68. A- İnsanların peygamber
ahlakı, liyakatli düşünsel sistemleri ve tercihleri fiziksel çekiciliklerinden
daha önemlidir.
B-Uygulamada çoğu
insan eş seçerken fiziksel çekiciliğe öncelik tanır. Önermeleri çoğunlukla kesindir.
Peygamber ahlakı güzelliğini fiziksel
güzelliğin önüne çıkarıp çekici hale getirmek için öğrencilerimize ve
insanlarımıza nasıl bir eğitim vermeliyiz?
C.68.Onları çevredeki olumsuzluklara
karşı karantina altına almak gibi bir imkanımız olmadığına göre ilk olarak bu
eğitim aile ortamında verilmeye çalışılmalı.Dış
görünüşten çok kalıcı olan ahlakın önemi anlatılmalı.Fiziksel görünüşün sürekli
değiştiği fakat ahlak ve kişiliğin kalıcı olduğu anlaşılmalı. Zuhal YILDIZBAŞ
C.68. Metafizik ağırlıklı bir eğitim
vermeliyiz. Maddenin mananın önüne geçmesini engelleyecek bir eğitim sistemi
geliştirmeliyiz. Bedenin değil ruhun önemli olduğu, bilimin değil düşünce
sisteminin önemine vurgu yapan bir eğitim sistemi geliştirmelidir. İnsanın
başat fizyolojik dürtülerin onun için hakikat olmadığı bir anlayış
geliştirilmeli. Gülistan DİKSİN
C.68. Namus ve iç güzelliğin önemini
vurgulayan bir eğitim vermeliyiz. Şaban
DOĞAN
C.68.A)Doğrudur; çünkü değişmeyen tek şey
insanları fıtratında bulunan ahlaklarıdır. Ama fiziki çekicilik ilerde yok
olacağından dolayı yerini zamanla iticiliğe bırakır.
B)Evet bu konularda nefis ön plana çıkıyor. Nefis her
zaman güzelliği arzular. Tülay KORKMAZ
C.68. Peygamber ahlakını güzelliğin önüne geçirmek için önce
kişinin kendisinin de peygamber ahlaklı olması gerekmektedir. Eğer kendisi
peygamber ahlaklıysa zaten karşındakinde de arayacağı ilk özellik o olacaktır.
Yok, kendisi peygamber ahlakına sahip değilse karşındakinde de böyle bir
özellik araması mümkün değildir. Yani bir insanın peygamber ahlaklı birini
seçmesi için önce kendisinin peygamber olması gerekir. İşe kendisini
değiştirmekle başlamalıdır. Vildan BAYKAR
C.68.Her şey fiziksel güzellik değildir
sonuçta o yok olup gider baki kalan ahlak güzelliğidir. Şahver
ERTUNÇ
C.68. Peygamber ahlakı güzelliğini,
fiziksel güzelliğin önüne çıkarıp çekici hale getirmek için öğrencilere ve
insanlara peygamber ahlakını aşılayan bir eğitim verilmelidir. Bu eğitim de
küçük yaşlardan itibaren başlamalıdır. Hüseyin HASIRCI
C.68.A)İnsanların imanlı ve ahlaklı olması
hayattaki Her şeyden daha önemlidir dış görünüş geçicidir önemli olan insanın
içidir.
B)Fiziksel çekiciliğin geçici olduğunu insanlarımıza
anlatmalıyız hocalarımız öğrencilerimizi sürekli güzel öğütlerle nasihatlendirmelidirler.Figen ÜLKER
C.68. A).Fiziksel çekiciliği iyi kılan
insanların bedeni arzularına hitap etmesidir.
B).Fiziksel çekiciliğin ön plana
çıkması ruhi özelliklerin veya ahlakın göz ardı edilmesinden kaynaklanabilir.
Peygamber
ahlakını diğerine göre iyi kılmak için peygamberimizi daha iyi tanımak onun
sünnetine tabi olmakla, onu sevmekle fiziksel çekicilik gölgede kalınabilir. Tahir İGİT
C.68. Her iki önerme de çoğunluk için
geçerlidir. En iyi eğitim sisteminin doğuştan itibaren verilen sistem olduğuna
inanıyorum. Bu da ilk önce ebeveynler tarafından sağlanacaktır. Sadece
gerçekleri anlatmak, Kuran’ı Kerim’i mealiyle birlikte okutmak ve anlamasını
sağlamak, Peygamberlerin ve özellikle Hz. Muhammed’in hayatını anlatmak
çoğunlukla geçerli bir sistem olduğuna inanıyorum. Fiziksel güzellik geçicidir
asıl önemli olan, Peygamber ahlaklı ve kalbinin güzel olmasıdır. İnsanların
bunu ancak İslamiyet dinini araştırarak öğreneceklerine inanıyorum. Esengül
MELEN
C.68.İnsanlara anlatmadan önce peygamber ahlakını kendi hayatında içine
sindirdikten sonra
öğrencilerine içtenlikle anlatabilsin, kendini
örnek gösterebilsin. Ancak o zaman öğrenci için ahlak ön
planda olsun. İsmail
TOPAL
C.68. Bu temiz bir eğitim olmalıdır.
Yalanın dolanın olmadığı, karmaşanın olmadığı ve öğrencinin anlayacağı şekilde
anlaşılır, net bir eğitim verilmelidir. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.68.A) İnsanların peygamber ahlakı,
fiziksel çekiciliklerinden daha önemlidir. Çünkü fiziksel çekicilik
geçici iken peygamber ahlaklı kalıcıdır.
