80.Merdin malı canına,
cimrinin canı malına yemdir! Demirkuş 2010
Merdin malı kendine, cimrinin kendisi malına malzemedir. Önermesinin geçersizliğini gerekçeli izah ediniz.
C.80.Cimri malının yemi
olabilir fakat merdin malı sadece kendine değil herkese yemdir.Mert
sadece kendi canına demek değildir öyle olsaydı cimriden farklı olmazdı. Zuhal YILDIZBAŞ
C.80. Mert insan malını kendisi için olduğu kadar
çevresi içinde malzeme eder. Cimri insan kendisi malına malzeme olurken malını
da sadece kendisi için malzeme eder. Şaban DOĞAN
C.80.Mert insan Malına önem vermez,
önemli olan canıdır. Cimri olan malına çok değer verir canı pahasına da olsa
onu korur. Şahver ERTUNÇ
C.80. Bu
önermeler; merdin malı veya cimrinin malının kendilerine bir fayda veya zarar
getirdiği ile canlarına mal olduğu arasındaki farkında lığı belirtiyor. Ayrıca
birinci önermenin değindiği nokta çok daha önemlidir. O da; merdin malı canı
için sadece bir yem iken cimrinin canı malı için yem konumuna düşmesidir. Bu da
hayatın getirdiği bir kural hem yemez hem de yedirmezsen o mal bir gün gelip
senin canını yer. Esengül MELEN
C.80.Doğrudur. Mertler canını cimriler
ise malını korumakla yükümlüdürler. Tülay
KORKMAZ
C.80.Merdin malı canına yemdir çünkü mert
insan ahrette bunun ödülünü alır ama cimri insan cehennemliktir ve günah kazanır.Figen ÜLKER
C.80. Mala önem veren insanlar, malı
kendilerinden önce görmezler. Oysa cimri insanlarda bu yoktur. Mert insanlarda
cana gelen mala gelsin anlayışı vardır. Bu zaten doğru olan yaklaşımdır. Çünkü
hiçbir mal kişinin kendi canından önemli değildir. Canın malına yem olacağına,
malın canına yem olsun. Vildan BAYKAR
C.80.Cimri için mal amaçtır. Mert içinse
araçtır. Gülistan DİKSİN
C.80. Mert insan mal ve mülkün geçici
olduğunu bilir olmasa olmaz diye çok bağlanmaz. Gerektiğinde malı hiçe sayar.
Cimri ise malına canından daha çok önem verir. Bilmez ki malını değerli kılan
var kılan, kendisinin emanet olarak taşıdığı candır. Emanete yani canına daha
iyi önem vermelidir. Malda emanettir. Canda emanettir. Önemli olan doğru
kullanıp ihanet etmemektir. Tahir İGİT
C.80.Mert malını kendisi için kullanır ve
malına bir cimri kadar önem vermez. Bu sebeple malı kendisi için malzemedir.
Cimri ise malını kullanmaz. Malı için canını verir, anı malına yemdir. Hüseyin HASIRCI
C.80. Dünyada
sahip olduğumuz her şeyin gerçek sahibin Allah olduğunu bilmekteteyiz. Fakat
bunun
farkında olan sadece İslam dinine inanan
insanlar farkındadır. Bu kişiler kendinde bulunan malların
yarısını ihtiyacı olan kişilere vermekten
hiçbir zaman sakınmazlar. Cimri insanlar ise hiç ölmeyecekmiş
gibi mallarını paylaşmak yerine
insanlarda ne kadar çok mal koparırsam o kadar iyi der. Ahirette ise
malları şahitlik yaparak cimri malına yem
olmuş olmaktadır. İsmail TOPAL
C.80. Mert insan, eli açıktır. O yüzden
merdin malı kendine değil başkasına malzeme, cimrinin kendisi malına
malzemedir. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.80.Yani bu önermede mert insanın canı
malından daha önemli cimri insanın malı canından daha önemlidir, yani mert
insan canı uğruna malını kullanır ama cimri insan ise malı uğruna canını
kullanır ve cimri insan malını hep önde tutar.Oğur ABAY
C.80.Kim iyilik ederse sevap kazanır ve
malı kendinin esiri olur kim de cimrilik ederse kimse tarafından ve Allah
tarafından sevilmez ve malının esiri olur.
