2.Kuramsal
olarak fert veya toplum;Allah CC’HU ve Dinini
tehlikeli olduğunu yazılı ve sözlü alenen itiraf edenler ve gözünüzün içine
bakarak ve göğsünü ger gere bende/bizde Müslüman’ım derse konumlarına ne denir?
İpucu;Devlet kurma hakkı doğanlar devletlerini
kurarken dinle olan konumlarını belirler. Dünyadaki tüm devletlerde, tüm
insanlar gibi çeşitlilik gösterirler. Fert, toplum, devlet..dinden
hayır göreceği doğru eylem, mesafe ve konumda durmasalar mutlaka dine karşı
kayıp ederler. Nefsini/kendini tanıyan rabbini tanır (ayet).
Günümüzde;dini kötüye kullananların tehlikesinin reçetesi ve hakikate yüklediği
anlamaları ortaya çıkmış geçerli bir dinin (İslam’ın) tehlikesi gibi gösterip
ve empoze etmenin cehaleti, düşünce yanılgısı beklide bedbahtlığı gerçekte var
mıdır?
Her zaman
dini, rejimi…vb her şeyi kötüye kullananlar olacak
bunların vebalini ve bedelini reçetesi ve hakikati geçerli bir dine(İslam’a)
İftira atarak yüklemekle bu fertlere yüklemenin arasındaki farkındalığını
anlamaya çalışın.
Geçmişte,
bugün ve gelecekte dini;
-Dünyadaki
menfaatlerine malzeme görenler ve dünya hayatına hakimiyet
için,
-İnsanlığın
hayırlı geleceği için; kullanan, uygulayan fert, toplum ve devletlere örnekler
veriniz.
C2.Dinin tehlikeli olduğunu söyleyen
ve dine iftira atarak sonrada kendi çıkarları için dinden yanaymış gibi
görünenlerin konumları sahtekârlık ve ikiyüzlülüktür. Dini kendisinde doğru
konumlandırmayan fert ya da toplumlar dine karşı her zaman kaybederler. Dinimiz
fert ya da toplumların Peygamber ahlak işletim sistemine sahip olunması gereği
üzerinedir. Bu gereği yapanlar hayır göreceği konumdadır. Dini ve rejimi kötüye
kullananlar bunun sorumlusunun din (İslam) olduğunu söyleyerek kendini
ayıklamaya çalışırlar oysaki tek sorumlu olan dine iftira atanlardır biliyoruz
ki Peygamber ahlak işletim sistemine sahip olunmasını din sağlar. Ömer ERDEMİR
C.2.Günümüzde sıkça
yaşadığımız insan modeli aslında Allah’a inanmayıp kendi çıkarları için dini
kullanıp bir yerlere gelen veya maddi çıkarım elde eden insanlardır bu tip
İnsanlar.
Günümüzde çoğu siyasetçi böyledir. Müge TEKİN
C.2 Dinimizde baskı yoktur. Fert,
toplum, herkes istediği gibi dinin sever istediği gibi dinini yaşar. Fakat dini
bir alet olarak kullanılmamalıdır. Fert, toplum, eğer dinine sahip çıkmazsa
mutlaka dine karşı kayıp edeceklerdir. Günümüzde dini kötü kullananlar ve
menfaatleri için malzeme edenler hayatın hâkimiyeti için dini kullananlar bunu
vebalini ve bedbahtlığını ödeyeceklerdir.
Abdülkerim PINAR
C.2 . Bu tip insanlar kendi içinde kişilik
karmaşasına uğramış ve aynı zamanda kendi ve kendisi gibi olanları bu
aldatmacaya inandırmışlardır. Ama bilmiyorlar ki tek ilah ve yüce Allah’ı
kandıramazlar. Çünkü, Rabbim bu evrende olan biten her
şeyden haberdardır. Herkes bu dünyada neyi ekiyorsa onu biçecektir. Ayrıca bu
insanlar hem dini kötüleyip hem de dini bir amaç uğruna kullanarak ondan fayda
güderler. Büşra AKAN
C2. Konumlarına
baktığımızda bende/bizde Müslüman ım diyenler için
söylenebilecek cümleleri bulmak kolay değil, çünkü konumlarında ciddi bir sapma
olduğu görülür. Böyle toplumlar veya fertler dini tam anlamıyla bilmeyenler ve
dinini tam anlamıyla yaşayamayan toplumlardır. Dini menfaatlerine malzeme
olarak gören toplumlar veya devletlere örnek olarak İran…vb
devletlerdir. Emrullah AKTAN
C.2 Devlet tam anlamıyla laik bir zemin
üzerine inşa edilmişse her ferdin, her kesimin, her grubun görüşlerine,
inançlarına eşit bir mesafede durmak zorundadır. Eğer devlet herhangi bir dini
görüş ekseninde kurulmuşsa o dinin temel prensiplerini uygulamakla mükelleftir.
