58.    A-Bilerek nefsini hak yolunda şaşırtan ona zülüm etmiş olur. Ola ki ona  duçar olmayı hak eder.Ceddinin kuyusuna peygamber gemisini çekmeye çalışan yada ceddinin kuyusu için peygamber gemisini kullanmaya çalışanlara ne denir?
         B-Nefsine sıcak ve hayranlıkla bakan, göz kırpan, gizli açık flört eden veya ona  aşık olan ve Müslüman’ım diyenlere ne denir?
         C-Nefsine ve ceddine göz kırpan ceddinin kuyusundan maymunun  evriminden hayvanlara doğru yol alır. Bu insanlar cüceleşirken nefsi yüceleşir.Önermelerini eleştiririniz.
İpucu;Sorumlu ve gerçek İnsanın  Akıl işletim sisteminin kırmızı çizgisi Adem AS Kabul edilir(insanlığın buluğ çağı)  öncesi vahşi insanımsılardır.
-Her insan sanki bir bilgisayar markası gibi cedide onun markasını belirler ve doğal işletim sistemi yüklü dünyaya gelir.. Önemli olan bilgisayara yüklenen işletim sistemi ve kişinin tercih ettiği ahlak işletim sistemi o kişinin kalitesini belirler.
-Nesnel ve cet-evrim kardeşliği-akrabalığı insanlığı  maymun babaya  ve lili anaya (kadına) götürür.
-Peygamber  kardeşliği tüm insanları insani evrenselliği kucaklayarak aşan Adem babasına ve Havva anasına götürür.
-Adem öncesi ve sonrası vahşi insanlık (nesnel evrimsel cet akıllı değil sadece zeki inanımsı kabul edilirler türemeye dayalı yaratılmışlardır) tapmaya emeklenenler olup çocuksu-cahil inanç sistemine tabi olup Allah CC’HUN indinde sorumlu ve halife  insan değillerdir.
-İnsana halifelik batini (hakiki) cennete yaratılıp yer yüzüne inene adem AS ve ona tabii olmak isteyen insan zürriyetine verilmiştir.
-Allah CC’HU. Ben bir halife yaracağım……yeryüzü yaratıklarında insanımsılar arasındaki  inanç vahşeti ve kaosu Allah CC’HUNA ayan olmuştur. Ör. Astekler, Mayalar,1, 2, İnkalar,
-Bilim ve Evrim daha genç sadece nesnel  zahiri türemeye dayalı yaradılışla muhataptır. Buna örnek anne karnındaki yavrunun yaradılışından ve sudan yaradılıştan bahis edilir.Doğa ötesi hakiki/batiniden veya nurdan  yaradılış hakkında bilgiye henüz kavuşacaktır.Buna örnek kainatın nurdan, Adem AS’IN cennete hakiki(batini) ve zahiri topraktan yaradılışı örnek verilebilir.

 

C.58. A)Nefsin amacı zaten hak yolundan ayrılmak,gönlün istediği,akınla gelen herşeyi yapmak değil midir?O zaman istediğini yapmak ona zülüm etmek olmaz.Bu insanın ruhuna,aklına,zekasına zulüm olmuş olur.

B)Kimi zaman iman konusunda zaafları olan Müslüman denir.

C)Peygamber ahlaklı bir insanı düşünürsek;eğer nefsine ve ceddine karşı taviz verirse ahlakından da ödünç vermiş demektir.Çünkü sahip olduğu ahlak nefsini yenmesini,ceddini ikinci planda tutmasını gerektirir.Bu da onun bulunduğu noktadan daha aşağı bir konuma itilmesine neden olur. Zuhal YILDIZBAŞ

 

C.58. A)Nefis; Gücümüz, irademiz, tercihlerimiz ve eylemlerimizle baş edemediğimiz gayri akli ve gayri ahlaki her davranış, eylem, hayvan, fert, devlet, kurum kuruluş..vb. her şeye denir. Yani aklın hükmedemediği davranışlar dolayısıyla da Allah’ın varlığını kabul etmeyen Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e inanmayan tutum ve davranışlar ahlaksız olması da cabası. Dolayısıyla da nefsini hak yolunda şaşırtırsa ona gerçekten büyük zulüm etmiş olur. Hâlbuki her insan kendi nefsini terbiye etmek zorunda ve bunu yapabilecek irade her insana verilmiştir.

B)Nefsinin kölesi ve iradesiz denir. Ki irade insan dışındaki canlılarda yoktur demek ki bir hayvan statüsüne girebilecek kadar acınası bir kişilik.       

