78.Her ders yılı başında her derste öğrencilere uymaları gereken
kuralların protokolleri imzalatmalı ve gerekirse dağıtılmalı. Ancak kurala
uymaları karşılığında kendilerine verilecek ahlakı ve sorumluluk puanları da
belirtilmeli.İlave bilgiler ve kurallar önerin
İpucu;
-Örneğin derse sürekli devam eden öğrencinin taşıdığı ahlakı sorumluluk
nedeniyle(özel devamsızlık hallerinin gerekçesi bilinmeli gerekirse istisna
tutulmalı-çalışan, engelli, hasta..vb
öğrenciler) 10 puan
-Derste uyumlu dinlemesi ve konuya-eleştirel tartışmalara iştirak
etmeleri 5 puan önerme gerekli mi? İlaveleri siz yazın.
C.78.Böyle bir uygulama ilk
ve ortaöğretim düzeyindeki öğrenciler için uygulanabilir.Fakat
üniversite öğrencilerine uygulanması çokta işe yarar ve doğru bir yöntem olmaz.Üniversite
seviyesine gelmiş bir insan kendi düşüncelerini söylemeye aciz ya da ders
devamlılığı konusunda sorumsuzsa ona protokol imzalatmanın hiçbir anlamı olmaz.Onda
belli kavramlar o yaşa kadar oturmamışsa bu saten sonra ne yaparsanız yapın pek fazla bir şey
değişmeyecektir.Sorumsuzdur ve ister imzalasın ister imzalamasın hep öyle
kalacaktır. Zuhal YILDIZBAŞ
C.78. Bu uygulama güzel olabilir fakat insan aklı olan varlıktır.
Dolayısıyla bir günü diğerini tutmayabilir. Bir gün mutludur ahlakı iyidir, bir
gün mutsuz olur isyana başvurur. Bunları göz önüne alarak hazırlanan bir
program olursa daha sağlıklı işler. Şaban DOĞAN
C.78.Toplanan puanlar sonucunda öğrenciler
ödüllendirilmeli takdir edilmelidir. Üniversite giriş sınavlarında bu puanlar
dikkate alınmalıdır. Şahver ERTUNÇ
C.78.
Aslında öğrenciyi sıkmamak kaydıyla güzel ve başarılı bir tablo ortaya
çıkabilir. Sene başında kuralların belirlenmesi ile öğrenci buna imzasını
attığında hem sorumluluk bilinci gelişir hem de kazanacakları puanlarla mutlu
olurlar.
—Arkadaşlarıyla güzel bir uyum
sergilemeleri ve olan şakalarının dozunu iyi ayarlamaları, kavgaya
bulaşmamaları, aynı şekilde öğretmenlerine karşı saygılı davranmaları ahlakı
davranışla ilgili olduğundan 15 puan.
—Defter, kitap vb. kırtasiye
gereçlerinin yanlarında hazır bulundurmaları sorumluluk gereğinden dolayı 5
puan.
—Sene başında imzalamış olduğu
kurallar gereğince kılık kıyafetine ve saçına özen göstermeleri 3 puan. Esengül MELEN
C.78.Belirtilen
puanlara göre yüksek puan alan öğrenciler ödüllendirilmelidir. Tülay KORKMAZ
C.78.Derse daimi gelen kişiye kanaat
puanı verilmelidir..derse gelmeyen öğrenci
cezalandırmalıdır..Örneğin derslere sürekli katılan ve devamsızlık yapmayan
öğrenciye verilen akademik ek puan kişiyi derse daha fazla çeker.Figen ÜLKER
C.78. Her ders yılı başında öğrencilerin
uymaları gereken kurallar öğrencilere okutulup imzalatılmalıdır. Çünkü bu
öğrenciye sorumlu olma özelliği kazandıracaktır ve bu sorumluluğu yerine
getirme özelliğini de kazandıracaktır. Kazanılan bu sorumluluk sadece
öğrencilik –hayatında değil insanın hayatı boyunca taşıdığı özellik olacaktır.
