54.A-Allah CC’HUN
insanı,
B-Bilim
insanı
C-Doğal İnsanı, Vahşi
insanı tanımlayınız ve birer örnek veriniz
İpucu;insanların
bilinç altı düşünce sistemlerini ve yaşadıkları çevreyi ilişkilendirmeye
çalışın.Ör; Bilinç altı doğal hayatın işletim sistemi yüklü;Yontma taş devri
insanı, Eskimo Aburcin ve Pigmeler Doğal insan,
Bilimin metriksini aşamayan ve doğayı aşamayan düşünce sistemine sahip bilim insanlarını düşünün,
peygamber ahlakı yüklü insanları düşünün …vb
Karşındakine ne altığın ve ne verdiğini önemli değil seni ne kadar anladığı
önemlidir.
seni ne kadar can kulağıyla dinlemesi ve
Karşındakine ne altığın ve ne verdiğini önemli değil seni ne kadar
anladığı önemlidir.
D-Ruh ve Akıl Allah
CC’HU tarafından ilk defa Adem AS’A verilmek üzere
sonrada ola ki bazı insanlara özgü verilen sanal araçlardan olup;ölümden
sonra Ruh özel olarak Azrail AS tarafından Allah CC’HUNA geri götürülür
ve Akılda ALLAH CC’HUNA imanla döner. Zeka ebeveyn ve çevirenin ürünüdür ölümle
hayvanlardaki gibi muamele görür.
Adem AS’IN halifeliğinden öncesi yaşayan tüm
vahşi-doğal insan ve insanımsıların hepsi zekiydiler ancak akıllı değillerdi. Adem AS’IN halifeliğinden bugüne kadar bazı insanlar akıllıdır
yada peygamber ahlaklıdır. Bazıları akıllı değillerdir veya aklı güdüktürler yada münafıktırlar aklının aksine hareket ederler. örneğin,
cahiller, münafıklar, doğal insanlar, nefsi deliler (aklın ve ruhun hastası
delisi olmaz), kapitalsiler….vb güdük insanımsı
konumda olanlar. Önermesini gerekçeli
ret ediniz veya eksiğini tamamlayınız.
C.54. .A)Allah C.C’ hun emir ve yasaklarına uygun olarak yaşayan insandır.Ör;Mevlana
B)Her şeyin temelinde bilimin olduğunu
savunan,kimi zaman bir yaratıcının olduğunu inkar eden
insandır.Ör;Galileo
C)Doğa insanı, Vahşi insan doğayı
aşamayan onu yaratıcı olarak kabul eden insanlardır.Ör;Aborjinler
D)Adem A.S ‘dan
önceki insanımsıların bir zekaya sahip oldukları hakkında pek fazla bir şey
duymadım.Daha kusursuz bir imana sahip olduklarını düşünüyorum.Bu da önermedeki
akılla aynı anlama gelmekte ve evet günümüzde birçok insan zeki ama bu zekayı
doğru kullanmayıp farklı alanlara, inkara yöneldikleri için akılsızdırlar. Zuhal YILDIZBAŞ
C.54. A)Allah’ın insanı; Allah’ın varlığına inanan, ondan başka
ilahın olmadığına tam teslimiyet bir şekilde inanan, haram kıldığı şeylerden
uzak, onun peygamberlerine inanan, her şeyin ondan geldiğini bilip şükürden
eksik durmayan ve bir gün bu dünyadan daha güzel bir yere gideceğinden emin
olan insana denir. Örnek; Veysel Karani hz.
B)Bilim
insanı; belli bir bilim alanında yeterince öğretim,
eğitim alan, kariyer sahibi ve bilimle uğraşan kişilere denir. Einstein
C)Vahşi
insan; ıslah edilmemiş, insanlardır. Örnek; Aborjinler. Doğayı, ayı, güneşi
yaratıcı olarak kabul ederlerdi.
D-Önermesi
reddedilemez. Herkes kendi aklının donanımı sayesinde muamele görecektir.
Peygamber ahlaklı veya buna sahip olmayan. Esengül
MELEN
C.54.A)Düşünebilen kendi fıtratında
bulunanlarıyla, iradesiyle hareket edebilen, oğul döllerle aktarılarak
çoğalabilen Eşref-i Mahlukattır.
B)Kendini herhangi bir amaca odaklamış, o yüzden
kendini bütünüyle hedeflediği odağa yöneltmiş kişi demektir.