C)Evet illaki nefsine ve ceddine göz kırparsa ulaşacağı tek sonuç gayr-i akli bir yer olan maymunla başlayan bir hayvan serüvenidir. Bu yolda da ilerlerse akılsız ve ahlaksız davranış sergileyecektir ve Allah’u Teâlâ’dan tamamen uzaklaşacaktır. Çünkü insan nefsinin isteğini yerine getirdikçe nefis büyür, insan ise gittikçe manen bataklığa düşer ve Allah’ın rızasından uzaklaşır. Tabi bu durum nefsin pekâlâ işine geldiği için o yüceleşecek ancak gittikçe hayvanlaşan kişi daha da küçülecektir. Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed bile “soyumdan değil yolumdan gelen benimledir” diye buyurmuştur. Ki Peygamber efendimizin soyundan gelmek çok büyük bir şeref ve onur olmasına rağmen.          Esengül MELEN

 

C.58.A)Kendi fıtratını dışına çıkmış olur.

B)Nefsine yenik düşmüş, liyakatsiz denir.

C)Ceddini inkâr eden, evrimi kabullenmiş sayılır. Maymundan geldiğini varsayanın fıtratında insani düşünce fazla benimsenmemiştir. Tülay KORKMAZ

 

 

 

C.58.  A) Hak yolundan şaşmak en büyük günahlardandır ve kendimize zülüm etmiş oluruz.

B) Münafık denir.

C) Nefsine yenik düşer, insanlığını kaybeder ve dinden uzaklaşır. Şaban DOĞAN

 

C.58.A)Allah bizi ona ibadet edelim diye yaratmış bize bir irade ve nefis vermiştir.Biz o nefsi Allah yolunda değil de ,zevklerimiz yolunda harcarsak,hem bu dünyada hem de öteki alemde helak oluruz.

B)Münafık denir.Çünkü o bilir ama yine de nefsine kanıp bildiklerini hayatına uygulayamaz.

C)Nefsine düşkün olan bir yaratıcıyı reddeden,insanların maymundan geldiği gibi inanışlara sahip olan insanın insanlığı yok olurken,nefsi zirveye tırmanır ve onda bir ego oluşturur.Bu ego insanlığı alıp götürür.Şahver ERTUNÇ

 

C.58.A)Nefsini şaşırmamak lazım yoksa Allah yolunda zulüm etmiş olur nefesine

B)Münafık denir

C)Allah yolunda böyle şeyler Müslüman yakışmaz ve kötü sayılır Figen ÜLKER

 

C.58.A ) Her insan doğuştan bir inanca sahiptir. Kim doğru olan bir inancı değiştirip yerine yanlış inançlar koyar o zaman kendine zulmetmiş olur.

B ) Münafık

C ) Sadece nefsine uyup hak yolunu unutan insanlar, insanlığını küçültürken, nefsini büyütür. Nefsini büyüten insanın hayvandan bir farkı kalmaz. Çünkü hayvanlar nefsine hâkim olamazlar. Oysa Hak yolunda ki bir insan nefsinden çok aklına uyar.          Vildan BAYKAR

 

C58. A). Kişi kendi nefsinin esiri olur.

B). Müslümanlığından şüphe duyulur. Kendi gerçek kişiliğini gizlemiş egoist denilebilir.

C).Nefsi yüceleşip insanlık olarak küçük düşse de konum olarak küçük bir mertebeye düşer. Önemli olan insanlığın yücelmesidir. Nefis köreltip, tevazu sahibi olunabilir. Tahir İGİT

 

C58.A) Bilerek nefsini hak yolundan şaşırtan ona zulüm etmiş olur. Ahrette bunun cezasını çeker ve nefsine mahkûm olur.

B) Gafil, nefisperest denir.

C) Nefsini ve ceddini düşünerekten insanlığın atasının maymunda geldiğime inananlar, yalız inanlığı değil kendi kendini de küçültür. Bunları yaparken de nefsini yüceltmiş gibi görür. Kendi kendini kandırmış olduğu yemezmiş gibi başkalarını da buna inandırmaya çalışır. Hüseyin HASIRCI

 

C.58. A) Peygamberimiz (s.a.v); insanın bir numaralı düşmanı nefis olduğunu bize hatırlatmaktadır.

Düşmanımız olan nefsimizin kontrolünü ele geçirmenin tek yolu Allah’ın emirlerini yerine getirerek ve

B) İkiyüzlü cahil denir.

