32.Aile
reisi yaşam döngüsünde;hangi koşullarda kimlere karşı,
ne zaman ve hangi koşullarda;
A-Terbiye
edici
B-Islahatçı
D-İdareci
şeklinde davranmalıdır.
İpucu;Islah
Edici (Boyun Eğdirici), Eğitici, Terbiye Edici ve Öğretici Olmanın Liyakatli
Boyutları-Konumları (Islah Edici/Boyun Eğdirici, Eğitici, Terbiye Edici ve
Öğretici Farkını Karıştırmamak Gerekir).
1-Peygamberler
insan ahlakı eğiticisidirler, Yaşantılarıyla örnek olmuşlardır. Islah
edici(boyun eğdirici) değildir.
2-İnsanları,
varlıkları, doğayı...vb her şeyi eğitici-terbiye
edici-Islah edici (boyun eğdirici) olan Allah CC’HUDUR.
3-İnsanlarda
hayvanların ve doğal-vahşi hayatın kısmi ıslah(boyun eğdirici) edicileridirler.
Kısmen çocuklarını terbiye ederler. Islah etmezler. İnsanlar hayvanları, çevreyi
ve doğayı Kısmi (bereketli hudutlarda/peygamber ahlakı çerçevesinde) Islah
(boyun eğdirici) edicidirler. Bu ıslahatı peygamber ahlakı çerçevesinde
yapmazlarsa bugünkü gibi çevre sorunları ortaya çıkar.
4-İnsanların:
eşlerini, hem cinslerini, çocuklarını veya diğer canlıları; eğitmek, terbiye
etmek ve ıslah etmek kavram yanılgısı ve cehaleti nedeniyle günümüzde çok sorun
yaşanmaktadır.
A-Eşinizi
ıslah edici, terbiye edici, ve
eğiticisi değilsiniz oda sizin değildir.
B-Bir
insani aile olmak için;o sizin eksik parçanızı
tamamlar sizde onun eksik parçasını tamamlarsınız.
C-Her
biriniz fert olarak tek başına yarsım insan sayılırsınız.
D-Bir
birinizin eksiğini tamamlayıcı ve idarecisisiniz.
E-Bir
birinizle karşılıklı haklarınızı elde etmede rekabette/rekabetle değil
zaruretten ve gerekliliğin keyfiyetinde bir aradasınız.
F-Bu
bilince dayalı yaşanmış-yaşanan örneklerle, uygulamalarla, etkinliklerle ve
peygamber ahlakıyla öğrenciler eğitilmeli
C.32A)Öğretilmek
istenen bir konunun ahlaki boyutları ve ahlaki sorumlulukları göz önünde
alınarak yapılmalıdır. Aile reisi terbiye edici değil, sadece göstericidir.
B)Peygamber ahlakına sahip biri asla bir
ıslahatçı değil, yol göstericidir. Islahat edilen hayvanlar, çevre ve doğadır.
Bu sadece peygamber ahlakı çerçevesinde olur.
C)Her birimiz fert, toplum olarak yarım
insan sayılır, karşı cinsimizle bir insan oluruz. Bu da birbirimizi tamamlar
eksik kısmımızı idareci olur. Abdülkerim
PINAR
C.32..A.Çocuklarınıza karşı terbiye edici
B.Çalıştığınız ortamda ve aile ortamında
ıslahatçı
C.Toplumda ve arkadaşlar arasında idareci
şeklinde davranılmalıdır. Müge TEKİN
C.32. A) Aile reisi çocuklarını terbiye
edicidir. Ve bu çocukların her döneminde tabi olunur
B)
Hiçbir insan hiçbir insanı ıslah edici olamaz.
C)
İnsanlar birbirlerini tamamlarlar ve aile reisi eşini bu anlamda idare
etmiş olur aynı şekilde eş de tamamlayıcıdır. Büşra AKAN
C.32-A-Bir aile reisi çocuklarını eğitirken terbiye edici olmalı toplumsal
uyumu sağlaması için onlara yardımcı olmalı.
B-Aile
reisinin, ailesi üzerinde ıslahatçılık gibi bir rolü ve görevi olmamalı esas
olan zorla boyun eğdirme değil düzeltme olmalı.
