60.Fert, toplum ve devlet bazında;baş
örtülü çocukların, kızların ve kadınların güvenini kaybetmek ve
bedduasını alacak kadar haklarını gasp etmişsek bunu nasıl telafi edebiliriz?
İpucu ve çıkarsama;başa örtü yasağı
yerine;fert, toplum ve devlet, ülke…vb bazında gerekirse uluslar arası
seviyede; insanların her yaşta bilerek yada bilmeden;sporla, liakatsiz, hurafe inançları gereği yada herhangi bir
şekilde mazoşistçe bedenlerine çile eza, işkence…vb ifrat ve tefriti
eylemlerle zarar veren bedenine işkence tabusu yasağı yasası çıkartılması
insanlık için nasıl olur?
C.60. Zamanı geri alamayacağımıza göre
bunun tam bir telafisinin olacağını sanmıyorum.Kısmen
de olsa bir telafi olacaksa bu da onlara bu konudaki özgürlüklerini vermekle
sağlanabilir.Ve bu toplumun bir ferdi olduklarını hissettirerek az da olsa
güvenleri kazanılabilir.Bedenine işkence tabusu yasağı bilmeyen için bir yol
gösterici,bilen için ise özgürlüğünü kısıtlama olarak görülebilir.Böyle bir
yasanın çıkarılması bizim ne kadar yetkimiz dahilinde olur orası biraz
tartışmalı kişisel tercihlerinde insanların özgürlüklerini kısıtlamak gibi bir
şey bu.Belki sadece bilinçlendirmek,uyarmak da yeterli olabilir sonuçta o
bedenin yaratıcısının en doğru kararı vereceğinden şüphemiz yok… Zuhal YILDIZBAŞ
C.60. Bunun telafisi olamaz. Ancak
başörtü yasağının kalkması sonrakiler için azda olsa yüze bir gülümseme
koyabilir. Gerçi kimin hakkını kime veriyorlar o da ayrı bir sorun. Ayrıca
diğer cezaları yürürlüğe koymaları tüm insanlık adına mutluluk verici bir şey
olur. Baş örtü
yasağının telafisi olur mu? Hayır, bu durum sadece insanlığın bir gereği olabilir. Esengül
MELEN
C.60.A)İftiradan da öteye gidilir
otomotikmen değiştirilir ve saptırılır.
B)Kuran-ı Kerim’i anlayarak okumalarını önerirdim. Tülay KORKMAZ
C.60. Onlar sonuçta doğru olan şeyi
yaptıklarından onları dışlamak yapılan en kötü haksızlıktır. Onlara haklarını
geri vererek bunu telafi etmiş oluruz. Şaban DOĞAN
C.60. A)İslamiyet ipsiz sapsız,inanmayan
insanların elinde olsaydı,onların yaptığı zulümler dine yüklenip,din
kötülenirdi.
B)İnanan insan kişilere takılmamalı
,başkalarının kötü davranışlarını örnek almamalı. Şahver ERTUNÇ
C.60.A)O zaman kimse dinini rahat
yaşayamazdır ve din denen bir şey kalmazdı ortada.
B)Dini Devletten ayırtmayı önerirdim. Figen ÜLKER
C.60. A ) İslamiyet; ipsiz, sapsız, münafık,
vahşi insanların uygulamasında olsaydı o zaman bu insanlar İslamiyet’i
kendilerine göre yorumlama, değiştirmeye çalışırlardı. İslamiyet’in doğrusunu
kendi bildikleri yanlışlarla değiştirirlerdi. Yani İslamiyet doğru yolu
gösteren bir din değil de yanlışı gösteren bir din haline gelirdi. Bu da
insanın hak yolunu ya yanlış bilmesine ya da unutmasına neden olur.
