49.
A-Evrim
Bilimini İslamlaştırmak ne demektir?
B-İslamiyet’i
Evrim Bilimi içine konumlandırmak yada mukayese etmek
ne demektir?
C-Bilimin
İslamiyet’teki konumunu doğru teşhis ederek yada
Bilimi İslamiyet’te doğru konumlandırıp peygamber ahlaklı Bilim insanlarını öne
çıkaran eğitim sistemlerini insani liyakatli kurallarla donatarak uygulamaya
koymak ne demektir?
Bu üç soru
önermesinden hangisi geçerlidir neden?
İpucu;dini
aşamazsınız yani her şey dinin metriksi içindedir. İnsanın kendini İslami istem
ve kurallarla donatarak hayır gördüğü gibi, demokrasiyi, komünizmi…vb
rejimleri, bilimi ve bilim dallarını…vb her şeyi aynı şekilde hayırlı ve
verimli konumlandırmayı düşünün.
Asrının her
şeyini dinini farzlarına güncellerken doğru ve verimli eşleştirmeyi düşünün.
C-49. A]. Evrim bilimini İslamlaştırmak,
yani bir yaratanın olmadığına yaratılış teorisine inanmamaktır.
B.
İslamiyet’le, evrimi ayrı ayrı ele almak
gerekmektedir.
C.
Burada bilimi İslamiyet in içerisine doğru konumlandırıp bu yönde bir
eğitim anlayışı geliştirmek gerekmektedir. Bunun sonucunda liyakatli ve güzel
ahlaklı bireyler ortaya çıkarmış olacağız.
Fevzi KAYA
C.49 C) Bilimi İslam’a doğru konumlandırıp dürüst, namuslu,
liyakatli insanlara peygamber ahlakı empoze ederek canlı varlıklara doğaya
çevreye salmamız gerekir. Abdulbaki CAN
C.49.A.Evrimi İslami ölçüde tartışmaktır
B.Yaradılışın temelini Ademle Havva’ dan değildi evrimleşme sürecinde gerçekleştiğine inanmaktır.
C.Bilim çalışırken İslami bilgileri de
kullanıp İslam çerçevesinde bilim eğitimiyle beraber peygamber ahlaklı
liyakatli nesiller yetiştirmek geçerlidir.
Çünkü İslamiyet zaten bilimi kabul eder ve
destekler okuyun der. Müge TEKİN
C49. Bu üç önermelerden en iyisi C
şıkkıdır. Her şey dinin metriksi içindedir ve doğru konumlandırdığı zaman
peygamber ahlakı çerçevesinde yaparak yaşayarak yapıldığı an en doğru ve insani
olur. İşte bunun için bilim İslamiyet teki konumunu doğru teşhis edersek ve
bunu İslamiyet e doğru konumlandırırsak peygamber ahlakı çerçevesinde eğitimli
ve liyakatli insanlar yetiştirilir. Örneğin: Darvin’in bilimi dinin içinde
doğru konumlandırmadığı için işin içinden bir yerden sonra tıkanmalara
sebebiyet vermiştir. Mehmet PARLAK
C.49A)Evrim
bilimini İslamlaştırmak, şimdi Darvin e gidersek onun söyledikleriyle evrimin
İslamlaşması birbirileriyle çakışır. Çünkü evrim teorisine göre bir yaratıcının
olmamasından bahsetmektedir, ama İslam da ise bunun tam tersi yani bir
yaratıcının varlığından bahsedilebilir ki biz bunu biliyoruz insanlığın oluşumunda
bir yaratıcı her zaman vardır. Bu da evrim hiçbir şekilde İslam çerçevesin
içerisinde düşünülemez. Abdülkerim PINAR
C.49 Geçerli olan soru önermesi C
seçeneğidir. Bilimi İslam’ın içinde doğru konumlandırılmadıkça hakikat
gerektiği gibi anlaşılamayacak ve Müslümanlar da bugün içinde bulundukları
durumdan kurtulamayacak ve hak ettikleri yere gelemeyeceklerdir. Mesut ÖZKOL
C49.Bu üç soru önermesinden üçüncü soru geçerlidir.Bilimin İslamiyet’teki konumunu doğru
teşhis ederek yada bilimi İslamiyet’te doğru konumlandırıp peygamber ahlaklı bilim insanlarını öne
çıkaran eğitim sistemlerini insani liyakatli kurallarla donatarak uygulamaya
koymak;İslamiyet İ bilimi doğru konumlandırarak eğitimin amacına hizmet edecek
şekilde güzel ahlaklı işletim sistemimizi uygulayarak fert, toplum ve kavimler
yetiştirmek gerekir. Emrullah AKTAN
C.49. A) Böyle bir şey mümkün değildir. Çünkü
evrim bilimi kendiliğinden oluşumu savunuyor fakat İslamiyet de ise ilahi bir
güç ile oluşum olduğu aşinadır.
