56. Fert, toplum ve ülke bazında;
inancını pazarlık ve anlaşma konusu yaparak birbirleriyle anlaşma gayreti içine
girmekle, peygamber ahlakını yaşayarak ve örnek olarak gayreti içinde bulunma
arasındaki farkındalığın özgülüklerini
birer cümle ile ifade ediniz.
İpucu-Teknoloji güneşi tepemize küresel
ısınma güneşi olarak göründü.
Önermesini eleştiririniz.
C.56.A)İnancını pazarlık konusu yapmak demek özgünlüğünden ödün vermek demektir.Bu da inancının
gerçekliğini kaybetmesine neden olur.Peygamber ahlakını yaşayan bir
insan ise içindeki inancının ne kadar gerçekçi olduğunu ortaya koyar.
B)Teknolojinin bu şekilde
algılanmasının tek nedeni biz insanların suçu,hayatımızı
kolaylaştırmaya yönelik olan teknolojiyi bilinçsiz uygulamalar ’’sadece ben
değilim ki’’ diyen bir zihniyetle aleyhimize çevirmeyi başardık.Sonuç olarak
teknoloji hayatı kolaylaştırmak yerine sonumuz olmayı başardı. Zuhal YILDIZBAŞ
C.56.A)Biri bu dünyada yüzüne tükürmeye bile değmeyecek bir
hayat yaşıyor diğer dünyada cabası, öteki ise bu dünyada öyle bir hayat yaşıyor
ki gece yatağında rahat uyuyor, hem kendi ahiretini kurtarıyor hem de bir sürü
insanı nefsinin onu esir almamasına yardımcı oluyor.
B)Bir şeyin hep yararını görüyorsunuz
diye ondan hep yarar istemek bencilliktir. Güneş ısısıyla, ışığıyla canlılığa
en büyük yararı dokunanlardan biridir. Hep o verecek değil ya. O milyarlarca
yıldır bize ısı, ışık verirken biz ne mi yaptık? Söyleyelim ne yaptığımızı o
bize ısısını, ışığını verirken bizde ona araba egzozlarından, bacalardan
karbondioksit, fosil yakıtlar gibi zararlar verdik. Eee şimdi o bütün bu
zararlara karşın hala ısısını, ışığını vermeli mi? Hayır ne ekersek onu biçeriz
biz zarar ektik o da bize zararla döndü.
Işınları bize faydadan çok zarar vermeye başladı. İşte sonucun böyle
olması gerekiyordu ki böyle de oldu. Esengül MELEN
C.56.Birinin fıtratında olmayan duyguyu
varmış gibi iyi bir rol oynayarak göstermesi, diğerinin ise fıtratında olan
duyguyu varmış gibi iyi bir rol oynayarak göstermesi, diğerinin ise fıtratında
olan duyguyu dışarıya içinden gelerek yansıtmasıdır. Yani insanlar fıtratında
bulunanlara göre davranışını yönlendirmelidir. Tülay KORKMAZ
C.56. A) İnanç pazarlık konusu olamaz.
Peygamber ahlaklı olarak veya onları örnek alarak yaşayanlar birbirleri ile her
zaman birlikte yaşayabilirler.
B) Teknoloji arttıkça fabrikalar ve onların
çıkarttıkları karbondioksit gazı arttı. Sonucunda atmosferde fazlalaşan bu gaz
dünyada sera etkisi yaptı ve sonucunda küresel ısınma oldu. Fabrikalara ilave
olarak egzoz gazı, parfüm, şampuan… vb. eklene
bilir. Şaban DOĞAN
C.56.İnancını pazarlık ve anlaşma konusu
yapan insanda zeka vardır ama akıl yoktur.Peygamber
ahlakını yaşayarak ve örnek alarak anlaşma gayreti içinde bulunan insanda hem
akıl hem de zeka vardır. Şahver ERTUNÇ
C.56.Peygamber ahlakı içinde olmak çok
güzel bir şeydir ve bize cennetin kapılarını açar.İster
toplum ister birey olalım ülke bazında inancımızı anlaşma konusu
yapmamalıyız.Peygamber ahlakımızı,onlara güzel güzel dinimizin güzellikleri ile
beraber anlatmalıyız.Figen ÜLKER
C.56.İnançla, peygamber ahlaklı olmak
farklı kavramlardır. Çoğu insanın bir şeylere inancı vardır ama her insan
peygamber ahlaklı olamaz. İnanmakla uygulamak çok farklıdır. İnanabilirsin ama
onu uygulamaya koymak çok zordur. Her inançlı insan peygamber ahlaklı değildir.
Peygamber ahlaklı bir insan inancı pazarlık konusu değildir.
