84.A-İnsanların
fert, aile, toplum, devlet …vb bazında nesnel,
sanal, düşünsel…vb döngüsel olarak ilham aldığı ve ilham verdiği kaynakları
bilmemesi ve bilmesi arasında ne fark vardır?
B-İnsanların bu tercihleri o insanlar
hakkında neyi ve neleri belirler?
C-Öğretim elamanın ve öğrencilerin bu
konudaki tercihlerinin bilinmesinin eğitim açısından ne önemi vardır?
C.84. A) Bilmesi ona yorum yapma kabiliyeti
katar ve doğru ile yanlışı ayırmasını sağlar.
B) O insanın kişiliğini ve ahlakını
belirler.
C) Tercihlere göre davranarak eğitimini ve öğretimini
onun anlayacağı dilden anlatmaya yardımcı olur.
Şaban DOĞAN
C.84.Bu, niçin yaşadığını bilmekle
alakalıdır. Bu farkı bilmemek yoksunluktur, düşüncesizliktir. Boşlukta yaşamaya
benzer. Bu farkı bilmeyenlere bu soru sorulmalıdır: Bu gücün nerden geldiğini,
seni neyin kamçıladığını, her şeyi elde ettikten sonra bunları ne yapacağını
bilmiyorsan o zaman neden çalışıyorsun, neden bir şeyler yapmak için çaba
harcıyorsun? Bence yaşamak için bu farkı bilmek çok önemlidir. Esengül
MELEN
C.84.A)İlham demek başarı demek.İlham aldığın her neyse onu bilmen başarında bir
artışa neden olur.Fakat ilham aldığın ya da verdiğin kaynakları bilmiyorsan
hayal dünyan buna bağlı olarak daha kısıtlı,dar ve başarısız olur.
B)Kişi bir alanda ilham
kaynağını bilirse ona daha istekli yaklaşır ve bu yaklaşım ona artı değer
olarak geri döner.
C)Bilinmesi halinde ders
eğlenceli ve daha verimli geçebilir.Öğrencilerin kendi
ilgi duydukları ve ilham aldıkları alanlar bilinirse bu yönde bir eğitim planı
hazırlanır ve başarı oranı yükseltilebilir. Zuhal YILDIZBAŞ
C.84.A)İlham verdiği kaynakların bilinmesi
daha geniş düşünmeye liyakatli olmaya yöneltir aksi halde bilinmemesinden tam
tersi durum ortaya çıkar.
B)Yaptıklarını ve düşünmelerini belirler.
C)Daha programlı ve sistemli çalışmalarını sağlar. Tülay KORKMAZ
C.84.A ) İnsanlar ilham aldıkları kaynakları
bilmezlerse eğer, o işi başarmak için aynı ilhamı kullanamazlar. Yani
insanların ilham aldıkları kaynakları bilmeleri gereklidir. Aynı şekilde ilham
verdikleri kaynakları da bilmeleri gerekir çünkü onların sayesinde yapılan
işleri görmeleri gerekir. İyi bir şey için mi yoksa insanlara zarar vermek için
yapılan bir şeye ilham olmuşlar.
B ) Varılan sonuçları gösterir. Yani
sonuç başarılı mı, başarısız mı ya da iyiye mi yoksa kötüye mi kullanılıyor
bilmeleri gerekir.
C ) Eğitimde başarıyı belirler. Vildan BAYKAR
C.84.A)İnsan ilham aldığı kaynakları
bilirse onun yolundan gider, başka yerlere sapmaz.
B)Doğruyu ya da yanlışı belirler.
C)Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının tercihleri
bilinmezse yanlış yönlendirmelerle insanlar köreltilebilir. Şahver ERTUNÇ
C.84.A)İnsan kendine ilham aldığı ve ilham
verdiği kaynakları bilmesi kendini programlamasına yardımcı olur. Çünkü insan
bu şekilde kapasitesini bilir ve hedefine ulaşmakta kendine bir yol çizer. Bu
kaynakları bilmemesi durumunda rotasız gemiye benzer, rüzgârla yönü değişir.
B)İnsanların bu tercihleri o insanların kendisine
karakter, ilgi alanı bakımından uygun kişiler olduğunu belirler.
C)Eğitimde verilenler hedeflerle tutarlı olmaz.
Beklenilenlere ulaşılmaz. Eğitimde istenilen verim alınamayacağı için kaliteli
eğitim olamaz. Gülistan DİKSİN
C.84.A)Bilmemesi halinde bazı yönleri eksik
kalabilir. Bilmesi halinde bu kavramların kendisine ne kadar yararlı olduğunu
anlayıp aile ve toplum kavramına daha iyi değer verir. Ve bunların güzelliğini
kavrar. Yani yaşamını şekillendirmiş sayılır
B)Toplumun ana temelini dayanak noktasını belirler.
Böylece hayat daha iyi değer kazanır.