C)Doğayla baş başa kalmış, her şeyi kendi doğal
yöntemleriyle çözmüş insan demektir. Örnek olarak Aborjinler. Tülay KORKMAZ
C.54. A) Allah CC’HUN insanı ona inanan ve
ona itaat edendir. Örneğin peygamber ahlaklı Müslümanlar.
B) Bilim için uğraşan, yeni bilgiler bulan ve bunları
siyasi veya ırkçı olarak değil tüm dünya için yapan kişidir. Örneğin Newton.
C) Belirli bir bilim ve ahlakla yüklenmiş, insan
olduğunu kavrayabilmiş ve bir yaşama amacı olan kişi doğal insandır. Vahşi
insansa hayata bir yönde bakar misal para yönünden. Bencildirler ve ahlaki
değerleri yoktur.
D) Aklın insana verilme sebebi onları doğruya
yöneltmektir. Akıl sayesinde insanlar düşünen ve karar veren kişilikler
olmuştur. Her insan aklını kullanabilir tabiki önce
nefsini yenmesi lazım. Şaban DOĞAN
C.54.A) Allah CC’un insanı:Allahın
gönderdiği kitabın olundan giden, ona ibadet eden emir ve yasaklarına uyan
insandır.
B )Bilim insanı:Evrendeki
olay ve olguları inceleyen, onun altında yatan gizemi ve bu gizemin nedenlerini
anlamaya çalışan insandır.
C)Doğa insanı:Hayattaki her şeyi
doğayla ilişkilendirmeye çalışan, olaylara sadece doğal olgular çerçevesinde
bakan insandır.
Vahşi insan:Adem A.S ın halifeliğinden
önce gelen, zeki ama aklını kullanamayan insandır. Şahver ERTUNÇ
C.54.A)Canlı ve güzel insan Allahın
yarattığı insandır.ALLAH C.C insanı öyle güzel
yaratmıştır ki iman ve güzel duyguları içine alan bütün her şeyi vermiştir
B)Bilim adına bir şeyler yapan insandır ve amaç
hayatımızı daha da kolaylaştırmaktır.Ama günümüzde bazen
hedeflerini saptırıyorlar.
C)Doğa insan doğadan ilham alan insandır örneğin ormancılar,Vahşi insan ise cinayete meyilli olan insanlardır
örneğin katiller
D)Ruh ve Akıl ilk kez İnsanoğluna verildi çünkü bunu
insanoğlu hak etti ve ilk insan olan ADEM a.s verildi.Figen ÜLKER
C.54. A ) Allah insanı, Allah’ın yolunu
seçen. İman eden insanlardır. Peygamber ahlaklı insanlardır. Her şeyi Allah
için yapan ve hayatlarının merkezinde Allah olan insanlardır. Her şeyini
Allah’a adayan insanlardır. Bu insanlar Allah’ın sevdiği kullardır. Örneğin;
peygamberler…
B ) Bilim insanı, her şeylerini bilime
adayıp, bilim için kullanan insanlardır. Sadece bilim için, yeni bir şey
üretmek için çalışan insanlardır. Hayatlarının merkezinde bilim olan ve bilim
olmadan yaşayamayan insanlardır. Örneğin; Einstein
C ) Doğa insanı, doğayla iç içe yaşayan
insanlardır. Hemen hemen tüm zamanını doğada geçiren, doğayla ilgilenen, doğayı
seven insanlardır. Çoğu ihtiyaçlarını doğadan karşılayabilen ve doğadan
faydalanmasını bilen insanlardır. Vildan BAYKAR
C54.A).Bütün yaşamını Allahın emir ve
yasaklarına göre yönlendiren insanlardır. Örnek: peygamberler
B). Bütün yaşamını bilim adına arayış
ve keşif yapma ile geçiren insanlardır.
C). Hayatını doğaya ve onu tanımaya adayan doğayla iç
içe olan insanlardır.
Vahşi
insan; eğitim görmemiş veya belli konularda eksik kalmış olan insanlardır. Tahir İGİT
C54.A) Allah CC’HUN insanı; peygamber
ahlaklı, Allah’ın emirlerine uyan ve yasaklarından kaçınan ahret gününe inanan
ve bu doğrultuda yaşamına yön veren insandır. Örneğin peygamberler.
B) Bilim insanı; çevresini, iç
dünyasını vb. bilgileri edinmeye çalışan insanlardır. Örneğin
bilim adamları.
