72. Cahil,
Münafıkla
ile ateist arasında;
A-Hangi ortak paydalar vardır?
B-Özgünlerini
yazınız.Öğrenci
Yanıtları
C.72.A)Üçünün de ortak paydası;savunduğu
fikirlerinin değişmez olduğu,dıştan farklı görünseler de içte inkarcı
olmalarıdır.
B)Cahil kişi bilerek veya bilmeyerek düşündüğünü,inandığını savunur ve uygular.Münafık kişi
bilerek in kar eder.Ateist ise var olup olmadığını irdelemez onun için yoktur
ve bu düşüncesini varsa neden göremiyoruz
la savunur. Zuhal YILDIZBAŞ
C.72. A) Üçü de bir şeyleri bilmiyorlar.
B) Cahil, hiç bir şey bilmeyendir. Münafık, günah
işleyendir. Ateist, dine inanmayan, Allah’ın varlığını kabul etmeyendir. Şaban
DOĞAN
C.72.A)Üçününse ortak noktası dinle herhangi
bir ilgilerinin bulunmamasıdır.
B)Cahil bilmediği için dine hizmet etmez.
Münafık
Müslüman gibi görünüp Müslüman olmayan insandır.
Ateistin
zaten inancı yoktur. Şahver ERTUNÇ
C.72. A)Üçü’nün de İslamiyet dininde yeri yoktur. İnsanlığa
sığmayan davranışlar gösterirler. Bilinçli ya da bilinçsiz hiç fark etmez üçü
de iradesiz ve akılsız kişilerdir. Cahilinde münafığında tanımında menfaat yer
alır.
B)Cahil başkasının menfaati üzerine
kullanılırken, münafık kendi menfaati üzerine başkasını kullanır. Cahil
bilinçsiz, hep kullanılan fakat bunun farkında olmayan ve üstüne üstük onların
avukatlığını yapan, işi bittiğin de bir kenara atılan kişidir. Aslında acınacak
kişilerdir. Münafık menfaati uğruna her şey yapabilen bunu yaparken de bilinçli
olarak yapan kişidir. Menfaati uğruna başkalarının haklarına hile-hırsızlıkla
zarar vererek çok yüzlü davranışlar gösterirler. Yani münafık cahili
kullanabilirken cahil bunu yapamaz hep kullanılmaya mahkûmdur. Ateist ise
Allah’ın var olduğunu inkâr eden ve bu inkârı yaparken de Allah varsa neden
göremiyoruz diye kendilerini savunan kişilerdir. Ateist Allah’a inanmadığından
hayatta ne kadar kötü şey varsa yapabileceğine inanıyorum o yüzden de ateist
istediğinde bir münafık da olabilir. Esengül MELEN
C.72.A)Üçünde de kendi benliğine zarar
vermeme, pek bilgili olmadıklarını, yaptıkları çoğu yanlış davranışları doğru
zannedip yapmaları …vb dır.
B)Yaptıkları hataları araştırmadan başlarına buyruk
kalkmaları. Yalan söylemeleridir. Tülay
KORKMAZ
C.72.A)Bunların ortak özellikleri akılsız
olmalarıdır.
B)Cahil belki cennete girer ama münafık ve ateist
cehenneme kömür olur.Figen ÜLKER
C.72.A ) Üçünün de bir şey bilememesidir.
B ) Cahil: hiçbir şey bilmez,
Münafık:
günah işler sevabı bilmez.
Ateist:
dini bilmez ve Allah’ı bilmez. Vildan
BAYKAR
C.72.Ortak payda insan olmalarıdır. Cahil
insan=düşünmeyen, Münafık=olduğundan farklı görünmeye çalışan, ateist=farklı
düşünen (maddeci)dır. Gülistan DİKSİN
C.72.A)Düşünceleri farklı olabilir. Ortak
yönleri Sonuçta üçü de en şerefli varlık insan olarak Allah katında yaratılmış
insanlardır.
