41. Tüm
yaşayan insanları bir insanın bedeni gibi düşünerek; fıtratları, yetenekleri,
yapabilirlikleri ve verimlilikleri oranında toplumun ve çevrenin hizmetine
doğru konumlandırmak ne demektir? Bunu hayata uygulanabilir kılmak için hangi
koşullar gereklidir?
İpucu;eğitim ve öğretimle peygamber ahlaklı insanların sayısının çok olduğu ve adil
herhangi bir yönetim sistemi ile bir arada düşünün ve ilişkilendirmeye çalışın.
Müslümanlar bir beden gibidir birsinin parmağına bir iğne batarsa onun acısını
hepsi hisseder (hadis).
C-41. Bunu mümkün kılmak bütün insanlığı peygamber ahlakıyla
eğitmek gerekmektedir. Bu yapılırsa insanlar tek bir insan vücudu gibi olur. Fevzi KAYA
C.41 Toplumda yaşayan insanlardan kendi
yeteneklerine göre bir beklenti içerisine girmek ve bu bireylerden kendi
üzerine düşeni yerine getirmeleri sağlanır. Örneğin güven aşılamak sorumluluk
vermek, toplumla bütünleştirmek. Abdulbaki
CAN
C.41.Bunu topluma uygulamak için peygamber ahlakına sahip bireyler
yetiştirmek gerekir. Tüm yaşayan insanların aslında en son din olan İslami
öğrenmesi gerekir ki bir insanın bedeni gibi bütün olsunlar doğrularının aynı
yanlışlarının aynı evrensel olması gerekir. Müge
TEKİN
C41. Tüm insanları bir
insan bedenine göre konumlandırmamız için bu insanın peygamber ahlakıyla
kendini ve nefsini iyi tanıması bütün müminleri eşit tutup ve insan mozaiğini
oluşturmasıyla gerçekleşir. Mehmet
PARLAK
C.41 Bir insanın bedenine fıtrat,yetenekler,verimlilikler eklenirse,bütün
toplum bundan etkilenir.,ya da insan bedenin deki her
şey etkilenir. Örneğin bir yerimiz açındığında tüm bedenimizin açılması ve
bedenimizin bu açıdan rahatsız olması Abdülkerim
PINAR
C.41 İnsanlığı bir bütünlük algısı
içinde algılayarak, her bireyi fıtratına uygun işe yönlendirmeli ve her insana
diğer inanların varlığının kendi varlığı için çok önemli olduğunu kavratmalı.
Yani şunu kavramalı; insan insanın cennetidir. Mesut ÖZKOL
C41.insanlık dünyası HZ Adem AS ile
başlar ve hepimiz HZ Adem ile HZ Havva dan dünyaya
geldik yani Allah CC’HU bizi bir dişi ve bir erkekten yarattı. Yani kökenimiz aynıdır.Bunun için
hepimiz birbirimizi düşünmemiz ve birbirimizin iyiliğini düşünmemiz
gerektiğini unutmamamız gerekir.doğru yerde ve doğru zamanda kendimizi doğru
konumlandırmamız ve nerden gelip nereye gideceğimizi bilmemiz bütün insanlık
alemi için iyi olacaktır.Başkasına zarar verildiği zaman bizimde bu zarardan
zerre kadar olsa etkileneceğimizi bilmemiz gerekir.Eğer bizler doğru konumlama
ve doğru empati kurmayı doğruya inanmayı ve inandırmayı bu koşulları yapabildiğimiz anda ve hayata
uygulanabilir hale getirdiğimizde liyakatli ve verimli olunacaktır. Emrullah AKTAN
C.41. Oluşturulan bu insanın tüm
oluşumlarını Müslüman olarak aldım dolayısıyla bu insanın hiçbir eksik yanının
kalmadığını tüm güzel şeylerle donatıldığını düşünüyorum. Büşra AKAN
C.41- Organlar nasıl bir vücudun parçalarıysalar insanlar da toplumun birer
parçalarıdır. Herkes yerini bilir ve işinin hakkını verirse mesele kalmaz. Bir
inşaat düşünün orada herkesin yapması gerekli olan işler var. Eğer birisi
vazifesini eksik yapsa o inşaat bitirilemez. Fatma ŞANVER
C41.Beden bir sistemdir ve sistemin
düzgün çalışması için sistemi oluşturan bütün parçaların hatasız çalışması
gerekir. Parçaların bir hatası bütün sistemi etkiler. Toplum fertlerden meydana
gelir her ferdin fıtratı, yapabilirlikleri, yetenekleri, verimlilikleri toplumu
şekillendirir. Ferdin bu özelliklerini çevrenin ve toplumun hizmetine doğru
konumlandırmak için eğitim sistemimizin amacı peygamber ahlakına sahip bireyler
yetiştirmek olmalıdır. Güzel ahlaklı birey güzel ahlaklı toplum ve yönetim
demektir. Müslümanlık bir beden gibi birbiriyle ilişkili ve bir bütün olması
gerekir Müslümanlar birbirinden bağımsız değildir çünkü onlar birbirlerinden
sorumludurlar. Ömer ERDEMİR
C–41- Çevrenin düzeni için tüm insanların
görüşleri alınırsa, yeteneklerinden faydalanılırsa içinde bulunduğumuz çevre
daha verimli daha güzel bir hal alır. Adil bir yönetim sisteminin olduğu yerde
haksızlık yapılmaz. Batılı toplumlarda tamamen menfaat ve çıkar ön plandadır.