C) Nefsini ve ceddini düşünen bir insan, hayatta bir numaralı düşmanlarından bir tanesi olan şeytana

kulluk etmiş olur ve bunun ahretteki yeri cehennem dir. İsmail TOPAL

 

C.58.A)İnsan doğarken kalbinde hakikatle doğar sonradan bunu istediği yöne çeker.

B)Münafık denir.

C)İman evrimleşen değil doğrudan yaratılan bir varlıktır. Bunu kabul etmeyenler kendisini ilahileştirmeye çalıştırma gayretinde olanlardır. Gülistan DİKSİN

 

C.58. A) İnsan nefsine yenik düşerse kendini kaybeder. Nefsi ne isterse onu yapar ve nefsinin kölesi olur. Bunun sonucunda da kötü şeyler yapar ve bir batağa sürüklendikçe sürüklenir.

B) Aciz denir.

C) Nefsine göz kırpan veya yenik düşen insanın bir maymundan farkı kalmaz. Hayvanlaşır ve aklını kullanamaz, ne yaptığını bilemeden yaşamaya çalışır.  Mehmet Rasim AKSUNGUR

 

 

 

C.58.A) Her şeyden önce ilk nefsi tanımak gerekir. Nefis; insanı sadece çıkar ve keyif doğrultusunda yönlendiren düşmandır. Nefis, her zaman anlık hoşnutluk ve haz veren şeyleri yapmak ister. Oysa insanların yaratılış gayesi nefsine hizmet etmek değil Allah’a iyi bir kul olmaktır. İyi bir kul olma yolunda yapılması gerekenler nefse ağır gelir. İşte bu anda nefse mahkûm olmak yerine onu kendimize mahkûm etmiş oluruz.

B) Böyle insanlara bir isim vermek tam olarak doğru değildir. Çünkü herkes an gelir ki nefsine yenilir. Çünkü nefis dünyayı, o kadar güzel bir paket gibi gösterir ki böyle bir yalana kanmayan yoktur. Nefis tamamen yok olamaz. Çünkü insanın fıtratında böyle bir şey yoktur. Ama törpülenerek daha kontrollü bir hale getirilebilir.

C) Sadece nefsi için yaşayan insanlar hayvandan farksızdır. Bir benlik bilinci olmadan egosu için koşturan bir insan insanlığını kaybetmiştir.  Damla TOPCU

 

58.A)Hak yoluna aykırı olduğunu bile bile yapılan yanlışlıklar ona öteki alemde veya bu dünyada vicdan azabıyla karşı karşıya getirir.

B)Nefsine sıcak bakan ve ona hayran olan sonrada müslümanım diyen kişilere münafık denir.

C)Nefsine ve ceddine göz kırpan, nefsinin çıkarları doğrultusunda hareket eden ve nefsine mahkum olan kişiler insanlığın alçalmasını ve hatta hayvanların seviyesine inmesini sağlar.   Oğur ABAY

 

C58.A)Evet doğru nefis her zaman iyiliğimizi istemez ama onu hak yoluyla terbiye edersek o bizi yöneteceğine biz onu yönetiriz.

B)Münafık denir.

C)Geçmişteki atalarımızın yanlışlarını görerek hala onlar gibi davranırsak nefsimiz bize bu dünyada çok hata yaptırır. Abdullah MÜZENNET

 

C.58. A) Nefsini bilerek ve isteyerek Allah yolundan ayıran insan eninde sonunda nefsine ve onun isteklerine mahkûm olur.

B) Böyle davranışlar sergileyenlere münafık denir.

C) Ceddini yüceltmek, insanın bilimi kendi fikirlerine uydurup gerçekleri gizlemeye çalışması kişiyi insanlık değerlerinden uzaklaştırır. Bu sayede nefsin istekleri karşılanacağı için mutlu olur. Nefis insanı git gide kontrolü altına alır.Adil ERDOĞAN

 

 

C.58.  A).Nefis insanı hem cennete hem de cehenneme götürür.Nefsi insanın akıl ve mantığıyla isteğini yerine getirmek lazım.Yani nefsimizin her istediğini yapmamaya veya her istemediğini de yapmayacağız.İnancımıza göre nefsimizi terbiye etmeliyiz.

B). Münafık.

C)Evrimin gerçeğinde bir değişim söz konusudur. Dünyaya baktığımızda değişen çok şey vardır ama insanın ceddinin hayvan olduğunu söylemek bütün dini inancımızı yitirmek demektir.Nihat ÇALKAN  

 

C.58A).kişi bu dünyada yaratıkların hepsinden günü gelince hesaba çekilecektir kendi bilerek dinden uzaklaşan kişi ahrette nefsine azap çektirir.

