25.Büyük
patlamanın metriksinin öncesini düşünerek aşamayan doğal, nasyonalist,
evrensel, inanç...vb otistik yada sadece birkaç mantık
işletim sistemine sahip kişiliklerle doğa ve doğa ötesini ilişkilendirerek
tartışmak doğrumudur? Neden? Aşağıdaki ip ucunu
okuduktan sonra çözümler önerin.
İpucu;inanç
ve bilimsel bilgileri arasındaki kurguyu doğru ve gerçekçi ilişkilendirerek
senteze gitmiş insanla sadece nesnel bilimsel veya güdük dini inanç bilgilerine
sahip otistik bilim insanlarının çok yönlü olayları-süreçleri
ilişkilendirmedeki çekeceği sıkıntının haklılığını kavramaya ve doğru empati
duyma çalışın.
-Var olan
eğitim sisteminin insanları otistikleştirdiğinin farkındalığını anlamaya
çalışın.
C25.Büyük
patlamanın metriksinin öncesini düşünerek aşamayan zihinlerle birkaç mantık
işletim sistemine sahip zihinlerle doğa ve doğa ötesini ilişkilendirerek
tartışmak doğru değildir. Çünkü büyük patlamanın metriksinde düşünen insan
bilimi amaç olarak görmesi kâinat öncesi gerçeğini algılamasını engellemiştir.
Otistik zihinler ise bilimi birkaç mantık işletim sistemiyle anlamaya
çalıştıklarında bilimsel düşünmekten ve üretmekten
Acizdirler.
Var olan eğitim sistemi bilimi kişide doğru konumlandırarak güzel ahlak işletim
sistemini yüklemektir.Ömer ERDEMİR
C.25. Tabi ki de doğru değildir. Çünkü bir
konu hakkında tartışacak tarafların hepsinin de o konu hakkında aynı olmazsa
bile ona yakın bilgi donanımına sahip olması gerekir. Şöyle ki bu bilim
insanları inanç ve bilimsel bilgileri arasındaki kurguyu kavrayamadıklarından
yorumlamada da zorluk ve sıkıntı çekerler. Bu yüzden bu tip insanlarla
tartışmak doğru değildir. Büşra AKAN
C25.Bu insanlarla doğa ve doğa ötesini
tartışmak mümkündür. Çünkü bu insanlara eğer insan kendini doğru
konumlandırırsa ve bu insanlarla tartışmak için hem bilimi(yani doğada meydana
gelen olaylar)iyi bilmesi hem de doğa ötesi bilgisinin iyi olup bunları
karşılaştırarak bu gibi insanların düşünce metriksini biraz daha genişletip
uygun sonuçları ortaya çıkarmaktır. Eğer doğa ötesi bilgilerin doğadaki
bilgilerle doğru konumlandırmayıp anlatırsak bunun gibi insanların düşünce
metriksinin daha fazla gelişeceğini düşünüyorum. Mehmet PARLAK
C.25 İnanç ı tam olan insan bilimi doğru
sorgular ve doğru bağlantılar kurar. Çünkü büyük patlamada her ne kadar bir
yüce varlığın olmadığına inanan atistik bilim
insanları olsa da yüce bir varlığın var olduğu inkâr edilemez. En basitten
peygamberlerin mucizeleri örneklendirilebilir. Tabii günümüzde dini eğitim
sistemimizden çekmeleri ve bizi köreltmeleri bizi atistik
insan modelline sokmaktadır. Abdülkerim PINAR
C.25.Doğru değildir sadece bilimini
araştıranlar değil, diğer bilim dallarıyla ilgilenenlerin fikrini almak
gerekir. Müge TEKİN
C.25-Doğru değildir. Peygamber efendimiz
cahillerle tartışmayın buyurmuştur. İmamı Azam’ ın Alimle tartıştım yendim cahille tartıştım yenildim sözü
önemlidir. Onlarda bir nevi cahildir çünkü bu onlarda ki inat damarını
arttırabilir. Asgari müştereklerde buluşma sözü önemli olsa gerek. Fatma ŞANVER
C25. Doğru değildir. Peygamber efendimiz
cahillerle tartışmayın buyurmuştur. Onlarda bir nevi cahildir çünkü bu onları
daha çok inatlaşmaya sevk edebilir. Bunun için onlara ilk başta ılımlı
yaklaşmak lazımdır. Kemikleşmiş fikirleri kırılmaya başladıktan sonra yavaş yavaş doğruyu enjekte etmek gerekmektedir.Havva SEVENCAN
C25. Sadece birkaç mantık işletim
sistemine sahip kişilerle doğayı ilişkilendirmek yanlış olur. Kâinatta var olan
bilimsel bilgileri dinin kuralları içerisinde tartışmak doğru olur. Var olan
eğitim sistemimizi insanları artık hayatlarından bezdirmiş durumda. Tahir BALZAR