Vildan BAYKAR
C.56. Birincisi kişinin kendi düşüncesini
var kılması olup özgürlüğü yoktur. İkincisi ise kişinin güzelce yaşamını
sürdürüp peygamber ahlakını örnek alarak güzel bir şekilde ortak bir paydada
bulunmadır. Tahir İGİT
C.56.A)İnancını pazarlık ve anlaşma konusu
yaparak anlaşma gayreti içinde olanlar ise daha kolay anlaşırlar fakat bunlara
güven duyulmaz. Peygamber ahlakını yaşayarak anlaşma gayreti içinde olanlar ise
anlaşmada dinden taviz vermediği için daha zor anlaşırlar fakat bunlara güven
duyulur.
B) Teknoloji insan hayatını
kolaylaştırmak için birçok yenilikler ortaya çıkarmıştır. Her bulunan yeni
ürünün hep iyi yanları düşünülmüştür. Zamanla bu teknolojik araç ve gereçlerin
zararlı yönlerinin ortaya çıktığı ispat edilmiştir. Bunlar birçok hastalıklar,
çeşitli sorunlardır. Bunlardan biride günümüzde büyük bir sorun olan küresel
ısınmadır. Hüseyin HASIRCI
C.56. A) Fert, inancını pazarlık ve anlaşma konusu yapması burada
sadece kazancını düşündüğü
anlaşılmaktadır. Fakat peygamber ahlakını yaşama
gayretinde olan fert kazanç olarak sadece Allah
rızasını ve ahreti için çalışır.
B) teknolojinin
gelişmesi ile birlikte ortaya konulan araç ve gereçlerin kullanılması üzerine
insanlara ve
çevreye yararlı bir şekilde kullanmak
yerine vahşi insanlar sayesinde yaralarından daha çok zararları
olmaktadır.
İsmail TOPAL
C.56.İnanç kalbi bir husustur. Bu yüzden
inancın esası gizli olmasıyla doğru orantılıdır. Peygamber ahlakıyla inancını
süsleyenler riyakarı inanç beslemekten uzak kalmaya
çalışanlardır. Çünkü kalbi olmayan ya da gösteriş amacı inanç müşrikliğe ve
münafıklığa kadar götürür. Gülistan
DİKSİN
C.56. A) Fert, toplum ve ülke bazında;
inancını pazarlık ve anlaşma konusu yaparak birbiriyle anlaşma gayreti içine
girmek “Çıkarcılıktan” başka bir şey değildir. Çıkarcılar sadece kendisini
düşünür ve çıkarları doğrultusunda hareket ederler. Ancak peygamber ahlakını
yaşayarak ve örnek alarak gayreti içinde bulunmak ise “Fedakârlıktır”. Fedakâr
insanlar sadece kendilerini düşünmezler, başkalarını da düşünürler ve asla
bencil düşünmezler.
B) Teknoloji ile insanların hayatları
iyice kolaylaştı. Ama teknoloji, geliştikçe artıkları artmaya, çevreyi
kirletmeye, bazı hayvanların soylarının tükenmesine veya tükenme eşiğine
gelmesine, savaşlara, savaşlarla birlikte doğanın hasar görmesine ve ağır ağır
doğanın dengesini bozarak doğanın yok olmasına neden oldu. İşte böylece ozon
tabakasında ki delinmelerle ve atmosferdeki karbondioksitin artmasıyla “sera
etkisi” oluşmaya başladı. Böylece sıcaklıklar artmaya ve bize zarar vermeye
başladı. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.56. Bazı insanlar bir şeylere
ulaşabilmek için inanmış gibi görünürler. Kendilerinde olmayan resmi
kabullendirmeyi çalışırlar. Bazı insanlar da inançlarını davranış ve
yaşantılarına yansıtarak toplum da örnek olurlar. İşte böyle insanlar hiçbir
şey yapmalarına gerek kalmadan toplumla anlaşma içerisine girerler. Damla
TOPCU
C.56.İnancını pazarlık ve anlaşma konusu
yapan birey, toplum ve ülke
benliğini kaybederek köleliği benimsemiş ve rezil olmayı kabul
etmiş, pisliğin oluştuğu, çıkarcıların ortada olduğu bir alan demektir.
Peygamber ahlakını yaşayarak ve örnek alarak birbirleriyle anlaşma gayreti
içinde olan birey, toplum ve ülke huzur mutluluk ve dürüstlüğün ortada olduğu
ve insanlığın yüceleştiği bir ortam oluşmuş demektir. Oğur ABAY
C.56.ferdin
yaptığı ayrımlara huzursuzluklara neden oluyor. Ama bir peygamberinki hiçbir
zaman eşitlikten
şaşmaz. Yani kimin istediği neyse eşit
şekilde vermeye ve yetiştirmeye çalışır. Örnek abarjin.
