67.Belki de bilen bilmeyenin halinden anlayıp kendini doğru konumlandırmazsa bilmeyene liyakatsiz veya helak olmayı hak eder. Demirkuş 2010 Önermesini gerekçeli ret ediniz veya eksiğini tamamlayınız.
İpucu-Çıkarsama;Müslüman’ım diyenlerin kendini daha doğru konumlandırabileceklerini düşünün.üniversiteler halkın seviyesine inecek bir şeyler yapmalı.


C.67.Bilip de uygulamadığının hamalısın diyoruz.Çok doğru bildiğimizi uygulamıyorsak,bilmeyene aktarmıyorsak bildiğimizin bir anlamı yoktur.Yaptığımız bir çalışmayı bizim dışımızda kimse anlamıyorsa,kendi yaşamıyla konumlandıramıyorsa kimseye bir fayda sağlamıyorsa o çalışma hiçbir şey ifade etmez.Belki çok önemli bir çalışmadır fakat karşı tarafa aktaramadığınızdan başarısızlığa uğramaya,bilmeyene mahkumdur. Zuhal YILDIZBAŞ

 

C.67. Ne konuştuğun önemli değil karşındakinin seni ne kadar anladığı önemlidir. Eğer karşındakinin seviyesinde konuşamıyorsan ne anlattığın anlaşılmaz ve bu daha da ilerlerse toplumda kargaşa yaşanır. Gülistan DİKSİN

 

C.67. Bilen kişi bildiğiyle övünmek yerine bilmeyenleri kendi seviyesine getirmelidir. Şaban DOĞAN

 

C.67.Yarını bugünden farklı olmayanlar bizden değildir. Tülay KORKMAZ

 

C.67. Bilenler, bilmeyenleri anlayıp kendini ona göre konumlandırmazsa boşu boşuna helak olmuş olur. Yani bildiğinin hiçbir hayrı olmadıkça o bildiğinin hiçbir özelliği olmaz. Kullanılmayan bir şey yok olmaya mahkûmdur. Yani bilgiler bir işe yarmadığı için helak olmuş olur. Bu yüzden bilenin her zaman bilmeyene yardımcı olması gerekir. Hem kendi bilgisini biriyle paylaştığı için bilgisi helak olmamış olur hem de bilmeyene öğrettiği için bilmeyende bilen konumuna gelip bir hayra sebep olmuş olur.     Vildan BAYKAR

 

C.67.Din adamları kendilerini geliştirmeyip, olaylara sadece bir pencereden bakarlarsa, bilimden uzak durup, bilim insanları karşışında  söyleyecek söz bulamazlarsa yok olup giderler.Eski din alimleri hem dinde hem de bilimde söz sahibi olmuşlardır.   Şahver ERTUNÇ

 

 

C.67. Bilen bilmeyenin halinden anlayıp kendini doğru konumlandırmalıdır. Aksi taktirde iki grup ararsında çatışma çıkmasına neden olur. Sonuçta bilenler bilmeyenlere liyakatsiz veya helak olmayı hal eder. Hüseyin HASIRCI

 

 

C.67.Bilmeyen kişi bilene danışıp bir şeyler öğrenmelidir.bin bilsekte bir bilene danışmalıyız.Figen ÜLKER

 

C.67. Bilenle bilmeyen bir olmadığı gibi bilende bilmediklerini bilmeyenlere veya alt seviyedekilere aksettirme çabası içinde olmalıdır. Tahir İGİT

 

C.67.Çok doğru bir söz. Bu daha çok alçak gönüllü insanda bulunan bir özellik olsa gerek. Günümüzde ne kadar geçerli orası da tartışılır. Oysaki bilenin, bilmeyenin seviyesine inmesinin en güzel örneği Peygamberlerdir. Onlar seçilmiş insanlar fakat yeri geldiği zaman en küçük yaşta bir çocuğun bile seviyesine inip onlarla iletişime geçmişlerdir. İnsanlar bunları yapmayıp, kendi bildiklerini üstünlük sağlama aracı olarak kullanırlarsa, bilmeyene gerçekten de helak olmayı hak ederler.