B ) Buna çare olarak bu ipsiz, sapsız
insanların İslamiyet’i değiştirmeye çalışması değil de onun İslamiyet’e
çağrılması ve doğru olanı görmesi sağlanması gerekir. Vildan BAYKAR
C60.A). İslamiyet evrensel bir dindir. Münafık
vb. kişilerin elinde olmasaydı iftiraya uğramazdı.
B). İslamiyet kardeşlik ve beraberlik
içinde yaşamda ortak evrensel hitap edilecek bir dindir. Bu yönüyle
Müslümanlara hayatı güzel kılan bir dindir. Bu da tedavi amaçlıdır. Tahir İGİT
C.60. Bunu telefi edebilmek için
başörtüsünün serbest bir hale getirilmesi gereklidir. Ayrıca insanların nefsi
duygularını harekete geçirici, kişinin kendi bedenine zarar verici, toplumun
ahlak yapısını bozucu bir şekilde giyinme yasağı getirilmelidir. Hüseyin HASIRCI
C.60. Bu çeşit yasaklar getirilmesi ile
insanların devlete karşı kin beslemesine neden olmaktadır.
Başörtüsü yasağı yerine; onların
haklarına ve özgürlüklerini kısıtlayan unsurlara karşı bir yasak
getirilmesi daha doğrudur. Yasaların olma amacı
da zaten insanların hak ve özgürlüklerine zarar veren
unsurlara engel olunması için
gereklidir. İsmail TOPAL
C.60.A)Devlet yönetiminde akıllı ama din
cahili insanların olmasıyla İslamiyet doğru anlaşılamaz ve yaşama geçirilemezdi.
B)Çare olarak yönetimde Peygamber ahlakını özümsemiş
kişiler olmasını öneririm. Gülistan
DİKSİN
C.60. İnsanlar için gerekli yasalar
konulmalı ve uygulanmalıdır. Topluma bunları kötü anlatılmalı ve yanlışlar
düzeltilerek, bu kişilerin doğru yanları anlatılarak, onlara hangi haksızların
yapıldığını ve neler çektiklerini anlatmalıyız. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.60.A) Bir insanın bir şeyi söyleyebilmesi
için ilk önce onu kendi hayatına geçirmesi gerekir. İslamiyet’i hayatına
sokmamış bir düzen onu uygulamada ne kadar doğru olabilir ki. Çünkü gerçek
İslamiyet ten kendinin bile haberi yoktur. Dinini ve kurallarını bilmeyince
uygulanan dinde sapmış ve yolundan çıkmış olur. Yani uygulandığı sanılan
İslamiyet değil uydurulmuş bir dindir.
B) Bunun çaresini bulmak çok zordur.
Biz gerçeği ne kadar farklı şekillerde anlatmaya çalışırsak çalışalım herkes
anlamak istediği gibi anlar. Ve kafalarındaki tabuyu kolay kolay
yıkamazlar. Damla TOPCU
C.60.Kötüledikçe kötüleyecek ve gerici bir zihin
içinde olduğu ileri sürecek ve onu reddetmeye çalışırlardı. Çözümü ancak kainatın yaratıcısı koyabilirdi.
Mucizeler yaratarak
onun varlığına inanmalarını sağlayabilirdi.
Oğur ABAY
C.60.A)Öyle bir şey olması zaten düşünülemez. Çünkü Allah Teala kendi dinini tek gerçek olan İslam dinini o vahşi
toplumlara vermezdi. Olsaydı özü anlaşılmayan bir din olurdu.
B)çare ise
din gibi evrensel olguları kişi, toplum ve zümre bazında değerlendirmeyip
kaynağından yani aslından öğrenilmesini isterdim. Abdullah MÜZENNET
C.60.A) İslamiyet eğer böyle devletlerin
elinde olsaydı onu kendi çıkarları için kullanmaktan çekinmez hatta kurallarını
değiştirmeye çalışmaya bile cüret edebilirlerdi. Böyle bir toplumda da hoşgörü,
saygı, hak ve adaletten bahsedilmezdi.