C)Eğitim öğretimin amacını farklı kılıp daha iyi
yönlere taşıyabilir. Yapılanmalara duyarlı farklı bireyler yetişebilir. Tahir İGİT
C.84.A) Bu dünyada nelerin nasıl olduğunu
anlama farkı vardır.
B) O insanların yaşayış biçimi, kendine güvenini, neden
yaşadığını, dünyadaki birçok şeyin nasıl olduğunu, hayatının yönünü belirler.
C) Eğitimin düzgün ve daha iyi bir şekilde sağlaması
açısından büyük bir önem taşır. Hüseyin
HASIRCI
C.84.A)İnsan ne yaptığını bilirse hayatta
gideceği yeri ve mutluluğu bulur ama nereye gittiğini bilmeyen gemiye rüzgarda yardım etmez.
B)İnsanların bu tercihleri hayatlarını belirler ve
yaşam şekillerini belirler..
C)Hayatta ulaşacakları yeri kendileri tayin ederler ve
mutluluğu ancak böyle bulabilirler.Figen ÜLKER
C.84. A) Hayatta başarılı olmamızı sağlayan, hayatımızı ona
göre şekillendirmek için çalıştığımız
örnek kişiler vardır. Bizlerinde örnek
almamız gereken kişiler de peygamberler ve ondan sonra gelen
halifeler ve âlimler dir. Örnek aldığımız
kişilerin hayatları hakkında tam bilgimiz yoksa belki bizim için
çok gerekli olan muhteşem özellikleri
kaçırabiliriz. Zaten fazla bilgi göz çıkarmaz.
B) Davranış
biçimleri, yaşantıları ve inanç biçimleri belirler.
C) Bir öğretmen,
öğrencinin isteklerini bilmiş olsa onun isteklerinden ilham alıp ona göre ders
yöntemleri geliştirerek daha verimli ve
eğlenceli ders haline gelmiş olur. İsmail TOPAL
C.84. A) Bunları bilirse insan sorgular,
araştırır ve çalışır. İnsan tüm yanlışları görür ve alternatif çözümler üretir.
Bunları bilmezse bu söylenilenlerin tam tersini yaparak yaşar.
B) Toplumunu, devletini, yaşadığı
ortamı, tarihini, düşünce sistemini yani kendisini belirler.
C) Eğer bu tercihler bilinirse,
insanların ihtiyaçları, istekleri ve yetenekleri doğrultusunda doğru eğitim
verilerek, istenilen düzeyde, devletine ve topluma yararlı nitelikli insan
yetiştirilir. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.84.A)Birinde
toplum güdüsü var diğerinde yok.
B)Bencilliğin.
C)Her şey daha bilinçli ve tedbirli
şekilde yürür. Abdullah MÜZENNET
C.84.A)İnsanlar
ilham aldıkları kaynakları bilirlerse bu kaynakların kıymetini de bilirler.
Bilmezlerse bunu kendilerinden sanıp yanılgıya düşerler.
B)insanların bu tercihleri o insanlar
hakkındaki düşüncelerimizi belirler.
C)eğitim programları da bu tercihlere
paralel hazırlanır. Oğur
ABAY
C.84. A) İnsanların ilham kaynaklarının
bilinir bilinmemesi onların doğru yolu seçip seçmediğini tayininde önemlidir.
Eğer ki insan yanlış kaynaktan besleniyorsa gittiği yol da elbette ki yanlış
olacaktır.
B) Bu tercihler insanların gelecekleri
yeri belirler. Yanlış yoldan giden elbette ki doğru hedefe ulaşamaz.
C) Eğer bu tercihler bilinirse eğitilecek kişilerin
yanlış ellerde şekillenmesi engellenmiş olur Adil ERDOĞAN
C.84. A) Ahlak seçimine yardımcı olur.
B) Ahlakını belirler.
C) Onun ahlakına göre eğitim verir ve bu daha verimli
olur. Nihat ÇALKAN
C.84.A) Bunu bilen insanlar, çevreye karşı
duyarlı olur ve aklını diğerlerine(bilmeyenlere) göre en iyi şekilde kullanabilir.
B) Düşünme sınırlarını belirler.
C) Kendini ve çevresindeki olayları takip edemeyen
öğrenci veya eğitimci eğitimi keşmekeşe sürükler. Damla TOPCU
C.84.A)İnsanların baz alınan sosyal
açıdan ilhamı olan rehberlerinin kaynaklarını, kimliklerini, felsefelerini
bilmesi, anlaması, özümsemesi gerekir.Aksi halde
hayatlarında uygulaması açısından sıkıntı yaratır.
B)İnsanların fert, aile, toplum,
devlet rehber edindiği kişilerin düşünce sistemlerini, fikirlerini neyi
savunduklarını, neye karşı durduklarını bilmeleri gerekmektedir.Eğer
bilgi sahibi olunmazsa yanlış ve hatalı
yaklaşımlar ilham alınan kaynakların yanında fert, aile, toplum bazında da
bizlere ve tüm insanlığa zarar verir.
