53.Evrimin
ve büyük
patlama kuramını yaradılış gerçeği içinde konumlandırmak
olası ancak yaradılışın kökenini bunların metriksinde düşünmek yada aramak; delilik, abes ve gülünçtür. Önermesini gerekçeli eleştirniz.
İpucu;
-Doğa ve bilim doğa öncesi ilim ve hakikatlerin geçicici meyvesi olup geldiği
yere döneceğinden emin olun.
-O zaman eğitim ve düşünce sistemimizi nesnellikten daha somut ve gerçek olan
doğa öncesi gerçeklere dayalı ve temelli inşa etmeliyiz. Öğrenci
Yanıtları
C.53. Evrim ve büyük patlama kuramını
kesin kanıtlara varmadan inkar etmek yanlış olur.Fakat
evrimi yaratılış gerçeği içinde konumlandırmakta çokta akla yatkın bir olay
değil.Evrimde yaratılış,var olmadan çok değişim ve gelişim söz konusudur.Büyük
patlamada ise bize bunca zamandır öğretilen ‘'hiçbir şey yoktan var edilemez’’
kuramına ters düşmektedir. Zuhal
YILDIZBAŞ
C.53. Yaradılışı bunların metriksinde düşünmek yokluktur.
Bir evrim, bir büyük patlama kuramımı bu dünyayı 6 günde yarattı veya bunlar mı
yer ile göğü birbirinden ayırdı. Ne büyük bir saçmalık, buna inananlar nasıl
bir yokluktan geliyorlar anlamıyorum. Dünyada sürekli bir değişim söz konusu.
Böyle olunca da evrim, büyük patlama kuramı vb. gibi bazı yönler
araştırılabilir bir yönünün olduğunu ortaya koyabiliyor. Olasılık
gibi bir şey. Esengül MELEN
C.53.Yaradılış gerçeği topraktan
geldiğimizi söyler. Ama evrim tek hücreli bir canlının farklılaşarak basitten
daha gelişmiş olan bir insanı oluşturduğunu savunan bir görüştür ve bu iki
görüş birbirinden çok farklı olduğu için bunları aynı çember içinde düşünmek yanlıştır.
Tülay KORKMAZ
C.53. Yaradılışımız evrimle değil Allah’ın
varlığıyla açıklanabilir. Evrime göre uzaydan gelen bir hücre eşliğinde biz
oluşmuşuz. Peki, ama o hücreyi uzaya kim koydu? Büyük patlama bir aldatmacadır.
Fizikte enerji yoktan var vardan da yok edilemez kuralı vardır. Öyle ise hiçbir
enerji yokken bu patlama nasıl oldu? Şaban DOĞAN
C.53.Evren oluşurken büyük bir patlama
geçirmiş olabilir,ama evrim yani insanların maymundan
geldiği görüşü kabul edilemez bir görüştür.Biz Müslümanlar Allah’a, Kurana
inanan bir toplum olarak yaradılışı sadece Kuran ışığında verilen bilgilere
bağlı olarak biliyoruz.Ki zaten ortaya atılan diğer teoriler her şeyin bir
tesadüften ileri geldiğini söyleyen,gerekçeleri,açıklamaları mantıki çerçeveye
dayanmayan teorilerdir. Şahver ERTUNÇ
C.53.Dünyanın oluşumunu büyük patlama
olayıyla ilişkilendirmek çok yanlış bir şeydir.
