55.İstisna
hariç tüm yaratıklar (her nefisler) zekidir. Her ruh akıllıdır. Tüm insanlar zekidir. Adem
AS öncesi tüm insanımsıların tümü zeki ve akılsızdılar. Bugün bazı insanlar akıllıdır.Önermelerini gerekçeli ret ediniz veya eksiğini tamamlayınız.
C.55. Zeka çevre ve ebeveynlerin ürünüyse
Adem A.S’ den önce yaşayan insanımsılar için böyle bir çevre ve ebeveynden söz
etmek mümkün mü önce bunu bilmeliyiz.Eğer böyle bir
şeyden söz edebiliyorsak evet zekiydiler.Ve eğer akıl ölümden sonra imanla
Allah’a dönüyorsa bu insanımsılar için iman hakkında konuşamıyorsak denildiği
gibi bunlar akılsızdılar.Her ruh zekidir fakat tüm insanlar akıllı
değildir.Çünkü tüm insanlara hidayet edilmemiştir. Zuhal YILDIZBAŞ
C.55. Bu önermeyi reddedemem ama eksiğini
tamamlayabilirim. Bence tüm insanlar zekidir ifadesi eksik bir tabir, evet her
yaratıkta zekâ vardır anne babadan veya önceki sistemden sonrakilere geçer
ancak zekâ vardır diye zekidir diyemeyiz onun ne kadarını kullanabildiği önemli
değil midir? Örneğin Einstein çok zekidir, zekâsını iyi kullanabilmiştir ama
akıllı olmaması ayrı bir konu. Birde Müslüman olmayan zekâsı var ama bunu
kullanamayan bir yabancıyı düşünelim. Her ikisini aynı kefeye koymamız ne kadar
doğru olur? Bilemem. Yani tüm insanlarda zekâ vardır ancak ondan
yararlanabildikleri, onu kullanabildikleri sürece. Esengül
MELEN
C.55.Evet tüm insanlar zekidir. Bazıları
bu zekiliğini kullanır, Bazıları kullanamaz. Zekiliğini kullanan insanlar akıllı
olanlardır. Tülay KORKMAZ
C.55. Bugün tüm insanlara ruh bahşedilse
de nefsini yenemeyen insanlar aklını kullanamıyor. Zekâyla akıl birlikte
kullanıldıklarında bir anlam yüklenirler.
Şaban DOĞAN
C.55.Tüm yaratıklar zeki değildir.Mesela hayvanlara Allah akıl ve zeka vermemiştir,
onlar sadece içgüdüleriyle hareket ederler,Ruhun aklı yoktur, nefsi
vardır.İstisnalar hariç tüm insanlar zekidir ama onu kullanabilme potansiyeli sadece insana
bağlıdır. Bazı insanlar
akıllıdır, akıllı insan zekayı doğru kullanabilen insandır.
Şahver ERTUNÇ
C.55.Tüm insanlar ZEKİ dir ama bazı
insanlar AKILLIDIR çünkü önemli olan o zekayı kullanabilmektir..kullanamadıktan sonra zekanın bir önemi kalmaz..Zekilik
ise akıl kullandıktan sonra oluşur.Figen
ÜLKER
C.55. Allah tüm kullarını zekâ vermiştir.
Ama her kulu aklını kullanma yeteneği vermemiştir. Aklını kullanabilen insanlar
akıllı insanlardır. Yani zeki demek akıllı demek değildir ve her insan akıllı
da değildir. İnsan çoğu şeyi aklıyla yapmaktadır. Bu yüzden insanoğlu Allah’ın
karşına aklıyla çıkar, aklıyla hesap verir. Çünkü yaptığı her şey aklının
ürünüdür. Vildan BAYKAR
C55. Zekilik kişiden kişiye değişir.
Allahın bazı kullarına bir vergisidir. Akıllılık ise kişinin kafasını yorduğu
sürece devam eden bir süreçtir. Zekilik sürekli devam eden akıllık ise duruma
göre değişebilen bir yapıdır. Tahir İGİT
C55. Tüm yaratıklar zekidir ancak tüm
yaratıklar akıllı değillerdir. Her ruh akıllıdır, akıl ruhun işletim sitemi
gibidir. Tüm insanlar zekidir. Bazı insanlar aklını kullanır bazıları ise
aklını kullanmaz. Hüseyin HASIRCI
C.55. Her
ruh akıllıdır. Fakat bu aklın kullanılması ve buna bağlı olarak çevresindeki
yaşamlara ve
olaylara bakarak kendince bir ders
çıkartarak kendini geliştirmesi ile şekillenerek zekilik artar. İsmail
TOPAL
C.55.İstisnalar kaideyi bozar. Bu yüzden
istisnayı hariç tutmak doğru değildir. Bu bağlamda tüm yaratıkların zeki ve tüm
ruhların akıllı olduğu kanısına varmak ta doğru değildir. Zekilik daha çok
pratik hayatımızla ilgilidir. Bazı insanlar akıllıdır. Ama peygamberler en
akıllıdır. Onların yolundan gidenler akıllıdır. İnsan dediklerimizdir. Gülistan DİKSİN
C.55. İnsanları hayvanlardan ayıran en
önemli özelliği, insanların ruhunun olmasıdır. Ruhu olan her canlı akıllıdır.