B)efendim nefis yerine göre değişir örnek cinsel nefis yiyecek nefis türleri gibi

C).İnsanoğlu insanoğludur yani insanların tek atası haz Âdem a.s onun için ceddinin yolunda ilerlemelidir Erdal İNCİ

 

C.58.A)Bilerek nefsini hak yolunda şaşırtan ona zulüm etmiş olur. İnsan nefsine hâkim olmalı yoksa çok kötü durumlar doğurabilir. Özelliklede bilerek yapanlar vahşi olurlar. Allah katında bunların affı yoktur diye biliyorum.

B)Böyle kişilere söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Ancak günahkâr diyebilirim. Peygamber ahlaklı olmak dururken böyle şeylerle uğraşmak çok mantıksız geliyor bana. Saime SAVDA

 

C.58.A)Allah C.C. iyi, doğru ve güzel olanın , insanlığa faydalı olmanın yolunun  bütün formüllerini İslam’da yazmıştır.İnsanlık nefsini terbiye etmez ve ona uyarsa en başta kendine olmak üzere doğaya ve insanlığa en büyük zararı vermiş olur.

B)İslam’da Allah C.C.’hun emir ve yasaklarını uygulamayıp ama Müslümanlık temelinde İslam’ın şartları kabul edenlere Münafık denir.

C)Allah C.C. kullarının ahlaklı ve kişilikli olabilmek için dünyada nefislerine hakim olmalarını emretmiştir.Çünkü nefis hayvanlarda da vardır.İnsanları hayvandan ayıran en temel özellik nefislerine olabilmeleridir.

 

C.58. A)Allah (cc) bizleri nefsimizle sınar.Dolayısı ile nefsine yenik düşen insanlar onun katında suçludur.

B)Allah (cc)’nın insanı denir.

C)Bu insanlar cüceleşirken nefisleri yücelmez çünkü bu insanlar zaten nefislerini kaybetmişlerdir.Emre

ŞAHİN

 

 

C.58. A) Her insanın dünyaya geliş amaçlarının bilincinde olması ve bu süreçte doğru yolda ilerleyebilmesi için yanlışlarını ve günahlarını kontrol altında tutması gerekir. Bunu başaramadığı sürece nefsin gerçek duygularını ne bu dünyada nede ahrette tadamaz ve böylece ona zulmetmiş olur.

B) ’’Sözünde Müslüman, özünde çatlak iman sahibi insan denir)

C) Ecdadının ahlaki ve kültürel mirasını göz ardı ederek şehvet ve tatlı günahlarının kurbanı olmuş kişiliklerin kendi bu fikirleri doğrultusunda ilerleme kaydetmesi o kişilerin mantığında her ne kadar bir ilerleme ve gelişme ifade etse de aslında ahlaki ve edebi konumlarından da bir o kadar kayıp yaşadığını gösterir.                Emrah ÇUBUKÇU                          

                                                                                                                     

 

C.58.A)İnsan sadece kendisine dışındakilere değil kendine karşıda adaletli olmalıdır. Dolayısıyla birey kendisine karşı dürüst davranmayarak kendisine de zulmetmiş olur.

B)İnsan nefsine düşkün olursa zaafların etkisi altında olur ve zayıflarına yenilir. Doğru yanlışı ayırt edemez. Bir çok şeyin ahlaki boyutunu düşünemez kendini kontrol edemez böylece Müslümanlıktan olma tanımından uzaklaşır.

C) İnsan hayvandan ayıran temel kavram aklını kullanabilmedir. Aklını da kullanabilmede nefsini kontrol etmeye beraberinde getirir haliyle kendi nefsini yenik düşen insan hayvandan bir farkı kalmaz. İdrak edemez. Fikriye YAŞAR

 

C.58.A)İnsanoğlu bilerek işlediği günahlar Allah’ın kanunlarını çiğnemiş olur.

B)Münafıklardır.

C)İnsanın en büyük düşmanı nefsidir. Nefsine mahkum olan Allah’ın kanunlarını çiğnemiş olur. İnsanın kişiliği ceddinden ve geçmişinden anlaşılabilir. Davut ARABİ

 

C.58. A) Nefsini bilerek ve isteyerek Allah yolundan ayıran insan eninde sonunda nefsine ve onun isteklerine mahkûm olur.

B) İkiyüzlü cahil denir.

C) Nefsini ve ceddini düşünen bir insan, hayatta bir numaralı düşmanlarından bir tanesi olan şeytana kulluk etmiş olur ve bunun ahretteki yeri cehennem dir.  Kadir GÖKPUNAR