B)Evet kesinlikle öyledir, insan eş seçerken fiziksel
çekiciliğe öncelik tanıyarak nefsine düşünür. Peygamber ahlakının güzelliğini yansıtan öğeleri
anlatarak, örneklendirerek kalıcı olduğunu onlara benimseterek, fiziksel
güzelliğin geçici olup bir gün
tükendiğini farkına sağlayarak bir
eğitim verebiliriz insanlarımıza ve öğrencilerimize. Oğur ABAY
C.68. Peygamber ahlakını tam olarak
yaşantımıza uygulayabilirsek hiçbir şey yapmaya gerek kalmadan insanları kendi
büyüsüne kendiliğinden çeker. Şimdi fiziksel güzelliğin ön planda olmasının
sebebi de bunu dört dörtlük yaşayamayanlardandır. Damla
TOPCU
C.68.İnsanlarımıza peygamber ahlaklı bir
insan yetiştirmek ve peygamberlerimizin eşlerini seçerken hangi tutumları
sergilediği bilinmelidir. Abdullah
MÜZENNET
C.68. Öğrencilere güzel ahlak, hoşgörü,
Allah korkusu, insan ilişkileri konularında dersler verilerek kendilerini
geliştirmeleri sağlanmalıdır. Adil
ERDOĞAN
C.68. A) Peygamber ahlakı öğrencilerimize
öğretmek istiyorsak ilk önce kendimizi tanımamız lazım. Biz peygamber ahlaklı
yaşayabiliyor muyuz eğer yaşıyorsak davranışlarımızla da öğrencilerimize göre
bir göreceli eğitim olur. Bence eğitmende iş biter.
B) İnsanlar fiziksel çekiciliğe önem veriyorlar ama bu
fiziksel çekiciliğin bir gün sona ereceğini göreceli (slayt,
video, vb.) şekilde öğrencilere gösterirse eğitmen belki başarılı olabilir. Nihat ÇALKAN
C.68.Öğrencilerimize ilk önce dinin ne
olduğunu, niçin geldiğini, nasıl uygulandığını öğretmek gerekir. Sonra
peygamber efendimizin hayatını, neler yaşadığını, nasıl davrandığını, insanlara
karşı görüşlerini, hoşgörürlüğünü kısacası her şeyini öğrencilere anlatmak ve
öğretmek gerekir. Saime SAVDA
C.68.Çekiciliğin ve görselliğin
günümüzde tek şart ya da öncelikli şart gören bunu önem sıralamasında öncelikle
değerlendiren insanlarımıza en başta medya aracılığıyla hergün
hayatımıza giren programların insanlarımıza kötü örnek olmasını önlemektir.Bu tür televizyon programlarının gerekli
merciiler tarafından kontrol edilmesini sağlamaktır.Böylece ahlakın
yozlaşmasında ve insanlarımızın değer önceliklerinin belirlenmesinde kültürel
unsurlar göz önünde bulundurulur. Fatih EKECİK
C.68.A)insanların peygamber ahlakı daha
önemlidir çünkü peygamber ahlakının üzerinde daha üstün bir ahlak yoktur.
Liyakat düşünme sistemi peygamber ahlakıyla kıyaslanamaz.
B)insanların fiziksel özellikleri hiçbir zaman ön plana
çıkamaz fiziksel özellikler sadece dış alakalıdır için güzelliği daha
önemlidir. Erdal İNCİ
C.68.Peygamberimizin güzel ahlakıyla
ilgili bilgiler ve insanları sadece dış görünüşüyle değerlendirmemizin doğru
olmadığını anlatmalıyız.Emre ŞAHİN
C.68. Günümüz yeryüzünün etkin ferdi
güçlerini göz önüne alırsak bu etkinliğin asıl etkeninin zeka,
para veya güçlü ve hatları keskin karakterler olduğunu görebiliriz. Bugün çok
sevilen birisinden söz ettiğimizde onun genel anlamda seciye kalitesinden veya
fikirlerinden bahsederiz.Hz. Muhammed (s.a.v.) en çok
sevilen insan olması onun ahlakından ve karakterinden dolayıdır.
Emrah ÇUBUKÇU
C.68.A)Ahlak insanın dış görünüşünden daha
önemlidir.
B)Eş seçiminde tabiî ki fiziksel çekicilik önemlidir. Fakat önce ahlak sonra fiziksel çekicilik. Davut ARABİ
C.68.A)Günümüzde
maalesef insanın iç güzelliğinden ahlakından, fikirlerinden çok dış görünüşü
önemsenir. Haliyle insanlara yaklaşırken dış görünüşleri belirleyici olur.
B)Dış görünüşün haliyle eş seçimini
etkiliyor.
Güzel
ahlakı insanlara aşılayabilmek için öncelikle bu konuda model olunmalıdır. Yani
güzel ahlak örneklerini bizzat kendimizin sergilemesi lazım en kolay aşılama
yol budur. Peygamber ahlakından örnek olaylar verilerek güzel ahlak aşılabilir.
Fikriye YAŞAR
C.68. İnsanlara anlatmadan önce peygamber
ahlakını kendi hayatında içine sindirdikten sonra öğrencilerine içtenlikle
anlatabilsin, kendini örnek gösterebilsin. Ancak o zaman öğrenci için ahlak ön
planda olsun. Kadir GÖKPUNAR