6.Kuramsal olarak;insan dünyaya enjekte ettiği ve doğadan bedenine ve
iç dünyasına enjekte edilen hayat enerjisini temiz paketleyip ölüm sonrası onun
içinde ebediyete yaradılışına ve dirilişine uyanacağından emin olsaydı; hangi
nesnel, eylemsel sanal ve düşünsel hayat enerjisi üretirdi? Yaptıklarınız ve
ürettiklerinizle haşir olacaksınız!? (ayet vardır)
C6.Güzel ahlaklı olmaya çalışırlardı,
nesnel tabanlı düşünmezlerdi ürettikleriyle insanlığa ve doğaya yararlı olmaya
çalışırlardı, ortaya koydukları yaşamla dinin gereklerin yerine getirmeye çal Ömer ERDEMİR
C.6..Tüm insanlarda peygamber ahlakı
oluşurdu. Müge TEKİN
C.6. Nasıl olsa yeniden hayata kaldıkları
yerden devam edeceklerine emin oldukları için ve onları yargılayacak olmadığına
emin olacaklarından kuralsızca ve gayet özgür bir şekilde yaşayacaklardır. Bu
enerjinin adı bana göre kuralsız engebesiz enerjidir. Büşra AKAN
C6. insanlar dünyaya bir takım miraslar
bırakmak için ve geriye doğru baktığında iyi bir haya geçirmiş olacaktı ki buda
en güzel miras olacaktı.peygamber ahlaklı insan olmak
gereklidir. Emrullah
AKTAN
C.6 Varlığa has olan hayat enerjisinin
kullanış biçimi varlığın akıbetini belirleyecektir. Mesut ÖZKOL
C6. İnsanları karşılıksız seven,
kucaklayan, hoş gören.İnsan merkezli, diğer gam
(onların dertleriyle dertlenen) kişi olurdu.
Havva SEVENCAN
C.6 İnsanlar doğal ve ekolojik çevreyi koruyup, çevreyi yeşillendirip canlı
varlıkların hizmetine sunmalarını gerektiğini düşünüyorum. İnsanların
yararlanabileceği yapıtlar ortaya koymalıdır. Bu yapıtlar cami, okul, yol,
çeşme vb. bu tür yapıtlar dünya var olduğu sürece onların öbür dünyada
faydasını görür. Abdulbaki CAN
C-6.
Dünyada
güzel şeyler yapılırdı. Yani canlılar ve doğa için yararlı faydalı şeyler
yapılırdı. İnsanlar yamyamlaşmaz insanlık değerlerini korurlardı. Fevzi KAYA
C6.Eğer insan bu dünyada yaptıkların
mükâfatı olarak öldükten sonra ebediyet olduğundan emin olsaydı bu dünyadaki
hayat enerjisini çok iyi bir şekilde kullanırdı. Yani yaşamını peygamber
ahlakıyla ve insan sevgisiyle bunu hayatına uygulayarak peygamber kardeşliğiyle
son nefesine kadar hayatına devam ederdi. Mehmet
PARLAK
C.6-Ayette kim zerre miktar
hayır yaparsa karşılığını kimde zerre miktar şer yaparsa karşılığını alacaktır buyruluyor.
İnsan öldükten sonra dirilmeye inanıyorsa hayatını kuran endeksli yaşayıp Alla-
hın emirlerine uyup yasaklarından kaçınması gerekir. İşte burada şeytan ve
nefis araya girip insanı yoldan çıkarmaya çalışır. İnsan iradesinin hakkını
verip alayı illiyyinlere çıkabileceği gibi esfel-i safilinle re de inebilir Fatma ŞANVER.
C.6.İnsan daha günahsız bir yaşam ve
insanlık için daha faydalı daha iyi şeyler üretirdi. Suat MENTEŞE
C6.Zaten bir
Müslüman bu vasıflara sahiptir.Yani bugünkü hayat
enerjisini ve düzenini bir sonraki hayatına etki edeceğinden ve ondan sorumlu
olacağından ona göre davranmaktadır.Fakat bunu diğer insanların ve duygudan
mahrum olanlarında bilmesi durumunda dünya daha yaşanılabilir olurdu.Ahmet
KORKMAZ
C6 İman dolu bir hayat sürerdi,iyilik üretirdi kötülükten habersiz
yaşardı. Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.6 İnsan yaptıkları ile karışılacağını
bilmeli ve bunu bilseydi doğaya ve kendi içi dünyasına ve nefsine daima pozitif
enerji saçardı. Eylemlerini dine göre kuran-ı kerime göre yapardı Metin BOR
C6. Dünyada yaptıklarıyla diğer dünyada hesap
vereceğine inanarak yaşamak gerekir. Eğer ölüm sonrası içinde edebi yete
yaradılışına uyanacağından eminse sürekli insanlık yararına gereken şeylerle meşgul
olurdu. Tahir BALZAR
C 6. Yarın ölecekmiş gibi öbür dünya
için çalışır, hiç ölmeyecek gibi dünya ya hayat enerjisini harcardı insan. Abdurrahim
DOLAŞMAZ
C.6.İnsan iyi amellerde bulunup bu
dünyasını dolu dolu yaşabilseydi eğer bu dünyada
yapmış olduğu iyilikler ve güzellikler öbür dünya da karşısına çıkacaktır.Ne ekersen onu biçersin mantığında ki gibi
Allah(c.c) dünyada yapılan en küçük iyiliğin ve kötülüğün karşılığının
verileceğini buyurmuştur.
Ali İhsan AYDINOĞLU