Buna göre her insanda akıllıdır. Çünkü ruh akıldır. Her insan zeki ve akıllıdır.
Buna göre akılsız insan yoktur. Sadece aklını kullanamayan insan vardır. Bu
yüzden “Bugün bazı insanlar akıllıdır.” Yanlış bir saptamadır. Bunun yerine “
Bugün bazı insanlar akıllarını kullanamıyorlar.” olmalıdır. Mehmet Rasim AKSUNGUR
C.55. Tüm yaratıklar zeki değildir. Her
ruh akıllıdır ama zeki değildir. Çünkü zekâ aklı kullanabilme yeteneğidir. Her
insan kendisine verilen aklı yeterince kullanamaz. Damla TOPCU
C.55.İstisna hariç tüm yaratıklar
zekidir. Çünkü istisna hariç tüm nefisler ebeveynlerinden ve çevrelerinden
zekiliklerini kazanırlar. Her ruh akıllıdır, evet her ruh akıllıdır. Çünkü ruh
sahibinden dolayı akıllıdır. Yani ALLAH CC hu ya ait olduğundan dolayı
akıllıdır. Tüm insanlar zekidir. Tüm insanların bir ebeveyni ve çevresi vardır.
Bu da onları zeki kılar. Bazı insanlar peygamber ahlakını benimseyerek akıllı
olmayı başarırlar. Oğur ABAY
C.55.bütün yaratılan her şey akıllıdır
veya yararlıdır. Çünkü insanoğlunu hizmetine sunulmuştur. Abdullah MÜZENNET
C.55. Tüm yaratıklar zeki değil
akıllıdır. Çünkü zekâ çevrenin ürünüdür. Geliştirilebilir veya geriye
gidebilir. Oysa akıl Allah cc tarafından tüm nefislere bahşedilmiş bir
nimettir. Bu yüzdende tüm insanlar akıllıdır. Adil ERDOĞAN
C.55 İnsanların zeki olması Allah cc’hu
tarafından insana verilen bir armağandır. Fakat tüm insanlar akıllı değildir.
Zekâsını iyi kullananlar akıllıdır. Nihat ÇALKAN
C.55.tüm insanlar doğuştan (engelli
insanlar hariç) zekidir. Çünkü bütün insanlar aynı beyin kapasitesine sahiptir
her ruh tabiî ki akıllıdır fakat insan ruhun farkında değildir. Çünkü ahrette
hesaba çekilecek ruhun farkında olan Allah inananlar zekidir. Erdal İNCİ
C.55.Evet istisna hariç tüm yaratıklar
zekidir. Allah CC’HUN herkesi zeki yaratmıştır ama her ruh akıllı değildir. Her
alanın zaten zekâsı farklıdır. Mesela sporda başarılı olanlar spor zekâsı
gelişmiştir. Ya da müzikte başarılı olanlarda ritmik zekâsı gelişmiştir. Yani
bundan anlaşılıyor ki her müzisyen, her sporcu akıllı olmayabilir ama o alanda
zekâları gelişmiştir. Saime SAVDA
C.55.İstisna hariç tüm yaratıklar zekidir.Çünkü zeka nefsin bir ürünüdür.Nefis ise bütün
canlılarda vardır.Ancak her ruh akıllı değildir.Çünkü ruh uhrevidir.Hayvanlarda
ve bitkilerde ruh yoktur .İşte bundan dolayı peygamber ahlaklı insanlar hem
akıllı hem zekidir. Fatih EKECİK
C.55.Bugün bazı insanlar akıllıdır.Fakat bütün insanların ruhu vardır.Emre ŞAHİN
C.55. Tüm yaratıklar için zeki kavramını
kullanmak doğru değildir. Çünkü bitkilerde canlıdır ve bir yaratılandır oysa zeka veya şuur ile ilgili herhangi bir özelliğe sahip
değildirler. Ayrıca hayvanların neredeyse hepsi irade yoluyla hayati
süreçlerini sürdürürler ve bu durum adına herhangi akli bir dayandırma yapmak
söz konusu bile olamaz yani istisna olanlar zeki olmayan canlılar değil
(hayvanlar için) zeki sayılabilecek eğitimli canlılardır. Ayrıca ruh kavramını
da akıl ile bağdaştırmak ne kadar doğru olur orası da tartışılır bir konudur.
Çünkü fikirsel ve mantıksal gelişim ve yaptırımlar ruhlardan ziyade
karakteristik yani genetik yani biyolojik bir temele dayanmaktadır. Emrah
ÇUBUKÇU
C.55.evet tüm insanlar zekidir fakat bu zekayı Allah yolunda ve doğru bir şekilde kullanmadıkları
için bazı insanlar söylendiği gibi akılsızdır.
Tüm insanımsılar zeki olabilir fakat onlarda Allahı tanımadıkları için
akılsızdırlar. Fikriye YAŞAR
C.55)Allah CC bütün insanoğluna eşit zeka vermiş herkes zekidir doğrudur. Fakat akıl ise bu zekanın peygamber ahlakına ve faydalı ilimde
kullanılmasıdır. Davut ARABİ
C.55. var olan bütün ruhlar akıllıdır.
Tabi ki bu aklın kullanılması ve buna bağlı olarak çevresindeki olaylara
bakarak kendince bir ders çıkartarak kendini geliştirmesi ile zekilik artar. Kadir
GÖKPUNAR