Dersteki kurallara uyacak öğrencilere de gereken ödül verilmelidir. Hak ettiği
puanı almalıdır. Vildan BAYKAR
C.78. Öğrencinin bir mazereti yoksa derse
devam etmesi sorumlu bir öğrenci olduğunu gösterir ek puanla
ödüllendirilmelidir. Derse katılmasına, öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı
davranışları da ek puanla ödüllendirilebilir. Yani öğrencilerin ahlakı da
önemlidir. Gülistan DİKSİN
C.78.Var olması eğitim ve öğretim
açısından çok iyi olur. Bu puanlama sistemiyle öğrencinin derse aktif katılımı
sağlanabilir. Çözüm yolu üretme ve örneklerle pekiştirme farklı puanlamalarla
sağlanabilir. Her davranış ve güzellik için farklı puanlama verilmelidir. Tahir İGİT
C.78. Bu kuralların ileride kendilerine
neler kazandıracağı konusunda bilgi verilmeli. Bu kurallara kendilerinin de
yenilerini katmada bilgi sunmaları istenmeli. Dersteki başarılarından ötürü
öğrenci ödüllendirilmeli. Kılık kıyafeti uygun olan öğrencilerin yıl sonunda bazı belgelerle ödüllendirilmelidir. Hüseyin HASIRCI
C.78. Hayatımızı
veya her hareketimizi puan sistemine dökmek öğrencilerde davranış biçimini
şartlandırmış oluruz. İçinden gelerek değil de
öğretmen den puan almak için yapmaya başlar. Böyle bir
şey gerçekten gerekli ise bence
öğretmenlere de puan verilmeli. Puanı da öğrenciler vermeli. Çünkü
bazı öğretmenler aldığı maaşı vicdanı
olarak hak ettiğini düşünmek için sınıfa gelir, anlatacağı konuyu
anlatıp giderler. Geçekte öğrencilere bilgi
vermek arka plandadır. İsmail TOPAL
C.78. Aldıkları puanlara göre sınıf geçip
geçmeyeceği, bu puanlar çerçevesinde hangi etkinlikte bulunup bulunmayacakları,
hangi meslekleri seçip seçmeyecekleri sağlanmalıdır. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.78. Bu önermeler uygulanabilir aslında.
Çünkü öğrenciyi ödüllendirerek çalışmaya yönlendirebilir ve sınıftaki
öğrenciler arasında çalışma adına bir rekabet oluşturulabilir.
Mesela düzenli not alan öğrencilere….. puan , sınıfta sorulan sorulara cevap veren öğrenciler….puan, Öğrencinin sınıftaki hal ve hareketlerine göre…..
puan, Diğer öğrencilerle uyum ve anlaşma düzenine göre …..puan,
öğrencinin dış görünüşü ve temizliğine göre…..puan gibi kurallarda
önerilebilir. Oğur ABAY
C.78.Kuralların oluşum aşamasında farklı öğrenci gruplarıyla ciddi
anlamda istişare edilerek kuralların
reddi veya kabulü şeklinde değil de ortak paydalar etrafında beraberce
oluşturulması geçerliliğini ve uygulanabilirliğini azami ölçüye çıkarır. Abdullah MÜZENNET
C.78. Not olarak uygulanan öğrenmenin;
geçici olmasına, aynı zamanda benlik kaybına sebep olabilir. Onun yerine
hatalarını düzelterek kendini pekiştireceği sorumluluklar verilebilir.(Örneğin; derste konuşan bir öğrenciden konu anlatılması
istenilebilir. Öğrenci konuyu anlatırken etraftan gelen seslerden rahatsız olur
ve yaptığının yanlış olduğunu anlayarak kendini düzeltmeye çalışır.) Damla TOPCU
C.78. Toplum ve arkadaşlarıyla ilişkiler,
halkın ortak kullandığı eşyaları koruma, sevgi ve saygı çerçeveleri vb. gibi
sorumluluklar ele alınabilir. Adil
ERDOĞAN
C.78. İyi olur çünkü böyle bir kural
öğrencileri daha zinde tutar ve öğrencileri öğrenmeye teşvik eder. Nihat ÇALKAN
C.78. Ülkemizde çıkan kan davalarında
hatun insanlara büyük görevler düşmektedir kan davalarının çözümlerinin de
hatunlara ayrıcalık tanınmamalıdır. Çünkü o zaman kan davasının görülmesi
beklenmez kan davasının çözülebilmesi için ve tekrar yaşanmaması için
insanların bilinçlendirilmesi gereklidir eğer bir toplumda kan davaları vb
şeyler görülüyorsa o toplum çağ adına atlamış değildir insanların
bilinçlendirilmesi çok önemli bir çözüm aracı olacaktır. Erdal İNCİ
C.78.Kurala uymaları halinde öğretmenin
de katkısıyla derslerin daha eğlenceli olacağı anlatılmalı ve ders dışı
aktivitelerin yapılacağı bildirilmedir.
