43.Asıl
mesele; kapitaliz-para, komünizm, demokrasi, hangi insan meselesi değil, mesele
güzel ahlaklı insan yetiştirmek için; eğitimle hangi bilinç
işletimini/sistemlerin insanlara yükleme meselesidir. Doğru seçilmemiş eğitim sistemi;kapitalizm, komünizm…vb her türlü hilkat
garibesinden birine intisabı kesinleştirir. Yani siz dinde belirlenen ve
peygamberle uygulanıp hayat bulan farz ve sünnetlerin taşlarına basarak
yaşamayı refleks haline getirmemişseniz yada
işlediğiniz günahlara tövbe edip ders alıp yaşam bağışıklık sisteminizi
geliştirmemişseniz bunun dışındaki her olasılık şeytanın hilkat garibesi kara
deliklerine düşmedir. Önermesinden ne anlıyorsunuz?
C-43. Burada anladığım eğitim sistemimiz insanlara güzel ahlakı
verebilmemizdir. Eğer eğitimimiz bu yönde olursa güzel ahlaklı bireyler
yetiştirmiş oluruz. Buda ancak insanları peygamber ahlakıyla eğitmekten geçer. Fevzi KAYA
C.43 Güzel ahlaklı
insanlar yetiştirmek eğitim ve öğretimde peygamber ahlakını yaşantılarında
refleks haline getirmek. Abdulbaki
CAN
C.43.Asıl önemli olanın peygamber
ahlakıyla İslamın gerektirdiği yaşamamak olduğunu
zaten doğru yolu bulursak şeytanın hiçbir şekilde bizi kandıramayacağından
bahsediyor. Müge TEKİN
C43. İnsanlar eğitimlerini peygamber
ahlakıyla uygulayıp hayat bulan ve dinin farz ve sünnetlerini yerine
getiremezsek çıkaracağımız hatalardan tövbe edip geri adım atmazsak şeytanın
kara deliğine girmiş durumdayız. Mehmet
PARLAK
C.43 Eğer insan
kendini peygamber ve Allah yoluna adamışsa yaptıklarından dolayı tövbe etmekten
sakınıyorsa, kendini kapitalizm ve komünizme adamışsa, kişi şeytanin hilkat
garibesi kara deliklerine düşmüştür Böyle insanlar yeryüzünde iflah olmazlar.
Ve kendilerini barındıracak bir yer bulamazlar. Abdülkerim PINAR
C.43 Peygamberi uygulamayı içselleştiremeyenler
şeytan’ın tuzaklarından asla kurtulamayacaklardır. Mesut ÖZKOL
C43.Asıl mesele toplumları yok eden
sistemler değil,bu sistemleri çıkaran insanlardır.Yani esas mesele peygamber
ahlaklı işletim sistemini bireye aşılamamaktan kaynaklanmaktadır.Halbuki bu
işletim sistemi uygulanmış olsaydı hakiki demokrasi o zaman uygulanmış olurdu,
şu anki safsata demokrasi değildir. Emrullah AKTAN
C.43. Ne olursa olsun her zaman için en
önemli olan mesele iyi ahlaklı örnek insan yetiştirmektir. Aklımızı başka
şeylerle yorarak hiçbir şeye varamıyoruz, bu sadece bize zaman kaybettirir. Büşra AKAN
C.43-Her şey Allah’ın kurallarına göre ayarlanmalı aksi halde insani
sistemlerle olursa sıkıntılar artar Bugün insanlığın kurtuluşu diye ortaya
atılan komünizmin ömrü ancak 70 yıl olmuştur Fatma ŞANVER
C43.İnsana dinde belirlenen ve
peygamberlerin yaşamıyla hayat bulan güzel ahlak işletim sistemini
yükleyemezseniz insan bir hayvandan öteye geçemez ve insanın kurduğu düzen
isterseniz demokrasi isterseniz kominizim olsun şeytanidir ve kendi kara
