86. A- Belki de Milliyetçi
işletim sistemiyle yüklü bir kişilik/ler, evrensel yada
peygamber ahlaklı kişilikleri yönetmeye kalkması liyakatsizlik olur ve kalbinde
tüm insani değerlerin hepsini liyakatli yaşatmak ve taşımakta sıkıntı çeker.
B-Asrının insan denklemini/lerin fırsat
bilip liyakatli değerlendirmeyen ve çeşitlilik hazinesini ceddine yada ecdadına satan tapan insan/lar nefsine zülm
etmişlerdir. Önermesini gerekçeli ret ediniz.
İpucu;Ceddini aşamayan rabbini
tanıyamaz.
-Ceddini doğru tanımayan rabbini tanıyamaz.
-Cet nefistir, nefsini tanıyan rabbini tanır /ayet var)
-Kavim milliyetçiliği;milliyetçilik duyguları sadece tek kavim ve yer
küresindeki o kavmin yaşadığı ve yaşayacağı düşünsel, sanal, dijital, nesnel..vb mekanlara yada yerküresi daracık yurt-toprak parçası
vatanlarına endeksli sıkışmış otistik ve güdük milliyetçiliktir.
-Kavim Milliyetçiliği Doğaldır ve Kırmızı Çizgisini Evrim Belirler ve İnsanlığın
Cet Çizgisi Yontma Taş İnsanından Maymunlara Kadar Gider.
-Evrensel Milliyetçilik;tüm insanlığı yaşadığı ve yaşayacağı düşünsel, sanal,
dijital, nesnel..vb mekanlara endeksli ruhbanı-meleği
hümanist ifrat-tefrit milliyetçiliktir.
-Evrensel Milliyetçilik Doğaldır ve Kırmızı Çizgisini Evrim Belirler ve
İnsanlığın Cet Çizgisi Budizm’den, Yontma Taş İnsanından Maymunlara Kadar
Gider.
-Peygamber Milliyetçiliği;ölümlü hayattan ölümsüz hayata kadar tüm yaratıkların
yaşadığı ve yaşayacağı düşünsel, sanal, dijital, nesnel..vb
mekanlara endeksliden cennete kadar her yaratığa liyakatli konumlar da duruşu
ve tepkileri refleks haline getiren peygamber ahlaklıdır.
-Peygamberlik milliyetçilik işletim sistemi tüm diğer milliyetçililikleri
yaşatıcı ve liyakatli tevhit edicidir.
-Diğer milliyetçilik işletim sistemleri doğal olup rekabette derbeder ve
yetersizdir.
-Peygamber Milliyetçiliği İlahidir, Mantıklı ve Allah CC’HUN Islahatına Dayanır
ve Kırmızı Çizgisini İnsanlığın Buluğ Çağı-Sorumlu Dönemi Olan Adem AS’I Herkesin Babası Kabul Eder.
-Adem Öncesi ve Sonrası;Deliler, Cahiller, Doğal... vb İnsanlar veya İnsanımsı Tüm Doğal İnsanları Sorumlu Kabul
Etmez. Çünkü Kendilerine Akıl Verilmemiştir.
-Sanki Adem AS Öncesi insanımsılar insanlığın
filogenetik çocukluk dönemi kabul edilmiştir.
-Bu yapıdaki insanlar Adem AS’DAN günümüze kadar
olanları da cahil(kendin ve çevresin bilmezler) kabul edilip Allah CC’HU
tarafından onlardan uzak durulması tavsiye edilmiştir.
-Dünyada ceddini içinde ve dışında liyakatli ve doğru konumlandırmayan fert ve
toplumlar; kendini onların yaşanan asra göre tarihe gömülmüş deşifre kara delik
ve dehlizlerinde bulmayı hak etmişlerdir.
-Devletleri kavimler kurar ve devletlerde kavimleri yöneten sistemlerdir.
-Devlet hükmündeki kavimlerden rızalarıyla, cebren, hileyle yada
siyasetle tek veya çok millet yaratmaya kalkışırsa ilahlaşıyor demektir.
C.86. A) Milliyetçi insan kendi milletinden
olana ayrıcalık tanır ve kendi diğerlerini kendine benimsemekte sıkıntı çeker.
Eğer böyle biri başa gelirse haksızlıklar ortaya çıkar ve ondan kat kat üstün
olan peygamber ahlaklı kişiler onun kölesi olmaya zorlanır.
