kuran ve ehli hariç) hepsi doğal
kavimler,
-Deccalı zihniyetteki devletler hükmündeki halkları liyakatli
yönettirteceğine bir taraftan hükmündekilere özgürlük verin maskaralığını
önerirken, diğer taraftan hükmündekilerini tek millete tevhit ve özümseme
denemesine malzeme yaptırmaktadır.
-Yeni bir millet yaratmak yada tüm halkları tek
millete tevhit etme cehaleti ve toplumsal tufanı denemesi çok büyük bir
cehalete, hilkat garibesi olgu olup insanlığa ihanet etmektedir.
-Tek devlet tek millet işletim sistemine çok halkı tevhit ettirirken diğer
taraftanda özgürlüklerini vermenin arasındaki çelişkinin farkındalığını
anlamaya çalışın.
C.87. Devletler tek milletten oluşamaz,
tek partisi tek halkı olan devletler kargaşaya girer ve çöker.
Şaban DOĞAN
C.87. Eğer sadece tek millet, tek
kavim, tek çeşit özgürlük olsaydı tek gerçekte olurdu. Oysaki Allah’u Teâlâ
farklı farklı milletler, kavimler yaratmış ki bunlar arasındaki farkı ayırt
edebilelim. Ve yanlışların ortasındaki tek doğruyu ya da gerçeği görelim diye.
Tek partili bir ülke, bir devlet düşünsenize nasıl olabilir ki? Bir ülkede
herkes aynı şeyi düşünmüyor, aynı gerçeği kabullenmiyor, aynı dili hatta aynı
dini bile paylaşamıyorlar, böyle karmaşık milletlere sahip olan bir devlet
nasıl aynı parti üzerinden yönetilebilir, anlayamıyorum. Her milletin aradığı
gerçek farklı olur her birinin ayrı özgürlükleri, ayrı kültürleri
vardır. Bunları aynı torbaya koyup ağzını kapamak düşüncesizliktir ve bu sistem
tamamen bir kaosa yol açacaktır. Esengül MELEN
C.87.Geçmişe baktığımızda tek
devlet,tek kavim…gibi düşünceleri savunan hiçbir
devlet var olamamış ve devlet olmayı bile başaramamıştır.Hiçbir
millet,kavim…kendini diğer devletlere karşı karantina altına alamaz,saf
millet,tek kavim olmayı başaramaz.Günümüze baktığımızda en vahşi milliyetçiliğe
sahip Yahudiler bile bunu yada geçmişe baktığımızda Almanlar bunu
başaramamıştır.Çeşitliklerle dolu olan bu dünyada insanların düşünce yapıları
bu kadar farklıyken tek parti,tek kavim…gibi kavramları düşünmek çokta gerçeğe
yakın bir olay değil. Zuhal YILDIZBAŞ
C.87.Herhangi bir durumun doğruluğu yanlışlığı,üstünlüğü… vb. gibi durumları farklılıklarla
kıyaslanarak ölçülür.Tek devlette farklı milletler
olmalıdır ki kıyaslamayı yapacak farklılığı öğrenmemiz gerekir.Aksi taktirde
sonumuzun Nuh Kavimi gibi olmayacağını nereden bilebiliriz? Tülay KORKMAZ C.87. Dünyadaki hiçbir
şeyden tek olmaz. Çünkü bir şeyden tek olsaydı onun kıymeti bilinmezdi.
Çeşitlilik olması gerekir ki karşılaştırma yapılabilsin. Milletlerde de
böyledir. Ya da devletlerde aynı şekildedir. Tek bir millet veya devlet olsaydı
insanların birbiriyle kaynaşması da olamazdı. Vildan BAYKAR
C.87.Devletin milletleri yerine sadece
milleti de olabilir. Devletin içinde farklı milletler olmaması onun yararına
olur. Kültürel sentez yönünden eksiklik olabilir ama dış ülkelerin milletleri
isyana teşvik edip devleti içten yıkması önlenmiş olur. Şahver ERTUNÇ
C.87.Önerme doğrudur. Devletin milletleri
olur ama tek milleti olmaz. Türk devletinde Türk. Çerkez,
Kürt,Abaza,Laz vb etnik kökenli milletler
vardır.Milletlerin,kavimlerin,ırkların,partilerin vb tek devleti olur.Bütün bu
milletlerin her ne kadar kültürleri farklı olsa da aynı toprak parçası üzerinde
yaşadıkları için Türk devletine bağlıdırlar.Tek devlet olsa bile tek parti
olmaz çünkü bütün bu milletlerin haklarını savunabilmeleri için çok partili bir
yaşam olmalıdır.Milletlerin özgünlüklerini asi mile etmeden birlikte yaşaması
sağlanmalıdır.Tek millet düşüncesi ile yaşanırsa şovenizme hizmet edilir.Burada
karşı grupların birbirine nefreti söz
konusu olur ve devlete karşı bağlılıkları azalır.Gülistan DİKSİN
C.87. Devlet birçok millet, kavim, ırk,
parti vb. sosyal yapıları içinde bulundurabilir. Bunların çokluğu devletin
geniş yelpazede zenginliğinin bir ölçütüdür. Ama tek parti, tek millet vb.