C) Doğa insanı; bilinçaltı düşünce
sistemlerinde doğal hayatın düşünce sistemi yüklü insanlardır. Örneğim taş
devri insanları.
Vahşi insan; doğadaki hayat içerisinde
yaşamaya çalışan insandır. Örneğin ilk insanlar.
D) Ruh ve akıl her insana Allah CC’HU
tarafından verilir. Ölüm ilede tekrar Allah CC’HUYA gri döner. Bazı insanlar
aklının aksine hareket ederler. Bu nedenle akılsız insan yoktur. Aklını yanlış
kullan veya aklını kullanmayan insan vardır. Hüseyin HASIRCI
C.54. A) Allah; doğmamış, doğrulmamış, ezeli
değil ebedi, her şeyin yaratıcısı ve sahibi olandır.
B) Bilim insanı; bilimsel araştırma yapan ve icatları
ile insana yararlı olan kişilere denir.
C) Doğa insanı; çevreyi koruyan, seven, ona zarar
vermeyen, doğa ile iç içe olan insanlardır.
Vahşi insan
ise ne yapacağını bilmeyen, çevreye ve canlılara zarar veren insanlardır.
İsmail TOPAL
C.54.A)ALLAH CC’ hun insanı; doğayı yok
eden ve kendisine isyan eden bir insan şeması değildir. O insanı yeryüzündeki
halifesi olarak yaratmıştır. ALLAH CC’ hu Âdem (a.s)’ e eşyanın bilgisini
öğretmiştir. Yani bilim insanın iddia ettiği gibi insan cahil veya ilkel olarak
dünyaya gelmemiştir. Tam aksi bir durum söz konusudur.
B)Bilim insanı; insanın hakikate ulaşması için bilimi
araç olarak kullanması niteliğindedir. Yani modern bilim adamlarının
ulaşacakları hakikatin bilim olduğu kanısına aykırı olarak bilim bir amaç değil
bir araçtır.
C)İnsan doğayla bütünleşen ve var olan bir mahlûktur.
Dolayısıyla insanın fıtratında da doğanın işleyişi söz konusudur. İnsan doğanın
bir parçası olarak doğadan organize olan veya doğayı organize eden bir
mevkidedir. Doğal olmak vahşi olmayı gerektirmez. İkisi birbirinden çok ayrı
kavramlardır. Yontma taş devri ilkel insanın yaşadığı paleolitik
devirde yaşayan insanlar, biz modern ya da modernize olmuş insanlar kadar
doğaya zarar vermemiştir. Bilimin materyalizmden beslendiği bir ortam yaratan
insan maddeperest bir zihin sistemiyle tahrip eden
bir yapıya bürünmüştür. Bu meyandan Peygamberlerin
bize verdikleri mesajlardan ciddi bir akıl yanılsamasını bize göstermiştir.
D)Ruh ve akıl ilk defa Hz. Âdem’e verilmiştir. Ruh,
beden ve akıl üçgeni aslında insanı insan yapan değerlerdir. Hayvanlarda da ruh
ve beden vardır ama akıl insanlarda bulunur. İnsanda beden de akıl da fanidir.
Ancak eylemlerimizin sorumluluğunu ruh çeker. Eğer insan ibn’ul-vakt yerine ebu’l-vakt konumuna geçerse o zaman metafizik âleminin de
önündeki engellerden birini kaldırmış olur ki bu da bizi doğrudan hakikate
ulaştırmada bir adım olur. Gülistan DİKSİN
C.54. A) Aklını kullanan insan, Allah’ın
emrettiklerine uyan ve Kur’an-ı Kerim’de ki hayatı
kendine örnek alan ve o hayatı yaşayan, doğru yoldan sapmayan, peygamber
ahlaklı olan ya da peygamber ahlaklı olmaya çalışan, sürekli olarak araştıran,
öğrenen, çalışan, Allah’ın verdiği nimetlere şükür ederek ona saygısını ve O’na
ibadet ederek ona olan sevgisini gösteren ve O’ndan korkan insandır. Örnek
olarak, Hz. Muhammed (S.A.V), Hz. Ali (A.S)
B) Olaylara, asla dini açıdan bakmayıp,
hep ilmi açıdan bakan ve dini inançları zayıf kişilerdir. Örnek
olarak, Charles Darvin.
