76.Evrim, Siyaset, Bilim, Laiklik, Klonlama,
Büyük
Patlama Kuramı, Dinler Arası Diyalog Aramak... vb dine aykırı olabilir mi?
İpucu;Hiçbir
şey dine(İslam’a) aykırı değil ve dini (İslam'ı) aşamaz. Ancak bir şeyin
dindeki doğru konumu ve hayata doğru yada liyakatli
uygulanış biçimi çok önemlidir. Yani helale aykırı oluşu dine aykırılığı
karıştırmamak gerekir. Helale aykırı oluşu dine aykırıdır diye algılatmak ve
algılamak büyük bir düşünce ve liyakat yanılgısıdır.
-Her akıllı yaratığın;düşüncesini kuran ilmi çerçevesinde yeşerterek yitiği olan
ilmi bu bilgileriyle ilişkilendirmesi önemlidir. İslamiyet’in içinde Yahudi, Nasrani, diğer din ehlini konumlandırırken İslam’ın Hz.
Peygamber AS’A intikal yılları ile asrımızın koşullarını doğru ve liyakatli
güncellemek gerekir.
-Kendi fıtratını çevrede, kuranda ve dinde doğru-verimli konumlandırma takva
ile doğru orantılıdır.
-Kendini liyakatli konumlandıran fert ve toplumların ürettiği;zihinsel,
düşünsel, nesnel, termal, kızıl ötesi, sanal, dijital…vb her hayat enerjisinde
tüm yaratıklar hayır görür ve kendiside dininde ve çevresinden hayır görür.
-Fert toplum, devlet, aile…vb bazında Dininde
hayır görme oranı liyakatli ve doğru tercihlerle doğru orantılıdır.
Örneğin ceddini, cebini ve kendini aşamayan nefsini aşmış sayılmaz ve kendini
çevresinde liyakatli konumlandırmaz.. Nefsini
tanımayan rabbini tanımaz.
-Asrının değişimlerini ve değerlerini inanç sistemine doğru güncellemeyen
imamlar toplumun baş belası cahillerdir.
-Diniyle alışveriş yapan fert ve kavimlerin dinine ve inancına Allah
CC’HUN icabet etmese dininde hayır göremez ve dini-inancının vecibelerini
yerine getirse bile inancı asrının afetlerinden onu koruyamaz(inancından hayır
görmezler) Dininizle alış veriş yapmayınız/Ayet var.
C.76.Bence dine aykırı değil.Tabi bunları yaradılışın merkezine yerleştirmediğimiz
sürece.Evrim,Bilim…gibi konuları araştırdıkça var oluş nedenin anlamak o ayrımı
yapmak karşılaştığımız mucizelerle daha da netleşir.Dinler arası diyalog ise
aradaki farkı görmek ve göstermek için iyi bir fırsattır.Karşılaştığımız dinin
eksikliğine bakarak dinimizin üstünlüğünü anlayabiliriz ve belki onları da buna
inandırabiliriz. Zuhal YILDIZBAŞ
C.76. Bunları araştırmak dini aşmaz fakat
bunlara inanmakla ibadetimizi azaltıyorsak o zaman günaha girer. Şaban
DOĞAN
C.76.Evrim, laiklik, klonlama,
büyük patlama kuramı, dinler arası diyalog aramak vb. dini kötülemediği
reddetmediği sürece dine aykırı olamaz. Sonuçta Allah her şeyi araştırın
öğrenin buyurmuştur. Şahver ERTUNÇ
C.76. Hayır
olduğuna inanmıyorum. İlk zamanlar da teknoloji gelişmediğinden ya da uzlaşma
çok uzak bir terim olduğundan bunların olması dine aykırı veya sanki Allah’u
Teâlâ’yı red eder gibi görünüyordu. Oysaki şimdi bu
imkânlara sahibiz iyide neden araştırmayalım, neden uzlaşmayalım. Bir başkası
başka dinde diye neden konuşmayalım veya neden etrafımıza sınırlar çizelim.
Bence bu yanlış bir tavırdır. Allah’u Teâlâ insanlara zekâ vermiştir ki bu
zekâyı yerinde saysınlar diye değil, kendilerini geliştirsinler diye vermiştir.
Tabi bunları yaparken Allah’ın varlığını bir an olsun akıldan çıkarmamak kaydı
ile yani kendimizi aşmadığımız sürece. Ki zaten nasıl çıkarıyorlar anlamıyorum.