unsurların devleti olamaz. Ve devlet oluşturulamaz. Farklı millet, kavim, ırk
vb yapılar devletin temeli ve köküdür. Tutunmasını varlığını devam ettirmesini
ayakta kalmasını sağlayan unsurlardır. Tahir
İGİT
C.87. Devletlerin tek milletleri de
olabilir. Örneğin İbraniler. Milletlerin kavimlerin, halkların denildiği gibi
bir tek devleti olabilir. Hüseyin
HASIRCI
C.87.Devlet tüm halkına saygılı olmalıdır
ve ayrım yapmamalıdır.Figen ÜLKER
C.87. Devletlerin için de birçok millet,
ırk, parti, kavim olabilir. Örneğin, Osmanlı devleti içinde birden
çok millet barındırmaktaydı. Devlet’in
koyduğu hükümler ve hizmetler bir millet için geçerli değil,
devletin sınırları için de yaşayan tüm
milletler için geçerlidir. İsmail TOPAL
C.87. Tek kavim tek millet olmaz, çünkü
çeşitlilik olmalıdır. Teklik tek düzelik olmamalıdır. Bu monotonluk yaratır ve
insanlar bundan bir yerden sonra sıkılır ve yaşamdan bir şey anlamaz. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.87.Asırlar önce daha doğrusu bu yakın
tarihte bile bir çok devlet iç içe yaşamıştır ve belli bir süreye bir sorun olmamıştır.Ta ki provokasyon ve kışkırtıcılar çıkana
kadar.Eğer bu provokatörler olmasa yaşanabilir miydi? Abdullah MÜZENNET
C.87.Tek devlet olmak bir toplumu halkı ayakta tutan bir
durumdur, fakat bu tek devletin içinde farklı ırklar, farklı toplumlar bulunur,
bunları tek bir düze tabi ki benzetemeyiz, fakat bazı belirgin şeyler vardır ki
bunları tüm halk benimsemelidir. Bunlar bayrağımız ve devletimizi ayakta tutan
yasalarımız. Ama insanların dinleri , örfleri, adetleri kendilerine bırakılmalıdır. Tek
model oluşturulmaya çalışılmamalıdır. Osmanlı hükümeti senelerce farklı ırkları
tek bayrak altında tutarak hükmünü sürmüştür.
Oğur ABAY
C.87. Bir milletin sadece tek bir devleti
vardır. Fakat devletin milletinin farklı görüş ve düşünceleri olabilir. Bunlar
devletin varlığı ve bekası için gereklidir. Farklı düşünceler olması bir
diğerinin açığının kapatılmasını sağlar ki bu da devlet için son derece
önemlidir. Devlet tek bir parti veya düşünceye bağlı kalmaz. Adil ERDOĞAN
C.87. Devlet yönetiminde milletler olur.
Tek millet parti. Kavim, ırk olmaz. Tarihte böyle yapan devletlerin hepsinin
sonu Siyonizm ve şovenizme sebep olmuştur. Eğer tek kavim veya ırktan olsaydı
Allah cc’hu sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız diye ayet indirmezdi. Bütün
insanları tek Millet olarak yaratırdı ve bununla ilgili ayet gönderirdi. Nihat ÇALKAN
C.87. Bana göre bu önerme doğrudur.
Devlet, içinde tüm çeşitlilikleri barındırmalıdır ve bölgesel bir kurum
değildir. Devlet bütün milletleri kapsar. Tek millet tek halk politikası
milliyetçilik içerisine girer ve devletleri keşmekeşe sürükler. Damla
TOPCU
C.87. 21. y.y dünyasında tek bir
millete sahip olan devlet hemen hemen yok gibidir.Gerek
Avrupa gerekse Türkiye, Suriye, İran gibi ülkeler çeşitli kökenden gelen
insanlar bu ülkeleri renklendirir.Çok uluslu bu yapılar tek bir devlete ve merkezi bir hükümete
sahiptir.Çünkü çok başlılık otorite ve hiyerarşik yapıda kaosa neden
olacağından ülkelerin refah ve güvenliğinde sorunlar oluşturabilir .Fatih
EKECİK
C.87.Tek bir milletten devlet olamaz
milletin kavramların hakların kardeşlerin ülkesi olarak insanlar barış
kardeşlik birlik beraberlik içinde bulanarak farklı insan toplulukları içinde
meydana gelecek bir devlet meydana gelirse hak adalet barış devletin milletle
iç içe olmalıdır eğer devlet ve millet birlik içinde olurlarsa bu toplumlar
dirlik içinde bulunacakları için kuvvetli de olurlar. Devlete millet millete devler lazım. Erdal İNCİ
C.87.Her milletin tek devleti vardır. Ama
her devletin tek milleti olmayabilir.
Saime SAVDA
C.87.Bir devlet tek milletten ibaret
olamaz. Fakat birçok milleti tek devlet unsuru olur. Davut ARABİ
C.87.Bir devletin çok partisi olabilir.Fakat tek milleti olur.Emre ŞAHİN
C.87. Tek partili sistem ve ya yalnızca
bir düşünce ve akıma hitap eden halkı bünyesinde barındıran devletler etkili,
sürekli ve evrensel bir rejimin izlerini taşıyamazlar. Zengin kültürler
besleyen devletler de ise birden çok ırk ve kavim insanlarının oluşturduğu
sentezi, ideal ve demokratik bir politik
rejim belirleyen devletlerde de reform, uygar ve çağdaş yaptırımlar ile
birlikte toplumsal kalkınmanın etkilerini görebilmekteyken aksi durumda olan
devlet anlayışında sınırlar her an silinme ve sömürülme tehlikesi ile karşı
karşıyadır. Emrah ÇUBUKÇU
C.87.Hiçbir
devletin halkı arı bir devlet değildir. Dolayısıyla her devlette farklı
kavimler, ırklar ve milletler olur. Fikriye YAŞAR
C.87. Bir milletin sadece tek bir devleti vardır. Fakat devletin
milletinin farklı görüş ve düşünceleri olabilir. Bunlar devletin varlığı ve
bekası için gereklidir. Farklı düşünceler olması bir diğerinin açığının
kapatılmasını sağlar ki bu da devlet için son derece önemlidir. Devlet tek bir
parti veya düşünceye bağlı kalmaz. Kadir GÖKPUNAR