Kendini tam olarak tanımayan veya herhangi bir noktada konumlandıramayan fert,
toplum, devlet yanlış yönlere sapar ve gittikçe kendi hakikatinden uzaklaşır.
Günümüz dünyasında dini kötüye kullanan ve Allah CC’NIN dinini (İslam) tehlike
gösterip, bunu da topluma bazı yöntemlerle empoze etmek
isteyen kesimler mevcuttur ve azımsanmayacak sayıdadırlar. Böyle düşünen fert,
toplum ve devletler tam bir ikiyüzlülük durumu içindedirler. Mesut ÖZKOL
C 2. İslam’ı yazılı ve sözlü inkar eden kafir olur ama Müslüman’ım dediği için münafık
kabul edilir.
Havva SEVENCAN
C.2 Kişi veya toplum
kendi çıkarları ve menfaatleri doğrultusunda dini kullanarak hayatlarını
sürdürürler. Bu tür kişilerin yaptıklarına riyakârlık denir. Abdulbaki CAN
2.
Bunlar İslam dini hakkında bir şeyler bilmeyen cahillerdir. Yani yeri
geldiğinde İslamiyet in arkasına sığınanlar ve kendilerini rahatta his ettikleri
zamanda islamiyeti kötüleyen zavallılardır. Fevzi KAYA
C2. Bir devletin dini İslam dır .
Demem o ki bu devletteki her fert her toplum,dini
peygamberce hayata uygulaması lazım. Ya da ben Müslüman im deyip Müslüman in
ahlaki boyutları ve ahlaki sorumlulukları yerine getirmiyorsa ve bunu kendi
yaşamına konumlandırmıyorsa bunun getirisi önemli bir cehaleti ve münafıklığı
beraberinde getirir. Mehmet PARLAK
C.2-Allah’a Resulü’ne ve dinine açıktan
karşı çıkanlara kafir, mümin görünüp kafirce işler
yapanlara münafık, mümin olup açıktan açığa günah işleyenlere fasık-ı mütecahir denir.
Dini(İslam’ı)tarih boyunca kendi şahsi çıkarları için kullanmış kişi ve devletler
vardır. Mezhep farklılığı da olsa Fatımiler ve Safaviler buna
en iyi örnektirler. Bugün sözde bir kısım cemaat ve tarikat liderlerinin
‘ayetlerimi az bir dünya menfaati karşılığı satmayın’ ayetindeki itaba rağmen
bunları yapıyorlar .Ali
Kalkancı, Müslim Gündüz gibiler.Birde tam tersi var.Her devirde gelen Mücedditler gibi.Tabi devlet bazında Efendimiz,sahabelerden
sonra dine hizmeti en iyi yapmış Osmanlı Devleti gibi.Ayrıca bugün
vatanlarından ve sevdiklerinden binlerce km. uzaklara sırf din-i mübin-i İslam’ı yaymak için gitmiş gönüllüler hareketi
mensupları var ki onları da unutmamak lazım Fatma
ŞANVER
C2.Geçmişten bu yana bu gibi devletler
mutlaka vardır.Fakat bunlar konumlarını korumak için
ve kazanım elde etmek amacıyla bazı dini görüşlerin arkasına saklanırlar ve bu
tabuları aşmak istemezler.Halkı bu şekilde kandırıp dini empoze etmektedirler
bu dinler halk dini değil devlet dinidir devletlerde dini kendi amacına göre
uyarlarlar.Bu devletlerin temelinde emperyalizm vardır bunlar yeri geldi mi ben
Müslüman’ım da der Yahudi’yim de der.Bu devletler çağdaş firavun devletleridir
.Bunlar İslamiyet in ve Kuran ın hak olduğunu bildikleri halde inkar ederler
Allah bunları ıslah etsin.Ahmet KORKMAZ
C.2.Böyle diyen insanlara münafık
denir. Bu insanlar hem yaratıcıya ve onun dinine iftira atacak hem de ben
Müslüman im diyecek. Bunların yaptığı iki yüzlülüktür. Bu insanlar hayvanlardan