B) Nefsine zülüm etmiş demek yerine nefsini yüceltmiş demeliyiz.Şaban DOĞAN
C.86. A) Ancak burada göz ardı edilen bir durum var ve bu da
bütün milliyetçileri aynı kefeye koyma sorunudur. Örneğin; Peygamber
milliyetçiliği ile ced milliyetçiliği aynı değildir olamaz. Peygamber
milliyetçiliğinin kalbinde sadece kendi milletine karşı sevgi ya da saygı
değil, farklı milletlere de saygısı vardır. Nedeni ise Peygamber
milliyetçilerinin kalbinde büyük bir hoşgörü olması ki bunun en büyük örneği;
Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in eşsiz hoşgörüsüdür. Oysa ced milliyetçileri
veya başka milliyetçileri düşündüğümüz de asla böyle
bir hoşgörüyü bulamayız. Sadece kendi dil, din, hukuk kurallarını benimserler
ve diğer milletleri anlamaya kadir değillerdir. Hele hele İslamiyet’in o
yüceliğini anlayacak kapasiteye çıkamazlar ancak saygı göstermeleri gerekir
fakat böyle kişilerin bırakın saygı göstermelerini bizim dinimizi küçümsemek
için ellerinden gelen her şeyi yaparlar. Örnek peygamber efendimizin
karikatürünü çizmek gibi alçak bir hareketleri olabilir. Hayatta en güzel
sözlerden biri; her şeyde bir hayır vardır. Bence bu sözün mükemmel bir durumu
var. Yukarıdaki örnekteki peygamber efendimizin karikatürünün
çizilmesi ne kadar alçak bir harekette olsa bir de şu yönünden bakalım, bu
hareketle İslamiyet dini hemen hemen herkes tarafından duyuldu koskoca dünyada
hiçbir şeyden, İslamiyet’ten haberi olmayan birçok millet vardır böylece
herkesin haberi olacak ve onlar duydukları halde İslamiyet’i araştırmazlarsa
bunun azabını yaşayacaklar diğer dünyada. Bunun için ister istemez duyan
kişiler meraktan da olsa İslamiyet’i aralayacaklar böylece İslamiyet dünyanın
en ücra köşesindeki çocuk tarafından bile duyulacaktır. Buradaki hayır da bu
herhalde…
B)Ced kuduzluğu, hayattaki en büyük
suçlardan biridir çünkü hayattaki en büyük günah kul hakkıdır. Ceddine tapan,
başkasının hakkını yiyerek kendi ailesinden, ceddinden birini bir mertebeye
alırsa işte bu adaletsizliktir, kul hakkıdır, nefsini hak yolunda şaşırtmıştır.
Cedde, bağlılığa olan gereksizliğin tavrını Peygamber efendimiz çok güzel
belirtmiştir “soyumdan gelen değil, yolumdan gelen benimdir.” diye
belirtmiştir. Bu söz çok güzel, daha önceki bir cevapta da yazmıştım yine
yazıyorum. Oysaki onun soyundan gelmek ne yüce bir duygu olsa gerek. Esengül MELEN
C.86.A)Tam tersi olursa;eğer bu Peygamber Milliyetçiliğiyse bu kişileri
yönetmesi hayırlı ve başarılı olur.İnsani değerleri liyakatli bir şekilde
yaşatır ve kalbinde bunu taşımakta sıkıntı çekmez.Peygamber Milliyetçiliği
rekabette yeterli ve uygun bir yönetim şekli olarak kabul edilebilir.
B)Böyle yapan kişi elbette
yanlış yoldadır ve Rabbini tanıyamaz.Fakat nefsin
istediği de bu değil midir zaten?Ona istediğini vermek zulümden öte mükafat
olur. Zuhal YILDIZBAŞ
C.86.A)Ceddini kademeli olarak tanımaya
çalışmalıdır. Aniden Peygamber ahlakındaki basamağa getirirsek insanoğlu
boşluğa düşer.Yaptıklarından tereddüt duymaya başlar
ve fıtratında bulunanları insanların yönetmesi doğru değildir.
B)Çeşitlilik hazinesini,ceddine
ve ecdadına satan insanlar Allah (CC)’u var ettiklerini, şeytani duygularıyla
nefsine satıyordur.Zaten işe nefis giriyorsa bütün olaylar insanın menfaati
doğrultusunda yol almaya başlamıştır bile.Tülay
KORKMAZ
C.86. A ) Eğer bir insan kalbinde sadece bir
şeyi taşıyorsa başka şeylere yer açamayabilir ya da açmakta zorluk çekebilir.