C-Aile reisi isminden de anlaşılacağı gibi aileyi sevk
ve idare etme konumundadır, ailenin karşılaştığı her türlü problem ve karar
aşamasında aile üyelerinin kanaatini de dikkate alarak sevk ve idare etmelidir
Bütün
bunlar sırasında aile reisinin bu üç sınıfı birbirine karıştırmaması gerekir. Aile
reisi işi ile evini de karıştırmamalı. Mesela bir amir işte amir olmalı ama
evde asla amir erir veren ev halkına tepeden bakan olmamalı. Fatma ŞANVER
C32.A.Aile reisi ahlak konusunda terbiye
edici olmalıdır.
B.Aile
reisi ıslahatçı davranmaktan ziyade peygamber ahlaklı insanları yetiştirmeyi ön
planda tutmalıdır.aile reisi ıslahatçı olmaması
gerekir.
C.Aile
reisi yerinde ve zamanında idareci olmasını da bilmelidir. Emrullah AKTAN
C32.A.Aile reisi çocuklarını somut
düşünmeye başladığı andan itibaren itibaren nerde ne
yapmaları gerektiğini neyin kötü neyin iyi olduğunu kendisini ne zaman nerde
doğru konumlandıracağını anlatması ve öğretmesi lazım.
B.Aile reisi çocukları terbiye ederken peygamber
ıslahatı çerçevesinde davranmaları durumunda büyüyen yeni neslin bildiklerini
yaşamlarına uygulayarak çevresel sorunların ortaya çıkması gözlenmez. Çocuklar
aileleri tarafından peygamber ıslahatı ve terbiye etmesinden sorumludur.
C. Aile reisi eğer şayet iyi bir aile eğitimi almışsa
aldığı eğitimi kendini doğru konumlandıracak seviyeye gelmişse nerde ne zaman
kendini idare edeceğini çok iyi bilir. Mehmet
PARLAK
C32.A-Aile reisi davranışlarıyla güzel
ahlak sahibi olmasıyla örnek alınması ve terbiye noktasında özenilmesi gereken
bir yapıda olması gerekir.
B-Islah
edici olamaz. Çünkü insan insanın boyundurukluğunu kabul etmez doğru değildir.
Islah edici olan Allah CC’HUDUR.
D-Aile
reisi konumundaki insan ailenin geleceği için iyi bir idareci olmak
durumundadır. Bu idareyi yaparken kısmen terbiyeci olmak durumundadır. Ama
ıslah edici değillerdir. Evlenen insanlar birbirini tamamlar. Birbirlerinden
üstünlükleri yoktur. Birbirlerinin eğiticisi ıslah, edicisi terbiyecisi
değillerdir.
Ancak güzel
ahlak işletim sisteminde birbirlerini tamamlar. Ömer ERDEMİR
C-32. A. İnsan eşinin terbiyecisi değildir. Birbirinin eksiklerini
tamamlayıcısıdırlar.
B. İnsanları, varlıkları, doğayı ıslah edici ALLAH CC dır.
C.
İnsanlar birbirlerinin tamamlayıcısı ve idarecisi olmalıdır. Fevzi KAYA
C.32 A) Canlı varlıkları tabiatı çevreyi ve gibilerini Allah (c.c)
terbiye edicidir.
B) Doğadaki hayvanları ekolojik dengeyi sağlamak için insanlar ıslah edicidirler
C) Dişi ile erkek birbirini tamamlayan iki
unsurdur. Yani tek başlarına bir anlam ifade edemezler. Birbirlerinin eksikliklerini
tamamlar ve idare ederler. Abdulbaki CAN
C32. A-Bir aile reisi çocuklarını eğitirken terbiye edici olmalı toplumsal
normları ve kuralları ona aktarmalı, toplumsal uyumu sağlaması için onlara
yardımcı olmalı.
B-Aile
reisinin, ailesi üzerinde ıslahatçılık gibi bir rolü ve görevi olmamalı bir
insanın ıslahatçı olabileceği tek alan hayvanlar ve doğa olabilir.
C-Aile reisi isminden de anlaşılacağı gibi aileyi sevk ve
idare etme konumundadır, ailenin karşılaştığı her türlü problem ve karar
aşamasında aile üyelerinin kanaatini de dikkate alarak sevk ve idare etmelidir
Havva SEVENCAN
C.32 A) Aile
reisi, kısmen de olsa çocuklarına karşı terbiye edicidirler.
B) Aile reisi kesinlikle insanlar için
ıslah edici değildir. Doğanın ve hayvanların kısmı ıslah edicileridir
diyebiliriz.