B)
Doğru bir şey değildir. İslamiyet’i evrimin içine nasıl konumlandırabiliriz
ki bence bunun iki savunucusu vardır. Ya evrim bilimini kabul eder ya da etmez
üçüncü bir şık yoktur.
C)
Bu önerme diğer ikisinden daha mantıklıdır. İnanç tabi ki de her yerde
olması gerektiği gibi bilim insanında da olmalıdır. Çünkü bilim her şeyi
kanıtlayamaz bir noktadan sonra ilahi bir güç olduğu unutulmamalıdır. Büşra AKAN
C.49-A- Evrimciler bilim adına konuştuğunu iddia eder, ama gerçekte bilim adına
yalan söylerler. Dolayısıyla dıştan sözde "bilimsel" görünen bu
aldatmacaya inanmamak, asıl olarak evrim teorisinin hizmet ettiği ideolojilere
bakmak gerekir. Evrim teorisinin altında yatan ateist felsefeyi ve dinsiz
yapıyı fark edemeyip, bu hurafeyi doğru kabul etmek, ona teslim olmak Darwinizm'in insanlığa getirdiği her türlü zarara ortak
olmak demektir. Bu tür kişilerin farkında olmadan topluma verdikleri zarar çok
büyüktür. İte bu nedenle evrim aldatmacasına kanan bazı Müslümanların,
savundukları fikri bir kez daha düşünmelidirler. Yanlış ve batıl olduğunu bile bile karşı tarafa hemen teslim olmak, hak dini Darwinistlerin batıl dinine uydurmaya çalışmak olmaz.
Unutmamak gerekir ki, tüm Müslümanlar için, dine karşı olan, Allah'ın varlığını
inkar eden her fikri, fikri mücadele ile çürütmek,
hakkı kullanarak batılı yok etmek önemli bir sorumluluktur. Bu sorumluluktan
cayarak, inkar düşüncesi ile sözde ortak bir noktada
"anlaşmak", karşı tarafa taviz vermek ya da onların fikirlerine
teslim olmak çok büyük hata olur. Örneğin komünizmin yayıldığı bir toplumda
Müslüman’ın görevi "komünizmi İslamlaştırmaya çalışmak" değildir. Bu,
din lehinde hiçbir sonuç vermeyecek, aksine komünizme fayda sağlayacak çıkmaz
bir yoldur. Müslüman’ın görevi, komünizmi tüm bir felsefe olarak çürütmek,
fikren yıkmak ve buna karşı İslam'ın hakikatini ortaya koymaktır. Aynı şekilde Darwinizm'e karşı da Müslüman’ın görevi "Darwinizm'i İslamlaştırmaya çalışmak" değil, bu büyük
yalanı fikren çürütmek, yıkmak ve buna karşı yaratılış gerçeğini ortaya
koymaktır. Bu nedenle tüm Müslümanların bu bilinçle hareket etmeleri dünya
üzerindeki ateist felsefelerin hepsine birden dayanak teşkil eden Darwinizm'e arka çıkmamaları gerekir
B-İslamiyet’i
evrim içinde konumlandırmak doğru değildir. Esas olan dinin hakikatlerini
ortaya koymaktır.
C-Zaman
ihtiyarladıkça kuran gençleşiyor. Biz teknoloji ilerledikçe kuran da ki sırları
daha yeni anlıyoruz. Mesela peygamberimiz yemeğe sinek düşünce kanatlarını
batırın sineği atın ama yemeği dökmeyin diyor.Yıllar
sonra bilim adamları sineğin bir kanadında zehir diğerinde panzehir olduğunu
ortaya koydular.Peygamberimizden 1300 yıl sonra. Fatma ŞANVER
C49. En geçerli olan önerme; evrim
bilimini İslamiyet ‘teki konumunu doğru teşhis ederek ya da bilimi İslamiyet’te
doğru konumlandırıp peygamber ahlaklı bilim insanları öne çıkaran eğitim
sistemlerini insani liyakatli kurallarla donatarak uygulamaktır. Çünkü her şey
dinin metriksi içindedir. İslamiyet’le güzel ahlak işletim sistemine sahip olan
insanlar bilimi kendilerinde doğru konumlandırıp liyakatli bir şekilde
uygulaması hayırlı ve daha verimli olacaktır. Evrim bilimi kâinat sınırları dâhilinde
gerçekleşen olaylar dizisi olarak ele alınabilir. Evrim varlıkların gerçek
hikâyelerini öğrenmemiz için gerekli olan bir bilimdir. Bu bilimin İslamiyet
teki konumu doğru konumlandırılırsa şüphesiz Müslümanlar için hayırlı ve
gerekli olan bir bilimdir. Değişim kâinat sınırları içinde inkâr edilemez bir
süreçtir. Ömer ERDEMİR
C–49- 1-
Evrim bilimi İslam’a zıt olan bir durumdur. Fakat evrimi İslam dini içerisinde
doğru konumlandırmak gerekir.