Örneğin; milliyetçi bir insanın diğer milletleri benimsemesinin zor olması
gibi… Ama dünya da sadece bir millet yoktur. Bu yüzden insanlar bütün
milletleri benimsemelidir.
Vildan BAYKAR
C.86.A)Milliyetçi düşünce sistemini
benimsemiş insanların Peygamber ahlaklı kişileri yönetmeye kalkması insanların
inancına saygı duyduğu, kendi düşüncelerini topluma empoze etmeye kalkmadığı
sürece liyakatsizlik olmaz
B)Nefsini tanımayan nefsine hâkim olamayan insan
başkalarının düşüncelerini kendisine empoze etmesine
izin verir ve düşünemeyen bir varlık haline gelir. Şahver
ERTUNÇ
C.86.A)Milliyetçi işletim sitemine sahip
insanların yönetime geçmesi devletin yönetimi açısından liyakatsizdir.
İnsanlara yaklaşımında insani değerlerden çok milliyetçilik duygularıyla hareket
eder ve bu toplumda insanlar demokrasinin gerektirdiği gibi yaşayamaz.
B)Bu önermede nefsine zülüm etmeye kadar olan kısmı
yanlıştır. Çünkü bu şekilde hareket edersek nefsimize zülüm etmemiş aksine
nefsimize boyun eğmiş oluruz. İnsanoğlu ceddine bağlı olmalı ama ceddine
bağımlı olmamalı. Ceddini yeri geldiğinde eleştirmesini de bilmeli. Ceddini
tanımaya çalışırken yani eleştirirken ALLAH C.C’HUN istekleri doğrultusunda
eleştirmeli. Yani ceddinin yanlış davranışlarını bildiği halde doğru şekilde
davranmıyorsa o insan ceddini aşamamıştır ve rabbini de tanıyamaz. Gülistan DİKSİN
C.86.A)Tüm insanları en şerefli varlık olan
insan diye yaratıldığı için eşit tutulabilir. Akıl sahibi her insanın topluma
değer katması da insanlık yönünden değer verilmesini gerektirebilir.
B)Yaratılma ve varlığın güzelliği Allah’ın güzel
yaratmasındandır. Bu da Allah’ın yüceliğinin ve kudretinin bir göstergesidir.
Bu çeşitlilik sadece insana ve nefsine mal edilemez. Tahir İGİT
C86. A) Peygamber milliyetçiliği işletim
sistemiyle yüklü bir kişilik evrensel ya da peygamber ahlaklı kişileri
yönetebilir. Hiçbir sıkıntıda çekmez.
B) Hayır. Bazı yanlışlar ecdattan kalmış olabilir.
Önemli olan kendisinin bu yanlışları düzeltmesidir. Eğer kendisi bu yanlışları
düzeltmese nefsine zulüm etmiş olur. Hüseyin
HASIRCI
C.86.A)Milliyetçi bit kişilik yanlış bir
kişiliktir ve ıslah olmalıdır.
B)Kişi asla bir insanoğluna tapmamalıdır Dünyada
tapılacak yegane varlık vardır o da ALLAH CC dir..Figen ÜLKER
C.86.A) Bir insanın devleti iyi bir şekilde yönetebilmesi için
devletinde barındırmış olduğu her milletin
dilini, ırkını, yaşamlarını ve isteklerini
anlayabilmesi gerekir ki onların refah düzeyi için bir şeyler
yapabilsin. Yöneten insanın bir milliyetçi
olması bunları değiştirmez. Yeter ki inancı sağlam olsun.
B) Örneğin,
başbakan olan bir insan kendi devleti sınırları içerisin de yaşayan halkının
refah düzeyini
arttırma ve ihtiyaçlarını karşılama yerine
kendi faziletini düşünmesi nefsinin isteği doğrultusunda
hareket etmesi dolayısıyla nefsini zulümden
çok onu yüceltmiş olmaktadır. İsmail TOPAL
C.86. A) Haksızlık olmaz, çünkü bu
milliyetçilik katı, saf, kemikleşmiş olmadığı sürece hiçbir topluma zarar
vermez. İnsanlar bu sayede vatanını, milletini, bayrağını ve dinini rahatça
korur.