C) Aile reisi ile aile fertleri
birbirlerini tamamlayıcı konumundadırlar.
Mesut ÖZKOL
C.32.İnsan hayvanlara karşı boyun
eğdirici, çocuklarına karşı terbiye edici ayrıca bazı doğal süreçlere karşı
boyun eğdiricidir. Evlilik olayını gerçekleştiren iki birey birbirine boyun
eğdirici terbiyeci olamaz. Çünkü zaten o aşamaya kadar çoğu karakter yerleşmiş oluyor insanda. Bu
oluşan karakterlerin kaldırılmasına yönelik oluşabilecek herhangi bir tepki
eşlerin arasında çatışmaların meydana gelmesine sebebiyet verebilir. Buda aile kurumunun zedelenmesine
ve boşanmalara bu da çocukların ortada
kalmalarına veya mutsuz birden fazla insanın ortada kalmasına sebep olabilir.
Evlenen iki insan birbirinin
tamamlayıcısıdır. Örneğin Erkek fiziksel yönden güçlü iken kadın his yönünden
güçlüdür ve bunlar bir araya gelerek bir bütün oluştururlar.Belki
de bundan dolayı şarkılarda ‘bir elmanın yarısı biri sensin biri ben’ cümlesi vardır. Suat MENTEŞE
C–32- A- Aile reisi aileden sorumlu olduğu
kişilere yani bakmakla yükümlü olduğu aile fertlerine karşı terbiye edicidir.
Lakin burada aile reisi idareci olarak davranmalıdır. Ailedeki koca ve eşi
yarım insandır. İkisi birlikte bir tam insan oluşturur. İkisi birbirinin
tamamlayıcısıdır. Bu nedenle ıslah edici ile terbiye edici kavramlarını
karıştırmamak gerekir.
B-Sadece aile bireylerine karşı
terbiye edicidir. Islah edici değildir.
C-Aile reisi sadece idareci bir yapı
içerisinde aile fertlerinden sorumlu olmalıdır. Katı kurallar sergilememelidir. Tahir BALZAR
C.32) A.Aile reisi kendi çocuklarına karşı ve çocuklarının belirli
bir yaşa kadar olan süreye kadar terbiye etmelidir.
B. Yaşanım her alanında ıslahatçı olmalıdır
C.Kendi evini yönetmeye başladığından sonuna kadar
idare etmesini bilmelidir. Bir kişi tek başına yarım insan eşiyle beraber bir
insan sayılır be beraber idare etmelidir
Metin BOR
C32.a)Kimse kimsenin terbiye edicisi değildir.Kısmen insanlar çocuklarının
terbiyecisidirler.
b)Islahatçı
sadece kainatın yaratıcısıdır.Bir yandan da insanlar
hayvanların ıslahatçısıdır.
c)Karı koca arasındaki ilişki ve diğer insanlar arasındaki ilişki
idare şeklinde olmalıdır.İnsanlar sadece birbirini
tamamlarlar idare ederler.Ahmet KORKMAZ
C.32)
A)
Bilmedikleri şeylerle karşılaşınca veya yanlış bir hareket yaptıklarında
B)
Bildikleri yanlışta ısrar ettiklerinde C)
Hatalarını gördüğü zaman fedakar
davranıp örtbas etmeleri yönlendirmeleri Ahmet CİHAT ÖNDEK
C 32) A; Aile reisi çocuklarını terbiye
edicidir.
B;
Aile reisi hiçbir şekilde ıslah edici olamaz fakat bazı durumlarda bakmakla
yükümlü olduğu ailesine karşı ıslahatçı olabilir.
C;
Bakmakla yükümlü olduğu ailesine karşı idareci ve bazı durumlarda içinde
bulunduğu toplumda idareci olabilir. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.32.Bunların hepsinden birazının aile
reisinde bulunması herhangi bir karmaşaya neden olmaz. Yöneticisi olmayan
hiçbir yerde normal bir yaşantıdan söz edilemez.Aksine onun varlığı kişinin daha düzenli
çalışkan yapıcı olma gibi özeliklerinin
farkına varmasını bile sağlayabilir.Elbette ki aile reisi bunu yaparken ölçülü olmalı ve her bireye ona özel
olarak bir davranış geliştirmelidir.
Ali İhsan AYDINOĞLU