Çünkü bunları araştırırken mucizevî şeylere tanık oluyorlar, bu esnada Allah’u
Teâlâ’yı binlerce kez anmaları gereken yerde bunların bazıları akıllarını yavaş
yavaş yitirmeye başlıyorlar, Doğayı ilahlaştırmaya
başlıyorlar. Ancak bütün tarih şahit ki Müslümanlar ne zaman dinden uzaklaşmış
ise o zaman alçalmış, ne zaman dine sarılmışlar ise o zaman
yücelmişlerdir. Şöyle bir şey
düşünsenize; önceden TV yoktu ama şimdi var ve yaşlı kesim bunu gördüğünde bunu
şeytanın aracı olarak düşünmesi ne kadar gülünçse yanı başında
duran güncel hayata da uzak durmak, araştırmamak o kadar cahilliktir. Esengül MELEN
C.76.Hayır dine aykırı değildir; ama
insanlar bu konulara farklı düşüncelerle saptırabiliyorlar. Yok
insanın maymundan geldiğini, dünyanın bir patlamayla oluştuğunu… saptırılmış düşünceleriyle ifadelerini belirtiyorlar. Ama
bilinçli adil bir araştırmayla dinler arası diyalogu aramak dine aykırı değil
aksine din için iyi bir yöntemdir. Tülay
KORKMAZ
C.76.Dine aykırı olan hiçbir şeyin önemi
yoktur bu yüzden dine aykırı yapılan deneyler fikirler öneriler geçersizdir
münafıkların işidir. Figen ÜLKER
C.76. Evrim, laiklik, klonlama,
büyük patlama, dinler arası diyalog dine aykırı değildir. Aslında hiçbir şey
dine aykırı değildir. Çünkü aykırı diye düşünülen şeyler aslında zaten dinin
içinde olan, araştırılması gereken şeylerdir. Çağın değişimlerini, konularına
ayak uyduramayan doğru olanı öğrenmeyen kimseler en büyük cahillerdir. Bunları
araştırmayıp doğru öğrenmeyenler dine aykırı deyip geçiştirenlerdir. İşte bu
yüzden bunlar cahillikten başka bir şey değildir. Vildan BAYKAR
C.76. Dini bazı kavramların içinde eritmek
değil esas olan, bu kavramları dini içinde asimile edip doğru yerleştirmektir.
Din, vahşi insan tipinin her yaptığını kabul etmek zorunda değildir. Gülistan DİKSİN
C.76.Dine aykırı değildir bence. Çünkü
din bunların hepsini tek tek çürütecek kadar yeterli donanıma ve güzelliklere
sahiptir. Bunlar dinin kendi güzellikleri yanında zerre miktarı kadar küçük ve
eksik değersiz kalır. Tahir İGİT
C.76. Hiçbir şeyin dini aşamayacağı için
bunlar dine aykırı değildirler. Sadece bunların dinde doğru konumlandırılması
ve hayata doğru bir şekilde uygulanması çok önemlidir. Hüseyin HASIRCI
C.76. Bazı durumlarda olmayabilir. Fakat
bazı durularda aşırıya gidilmekte ve bu durum din’e aykırı
düşmektedir. Örneğin, insan klonlanarak
çoğaltılması din’e aykırı bir durumdur. Klorlamanın iyi yönleri
de vardır. Nesli tükenmekte olan bir türün yok olmaması için onu belli bir
sayıya kadar klonlanabilir.
Burada maksat doğal dengenin
bozulmaması için kopyalama yapılmıştır. İsmail
TOPAL
C.76. Aykırı değildir. Ancak bunların
dinde uygulanışları önemlidir. Klonlama, büyük patlama kuramı, evrim dine
uygulanamaz veya bir araç olarak dinde gösterilemez. Bunlar İslami açıdan
yanlış bilgilerdir. Ancak diğer alanlar, din aşılmadığı sürece, bir nebze
uygulanabilir. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.76.Evrim, laiklik, klonlama
ve büyük patlama kuramı gibi kavramları dindeki yerini aşmayacak boyutta
düşünülebilir ancak dindeki konumunu kaybettiği anda insanın yanlış yerlere
yönelmesine sebebiyet verebilir. Bundan dolayıdır ki bu kavramları düşüneceğimiz zaman dini
aşmayacak boyutta düşünmemiz gerekir. Oğur ABAY
C.76.Hiç bir dine aykırı olmaz.Ancak evrim teorisi gibi bir düşünceyi savunmak
akılsızlıktan öteye geçemez.Klonlama da ise günümüz insanının bu işi
kullanacakları yere kötü amellerine mal ediyorlar.Herkes estetik ve
güzelliğin esiri olma peşinde koşturuyor buda dinimizce uygun bir davranış
değildir.Büyük patlama ise böyle bir şey yoktur.Çünkü patlamanın olması için
bir enerji gerekli bu enerji nerden geliyor.Ayrıca enerji vardan yok yoktan var
edilemez onun için her şeyin başlangıcını yaratan ilahi bir güç vardır. Abdullah MÜZENNET
C.76. Hiçbir şey dine aykırı değildir.
