36B. İnsanları liyakatsiz rekabetle hayvanlaştıran ve
yozlaştıran eğitim ve eğitim sistemleri nasıl olur sizce?
İpucu;toplumsal kültürel, dil-din-ırk, değer
yargıları azınlığı-özgün ve doğa ile olan ilişkilerde insanlarda
bölücü(Kürt-Türk, Laz-Çerkez, dindar-dinsiz, sağcı-solcu, alevi-Sünni,
batılı-doğulu- kuzey Kore-güney Kore, kuzey Vietnam-güney Vietnam, kuzey Yemen-
Güney Yemen, 8 Gelişmiş—20 gelişmiş ülke, birleşmiş milletlerli-birleşmiş
milletlersiz kavimler, zekiler-geri zekiler,
beyazlar-siyahlar, gelişmişler-geri kalmışlar…vb)
vahşileştirici(doğallaştırıcı) ifrat ve tefritleri artırıcı normalleşmeyi
eritici, ör.fakir ve zenginleri teşvik orta direği eriticiliği teşvik edici,
liyakatsiz özgünlere sahip doğal-vahşi nesilleri hortlatarak yetiştiren eğitim
sistemi.
C 36B- Kültürel farklar ülkemizin
mozaikleri olduğunu anlatmak birlik ve beraberlik içinse İslam dinin prensiplerini anlatmamız
gerekir. Abdulbaki CAN
C.36.B.
Çok acımasız bir eğitim sistemidir bu eğitim sistemi aslında şuanda yok
değil. Bugün parası olan üniversite sınavında barajı ucu ucuna geçmesine rağmen
iyi bölümlerde okuyorlar ve okulu bitirir bitirmez de işleri hazır oluyor bu
aslında hiç adil değil ama işler böyle yürüyor. Ya da okullardaki çan eğrisi
sisteminin insanlardan götürdüklerini anlatacak olursam herkes birbirinden not
saklamaya başladı, üstelik çalışmış olmasına rağmen çalışmadığını söyleyip
karşılarındakileri aldatmış oluyor bu bize bugün ki sistemin ne kadar acımasız
olduğunu gösterir. Büşra AKAN
C.36-B
Milletleri ve fertleri değerlendirirken almış olduğu eğitim, kültür ve bunlarda
ki liyakatliliği değil de mensup olduğu zümre, toplum, fiziki özellikler
üzerinden dikkate alan eğitim modelidir. Ötekileştirme üzerine kurulmuş olup
rollerde mensubiyete göre biçilir. Gerçeklikten uzak yetersiz bir toplum
oluşmasına geri kalmışlığa neden olabilecek toplumsal barışı tehdit eden bir
yaklaşımdır.
Fatma ŞANVER
C.36.B.Maneviyattan uzak rekabet ağırlıklı,
sevgi, anlayış içermeyen katı kurallı disiplin er eğitim olmalı. Müge TEKİN
36B.Haksız her kişisel bazda olumlu
sonuç doğurabilen fakat toplumsal ve sınıfsal olarak değerlendirildiği zaman
insanlığın en acı ve en hat safhada sınıfsal uçurumların keskinleştiği görülür.Ve böylece normal olan insanlık normlarından ve sosyalitesinden uzaklaşmış olur.Basit bir şekilde sistem
genel paradigmaların devamlılığını sağlayan bir kurallar bütünüdür.bu
kuralların tek benci duruşları fayda ve güç esasına dayanır. Buda insanlar
arasında liyakatsiz rekabetle kendini gösteren bir olgudur.bunun neticesinde
sistemin dediğini en çok yapanlar güç kazanırlar geride kalanlar ise ezilmeye
mahkum bırakılmaktadırlar.İnsanlık zenciler- beyazlar,zenginler-fakirler,güçlüler-güçsüzler
….vb toplumsal tabakalar meydana getirirler.oysa
Peygamber ahlaklı işletim sistemi uygulanmış olsaydı bu farkların ve toplumsal
sınıflar ortadan kaldırılmış olurdu. Emrullah AKTAN
C36B. İnsanların liyakatsiz rekabetle hayvanlaştıran ve yozlaştıran
eğitim sistemi bence çok kötü bir sistemdir. Bu
sistemin asıl sorunu cet kardeşliğidir. Irk, azınlık ve etnik ayırımı yapan ve kendini
diğer azınlıklardan üstün görmektir. Allah katında herkes eşittir. Eğer şayet
peygamber işletim sistemi yüklü bir eğitim sistemi ve halk mozaiği
oluşturulursa böyle bir durum söz konusu olmaz. O zaman herkes eşit şartlarda
ve kardeşçe bir yaşam sürer. Mehmet
PARLAK
C36B.Eğitim sistemi özgünlükler temelinde
verilmemesi gerekir eğitim bütün özgünlüklere eşit mesafede durması gerekir
eğitimde bütün özgünlüklere yer verilmesi gerekir. Eğitim yapıcı ve bütünsel
olması gerekir. Liyakatsiz rekabetle hayvanlaştıran ve yozlaştıran bir eğitim
sistemi güzel ahlak sisteminden yoksundur.