Abdullah MÜZENNET
C.80. Mert için mal cana giden yoldur.
Canı güvende olmadığı sürece onun için malın önemi yoktur. Cimri için bu durum
tam tersine işler.(Başka bir açıdan düşünecek olursak
mert canının cimrisi malının merdidir. Cimri ise malının cimrisi canının
merdidir.) Damla TOPCU
C.80. Mert insanlar için mal; sevgi,
saygı, ahlak, ikili insan ilişkileri vb. den sonra gelir. Bu uğurda malını
harcamaktan çekinmez. Cimri ise malının tek bir parçasının dahi eksilmesine
tahammül edemez. Gerekirse bunun için canını ortaya koyar. Hâlbuki mal, para,
servet bu dünya için geçici şeylerdir. Tek bir kıvılcım bile onların uçup
gitmesine yetebilir. Adil ERDOĞAN
C.80. Dünya malı dünyada kalır. Ne gerek
var cimrilik yapmaya mert ol. Nihat
ÇALKAN
C.80.malında etmenin cimrinin Allah CC.
HUN bu tarafından verilir ancak malın insanın Allah verdiğini malı doğru
şeylerde kullanılmalıdır muhtaç olan insanlara verilir ancak cimri insan bu
vasıflardan yoksundur malı kendisi için başka amaçla gelmediğini düşünür. Erdal İNCİ
C.80.Herkes Allah(cc)’nin kuludur ve onun
malzemesidir.Emre ŞAHİN
C.80.Allah CC’HU verdiği canı hiç kimse
alamaz. Ancak Allah’tan korkmayan böyle bir şey yapabilir. Nice mert insanlar
vardır Allah yolunda canını feda eden ya da canı için bütün malını feda eden.
Can o kadar tatlı ki insanın hayatta nesi varsa o can uğruna harcar. Nice insan
vardır ki mal mülkü çok fazla ama kendisi için, ailesi için, Müslüman arkadaşları
için hiç harcamaz. Ya da Allah rızası için bir sadaka bile vermez ve o mal öyle
kalır. Sanki kendisiyle kabre götürecekmiş gibi… Saime SAVDA
C.80. Mert ve cömert insanlar için
maddiyat manevi ve fikirsel yaşamın bir aracıdır. Met insanlar için maddiyat 2.
ve ya daha arka plandadırlar. Cimri ve bencil insanlar ise yaşamlarını ve kendi
huzurlarını maddiyatla bağdaştırdıkları için onlar adına maddiyat ciddi bir
önem arz etmektedir ve hayat anlayış ve düzenlerinde maddiyatın etkisi
büyüktür. Emrah ÇUBUKÇU
C.80.Hayatımızda daha mutlu,
huzurlu yaşayabilmemiz için ihtiyacımız vardır mala mülke.Bu
dünyaya sadece mal mülk edinmek için değil kazandıklarımızı aynı zamanda fakir
fukaraya yardım etmek, vatanımız ve milletimiz için harcamalıyız. Fatih
EKECİK
C.80.Mert insan, malını huzuru ve
ihtiyacı için kullanır. Cimri insan ise, canını malını köle yapar. Davut ARABİ
C.80.Mert bir kişi maddiyata çok önem vermez. Maneviyatı ve kişiliğini
geliştirir ve yüceltir. Cimri bir kişi ise malına zarar gelmesin diye kişiliğinden
ve manevi değerlerinden taviz verir. Kişiliğini ayakların altına aldırır. Fikriye
YAŞAR
C.80. Dünyada sahip olduğumuz her şeyin gerçek sahibin Allah
olduğunu bilmekteteyiz. Fakat bunun farkında olan sadece İslam dinine inanan
insanlar farkındadır. Bu kişiler kendinde bulunan malların yarısını ihtiyacı
olan kişilere vermekten hiçbir zaman sakınmazlar. Cimri insanlar ise hiç
ölmeyecekmiş gibi mallarını paylaşmak yerine insanlarda ne kadar çok mal
koparırsam o kadar iyi der. Ahirette ise malları şahitlik yaparak cimri malına
yem olmuş olmaktadır. Kadir GÖKPUNAR