C.25 Belli bir düşünce metriksi etrafında
yoğunlaşan insanlarla böyle bir konuyu tartışmak doğru değildir. Çünkü kendi
işletim sistemlerinde var olan bilgilerin sınırlarına dışına çıkamayacakları
için kendi işletim sistemlerinde var olan bilgiler doğrultusunda tartışacakları
için tartışmak doğru olmaz. Mesut ÖZKOL
C25.Bilim insan
icadı olduğu için ölümlüdür.her şeyi bilimle izah
etmek mümkün değildir.Her şeyi bilimle izah etmeye çalışan insanlar Bigbang
teorisinin dışına çıkamazlar. Çünkü onlar birkaç mantık işletim sistemine sahiptirler.onun içindir ki onlarla kainat öncesi gerçeği
tartışmak doğru değildir.Dünyayı hortumluma sanatı yani ilim borusu ve bilim
borusu ile açıklamaya çalışıyorlar. İlim borusu ile Müslümanlar her şeyin
öncesini ve sonrasını ebedi olan Allah CC’HU ilmi içerisinde inanarak düşünürler.Bilim borusu ise her şeyin bilimsel olduğunu
ilahi kaynaklı olmadığını yani her şeyin bir bilimsel açıklamasının olduğunu
savunurlar. Emrullah AKTAN
C-25. Böyle bir tartışmayı doğru bulmuyorum. Çünkü insanlık
kendine kuran ı rehber edinerek doğru yaşamayı bilmelidir. Fevzi KAYA
C.25 Tartışmak doğru
değildir. Çünkü Allah(c.c.) kendisi değişmeyeni ben değiştirmem diye
buyurmuştur. Dolayısıyla kendi düşünce metriksine Allah(c.c.) buyurmuş olduğu
emirleri uyarlamayan kişilerden bir şey beklemek yanlış olur. Abdulbaki CAN
C25.Bilim bir noktada tıkanır.Çünkü bazı şeyleri artık açıklayamayacak duruma
gelir bu noktada çok yönlü düşünmek gerekir.Burada doğa üstü bir gücün veya bir
gerçeğin olduğunu kabullenmek en doğru olanıdır.Fakat materyalist düşünce bunu
reddeder.Eğitim sisteminin doğru işlemesi için fertlere bunu bilimle inanç
ilişkisi içinde anlatmak gerekir Ahmet KORKMAZ
C.25) Doğru değildir. Çünkü sapıtıp bilgileri çarpıtmaya
çalışacaklar. Dinde her şeyin cevabını olduğunu bile bile
size gerçek olmayan şeyleri doğruymuş gibi saçma tezlerle kanıtlamaya çalışırlar.Eğitim sistemi otistik olduğu için onlarda
sakattır Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.25) Hayır doğru değildir büyük patlamanın öncesini
düşünemeyenlerle tartışamasın çünkü işletim sistemleri belirli bir yere
kadardır. İlk önce bilimi dinin içinde doğru konumlandırmak gerekir. Var olan
eğitim sisteminin baştan yeniden yapılandırılması gerekir. Peygamber ahlakını
ve kişiliğine sahip bireyler yetiştirmeli, doğru konumlandırdıktan sonra büyük
patlamanın öncesini başkalarıyla tartışabilelim. Var olan işletim sistemlerini
revize etmeliyiz ve peygamber ahlakı
ile ve kişiliği ile donatmalıyız. Metin
BOR
C.25.Bu aşamaya gelen insanlarda sahip
oldukları düşünce sistemi o kadar yerleşmiş ki doğaötesini anlatmak fayda
vermeyebilir. Tabi ki her zaman istisnalar vardır. Tartışılabilecek insanlar
vardır. Suat MENTEŞE
C 25) günümüzde belli kalıplarla eğitim
verilmekte ve bu kalıpların dışına çıkılmamaktadır nitekim bu gibi bireylerde
belli kalıplara çakılıp kalmakta bu yüzden doğa ve doğa ötesini anlamakta
zorlanacağı gibi gerçeklere de kör gözlerle görmezden gelir ve doğruları da
anlatmakta zorlanacağı malumdur. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.25.Tartışmaktan ziyade kendi doğrumuz
olan gerçek doğruyu
yani kutsal kitabımızda yazıldığı gibi örnekleriyle temel
dayanaklarıyla anlatmak günümüzdeki güncelliğini aktararak anlatmak en sağlıklı
çözüm olacaktır. Ancak bun yapacağınız kişileri belirli bir önyargıya sahip
oldukları varsayılırsa iş daha da zorlaşır.Yapmamız
gereken şey tüm bilgi ve belgeleri sunmak elimizden gelen en iyi açıklamamayı
yapmak ve gerisini kişiye bırakmaktır. Ali
İhsan AYDINOĞLU