C) Kendisinin ve ailesinin günlük
yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayan, doğayla iç içe olan, Tanrı’ya sürekli
şükrederek yaşayan, ilmi olaylarla ilgilenmeyen insandır. Örnek olarak,
Afrika’nın ormanlarında yaşayan kabileler.
Vahşi
insan, sadece yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayan, yozlaşmış, hiçbir şeyi
sorgulamayan insandır. Örnek olarak, Sömürülen ülkelerde ki insanlar. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.54.A) Kendisine her türlü kudretin
verildiği varlıktır. Gerektiğinde doğa insanı gerektiğinde bilim insanı
olabilen ve kendisine verilen aklı doğru şekilde kullanabilen varlıktır.
B) Kendisine verilen kudreti sadece
bilim doğrultusunda kullanabilen insandır
C) Sadece doğa kurallarına göre yaşayan ve kendini
doğaya göre şartlandıran varlıklardır. Ör: Avustralya yerlileri
D) Dünya Âdem(a.s)’ in yaradılışından itibaren başladı.
Ruhlar hep vardı sadece o zaman beden içine konuldu. Ruh zaten akıllıdır. Akıl
ayrıca eklenmiş değildir. Ölümle ruh bedenden ayrılarak Allah’a geri döner.
Allah’a iman için verilen akıl da emeli ile O’na hesap verir. Zekâyı akıllı
olan ruh kullanır. Ruhumuz bedenden ayrılınca zekâ hiçbir işe yaramaz.
Âdem(a.s)’in halifeliğinden önce insanlar amaçsız yaşıyorlardı. Âdem(a.s)’in
halifeliği ile insanlığa bir sorumluluk yüklendi. Bu sorumlulukta aklı
beraberinde kullanabilmeyi getirdi. Allah’ı ve dini tanımaya başlayan insanlar
onun gerekliliğini yerine getirmeye başladılar. Bazı insanlarsa Akıllarını
kendilerine verilen görevler için kullanmadılar. Damla
TOPCU
C.54.A)ALLAH CC’ HUN insanı: Peygamber ahlakını
benimsemiş, Allahın varlığına ve birliğine
inanan insanlardır.(h.z Ali, H.z Ebubekir )
B)Bilim insanı; dini
yeterince düşünmeyen ve dinin koymuş olduğu çizgiyi aşacak şeyleri bulmaya
çalışan bilimin kurallarına boyun eğmiş olan insanlardır.( Darwin)
C)doğa insanı; kendisini doğaya adamış, doğayla iç içe
olan ve doğadaki sesleri kullanarak birbirleriyle anlaşan insanlardır.(
Taş devri insanı)
Vahşi
insan; insanları siyaset yoluyla birbirine düşürerek kendi çıkarlarını düşünen diğer insanları da
kargaşa içinde yaşatan insanlardır.( bazı siyasetçi liderler )
D)İlk olarak akıl ve ruh H.z Âdeme
verilmiştir. H.z Âdem dönemindeki insanlar çevreden ve ebeveynlerden aldığı
zekâyla yetiniyorlardı. Çünkü onlara
zekâlarını kullanarak akıllı olmalarını söyleyen kişiler yoktu. H.z Âdem
döneminden sonraki insanlar gelen elçiler aracılığı ile kimisi akıllı olmayı
başarırken kimisi de nefsine hâkim olamayıp akılsızlığı tercih etti. Günümüze
kadar aynı şekilde süregeldi. İşte geçmişten günümüze kadar insanların kimisi nefsine köle olurken kimisi de nefsini
kendisine köle etmiştir ve bundan dolayıdır ki çeşit çeşit
insanlar ortaya çıkmıştır. Cahiller, münafıklar, Siyonistler, kapitalistler
gibi… Oğur ABAY OĞUR
ABAY
C.54.A)Allah’a layıkıyla kulluk yapandır.
Allah tarafından seçilmiş ve kendi ahlakıyla ahlaklandırdığı
insanlardır. Örnek olarak peygamberler ve alimler
verilebilir.
B)Allahın ilmiyle bilme yönelendir. İbni Sina, farabi vs
C)doğa insanı: tabiat insanı olarak nitelendirilir.
Yani doğayla iç içe yaşayandır.