B) Bunu değiştirmenin yolu insanların
dini kendisine uydurması değil kendilerinin dine uyup onun emir ve yasaklarını
uygulayarak yaşamalarından geçer.Adil ERDOĞAN
C.60.A). Türkiye için düşünelim. Türkiye’nin
dini İslamiyet ama devletin içinde o kadar çok ipsiz, sapsız münafık var ki
sayamayız bunları. Ama bakıyoruz ki İslamiyet değiştirecek güçlerinin
olmadığını görüyoruz.
B). Ancak dinim islamdır diyen bir
devletin yönetiminde, demokrasisinde bir sorun vardır. Bu sorun da laikliktir.
Devleti dinden bağımsız yönetmek istemeleridir.Nihat ÇALKAN
C.60).A.İslamiyet hiçbir zaman düzensiz ipsiz sapsız vahşi… vb gibi insanlar tarafından yönetilemez böyle bir devlet de
olamaz ama İslam’a bağlı
B).Buna çare olarak peygamber ahlaklı
yöneticiler çare olur. Erdal İNCİ
C.60.A)Bu
tür devletler İslam’ı yanlış aksettirirlerdi, İslam hoşgörü dini olmasına
rağmen bilmeyen insanlar farklı algılardı.
B)İslam’ı doğru öğretecek olan
insanlar yetiştirir, bunlar da başkalarına öğretir ve var olan rejimin aleyhine
bir tutum oluşurdu. Saime SAVDA
C.60.A)Gücü elinde bulunduran irade İslamiyeti kendi emellerine ulaşmak için bir basamak olarak
görür.Onun insanlığa getirmiş olduğu evrensel kurtuluş
reçetelerini kendi hakimiyetini tesis etmek ve sürdürmek maksadıyla kullanır.
B)Buna çare olarak insanların
alacağı gerek dini gerek beşeri eğitimle daha iyi analiz-sentez gücü
kazanmaları ve islamın güncel siyasi, münferit
kavgalarda kişisel menfaatlerin sağlanmasında bir araç olarak kullanıp
yozlaştırılmasıyla mücadele edebilmek için en etkili yoldur. Fatih EKECİK
C.60.Bu olayı telafi etmek zordur çünkü
bir insanın hakkını gasp etmek Allah(cc) katında çok büyük suçtur.Bu
kişiler sizi affetmediği sürece Allah(cc)’de sizi affetmez.Emre ŞAHİN
C.60. A) İslamiyet bu durumda muhtemelen
Kuran-ı Kerim’in ve Hadis-i Şerif’lerinin bugüne dek dile getirdiği
gerçeklerinin kendi yalancısı olarak görülebilirdi.
B) Bu duruma neden olabilecek ve ya oluşmasında etken
olacak kişilerin toplumu yönlendirme ve yönetmesinde söz sahibi olmalarını, bireylerin
Kuran ve Hadisler rehberinde bilinçlendirilmesiyle engellemek mümkündür. Emrah
ÇUBUKÇU
C.60. Bireyin davranışlarını inaçların dan
fikirlerinden ideolojilerinden ve dünya görüşlerinden dolayı yargılamak doğru
değildir. Fikriye YAŞAR
C.60.A)Peygamber efendimiz öyle bir insan
ki; güzel ahlakıyla ve güzel kişiliğiyle bu dini temsil etmiştir. Fakat bunun
aksine bir din nasıl olurdu.
B)Tedavi çare Peygamber efendimizin bütün özelliklerini
taşımasıdır. Davut ARABİ
C.60. Bu çeşit yasaklar getirilmesi ile insanların devlete karşı
kin beslemesine neden olmaktadır. Başörtüsü yasağı yerine; onların haklarına ve
özgürlüklerini kısıtlayan unsurlara karşı bir yasak getirilmesi daha doğrudur.
Yasaların olma amacı da zaten insanların hak ve özgürlüklerine zarar veren
unsurlara engel olunması için gereklidir.
Kadir GÖKPUNAR