B) İnsanlar ceddini bilirse kendini
bilir, kendini bilirse nefsini bilir ve ona hakim olur
ve bu da nefsine zulüm etmek olmaz, onu eğitmek ve de kendine ve nefsine iyilik
etmektir. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.86.A)O
toplum fazla yaşamaz ve yönetemez.
B)Eskiden olanların hepsini doğru
bilip uygulamamalıyız. Abdullah MÜZENNET
C.86.A)Peygamber
ahlaklı kişileri yönetmek elbette zordur, bu insan bu durunda sıkıntı çeker,
çünkü peygamberler son derece güzel ahlaklı örnek insanlardır.
B)Asrındaki insanları onların
kişilikleriyle değerlendirmeyip ceddine ve ecdadına göre yani ırkına göre
değerlendirmek nefsine zulüm demektir. Oğur ABAY
C.86. A) Dünyaya at gözlüğüyle bakan
kişilerin eğitim vermesi hep aynı kalıplar çevresinde işlem görmeye ve
tabuların yıkılamamasına neden olur. Bu yüzden de gelecekteki nesilleri
yetiştirecek olan şimdikiler doğru eğitim yöntemleriyle güzel ahlakla
yetiştirilmelidir.
B) Ecdat sınırlarını aşamayanlar belki nefsinî
arzularını tatmin etmiş sayılabilir fakat diğer kavim ve ırkları aşağılamak
onları vahşi bir medeniyet oluşturmaktan iler götürmez. Bu da hor görülmeye yol
açabilir. Adil ERDOĞAN
C.86. A) Dünyanın birçok ülkesinde
milliyetçi kemsin ağırlıklı olduğundan dolayı birçok sıkıntı yaşamaktadırlar.
B) Bu gerekçenin retti düşünülemez. Bir insan nasıl
ceddini inkâr edebilir ki? Ceddini reddeden insan rabbini tanıyamaz dolayısıyla
kâfir sayılır. Nihat ÇALKAN
C.86.A) Milliyetçilik tek başına yeterli
olmayan bir kavramdır. Çünkü milliyetçilik bir kesime hitap eder. En doğru
milliyetçilik içine bütün milliyetçilikleri alan ve her kesime hitap eden
milliyetçiliktir.
B) Nefse zulmetmek için onun hükümdarlığında yaşamamak
gerekir. Ama böyle insanlar nefisleri istedikleri için bunları yaparlar. Bu
yüzden onlar nefsinin hükmünde oldukları için ona zulmetmiş sayılmazlar. Damla
TOPCU
C.86.A)Tüm insanlar Allah C.C.’hun
yarattığı temelde sevilmelidir.Herhangi bir milliyetçi
yaklaşım insanlar arasındaki sevgi ve barışı yok eder.Hangi ırktan olursa olsun
hangi kökenden gelirse gelsin tüm insanlığa saygı ve diyalogla yaklaşılmalıdır.
B)1789 Fransız İhtilali’yle
beraber ortaya çıkan milliyetçilik akımı İslam’ın en büyük güzelliklerinden
olan ümmetçilik anlayışına büyük zarar vermiştir.Müslümanlarda
maalesef bu hataya düşmüşlerdir.Birbirlerine bu bağlamda gerek günümüzde
gerekse geçmişte büyük zarar vermişlerdir.İnsanların her türlüsüne etnik, dini
ve mezhepsel açıdan değerlendirip yargılamak ve bu unsurlarından dolayı
kısıtlamak artık 21. y.y dünyasında yer bulamamaktadır. Fatih EKECİK
C.86)A)milliyetçi iletişim sızmalarıyla
yükleri insanlar başka insanları büyük görürse anlaşma sıkıntısı doğar
kavrayamaz insanlar sadece kendileri düşünür amma peygamberler bütün insanları
düşünürler Allah milleti insanları sever
B)İnsanlar eğer iradesinin tanıması Allah da tanıyamaz
dünyada devletin toplum alanında yenilikle düşünülmesi çok yararlıdır doğru bir
şekilde düşünülmeli gereksiz araştırmalar gereksiz faaliyetler çok gereksiz
şeylerdir insanların akılları eremeyecekleri şeylere başkalarını sınav etmeleri
denemeleri çok saçma ve yanlış bir durumdur Allah CC. HU bile bizim
yükleyemediğimiz yükü bize vermemiştir. Allah yolunda kendimizi Allah adamalıyız. Erdal İNCİ
C.86.A)Hayat
o kadar değişmiş ki herkes karşısındakine önyargıyla, milliyetçi duygusuyla
yaklaşıyor. Bunu ne Allah CC’HU, nede Peygamber Efendimiz buyurmuştur. Herkes
eşit bir şekilde, eşit haklarla dünyaya gelmiştir. Bunu hiçbir insanoğlu inkâr
edemez. Dünyada Peygamber ahlaklı olmak varken zorbalığa ne gerek vardır.