C)Öğretim elemanları ve
öğrencilerin bu ilham kaynağı önderlerinin küçükken öğretilirek doğru
anlaşılması sağlanmalıdır. Fatih EKECİK
C.84.A)İnsanlar dert tasa asla toplum
devler gibi kavramları bilirse ve ona göre yaparsa hayatta daha iyi bir anlam
çıkarır ve yararlarına varır bilmezse boş bir heves peşine koşmaya benzer
dolaşır
B)İnsanların tarihlerini insanların boş bir varlık
olmadığını Allah CC’HUN bu tarafından verilen nimetlerin doğru bir şekilde
biliriz
C)Öğretim elemanları bu bilgileri bilmesi öğretmenlerin
elinde bilgi kütüphanesi gibi olmalıdır sağlar öğretim elemanları tanınmayan
birli olamaz Erdal İNCİ
C.84.A)İnsanın
bir işe başlaması için mutlaka ilham gelmesi gerekir ki çalışabilsin. Mesela
ben derse çalışabilmem için ilham gelmesi gerekir yoksa kitap başına geçer
sadece öyle boş okurum. Zamanım boşa gider. Bu ilhamın gelebilmesi için de
içinin rahat olması gerekir, Allah korkusu, sevgisi, inancı bunu gerçekten
etkiliyor.
B)Bu tercihler ise insanların kendi
benliklerini bildiğini gösterir. Allah’ın vermiş olduğu aklı nasıl, niçin ve
nerelerde kullandığını fark etmesi bireyin kişiliğini ve özbenliğini ortaya
koyuyor.
C)Bir öğretmen öğrenciye neyi, nasıl
ve nerede anlatması gerektiğini bilmemesi öğrenciye büyük kayıp ve
olumsuzluklara neden olabilir. Bunun için öğretmen öğrencinin nasıl bir inanca
sahip olduğunu, nasıl anladığını göz önünde tutarak her şeyi anlatması gerekir.
Saime SAVDA
C.84.A)İnsan bazılarından etkilenir. Ve
bazılarını da etkiler.
B)Gerekçesini, gereğini ve gerçek yönünü öğrenir.
C)Eğitim açısında önemi; öğretmenin öğrencileri
etkilemesi ve öğrenmeye teşvik etmelidir.
Davut ARABİ
C.84.A)Hiçbir fark yoktur.
B)Nelere ilgi ve saygı duyduğunu.
C)Karşısındakinin ne öğrenmek istediğini bildiği için
öğretim elemanı kendisini daha iyi ifade eder.Emre ŞAHİN
C.84.A) Her birey ve bu bireylerden meydana
gelmiş toplumların ortak bir milli değerleri olduğu göz önüne alındığında ve bu
değerlerin önceki soylarından onlara miras olarak bırakıldığını düşünmek
yerinde ve olası bir düşünce olarak görülebilir. Ancak gerek kültürel ve atasal
gerekse de hususi tüm insanı değerlerin bir kaynağı olduğunu da düşünürsek, bu
toplumsal veya şahsi benlik olarak da görebileceğimiz kişilik ve düşünce
sisteminin temel yapısını oluşturan kaynaklar, kendi bilen fert ve toplumların
kesinlikle bilincinde olması gereken bir gerçektir. Bu durumun tersi halinde
olan her bireyi kendi benliğini yitirmiş olarak görebiliriz.
B)İnsanların bu bilinci düşünerekten kendi değer
kaynaklar varlığının şuurunda olmayı benimsemeleri ve ya farkında olmamaları
ile ilgili tercihlerinde en büyük etken alınan eğitim ve ahlak terbiye düzenine
bağlı olarak oluşturulan düşünce yapısıdır.
C)Bu tercihlerin bilinmesinin öğrenciler ve öğretim elemanları açısından önemi; söz konusu kaynakların mantığının bilincinde olmaları, kaynağın geçerlilik düzeyinin ne durumda olduğu ve kendilerinde oluşan ilham üzerinde ne derecede etkili olması açısından büyüktür. Emrah ÇUBUKÇU
C.84.A)
Bilen şükreder kıymet verir. Ve değer verdiği şeyi kaybetmemek için çaba sarf
eder. Bilmeyen ise tesadüf yaşar. Tesadüf ölür.
B)Dine bakışları ve dünyaya bakışları
belirler.
C)Öğrencilerin istekleri doğrultusunda
hareket edilir. Ve öğrencilere cevap verilir. Fikriye YAŞAR
C.84.A) İnsanların ilham kaynaklarının
bilinir bilinmemesi onların doğru yolu seçip seçmediğini tayininde önemlidir.
Eğer ki insan yanlış kaynaktan besleniyorsa gittiği yol da elbette ki yanlış
olacaktır.
B) Davranış biçimleri, yaşantıları ve
inanç biçimleri belirler.
C) Bir öğretmen, öğrencinin isteklerini
bilmiş olsa onun isteklerinden ilham alıp ona göre ders yöntemleri geliştirerek
daha verimli ve eğlenceli ders haline gelmiş olur. Kadir
GÖKPUNAR