Abdullah MÜZENNET
C.56. A) Dinini pazarlık konusu yaparak
anlaşmaya çalışmak dini kendi çıkarlarına göre kullanıp amacından saptırmaktan,
samimiyetsizlikten başka bir şey değildir. Peygamber ahlakına göre yaşayıp
örnek almaksa insanların bir birini çıkarsız sevmelerini ve güvenmelerini
sağlar. Adil ERDOĞAN
C.56. Bireyin bir toplumda nasıl
davranacağını, nerede nasıl durulacağını, toplumun örf ve adetlerine göre
kendini toplumda gösterir. Örneğin bir kişi düzgün bir giyim tarzında giyinmiş
ise toplumda farklı göz ile bakar. Aksine ise tam tersi olur. Nihat ÇALKAN
C.56.münafık insanlar yapmış gibi görünüp
karşısındaki konuşurken ben yalan söyleyebileceği için karşısındaki
kandırabilir böylece münafık olmuş olur. Peygamber ahlakı insan dürüst olduğu
için ve anlaşmada dininden taviz vermedi için daha zor anlaşılır. Erdal İNCİ
C.56.Fert, toplum ve ülke bazında;
inancını pazarlık ve anlaşma konusu yaparak birbirleriyle anlaşma gayreti içine
girmek çok yanlıştır. Yapan kişiler de bu yanlışın farkındadır. Peygamber
ahlakını yaşamak varken şereflerini beş paralık edip inancını pazarlayanların
Allah katında yeri yoktur diye düşünüyorum. İkisi de inancında özgürdür ama bir
şeylerin de farkında olmak lazım. Saime
SAVDA
C.56.İnancını pazarlık ve anlaşma
konusu yaparak menfaat ve ikbal sağlamak uğruna düşündüğü, savunduğu, bulunduğu
taraftan vazgeçmek ve diğer tarafa yaranmak insanlık tarihinden bu yana her
dönemde ve her tabakada rastlanılan bir durumdur.Peygamber
ahlakını yaşayarak ve duruşuyla, söylemiyle ve bundan öte eylemleriyle
Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in ahlakını
tüm insanlığa tanıtan ve onu anlamaya yönelten bir Müslüman kimliği ortaya
koymak özellikle günümüzde ender görülen durumlardandır. Fatih EKECİK
C.56. A)Birinci önermede dürüstlük söz
konusu değilken ikinci önermede dürüstlük vardır.
B)Bu önermenin eleştirilecek bir yanı yok.Çünkü teknoloji geliştikçe küresel ısınmada bununla
doğru orantılı bir şekilde artacaktır.Emre
ŞAHİN
C.56. Fert, toplum ve ülke bazında;
inancını pazarlık ve anlaşma konusu yaparak birbirleriyle anlaşma gayreti içine
girmek inanç değerlerini menfaat çatısı altına sokmaktır ve vicdanen inanan
insanlar için etnik olamayan ve kabullenilmeyecek bir durumdur.
Peygamber
ahlakını yaşayarak ve örnek olarak anlaşma gayreti içinde bulunma hem dinen hem
de vicdanen en sağlam ve münasip görülür bir durumdur. Dolayısıyla bir önceki
cümlede belirtilen durum ile bu durum arasında dini değerleri bir araç olarak
kullanmak ile ahlak ve vicdanen uygun olanı yapmak gibi büyük bir fark vardır. Emrah
ÇUBUKÇU
C.56.A)İnanç bireyin en temel ayırt edici
özeliklerin den biridir. İnanççından soyutlanmış bir birey yaşamın ve rotasını
da kaybetmiş demektir. Birey inancını pazarlık ve antlaşma zeminini oturtmamalı
bu durum bireyin inancına karşı olan sadakatini de ortaya koyar.
B)Bilimsel ve teknoloji çalışmaları
doğanın dengesini de bozmaya başladı. Teknolojinin gelişmesiyle insanlar
doğadaki gelişmelere de hükmetmeye başladılar. Bu da doğanın yapısını
bozmaktadır. Fikriye YAŞAR
C.56)Bazı insanlar menfi duygularını ön
plana çıkarmak için inancını satışa çıkarırlar Davut ARABİ
C.56. A) Fert, inancını pazarlık ve anlaşma
konusu yapması sadece cebine girecek parayı düşündüğü anlaşılmaktadır. Ancak
peygamber ahlakını yaşama gayretinde olan birey ise kazanç olarak sadece Allah
rızasını için çalışır.
B)Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte ortaya konulan araç ve gereçlerin kullanılması üzerine
insanlara ve
çevreye yararlı bir şekilde kullanmak
yerine vahşi insanlar sayesinde yaralarından daha çok zararları
olmaktadır.
Kadir GÖKPUNAR