deliklerinde her şeyi yutar. Dinde belirlenen ve peygamber yaşamıyla anlam
bulan yaşam en doğru olanıdır bunun dışında sunulan alternatifler çıkar düzeni
olmaktan öteye geçemez. Dindeki farz ve sünnetleri bir refleks haline getirip
yaşamda uygulamak günahlardan ders alıp tövbe etmek ve güçlü bir bağışıklık
sistemi geliştirmek gerekir. Ömer
ERDEMİR
C–43- Burada insanın kim veya ne olduğu
önemli değil. Önemli olan vereceğimiz eğitimle güzel ahlaklı insanlar
yetiştirmektir. Dinimizde belirlenen kurallar çerçevesinde, peygamber ahlaklı,
onun izlediği yoldan giderek güzel ahlaklı insanlar yetiştirmektir. Yaptığımız
bir kötülük sonunda tövbe etmezsek, yaptığımız yanlışlardan dönmeyi bilmezsek
şeytana uymuş oluruz. Ama her ne kötü veya yanlış bir şey yapmış olsak ta “La
ilahe ilellah” dediğimiz zaman Allah CC’ un merhameti
çoktur. Tahir BALZAR
C43. İlahi düzen üzerine toplumsal
yaşantıyı kurmalıyız ki toplumsal düzen ve intizam inşa edilebilsin aksi
taktirde referans olarak insani kaynaklar alınırsa (kapitalizm, komünizm....vb.) günümüzde yaşanan handikaplar ve sıkıntılar topluma
egemen olur.Havva SEVENCAN
C.43.Eğitim sistemi geliştirilirken veya
seçilirken toplumun değer yargıları ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır. Suat MENTEŞE
C43.Peygamberin sünnet ve farzlarından
uzak bir yaşam biçimi kesinlikle tasnif edilen bir yaşam biçimi değildir.Burada önyargılı davranmak doğru değildir.insan bir
kere de olsa bu farz ve sünnetleri hayatına uygulayıp sonucunu gözlemlemesi
mutlaka onun karınadır.Diğer yaşam tarzları ALLAH muhafıza bizi şeytanın esiri
yapar.Ahmet KORKMAZ
C.43) Dinin emirlerini
uygulamazsak toplum yozlaşır ve hiç istemediğimiz şeyler olacak. Şeytan yanı
başımızda olur huzurun bozulması demektir. Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.43) Bu dünyada kapitalizmmiş şovenizmmiş
bunları bir kenara bırakmalı işletim sistemimizi peygamber ahlakı ile donatıp
be hayatımızda uygulamalıyız ki şeytani hilkat ve kara deliklere düşmeyelim.
Dinimizi doğru bilmeli ve doğru anlamalıyız. Anladıktan sonrada doğru
uygulamalıyız. Yaptığımız günahlara tövbe etmeli ve ders çıkarmalıyız bir daha
yapmamalıyız. Metin BOR
C.43.Kişinin İslamiyet’in temel esaslarını
kabul edip tam manasıyla
teslimiyetçi bir tutum
izlemesi onu hem bu dünyada hem
de ebedi dünyada mutlu kılacaktır.Ancak bu düşünce sisteminden uzaklaşıp
günahlarla kendini avutan insan
için şeytanın tutsağı olmaması için bir
neden gözükmemektedir.Bu dünyayı hep genç kalacak şekilde yaşayıp hiçbir şeyin bitip tükenmeyeceğini
ummak en büyük hatası olacaktır.Allah(cc) hak dinini
tam anlamıyla yaşamayanlar için cehennem azabını tadacakları günün yaklaştığını
bildirmiştir. Ali İhsan AYDINOĞLU
C 43) Ne olursa olsun kendi iletişim sistemini,
eğitim metodunu peygamber ahlakıyla özdeşleştirememişseniz gene şeytanın hilkat
garibesi deliklerine mal olur Abdurrahim DOLAŞMAZ