67.Belki
de bilen bilmeyenin halinden anlayıp kendini doğru konumlandırmazsa bilmeyene
liyakatsiz veya helak olmayı hak eder. Demirkuş 2010 Önermesini gerekçeli ret ediniz veya eksiğini
tamamlayınız.
İpucu-Çıkarsama;Müslüman’ım
diyenlerin kendini daha doğru konumlandırabileceklerini düşünün.üniversiteler
halkın seviyesine inecek bir şeyler yapmalı.
C.67.Bilip de uygulamadığının hamalısın diyoruz.Çok doğru bildiğimizi uygulamıyorsak,bilmeyene
aktarmıyorsak bildiğimizin bir anlamı yoktur.Yaptığımız bir çalışmayı bizim
dışımızda kimse anlamıyorsa,kendi yaşamıyla konumlandıramıyorsa kimseye bir
fayda sağlamıyorsa o çalışma hiçbir şey ifade etmez.Belki çok önemli bir
çalışmadır fakat karşı tarafa aktaramadığınızdan başarısızlığa
uğramaya,bilmeyene mahkumdur. Zuhal
YILDIZBAŞ
C.67. Ne konuştuğun önemli değil
karşındakinin seni ne kadar anladığı önemlidir. Eğer karşındakinin seviyesinde
konuşamıyorsan ne anlattığın anlaşılmaz ve bu daha da ilerlerse toplumda
kargaşa yaşanır. Gülistan DİKSİN
C.67. Bilen kişi bildiğiyle övünmek
yerine bilmeyenleri kendi seviyesine getirmelidir. Şaban DOĞAN
C.67.Yarını bugünden farklı olmayanlar
bizden değildir. Tülay KORKMAZ
C.67. Bilenler, bilmeyenleri anlayıp
kendini ona göre konumlandırmazsa boşu boşuna helak olmuş olur. Yani bildiğinin
hiçbir hayrı olmadıkça o bildiğinin hiçbir özelliği olmaz. Kullanılmayan bir
şey yok olmaya mahkûmdur. Yani bilgiler bir işe yarmadığı için helak olmuş
olur. Bu yüzden bilenin her zaman bilmeyene yardımcı olması gerekir. Hem kendi
bilgisini biriyle paylaştığı için bilgisi helak olmamış olur hem de bilmeyene
öğrettiği için bilmeyende bilen konumuna gelip bir hayra sebep olmuş olur. Vildan
BAYKAR
C.67.Din adamları kendilerini
geliştirmeyip, olaylara sadece bir pencereden bakarlarsa, bilimden uzak durup,
bilim insanları karşışında söyleyecek
söz bulamazlarsa yok olup giderler.Eski din alimleri
hem dinde hem de bilimde söz sahibi olmuşlardır. Şahver
ERTUNÇ
C.67. Bilen bilmeyenin halinden anlayıp
kendini doğru konumlandırmalıdır. Aksi taktirde iki
grup ararsında çatışma çıkmasına neden olur. Sonuçta bilenler bilmeyenlere
liyakatsiz veya helak olmayı hal eder. Hüseyin
HASIRCI
C.67.Bilmeyen kişi bilene danışıp bir
şeyler öğrenmelidir.bin bilsekte bir bilene
danışmalıyız.Figen ÜLKER
C.67. Bilenle bilmeyen bir olmadığı gibi
bilende bilmediklerini bilmeyenlere veya alt seviyedekilere aksettirme çabası
içinde olmalıdır. Tahir İGİT
C.67.Çok doğru bir söz. Bu daha çok
alçak gönüllü insanda bulunan bir özellik olsa gerek. Günümüzde ne kadar
geçerli orası da tartışılır. Oysaki bilenin, bilmeyenin seviyesine inmesinin en
güzel örneği Peygamberlerdir. Onlar seçilmiş insanlar
fakat yeri geldiği zaman en küçük yaşta bir çocuğun bile seviyesine inip
onlarla iletişime geçmişlerdir. İnsanlar bunları yapmayıp, kendi bildiklerini
üstünlük sağlama aracı olarak kullanırlarsa, bilmeyene gerçekten de helak
olmayı hak ederler.
Esengül
MELEN
C.67. Devlet
başkanlığını düşünelim. Eğer başkan yönetmiş olduğu devleti sınırları içindeki
insanlarının istek ve düşüncelerini bilemiyorsa,
anlayamıyorsa kendi insanlarının isyan çıkartma
ihtimalini gün geç tikçe arttırır. En sonunda
kendi başkanlarını yönetim koltuğundan hemen
indiriverirler.