Amaç
Müslümanlara karşı gelmektir.Yabancı ülkelerin bu
yaptıkları gülünç ve saçmadır.Figen
ÜLKER
C.53. Evrim ve büyük patlama yaradılışın
içinde vardır, yaradılış bunlar içinde değildir. Evrim ya da büyük patlama
yaratmak demek değildir. Bunlar yaradılışın içinde vardır. Evrim ya da büyük
patlama değişim demektir, yani olan bir şeyi değiştirmektir yoktan var etmek
değildir. Dolayısıyla bunlar zaten yaradılışın içinde olan şeylerdir. Vildan
BAYKAR
C53. Bu iki şeyin yaratılışı
gerçekleştirmesi mümkün değildir. Ancak yaratılışta bu ikisi zerre miktarınca
küçük kalır. Evrimin kendi kuramları bile birbirini çürütmesi mümkünken aynı
zamanda büyük patlamanın kainatın işlenişi ve
yaratılışı konusunda çok küçük kaldığı bir gerçektir. Tahir İGİT
C53. Hayatın başlangıcı olarak büyük
patlama bir yaradılış gerçeği olarak kabul edilebilir. Evrim de canlıların
gelişimi açısından kabul edilebilir. Fakat yaratılışı bunları doğrultusunda
düşünmek yanlıştır. Çünkü büyük patlamanın olabilmesi için bir enerjinin olması
gerekmektedir. Peki bu enerji kendiliğinden nasıl
oluştu? Aynı şekilde evrim teorisinde canlıların atası kabul edilen canlının
kendiliğinden nasıl ortaya çıkışı da kanıtlanamamıştır. Bu nedenle yaradılışı
bunların metriksinde düşünmek yanlış olur. Hüseyin
HASIRCI
C.53.
Dinimize göre, tüm canlılar ayrı aykırı yaratılmıştır. Fakat bazı canlılar
ortam şartlarının
değişmesiyle kendinden başka canlıya
dönüşebilmektedir ve buda evrimin bazı canlılar için doğru
olduğunu göstermektedir. İsmail
TOPAL
C.53.Evrimi, Darvin’in teorisi olarak
değil de hücrelerin gelişmesi olarak düşünürsek, evrimi ve büyük patlama
kuramını da yaradılış içinde konumlandırabiliriz. Ama yaradılışı bunların
içinde konumlandırmak mantığın kabullenemeyeceği bir olaydır. Gülistan DİKSİN
C.53. “Evrim ve büyük patlama kuramını
yaradılış gerçeği içersinde konumlandırmak” bilimsel açıdan olasıdır. Çünkü
bilim işe ilahi açıdan bakmaz. “Ancak yaradılışı evrim ve büyük patlama kuramı
matrisinde düşünmek” gerçekten abes ve gülünçtür. Bizler Hz. Âdem (A.S.) ve Hz.
Havva (A.S.)’ nın soyundan geldiğimize göre “evrim ve büyük patlama kuramı”
dini açıdan saçma birer saplantıdan başka bir şey değildir. Mehmet
Rasim AKSUNGUR
C.53. Evrim ve büyük patlama yaradılışın
miladı olamaz. Hiçbir olay yoktur ki kendiliğinden oluşsun. Fakat bu olaylar
yaradılış gerçeğinin birer öğesi olabilir.
Damla TOPCU
C.53.Bence de yaradılışı evrimin
metriksinde düşünmek abes ve gülünçtür. Çünkü gerçekten denildiği gibi hiçbir
şey olamaz. Muhakkak ki evreni yaratan mutlak bir güç vardır. Ve o da ALLAH’
tır. Şüphesiz ki yeryüzünde hiçbir şey ondan habersiz gelişemez. Evrim konusuna
değinecek olursam; mademki her şey evrimleşerek oluştu o zaman niye oluşmaya
devam etmiyor… Ve bunca üzerinde durulan evrim bırakın canlıların tamamını
canlının en küçük birimi olan hücreyi bile en ileri teknolojilere sahip
laboratuarlarda sentezlenemezken nasıl bir canlıyı oluşturacak? Oğur ABAY OĞUR
ABAY
C.53.büyük patlama diye bir şey yoktur.
Çünkü bizde ispatlı bir şekilde belge bulunmamaktadır eğer öyle bir şey olsaydı
dünyada o kadar elçi geldi elbet bir kanıtı olurdu. Abdullah MÜZENNET
C.53. Yaratılış kuramı içinde evrimi ve büyük patlamayı
ele alıp değerlendirmek bir bakıma gerçekleştirilebilir fakat koskoca bir kainatın kendiliğinden oluşup canlıların rast gele meydana
gelip geliştiği Allah’ın varlığını inkardan başka bir şey değildir. Çünkü
hiçbir şey Allah’ın kudreti olmadan yoktan var olamaz. Adil ERDOĞAN
C.53. Büyük patlamadan sonra evrenin
oluştuğu söyleniyor. Peki, patlamadan önce ne vardı ki patladı veya patlamadan
önce ki ne kadardı gibi sorularında cevabı verilmesi lazım ama verilmiyor. Bu
düşünceleri ortaya atan filozof, biyolog vb. araştırmacıların, din
bilginlerinin, kâinatın sonradan yaratılmış olduğundan hareketle ‘’ kâinatın
yaratıcısı kimdir? Gayesi nedir? ‘’ gibi soruları da çözmeye çalışmışlardır.