Esengül MELEN

 

C.67. Devlet başkanlığını düşünelim. Eğer başkan yönetmiş olduğu devleti sınırları içindeki

insanlarının istek ve düşüncelerini bilemiyorsa, anlayamıyorsa kendi insanlarının isyan çıkartma

ihtimalini gün geç tikçe arttırır. En sonunda kendi başkanlarını yönetim koltuğundan hemen

indiriverirler.  İsmail TOPAL

 

 

 

 

C.67. Bir konu hakkında bilgi sahibi olan bir kişi, o konu hakkında bilgisi olmayan bir kişiye, o konu hakkında bilgi vereceği zaman bilgi sahibi olmayan kişinin anlayacağı şekilde anlatmalıdır ki yeterince anlaşılır olsun ve bilgi sahibi olmayan kişi konuya vakıf olsun.  Mehmet Rasim AKSUNGUR

 

C.67. Eğer bilen insan bilmeyeni fark edip ona göre kendine  konum  oluşturmasaydı oda bilmeyene uyup gidecekti beklide…Oğur  ABAY

 

C.67. Bu önerme doğru olabilir. Çünkü herkesin ortak yaşaması için yaratılan bu dünyada tüm insanlar birbirlerinden sorumludur. Tam olan insanlar başkalarındaki boşluğu doldurmakla yükümlüdürler.   Damla TOPCU

 

C.67.Komşusu aç yatan bizden değildir hadisi her şeyi açıklıyor. Herkes her şeyi bilecek bir fıtratta yaratılmamıştır. Abdullah MÜZENNET

 

C.67. Bazı konularda kendini geliştirmiş insanlar diğerlerinin varlığını da düşünüp onların düşünce, görüş ve yaşam haklarına göre kendi konumlarını ayarlamazlar. Herkesi kendi çizgisinde görürlerse diğerlerine çok zor yaşam şartları ortaya çıkarıp toplum içerisinde değersizleştirebilirler.  Adil ERDOĞAN

 

C.67. Bilen ve bilmeyen hiçbir zaman aynı olmaz. Bilmeyen bilenin seviyesine çıkamadığından bilen bilmeyenin seviyesine inecek ve onu kendi seviyesine çıkaracaktır.Nihat ÇALKAN

 

C.67.Bilgili kişi bilgisiz kişi karşısında nasıl konuşulması gerektiğine dikkat etmeli, karşısındakini incitmeyecek, ona göre neler yapılıp, nelerin yapılmaması gerektiğini bilmeli ve kendini bir yerlerde konumlandırması gerekir. Saime SAVDA

 

C.67.Üniversiteler bulundukları ülkelerin gelişmesini, değişmesini, ilerlemesini toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal açıdan güçlenmesini ve bilinçlenmesini sağlar.Ancak üniversiteler halkla iç içe olup onlarla diyalog kurabilmelidir.Güncel, bilimsel tespit ve yaklaşımları halkla paylaşıp onların gelişmesini sağlamalıdır.Ülkemizde olduğu gibi üniversiteler ve bilim insanları halktan kopuk yaşarsa  toplum manipülasyona açık hale gelip ülke gelişiminde ve yönetiminde etkin rol oynayamaz. Fatih EKECİK

 

C.67).bilebildiğini üstünlük için kullanırsa bilmeyene helak olur tabi sadece üstünlük için değil hiçbir nedenle bilmeyene yararlı olmazsa onun bilgisi ne ise yarar bilmem onun yaptığı bencilliktir ve bu hareketi ne dinimizde ve ne de ahlak yapısında olduğuna inanmıyorum. Erdal İNCİ

 

C.67.Belki de bilen bilmeyenin halinden anlayıp kendini doğru konumlandırmazsa bilmeyenin liyakatsiz veya helak olmasına neden olur.Emre ŞAHİN

 

 

C.67. Bilgili bireylerin toplum içindeki konumları düşünülecek olunursa bu bilimsel anlamda etkili kişiler o toplumda sürekli aktif ve yönlendirici konumdayken, ayrıca bilgiye aç olan fertleri de aydınlatmalı ve fikir paylaşımında bulunmalıdır. Ancak bu aktif bilgi sahiplerinin toplumsal ilerleme adına bir faaliyet göstermemeleri halinde onların yok oluşları veya bulundukları toplumsal konumlarından da düşmeleri beklenemez.Emrah ÇUBUKÇU

                                                                                                            

C.67.Bilen bilmeyenin halinde anlamaz ise bilmenin değeri ve kıymeti anlaşılmaz Davut ARABİ

 

C.67. Bence doğru bir önermedir. Çünkü bir üniversite öğrencisi bilen kişi olarak halkın az bilgiye sahip olduğu bir konuda onlara bildiği bilgileri doğru bir şekilde ifade edebilmelidir. Aksi olursa bilen kişinin az bilen halktan bir farkı olmayacaktır. Fikriye YAŞAR

C.67.  Devlet başkanlığını düşünelim. Eğer başkan yönetmiş olduğu devleti sınırları içindeki insanlarının istek ve düşüncelerini bilemiyorsa, anlayamıyorsa kendi insanlarının isyan çıkartma ihtimalini gün geçtikçe arttırır. En sonunda kendi başkanlarını yönetim koltuğundan hemen indiriverirler.  Kadir GÖKPUNAR