Müslüman toplumlarda insanların başına bir şey geldiği zaman, diğer Müslüman
kardeşi nerede olursa olsun vicdansızlar üzülür. Tahir BALZAR
C41. Bütün insanların
farkında olması gereken bir gerçektir bu yani vahdet-i vücut (aynı bedenin
organları gibidir bütün insanlar) o yüzden bütün organlar olması gereken yerde
ve sağlıklı olmalı ki vücut sağlıklı olsun, toplum içinde de insanlar olması
gereken yerde olmalı ve görevini en iyi şekilde yerine getirmeli ki toplumda
sağlıklı olsun. Havva SEVENCAN
C.41.Her insanın yeteneklerini keşif
ederek değerlendirerek ve topluma yaralı birer insan olmalarını sağlamalıyız.
Bunu hayata uygulayabilmek için bilinçli ebeveynler ve eğitimciler
yetiştirilmelidir. Suat MENTEŞE
C41.İslamiyet’in
temelinde zaten yardımlaşma vardır.Zamanla kaybolan bu
yapı bizi içinden çıkılmazlıklara doğru sürüklemektedir.Hakikatten ALLAH rızası
için birbirimize yardım edip kollarsak kazançlı olan biz çıkarız.Bunu da
kimseden beklemeyelim fert olarak herkesin görevini yapması şarttır. Ahmet
KORKMAZ
C.41)
Buna toplum mühendisliği denir. Bütün bireylerin bu temelde eğiterek
başarılı oluruz Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.41) Bir eğitim öğretim sistemini peygamber ahlakı ile yaparsan
herkes peygamber ahlaklı olursu bir bütün olurlar ve hep beraber olacaklardır.
Bu tür kişiler toplumda bütün zorluların üstesinden hep beraber geleceklerdir.
Bütün Müslümanlar bir beden gibidirler. Eğitim sistemimizi peygamber ahlakı
olan bireyler yönetmelidir. Metin BOR
C.41.İnsan yaratılış gereği bir doğa
harikası oluşu bizim her şeyi tıpkı bedenimizde ki sistemler gibi çalışmasını
istememiz hayalden öteye gidemeyecektir.Çünkü insanda yönetici organı olarak sadece
beyin bulunurken toplumda yönetici
sayısı oldukça fazladır.Bu yüzdendir ki istenilen durumun gerçekleşmesi
zordur.Bunu hayata konumlandırmak için
aynı dünya görüşüne sahip olan
insanlara bunun gelecekte ne tür faydalar sağlayacağı konusu tek tek
anlatılmalıdır.Koşullar;Aynı alanda yaşama isteğine sahip özgür demokratik
kararlar alınması koşuluyla değişim gerçekleştirilebilir.
Ali İhsan AYDINOĞLU
C 41)
Fıtratları ve yeteneklerini ve verimliliklerini toplumun hizmetine sunan insan
peygamber anlayışıyla yaşayan insanların çoğunluğunu çoğaldığı peygamber
sünnetinin yaygınlaşmasıyla kendini ve çevresini
düzgün
tanıyan kendini doğru konumlandıran insanların, kendilerine, çevrelerine ve doğaya
bilinçli davranan ve diğer insanlarda yardım eden insanların gelişmesiyle
mümkün olur. Abdurrahim DOLAŞMAZ