İsmail TOPAL
C.67. Bir konu hakkında bilgi sahibi olan
bir kişi, o konu hakkında bilgisi olmayan bir kişiye, o konu hakkında bilgi
vereceği zaman bilgi sahibi olmayan kişinin anlayacağı şekilde anlatmalıdır ki
yeterince anlaşılır olsun ve bilgi sahibi olmayan kişi konuya vakıf olsun. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.67. Eğer bilen insan bilmeyeni fark edip
ona göre kendine konum oluşturmasaydı oda bilmeyene uyup gidecekti beklide…Oğur ABAY
C.67. Bu önerme doğru olabilir. Çünkü
herkesin ortak yaşaması için yaratılan bu dünyada tüm insanlar birbirlerinden
sorumludur. Tam olan insanlar başkalarındaki boşluğu doldurmakla
yükümlüdürler. Damla TOPCU
C.67.Komşusu aç yatan bizden değildir
hadisi her şeyi açıklıyor. Herkes her şeyi bilecek bir fıtratta
yaratılmamıştır. Abdullah MÜZENNET
C.67. Bazı konularda kendini geliştirmiş
insanlar diğerlerinin varlığını da düşünüp onların düşünce, görüş ve yaşam
haklarına göre kendi konumlarını ayarlamazlar. Herkesi kendi çizgisinde
görürlerse diğerlerine çok zor yaşam şartları ortaya çıkarıp toplum içerisinde
değersizleştirebilirler. Adil ERDOĞAN
C.67. Bilen ve bilmeyen hiçbir zaman aynı
olmaz. Bilmeyen bilenin seviyesine çıkamadığından bilen bilmeyenin seviyesine
inecek ve onu kendi seviyesine çıkaracaktır.Nihat ÇALKAN
C.67.Bilgili kişi bilgisiz kişi
karşısında nasıl konuşulması gerektiğine dikkat etmeli, karşısındakini
incitmeyecek, ona göre neler yapılıp, nelerin yapılmaması gerektiğini bilmeli
ve kendini bir yerlerde konumlandırması gerekir. Saime SAVDA
C.67.Üniversiteler bulundukları
ülkelerin gelişmesini, değişmesini, ilerlemesini toplumun ekonomik, sosyal ve
siyasal açıdan güçlenmesini ve bilinçlenmesini sağlar.Ancak
üniversiteler halkla iç içe olup onlarla diyalog kurabilmelidir.Güncel,
bilimsel tespit ve yaklaşımları halkla paylaşıp onların gelişmesini
sağlamalıdır.Ülkemizde olduğu gibi üniversiteler ve bilim insanları halktan
kopuk yaşarsa toplum manipülasyona açık
hale gelip ülke gelişiminde ve yönetiminde etkin rol oynayamaz. Fatih EKECİK
C.67).bilebildiğini üstünlük için
kullanırsa bilmeyene helak olur tabi sadece üstünlük için değil hiçbir nedenle
bilmeyene yararlı olmazsa onun bilgisi ne ise yarar bilmem onun yaptığı bencilliktir
ve bu hareketi ne dinimizde ve ne de ahlak yapısında olduğuna inanmıyorum. Erdal İNCİ
C.67.Belki de bilen bilmeyenin halinden
anlayıp kendini doğru konumlandırmazsa bilmeyenin liyakatsiz veya helak
olmasına neden olur.Emre ŞAHİN
C.67. Bilgili bireylerin toplum içindeki
konumları düşünülecek olunursa bu bilimsel anlamda etkili kişiler o toplumda
sürekli aktif ve yönlendirici konumdayken, ayrıca bilgiye aç olan fertleri de
aydınlatmalı ve fikir paylaşımında bulunmalıdır. Ancak bu aktif bilgi sahiplerinin
toplumsal ilerleme adına bir faaliyet göstermemeleri halinde onların yok
oluşları veya bulundukları toplumsal konumlarından da düşmeleri beklenemez.Emrah ÇUBUKÇU
C.67.Bilen bilmeyenin halinde anlamaz ise
bilmenin değeri ve kıymeti anlaşılmaz Davut
ARABİ
C.67. Bence
doğru bir önermedir. Çünkü bir üniversite öğrencisi bilen kişi olarak halkın az
bilgiye sahip olduğu bir konuda onlara bildiği bilgileri doğru bir şekilde
ifade edebilmelidir. Aksi olursa bilen kişinin az bilen halktan bir farkı
olmayacaktır. Fikriye YAŞAR
C.67. Devlet başkanlığını düşünelim. Eğer başkan yönetmiş olduğu
devleti sınırları içindeki insanlarının istek ve düşüncelerini bilemiyorsa,
anlayamıyorsa kendi insanlarının isyan çıkartma ihtimalini gün geçtikçe
arttırır. En sonunda kendi başkanlarını yönetim koltuğundan hemen
indiriverirler. Kadir GÖKPUNAR