B) Cahil bilgi cahilidir. Münafıkla ateist ise bilip de
inkar etme bildiği ile amel etmeyendir. Tahir İGİT
C.72. A) Her üçünde de nefsi işletim
sistemlerine sahip olması, kendi bilgilerinin dosdoğruymuş gibi avukatlığını
yapmaları vb. bunların ortak yönleridir.
B) Cahil eğitimle kurtarılabilir fakat
münafık ve ateistlerde bu söz konusu değildir.
Ateist ve münafıklar tam bir din karşıtıdırlar. Hüseyin HASIRCI
C.72.A) Üçünün de din hakkında bilgisi yoktur
B) Cahil,
hiçbir bilgisi doğru olmayan. Münafık, sürekli günah işler Ateist ise Allah
(cc)’ı kabul etmez
İsmail TOPAL
C.72. A) Üçü de bilmezler ki Allah vardır.
Hiçbir şey bilmezler.
B) Cahil; hiçbir şey bilmez,
araştırmaz, merak etmez, çalışmaz, sorgulamaz, merak etmez ve asla kanmaz,
genellikle kulaktan dolma bilgilerle idare eder ve o şekilde yaşar.
Münafık;
insanlık nedir, iyilik nedir bilmez. İnsanlara kötü davranır, sözde dinine
bağlıdır ama yüreği ve yaptıkları öyle değildir. Yani riyakârdır.
Ateist
genellikle inanmaz ve dini ve Allah’ı bilmez. Ama zor anlarda kesin bir şeylere
yalvarır ve sözde inanmama olur. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.72.A)Cahil,
münafık ve ateistlerin ortak paydaları dini arka planda tutmaları, kendi
çıkarlarını ön planda tutmalarıdır.
B)Cahil ; gerçeği bilmez ya da bilir ama hayatına
uygulayamaz bunu. Münafık; bildiğini uygulayan fakat nefsini ön plana
çıkarandır. Ateist; inanmak istemeyen insandır. Oğur ABAY
C.72.A)Her
üçü de Allahın kural ve yasaklarını anlayamamıştır
B)Münafık: Allah’a inanıyor gibi
görünüyor ama inanmayan kişidir
din hakkında bir şey bilmeyen
Ateist:Allah’ı tanımak istemeyen ve
kabullenmeyendir.Ancak bu düşüncelerinde bile Allah’ın varlığını kabul ederler. Abdullah MÜZENNET
C.72.A) Cahil de, münafık da, ateist de
doğruyu kendi yaptıkları zannederler. Diğerlerinin doğrularını düşünmezler.
B) Cahil: Yaptıklarının sonunu
düşünmeden hareket eden insandır.
Münafık:
İkiyüzlüdür, dini çıkarı doğrultusunda kullanandır.
Ateist:
Allah’ın varlığını kabul etmeyendir. Damla TOPCU
C.72. A) Cahil, münafık ve ateistin inanç
konusunda eksiklikleri vardır. Ya inanmazlar yada
inançlarını bilmediklerinden dolayı yanlış yaşayıp çarpıtırlar.
B) Cahil: Herhangi bir konuda fikir sahibi değildir.
Münafık: Hayrı bilmeyen.
Ateist:
Yaratıcının varlığına inanmayıp reddeden insandır. Adil ERDOĞAN
C.72. A) Peygamber ahlakı İslami bilgilerin eksiklikleri vb.
olabilir.
B) Cahil, okumamış görmemiş hiç bir şeyi bilmeyen,
münafık, diliyle Allah’a inandığını söyleyip kalbiyle inanmayan, ateist de
Allah’ı inkâr eden kişilerdir. Nihat
ÇALKAN
C.72.A)Cahil münafık ateist inkârcıdır.
A)Üzerinde gerçeğin farkında değildir,
C)Kutsal dine karşı inanlara karşıdır
B)Cahil: hakikate, hakka
yönelememiş kişi demektir. Günümüzde bir diploması olmayana dense de ilk
kullanımından oldukça uzaktır. Kuranda cahilliye babası olarak geçen ebucehil şimdiki
anlama da aslında çağının
ithalatçısı, devlet yöneticisi hatip biriydi ama doğruya, hakikate ulaşamadığı,
cehennemden korunamadığı için kendine cahilliye babası denmiştir.