Vahşi
insan: islamdan etkilenmeyen insandır. Abdullah MÜZENNET
C.54. A)Allah’ın insanı yaşantısında
Allah’ın emrettiği tüm kurallara uyan yasaklarından kaçınan tüm hayatını onun
rızasını kazanmaya adamış dünyadaki mutluluktan çok ahret mutluluğunu amaçlayan
insandır, Hz. Muhammed gibi.
B) Dünyada olup biten olayları ve varlıkları inceleyen
bunların nedenlerini araştırıp çeşitli çıkarımlarda bulunan, çözüm yolları
üreten ve bulduklarını bilim ışığında harmanlayıp tüm insanlık âlemiyle
paylaşan kişiler. Darvin gibi.
C) Doğal çevreyle iç içe ve onunla barışık yaşayan
zarar vermeyen doğayı koruyup gözeten insan.
D) Kendi doğrularından başkasını tanımayan, başkasının
fikrine değer vermeyen ve bu uğurda zulüm yapmaktan kaçınmayan insan.Adil ERDOĞAN
C.54. A) Allah’tan korkan O’nun emir ve
yasaklarına uyan peygamber ahlaklı insanlardır.
B) Bilim insanı yaşadığı yerde çevresiyle ve doğayla
barışık şekilde yaşayan insanlardır.
C) Doğa insanı doğada yaşayan her şeyini doğadan
karşılayan insanlardır.
D) Bu önermede ret edilecek bir kısım yoktur. Nihat
ÇALKAN
C.54)-Allah CC’HUN insanı; kendini Allah
yolunda vermiş dindar insandır. ÖRN: SAİD NURSİ.
Bilim
insanı: bilimle uğraşan, kendini bilime vermiş insandır. ÖRN: ROBERT HOOK
Doğa
insanı: doğayla iç içe olan çağdaş yaşamdan uzak olan insandır. ÖRN: doğa severler.
Vahşi insanlar: normal yaşamdan uzaklaşan insanlardır. ÖRN: ilk çağ insanları. Erdal İNCİ
C.54.A)Allah
CC’HUN insanı: Allah yolunda yürüyen, Allah’a şirk koşmayan, Allah’ı seven ve
Allah’tan korkan, topraktan yaratılmış insana denir. Peygamber efendimiz.
B)Bilim insanı: Allah, ahiret, namaz,
niyaz demeden hep bir şeyler yaratırım ya da bulurum, keşfederim düşüncesinde
olanlarla ya da Allah yolunda yararlı şeyler keşfeden insana denir.
C)Vahşi insan: insanlara, çevreye
zarar veren ya da kendine zarar veren içinde Allah sevgisi, korkusu olmayan
insana denir. Kapkaççılar. Saime SAVDA
C.54.A)Bu
dünyayı saf dinle veya saf maddeyle değil Allah C.C.'hun insanı denir.
B)Dünyayı sadece bilimsel açıdan yorumlayıp yaşayan insana denir.Dini bir gerekçeyi kabul etmezler.
C)Yaşamı ve ahireti doğadaki ve
olaylardan (deprem,sel vb.) yararlanarak açıklarlar. Fatih
EKECİK
C.54. A)Allah (cc)’nın insanı:Doğayı
seven,iyiyi,kötüyü,çirkini birbirinden ayırt edebilen insandır.
B)Bilim insanı:Hayatını bilime
adamış insanlara faydalı şeyler üretebilen insanlardır.
C)Doğal insan:Kendisi gibi
davranabilen insanlardır.
D)Vahşi insan:Allah (cc)’nın
emirlerine uymayan insanlardır.Emre
ŞAHİN
C.54. A)Allah CC’ un insanı denildiğinde ona kulluk etmekle mükellef ve
yeryüzünde çeşitli görevler üstlenmiş ve ya
Belli mevkilere konumlandırılmış şuurlu varlıklar akla gelir. Herhangi bir
insan bu tanıma girebilir.
B)’’Bilim insanı’’ hayatının çoğu
veya belli bir döneminde ilmi çalışmalar yapan ve yapmaya adamış kişilerdir.
Astronotlar, kimyagerler, doktorlar… vs gibi bir çok
insan kendisini bilime adamış veya hayatlarının önemli ciddi
Bir döneminde bilim alanında çalışma yapmıştır.