2. İslamiyet’i evrim bilimi içersinde konumlandırmak ne
derece doğru olur diye düşünmek gerekir. Çünkü her şey dinin metriksi
içindedir.
3- Bu önerme doğrudur. Bilimi İslamiyet’te doğru
konumlandırıp, Peygamber ahlaklı insanları öne çıkaran eğitim sistemleri
geliştirilmelidir. Tahir BALZAR
C49.c.İslamiyet’0te hiçbir şey rastgele
değilken evrimde her şey rastgele olmaktadır.Evrim’de
örneğin;mayoz hücre bölünmesinde anfaz1’de homolog
kromozomların kutuplara rasgele dağıldığını kabul
eder.Oysa İslam’da elest bezminde ruhlar
yaratılmış,insanlığın arka planı ortaya konmuş buna göre bedenler teşekkül
etmiştir. Rasgele değil planlanmış bir seçim vardır.Havva SEVENCAN
C.49. 1.soru önemesi doğrudur. Evrim
bilimi İslamlaştırılabilir. Eğer İslam insan faydasına olan her şeyi
destekliyor diyor isek o zaman canlıların gelişim süreçlerinde geçirmiş
oldukları değişimler önemlidir. Çünkü çevresel, klima tik ve jeolojik
özellikler değişiyor ve
canlı türlerinin bu yeni değişimlere adaptasyon sağlamaları için
orijinlerinden günümüze geçirmiş oldukları değişimlerin bilinmesi kritik öneme
sahiptir. Onun için evrimi İslamlaştırmak lazım. Suat MENTEŞE
C49.Aslında a şıkkındaki önermeyi destekliyorum.Çünkü son zamanlarda insanlar evrimi ayrı bir
din olarak değerlendiriyor.Buda insanları yaratıcıdan uzaklaştırma uğraşına
girenlerin ekmeğine yağ sürüyor.Aslında evrimi İslamiyet ışığında değerlendirip
analiz edersek bize hiç bir sakıncası olmaz.Bunu da insanlara doğru anlatmak
çok önemlidir.
Ahmet
KORKMAZ
C.49) Bilmiyorum Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.49) Bilimin İslamiyet teki konumunu
doğru teşhis ederek ya da bilimi İslamiyet de doğru konumlandırıp peygamber
ahlaklı bilim insanlarını öne çıkaran eğitim sitemlerini insani liyakatli
kurallarla donatarak uygulamaya koymalıyız. Evrim vardır fakat dinin metriksi
içinde vardır Allah CC hu derken ben değişmek istemeyenleri değiştirmem önemli
olan evrimi dinin içinde konumlandırmak tır. İnsanlar kendini İslam i sistem ve
kurallarla donatması gerekir. Metin BOR
C.49.Evrim bilimini İslamlaştırmak var olan
bilgi ve birikimleri İslam’ın ışığında açıklama yoluna gitmek demektir.Ancak İslamiyet evrim görüşüne sıcak
bakmamakta ve yeryüzünde gerçekleşen tüm
değişimlerin evrimsel olmadığını söylemektedir. Ali İhsan AYDINOĞLU
C 49) A;Evrimin nitelikleri ve özelliklerini
bu gibi oluşturan kuramları İslam dinine göre yorumlamasına ve ona göre
konumlandırmasına denir.
B; kâinatın oluşumu ve insanlığın ortaya çıkışını İslam
ile birebir örtüşecek şekilde yorumlaması ile evrimi açıklamak ve yorumlamasına
denilir.
C; bilimi İslamiyet teki konumu doğru teşhis ederek
bilimi İslamiyet e doğru konumlandırırsak ancak bu şekilde peygamber ahlakıyla
bir eğitim ve liyakatli insanlar yetiştirilir. Bu önermelerden 3. önerme daha
geçerlidir. Abdurrahim
DOLAŞMAZ