Münafık: Kalben inanmadığı halde, dili ile mümin olduğunu
söyleyen kimsedir.
Ateizm: Tanrıya. Ruhsal olanlara. Metafizik
olaylara inanmayan bir düşünce biçimidir.
Erdal İNCİ
C.72. A)-Onların hiçbiri Allah (cc) varlığına
inanmaz.
-Allah(cc)’nin
emrettiği şeyleri yerine getirmezler.Tam tersine
Allah(cc) yasakladığı şeyleri yaparlar.Emre
ŞAHİN
C.72.A)İnanç
yok, Allah’a hürmet yok bunlarda. Aslında ortak noktaları bilmezliktir.
B.Cahil bilgiyi bilmiyor, Ateist Allah’ı bilmiyor,
münafıksa her şeyden yoksundur. Saime
SAVDA
C.72. A) Cahil, münafık ve ateistin gerek
düşünce gerekse de inanç yapısı düşünüldüğünde hepsinin de bariz ve bu düşünce
sistemlerini değiştirebilecek reel gerçeklerden haberdar olmadığı veya gerek
eğitimsel alt yapıları gerekse de düşünce sistemlerinden ötürü söz konusu
gerçeklerin mantığını kavrayamadığı görülür. Bu durumda mevzu bahis bu 3
kişilik içinde cehalet kavramı ortaktır.
B) Cahil kişiler genel anlamda bilgisiz kişiler olarak
bilinse de aslında cahil kimseler yanlışlarını doğrularla mukayese edemeyen,
hatalı fikirlerine bağnaz olmuş, anlayış kavramından ise uzak kişilerdir. Yani
bildiklerini yanlış olduğunu farkında olarak bilinçaltına itip kendi
şuurlarında şartlandıran kişilerdir
Münafık kimseler ise şuurlu bir şekilde
Allah CC ’hu ve dinini manevi yen kabul etmeyen kimseler olmakla birlikte bu
konudaki inançları sözlerden ibaret kişilerdir. Cahil insanlar gibi
Onlarda
yaratanın kanıtları göremeyecek kadar kör ve reel gerçeklerden uzaktır. Bu
nedenle cehaletin etkisini bu tip düşünce yapısına sahip insanlarda da görmek
mümkündür.
Ateist fikirli insanlarında bu cehalet
fırtınasından en çok etkilenen kitlelerden olduğu söylenebilir. Ateizm
inancının temelinde materyalizm veya anti-ruhani düşüncenin yattığı söylene
bilinir. Bu nedenle ne zikri nede fikren bir ilahı inançları yoktur ve Allah ‘in
sanatlarındaki imzalarını göremeyecek kadar zihinleri körelmiştir. Emrah
ÇUBUKÇU
C.72.A)Üçü de Allah C.C.’un emir ve yasaklarını
uygulamaz.
B)Cahil bilmez yada bilmediğini uygulayamaz.Münafık ise bilir uygular ancak nefsine yenik
düşmüştür.Ateist ise inanmaz.İnanmadığından dolayı bilse de uygulamaz. Fatih
EKECİK
C.72.A)Üçünün de dinden mahrum kalması ve
Allah CC tanımamasıdır.
B)Cahil; dini tam öğrenmemesi İslam’ın hak ve hukukunu
bilmemesidir. Münafıklık, kendisini aldatmasıdır. Ateist, Allah’a şirk
koşmasıdır. Davut ARABİ
C.72. A)
Yaptıkların doğruluğunu sürekli savunmak (egoizm)
B)Cahillikte temel belirti
bilgisizliktir.
Münafık;
inandıkları ile yaptıkları arasında bariz çelişkiler vardır
Ateist;
tanrının varlığını kabul etmeyen düşünce sistemidir. Fikriye YAŞAR
C.72. A)
Üçünün de din
hakkında bilgisi yoktur.
B) Cahil, hiçbir bilgisi doğru olmayan.
Münafık, sürekli günah işler Ateist ise Allah (cc)’ı kabul etmez. Kadir
GÖKPUNAR