Bunların cevabı da ilahi bir güçten başka hiçbir gücün yetmeyeceğini
bulmuşlardır. Evrimi destekleyenler de insanın maymundan geldiğini ataları
maymun olduğunu saymışlardır. Bir kâinatı bütünüyle yaratan yaratıcı insanı
yaratamayacak mı? Nihat ÇALKAN
C.53.Evrim ve büyük patlama kavramını
yaradılış gerçeği içerisinde konumlandırmaktan öteye geçemez. Çünkü her şey
yoktan ve cansız varlıklardan kendiliğinden türeyemez. Bu kâinatın bir
yaratıcısı vardır. Büyük patlama gelince böyle bir patlamanın olabilmesi için
enerji gereklidir peki böyle bir enerji nereden geldi? Erdal İNCİ
C.53.Bilimin metriksini ve doğasını
aşamayan düşünce sistemine sahip bilim insanları kendilerini öyle bir yerde
görürler ki sanki dünyanın en akıllı insanıymış gibi davranırlar. Evrim bazı
konularda evet doğrudur ama bazı konularda da dinen yanlış olan şeyler de
vardır. Saime SAVDA
C.53.Çünkü her şeyin bir çıkış
noktası vardır.Allah insanları ve dünyayı bu süreçler
sonunda ortaya çıkarmış olabilir.Ancak bunları kayıtsız şartsız kendi doğal
süreci olarak değerlendirmek yanlıştır. Fatih EKECİK
C.53.Evrimin yaradılış gerçeği içerisinde
bana göre yeri yoktur.Çünkü evrim teorisinde
insanların maymundan türediğine inanılıyor.O halde niye insanlar maymundan hala
türemiyor da kendi aralarında çoğalıyor? Emre
ŞAHİN
C.53. Evrimin ve büyük patlama kuramını
yaradılış gerçeği içinde konumlandırılması olası değildir.
Olasılık ifade edebilmesi için belli bir formel sistem
gereklidir. Ancak Evrimin ve büyük patlama
kuramını yaradılış gerçeği içinde konumlandırılması durumunun formel bilim değerlendirmesinden
öte inançsal değerler çerçevesinde düşünülmesi farklı bir boyut gerektirir.
Evrendeki her durumun
bir bilimse açıklamasının söz konusu olması mümkündür(bazı olay ve durumların
bilimsel izahları
bilinmemekle birlikte hala araştırılma sürecindedir). Ancak bu durum dinsel bir
boyuttan değerlendirildiğinde
kutsal kitaplar ve din literatüründe de bir izahı
mevcuttur. Tanrı evrende var kıldığı her durum için
birde bilimsel gerekçe sunmuştur. Halk arasında depremin Allah’ın bir takdiri
olduğu düşünülmesi ile
jeofizikçilerin ve sismologların bu konudaki değerlendirmelerinin ‘’yer
kabuğunda uzun yıllar sonucu oluşan değişimler ve etkileri ‘’ şekilde olması
buna örnektir. Emrah ÇUBUKÇU
C.53.Evrim
kuramı tamamen olasılıklar üzerine kurmuş bir kuramdır. Bu mükemmel doğayı ve
sistemi olasılıklarla açıklamak mümkün değildir. Fikriye YAŞAR
C.53)Evrim ve büyük patlamaya göre; canlı
varlıklar tesadüfen sudan karaya geçiş sağlayarak oluşmuştur. Ancak buna
cevaben; yeryüzündeki hiçbir şey tesadüf değildir. Davut ARABİ
C.53. Dinimize göre, tüm canlıların her
biri ayrı ayrı yaratılmıştır. Fakat bazı canlılar ortam şartlarının
değişmesiyle ortama uyum sağlamak için kendinden başka canlıya
dönüşebilmektedir ve buda evrimin bazı canlılar için doğru olduğunun bir
göstergesidir. Kadir GÖKPUNAR