Ceddini bilmek çok önemlidir. Bunu bilmeyenler Allah CC’HU bilmez ve tanıyamaz.
Bilmeyen zaten cahil ve vahşi olur. Ne kendini bilir nede ailesi ve
çevresindekilere saygı ve sevgi duyar. Geçmişini ve ceddini bilmek çok
önemlidir. Peygamber ahlaklı insanların hemen hemen hepsi ecdadının yolundan gelenlerdir.
B)Burada şunu diyebiliriz ki ecdadını
ret eden, kendinin maymundan geldiğini savunan insanlar cahildir. Allah CC’HU
ya inanmayanlardır. Hepimiz Âdem a.s.’in soyundan gedik. Allah CC’HU hepimizi
aynı insan olarak dünyaya gönderdi. İnsanlar Âdem a.s. den sonra maymuna mı
dönüştü, sonra yine maymunda insana maymuna mı dönüştü demek çok yanlış olur.
Nasıl böyle bir değişim olabilir ki. Bunu diyenler evrime inananlardır. Saime SAVDA
C.86.A)Milletçi bir işletim sistemiyle
yönetmek sadece kendi milletine kucak açar. Fakat Peygamber sistemi ise tüm
milletlere kucak açar. Ve güzel ahlakıyla herkese eşit mesafe de davranır.
B)Ceddini tanıyan kişiliğini ve şahsiyetini tanır. Davut ARABİ
C.86.Milliyetçi işletim sistemini
benimseyenler arasında da Peygamber ahlaklı kişiler vardır.Emre ŞAHİN
C.86. A) Peygamber gözünde tüm insanların bir
olması ve Müslüman’lar arasındaki üstünlüğün takvayla mümkün olması gibi büyük
bir insani değerlendirme göz önüne alındığında milliyetçilik mantığıyla hareket
eden bir kişiliğin evrensel veya peygamber ahlaklı kişilikleri yönetmesi mümkün
değildir ve beklenemez. Dolayısıyla bu kadar farklı milli ve şahsi fikirler
besleyen ve farklı politik iklim çatısı altında yaşam sürdüren ortak inanç
sahipli tüm bireylerin duygularını da liyakatli yaşamak, yaşatmak ve taşımak
çok zordur.
B) Bulunulduğu dönemde ki insani değerlendirme durumu
vasıtasıyla sentez yapan insanların önceki nesillerinin yaşadığı dönem ve
koşulları göz önüne alarak bir kanıya varmaları ve vardıkları bu sonuçtan doğan
gerekli düzeltmelerin mevzubahis geçmiş nesillere göre belirlenmesi vicdani ve
nefsi bir kayıp ve yanlış olamaz. Emrah
ÇUBUKÇU
C.86.A)
Milliyetçi işletim sistemi her zaman tek boyutluluğu, tekelciliği ve şovenizmi
gerektirir. Bundan dolayı da milliyetçi işletim sistemi evrensel değerleri
oluşturmaya müsait bir düşünce sistemi değildir.
B)Aşırı yüceltmeci mantığı bireyi
eksikliklerden arındırdığı için her zaman tehlikelidir. Çünkü aşırı yüceltmeci
mantıkta, düşüncede eksiklikleri görmek mümkün değildir. Fikriye YAŞAR
C.86. A) Bir insanın devleti iyi bir şekilde
yönetebilmesi için devletinde barındırmış olduğu her milletin dilini, ırkını,
yaşamlarını ve isteklerini anlayabilmesi gerekir ki onların refah düzeyi için
bir şeyler yapabilsin. Yöneten insanın bir milliyetçi olması bunları
değiştirmez.
B) Örneğin, başbakan olan bir insan
kendi devleti sınırları içerisin de yaşayan halkının refah düzeyini artırma ve
ihtiyaçlarını karşılama yerine kendi faziletini düşünmesi nefsinin isteği
doğrultusunda hareket etmesi dolayısıyla nefsini zulümden çok onu yüceltmiş
olmaktadır. Kadir GÖKPUNAR