Önemli olan nasıl algılandığı ve nasıl uygulandığıdır. Damla
TOPCU
C.76. Bu tür şeyler dine aykırı değildir.
Fakat burada önemli olan bu tür davranışların dine karşımı din için mi
kullanıldığı görüşüdür. Dini karalamaya yönelik çalışmalar yapılmadığı sürece
bunlar din içinde konumlandırılabilir.Adil ERDOĞAN
C.76. Hiçbir ilmi konu dine aykırı olamaz
ama gerçeği öğrendiyse insan. Nihat
ÇALKAN
C.76.)hiçbir şey dine aykırı olamaz çünkü
din Allah tarafından gönderilmiş ve hiçbir dinin üzerinde olamaz ancak bütün
faaliyetlerin kullanma yerleri yararlıdır bir siyasetçi dini kullanarak bir
yere vermenin dinen oranı diyalog insanlar için gereklidir çünkü insanlar arası
diyalog dinlerin bir birleriyle alışverişlerini sağlarlar yanlış bir şeydir. Erdal İNCİ
C.76.Hiç bir şey dine aykırı olamaz. Emre ŞAHİN
C.76.Dine hiçbir şey aykırı olamaz, dini
aşamaz, evrim, laiklik, klonlama bunların hepsi
düşünülse bile bizim bunlara olan inancımız önemlidir, eğer biz bunları bu
günkü asrın getirdikleriyle güncellersek ve dinimize bir zarar vermeden
düşünürsek dine aykırı olmaz. Saime
SAVDA
C.76. Doğruluk veya yanlışlık bir kavram
üzerinde sadece sözcük bazında sınırlandırılmamalıdır. Mevzubahis kavram veya
durumların yapısı, uygulanışı ve içeriği ile birlikte o durum ve kavramlara
yönelik bakış açılarının muhteviyat, amaç ve yöntemleri de önemlidir. Bir
konunun dine aykırılığı o konunun değerlendirilme ve uygulanma biçimiyle
birlikte o konuya bakış açısıyla ilgilidir.
Emrah
ÇUBUKÇU
C.76. Hiçbir şey dine aykırı olamaz evrenin oluşumu,
canlıların gelişimi,klonlama, laiklik belki de dinin
bilime getirdiği açıklamaların
ispatıdır.Laiklik dinler arası diyalog da günümüzde en çok tartışılan
konulardır ve bu zaten dinlerin ortaya
koyduğu kavramlardandır. Fatih EKECİK
C.76.Bu sıraladıklarımız, dine bir engel
olmaz ve dini aşılayamaz. Çünkü dinin kanunu ve kuralı bellidir. Davut ARABİ
C.76. Hiçbir din teknoloji gelişmeleri değişimleri ve
kuramları reddetmez çünkü bu çalışmaları tamamı da yaratıcının bilgisini ortaya
koyarlar. Yani yaratıcı ispat ederler. Dinlerin en temel amacıda
budur. Dolayısıyla bu tür çalışmalar dine aykırı değil dinin
tamamlayıcılarıdır. Fikriye YAŞAR
C.76. Bazı durumlarda olmayabilir. Fakat bazı durularda aşırıya
gidilmekte ve bu durum din’e aykırı düşmektedir. Örneğin, insan klonlanarak çoğaltılması din’e aykırı bir durumdur.
Klonlamanın iyi yönleri de vardır. Nesli
tükenmekte olan bir türün yok olmaması için onu belli bir sayıya kadar klonlanabilir. Burada maksat doğal dengenin bozulmaması için
kopyalama yapılmıştır. Kadir GÖKPUNAR