C)Doğa yeryüzünün insan kavramı
dışında(insan doğa kavramı dışındadır çünkü tabiat yalnız başına bir bütünlük
ve düzenli bir sistemi ifade ederken insan doğaya zarar veren ve bu tabiat
sistemini değiştirebilen varlıklardır. Doğa kavramı insansız sonsuza tek
sistemsel sürekliliğini koruyabilirken insan kavramı ile birlikte sürekli
değişime ve yıkıma açık durumdadır.) canlılık ve tabiatı kapsayan geniş
biyolojik ve ekolojik kapsamdır.
Bitkiler, hayvanlar, mikroorganizmaların yanı sıra su kütleleri,
yer kabuğu ve atmosferde bu kapsam içerisinde yer alır.
Doğa insanı sanıldığı gibi doğaya ait olan değil doğa üzerine çalışmalar yapan
ve doğayla irtibat halinde olan insandır. Biyologlar, hayvan ve bitki gözlemci
ve araştırmacıları da birer doğa insanıdır.
Vahşi insan kültürel veya eğitimsel anlamda gelişim göstermemiş ilkel ve doğal
şartlarda yetişmiş
veyahut bu şekilde olmaya çalışan kimselerdir. Paleolitik
çağda yaşayan insanlar ile eğitimsiz ve zarar vermeye eğilimli insanlar vahşi
insanlardır.
D) Zeka
genel olarak kişinin biyolojik ve genetik yapısına bağlı olarak var olan bir
göreceli bir değerdir. Hayvanların zekası ile
insanların zekası mukayese edilemeyeceği için göreceği muameleleri hakkında da
ortak bir şey söyleyebilmemiz mümkün değildir. Ayrıca akılın tanımına bağlı
olarak akılsız bir insandan söz etmek (sıhhatli insanlar adına) mümkün
değildir. Akıl ürünü olarak gözükmeyen davranışların altında duygusallığın
etkisinde olmak veya fikirsel bir etkiye maruz kalmak yatmaktadır.
Emrah ÇUBUKÇU
C.54. B)Bilim
insanı; evrendeki olay ve olguları inceleyen, onun altında yatan gizemin
kaynağını araştıran ve bu gizemin nedenlerini anlamaya çalışan ve anladıklarını
basitleştirip kitlelerin anlayabileceği bir şekilde yayın yolu ile duyuran
kişidir. Ayrıca bilim insanı, anlamış olduğu doğal gizemi, yaşamı daha da
kolaylaştıracak şekilde insanlığın hizmetine sunan kişidir.
C) İnsanın doğayla ve diğer
varlıklarla olan ilişkisi, toplum içinde hüküm süren ilişkilerin bir başka
bağlamda dışa yansımasından başka bir şey değildir. Bundan dolayı, insanın
doğayla olan ilişkisini anlayabilmek için, toplumda hüküm süren insanın temel
toplumsal ilişkilerini incelemek gerekir
D)Hz Âdem'in çocukları olan bizlerde meknuz olan yani gizli
olan emânet, Allah’ın Rûhu'dur. Bu ruh gayr-i kâbil-i
tecezzîdir; ayrılamaz, bölünmez. Bu tıpkı, yağmurlu bir havada, yağmur
damlalarının birikmesiyle oluşan göletlere bedrin aksetmesiyle, o ayın bir çok ay gibi gözükmesine benzer. Sende de Allah’ın Rûhu
var, bende de Allah’ın Rûhu var. Herkeste Allah’ın Rûhu var. Ama maalesef bizim
nefsimiz, bu Rûh'u görmemize müsâit değil Fikriye YAŞAR
C.54)Allah CC insanı; Allah’ın emir ve
yasaklarına uyan Peygamber ahlaklı kişilerdir.
Bilim
insanı; kendini bilime adamış doğal düşünen konulara bilimsel açıdan bakar.
Doğa
insanı; doğada doğup büyüyen ve doğaya göre davranışlarını sergileyen
kişilerdir.
Vahşi
insan; doğayla iç içe büyüyen doğadaki bazı canlıları taklit eden insanlardır. Davut ARABİ
C.54. A) Allah; doğmamış, doğrulmamış, ezeli
değil ebedi, her şeyin yaratıcısı ve sahibidir.
B) Bilim insanı; bilimsel araştırma yapan ve çalışmaları
ile insana yararlı olan kişilere denir.
C) Doğa insanı; doğayı koruyan, seven, ona zarar
vermeyen, doğa ile iç içe olan insanlardır.
Vahşi insan
ise ne yapacağını bilmeyen, doğaya dolayısıyla insanlara zarar veren
insanlardır.
Kadir GÖKPUNAR