Emre ŞAHİN
C.78.Öğrenciler sorumluluklarını yazılı
görüp bunu imzalarsa bu öğrencide daha ciddi bir hava oluşturur. Ahlaki
sorumlulukları için onlara puan verilmesi, bu durumu önce puan için yapan
öğrenciler aslında bu sorumluluklarını yerine getirdiklerinde duyacakları
mutluluk onları bu yöne iter. Saime
SAVDA
C.78. Kuralların uygulanmasında verilebilecek ahlaki ve sorumluluk puanları
öğrenciler adına bir nevi ticaret ifade edeceği için bu ahlaki kazanımların
öğrencilere kazandırılması amacıyla yaptıkları yanlışlıkların kendilerine zarar
olarak nasıl dönecekleri ve bu kusurları doğrultusunda ileride ne gibi
sorunlarla karşılaşabilecekleri (kendilerine olumsuz dönüt olması) konusunda
kendileri ikaz edilmeli ve bu sorunların ortadan kaldırılması konusunda bu
öğrencilere rehber olunmalıdır.Emrah ÇUBUKÇU
C.78.Böyle bir uygulama
öğrencilerin sorumluluk kazanmalarını böylece hayata daha iyi hazırlanmaları ve
daha iyi eğitilebilmelerine dayanak sağlar. Fatih EKECİK
C.78.Her zaman derse gelen ve dersi takip
eden öğrenci öğrencilik sorumluluğunu bilen kişidir. Buna göre ödüllenmelidir.
Öğrencilikte eşitlik ve dengeyi sağlamak için özürlü ve fakir öğrencilere
ayrıcalık davranmalıdır. Davut ARABİ
C.78. öğrenciler sosyal aktivitelere ve
sanatsal faaliyetlere katılmak için teşvik edilmeli. Gerekli maddi destek
sağlanmalı katılım ödüllerle artırılmalı.
-
kültür-sanat ve bilimsel gelişmelerden öğrenciler haberdar edilmeli.
-sınavlar
da hocalar öğürencilere hırsız muamelesi yapmamalı öğrencinin oto kontrolünü
geliştirmesi ve bunun ahlaki muhasebesini yapma fırsatı sunulması gerekir. Fikriye
YAŞAR
C.78. Hayatımızı veya her hareketimizi puan sistemine dökmek
öğrencilerde davranış biçimini şartlandırmış oluruz. İçinden gelerek değil de
öğretmen den puan almak için yapmaya başlar. Böyle bir şey gerçekten gerekli
ise bence öğretmenlere de puan verilmeli. Puanı da öğrenciler vermeli. Çünkü bazı
öğretmenler aldığı maaşı vicdanı olarak hak ettiğini düşünmek için sınıfa
gelir, anlatacağı konuyu anlatıp giderler. Geçekte öğrencilere bilgi vermek
arka plandadır. . Kadir
GÖKPUNAR