daha aşağı bir seviyede olur. Çünkü bir hayvana et, süt ver denmediği halde et
ve süt veriyor. Yani yaşamda kendi görev ve konunun farkındadır. Fakat o insan
asli görevlerini yerine işte bundan dolayı hayvanlardan daha aşağı bir seviye düşer.Her zaman devletler, milletler ve bireyler İslam
dinini kendi aleyhlerine ve menfaatlerine yönelik kullanmaya çalışacak. Ama şu
unutulmamalıdır. İslam hiç hiçbir siyasi düşünce ve siyasi organizasyona hizmet
etmek için gelmemiştir. Dünyadaki bütün siyasi düşünce ve örgütler ancak İslam
a hizmet etmek için vardır. Dünya
üzerinde şuanda gerçek İslam i hayat yaşayan bir devlet yoktur ama bireyler
vardır. Gerçek manada İslam i hayat kitlesel olarak peygamberimiz döneminde ve
dört halife döneminde yaşanmıştır. Suat MENTEŞE
C2 Müslüman değilse ve insanlara yalan
söylerse bu riyakarlıktır,korkaklıktır ve bu düşünce
insanın iradesizliğine eşdeğerdir.İfade edemeyeceği veya savunamayacağı bir
düşünceyi yalan söyleyerek sürdürmesi veya düşüncesini koruyamaması ,iftira
atması onların iradesiz insan oluşlarıdır.Fert veya toplum veya devlet dini
rejimlerden ayrı bir düşünceyle devlet kurabilir ama insanların dini
yasayışlar- ına müdahale etme hakkı yoktur.Kimsenin
kimseden üstün özelliği olmadığı için iftira atma, yaşamına müdahale etme,
tecrit, izolasyon ,asimilasyon veya sistematik baskıları uygulama hakkı yoktur
.Bu etik değildir .Her şeyden önce terör estirmektir.Bir insan önce insan
olmalıdır.Etik değerleri yasayan insan barış içinde yasamalıdır.İftira atmak
toplumun yozlaştığını belirtir. Ahmet CİHAT ÖNDEK
C.2) Dini iktidar olmak için kullanan
kişilerdir toplumlardır. Her dönemde dünyanın mazbatası farklı toplumlarda ama
hepsi zamanla yok olmaya mahkûmdur. Din yaşanacaksa yol göstereni ve
uygulamaları için kuran-ı kerim vardır işte İran sözde din ile yönetilir fakat
öyle olmadığı açıkça görülmektedir. Yaratılacak topluma peygamber efendimizin
ahlakı ile yetiştirilmiş fertler yönetmelidir. Metin BOR
C–2- Bunlara
ikiyüzlü insanlar dersek yalan söylemiş olmayız. Günümüzde bu dünya menfaatleri
için İslamiyet’in tehlikeli bir din olduğunu, ıslama menfaatleri için iftira
ederler. Ama bilmezler ki İslam dinini inkâr eden fert, toplum ve devletler
kayıp ederler.Tahir BALZAR
C 2) kuramsal olarak fert veya toplumlar
dini bilip de hayatlarına uygulamaktan aciz olan bu toplum veya bireyler
kendilerini kandırmakta ve kendi konumlarını ( hayvani ) kendileri
Ortaya
koymuştur.
İnsanlığın geleceği için dini hayatlarına empoze etmiş olan devletlere de gelince örnek olarak Osmanlı
imparatorluğunu günümüz de ise her ne kadar dini kendileri ne göre empoze
etmişlerse de İran örnek olarak verilebilir. Abdurrahim DOLAŞMAZ
C.2.Böyle bir olayın gerçekleşmesi
durumunda dinde yozlaşmalar başlayacak
mevcut olan düzende sapkın kişiler için emellerini gerçekleştirme
yolunun önü açılacaktır.Ve devamında toplumda dinden kopmalar başlayacak ve
Siyonistlere ister istemez kendi elimizle hizmet etmek durumda kalacağız.
Ali İhsan
AYDINOĞLU