Ömer ERDEMİR
C36B İnsanları liyakatsizleştiren eğitim
sistemi günümüzde de devam eden anlayışta olduğu gibi emperyalist ve kapitalist
zihniyetin ürünü olan anlayıştır. Burada toplumlar çeşitli sınıflara ayırarak
kontrol altına alma anlayışıdır.Fevzi KAYA
C.36B Kültürel farklar
ülkemizin mozaikleri olduğunu anlatmak birlik ve beraberlik içinse İslam dinin
prensiplerini anlatmamız gerekir. Abdulbaki CAN
C36B. İnsanları değerlendirirken almış
olduğu eğitimin kalitesini, yeterliliği, liyakatini değil de mensup olduğu
zümre, toplum, fiziki özellikler üzerinden dikkate alan eğitim modelidir.
Ötekileştirme üzerinde kurulmuştur, rollerde mensubiyete göre biçilir.
Gerçeklikten uzak yetersiz bir toplum oluşmasına geri kalmışlığa neden olabilecek toplumsal
barışı tehdit eden bir yaklaşımdır
Havva SEVENCAN
C.36B Bu eğitim sistemleri insanları
ötekileştirdiği gibi, kendileri de bir yerden sonra ötekileşip etkisini
yitiriyor ve kaybolup gidiyor. Mesut ÖZKOL
C.36B.insanları çeşitli özelliklerine
göre ayırtarak ilk önce toplum arasında kamlaşmalar ve bunu getirdiği çatışma
alanları oluşturulur. Ondan sonra kendi menfaatleri doğrultusunda faklı toplum
kesimlerinin yanında yer aldığını söyleyerek farklı zamanlarda farklı dost ve
farlı düşmanlar oluşturulur. Aslında hepsine zülüm yapıyor farklı olanı teker teker yok ederek farklılıkları düşmanlık ve çatışma sebebi
görerek veya gelişimin önünde görerek yada Başarısızlıklarının
bu farklı kesimlerin sebebiyet verdiğini söyleyerek aslında gündemi saptırarak
gerçekleştiren bir eğitim ve bu eğitim muktedirlerin kontrollü ve menfaatlerine
göre işlevselleştirilmiştir. Suat
MENTEŞE
C-36B-İnsanlarımızı
liyakatsiz rekabet içine sokacak eğitim sistemleri, insanlarımızı çeşitli
kargaşalıklara sürükler. Çünkü buradaki eğitim sisteminde liyakatli bir rekabet
yoktur. Tahir BALZAR
C.36B) insanların değer yargılarını dini İnançlarına geleneklerine
ırklarına uygun olmayan milliyetçi bir eğitim sistemi hayvanlaştırır ve
yozlaştıracaktır Bir eğitim sisteminde bu Tüktür bu Kürt tür veya bu alevidir
sunidir ayrımı yapılmaması gerekir ilk başta peygamber kardeşliği olmalıdır Metin BOR
C36.a)İnsani sevgi sadece akli varlılara
göre şekillenir ve geri
dönüşümlüdür.doğal sevgi ise doğaya zarar vermeme olarak tanımlanabilir.
b)İnsan doğaya göre daha sadakatlidir
çünkü ektiğini biçersin ve ileriye aktarılır.doğadaki
sadakat yerinde kalır geri dönüşümsüzdür.
c)Dünyada merhamete muhtaç binlerce
insan varken günümüzde vahşi hayvanlara yapılan merhamet ve harcamalar bunun çok ötesindedir ve bu
utançtır.
d)insanlar merhametlerini doğru
kullanmazlar ise gün gelir insanlık bunu kaldıramaz bencilik artar ve büyük bir
devrim olur bu kişilerde kara delik olurlar.Ahmet
KORKMAZ
C.36)AA
A)İnsanların
sevgisi bilinçseldir, kendiliğindendir. hayvanların
ise eğitimseldir
B)
Hayvanları beslediğin sürece sadakatlidir
C.) Merhamet hayvanda yoktur
D)Ahlaki
yozlaşmaya neden olur toplum çöker
BB
İmha ve inkar sistemiyle donatılmış ALLAH’IN
gösterdiği yoldan uzaklaşan sistem ile olur Ahmet CİHAT ÖNDEK
C 36) B; İnsanları liyakatsiz rekabetle
hayvanlaştıran ve yozlaştıran eğitim verirken peygamber ahlakından uzak ve
bunun tersini düşünerek yaygınlılaştırılmış eğitim üretmek, kısaca peygamber
ahlakının gerekenlerinin tam zıtlını uygulamasıyla verilen eğitimdir. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.36.B.Bu eğitim sistemleri her şeyin değerlendirmesini yapmış oldukları
bir takım sınav ve testlere bağlı olarak insanları sürekli yarıştırmak
koşuluyla istedikleri özelliklere sahip bireyleri selekte etmek koşuluyla bulma yoluna giderler.Ancak bunları yaparken yapmış oldukları en büyük
hata her bireyin farklı bir işletim
sistemi olduğunu göz ardı etmek ve çok daha iyi yerlere gelebilecek olan
kişileri kendi kaderine terk
etmektedirler.Bu sistemler gelişmekte olan ülkelerde daha çok gözlenmekle
birlikte çarpık sistemlerin oluşmasına
neden olur. Ali İhsan AYDINOĞLU