80.A-Kuramsal
olarak, bir ortamda, toplumda ülkede…vb var olan
öğretim ve eğitim sistemlerinin vahşi rekabetin kalbur üstü ürünü olan;
yönetenler siyasi, düşünsel ve/veya nesnel sadist, muhalefet eden eylemsel
tepki grupları da siyasi, düşünsel ve/veya nesnel mazoşist, ifrat ve tefriti
olarak eğitilip ortaya çıkıyorsa, yönetilenler bir türlü ülkedeki bu curcunaya
anlam veremiyorsa bu insanları nasıl uyarırsınız?
B-Nasıl bir
tedavi edici eğitim ve öğretim sitemi önerirdiniz?
İpucu;
-Siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel sadist, siyasi, düşünsel ve/veya nesnel mazoşistler
genlerinin gereğini yapmakta memnun ama yönetilenler anlam vermekte sıkıntı
çekiyor.
-Siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel mazoşistleri hayatı zihinsel ve bedensel olarak
kendilerine eziyet ettirmekten hoşlanma üzerine kurulmuş olup sonradan dövüldüm
yandım deyip etrafı velveleye verecek kadar dalaverelerle ile ayakta
duranlardır.
-Siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel mazoşist inanç sahipleri, kendilerini şişleyerek,
dağlayarak, dövdürerek…vb peygamberin yapmadıklarını
topluma yaymakla kötü örnek azınlığı çoğunluğu zehirliyor.
-siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel mazoşist siyasiler veya düşünsel yapıya sahipler;
kendilerini zihinsel ve bedensel dövdürmek için siyasi, düşünsel ve/veya nesnel
sadistleri tahrik ederek eylemler çıkarmaktan hoşlanırlar.
-Siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel sadistlerin hayatının her aşaması kavga üzerine
kurulmuş kişiliklerdir.
-Siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel sadistlerde mahiyetindekilere ve başkasına zülüm
etmekten zevk alan insanlardır.
-Sadizm ve
mazoşizmin tedavisini araştırıp sorgulayın soruya öyle yanıt verin.
-Tarihteki
bazı renkli simaların (siyasi, düşünsel ve/veya nesnel sadist ve siyasi,
düşünsel ve/veya nesnel mazoşist);siyasi ve inanç açısından toplumsal duyguları
nasıl sömürdüğüne dikkat ediniz.
C.80 A-Siyasi,
düşünsel ve nesnel sadistler ile mazoşistlerin toplumdan dışlayarak
yöneticilerin bunlar için önlem almasını talep etmeliyiz. . Mehmet ÜÇDAĞ
C.80 Bu
insanlarında yönetilen insanlarla aynı haklara sahip oldukları düşüncesindeyim.
Kendilerine köle gören zihniyetlerin bunun çağ dışı olduğunu aynı amaç ve anlam
için yaşadıklarını söylerim. Hiç kimsenin kimseden üstün olmayacağını
anlatırım. Dinimizin buna yer vermediğini söyleyerek kendi düşünceme teşvik
ederim ve güzel yönlerini ona anlatmaya çalışırım.
Sinan
BAŞAR
C.80 A- İnsanları uyarmanın(yönlendirmenin)
en etkili yolu günümüz insanı üzerinde de defalarca tatbik edilmiş ve başarılı
olunmuş medyadır. Bir çok seneler robert koleji
mezunları ülkemiz insanında insanmış gibi gösterilerek masum insanımız
yönlendirilerek başımıza getirilmedi mi? Bu yüzden en etkin yol medya … Havva AKGÜL
B- Kalbur üstü ile tabir edilen yapının
önüne geçmek zordur ancak kalbur altına müdahalede bulunularak onlara daha fazla
mesai harcanarak ,bilinçlendirilerek, ellerinden
tutularak aynı seviyeye getirilebilir. Havva
AKGÜL
C.80 A-Siyasi,düşünsel ve nesnel sadistler ile mazoşistlerin toplumdan
dışlanarak yöneticilerin bunlar için özel önlemler almasını talep etmeliyiz.
B-Eğitim
ve öğretim sistemimiz yanlış,bağnaz,kötü ve fesat
düşüncelerden arındırarak sadist ve mazoşist düşüncelerden korumalıyız.Bayram
KARAÇINAR
C.80 A-insanların, toplumların refahı için nasıl olunması gerekiyorsa
öyle davranmalarını söylerim.
B-Eğitim olanakta insan için ya da demokratik ve
huzurlu bir toplum için eğitimi tavsiye ederim.
Şahin CEYHAN
C.80 A- Bu topluluklar insanlara zarar
verdikleri için özerk ve toplumdan uzak bir bölgeye gönderilmelidir. Ümit
MEMİŞ
B- Sadistler ve mazoşistler peygamberin güzel ahlak
sistemiyle eğitilirlerse kendilerini bulabilir ve sapkınlıklardan
kurtulabilirler. Ümit MEMİŞ
C.80 A- Eğer insanlar bir toplum içinde
yaşıyor ve o toplumu oluşturuyorsa her kesim dikkate alınmalı ve ona göre
hareket edilmesi gerektiği hakkında uyarı yapardım.
B- Birlik ve beraberlik içersinde
ortak değer yargıları ve kültürü içerisinde eğitim yapmaları şeklinde öneride
buluna bilirim
Hakan YILDIRIM
C.80 A- Önce bu insanların hatalarını
belirlerim, sonra bu insanları bulup hatalarını yüz yüze görüşerek uyarıda
bulunurum.
B- İnsanların haklarına ve
düşüncelerine saygılı, ifrat ve tefrite kaçmadan kendini bilen bireyler
yetiştirecek bir şekilde eğitim-öğretim düzenlerdim.
Fatih
TEKİN
C.80 A- Bazen bir musibet beklemek gerekir.Üç tane darbe görmüş olan bu halk kendisini
toparlayıp sağlam bir zemin bulamamış ve hala sallantıdadır. Bu nedenle bu
musibeti hak etmektedir
B- Eğitim sistemi temel bozukluklarının
ve yanlışlıklarının farkına varmış ve bunları analiz etmiş ve panzehirlerini
üretmiş olmalıdır. Politik yönetimin etkisinden ayrılmış olmalıdır.
Halit
KIRIKTAŞ
C.80. A. Eğer bir toplumda yanlış giden bir
şeyler varsa bunlara dur demek gerekir. Bunu da toplumun ilgisini en iyi
şekilde nasıl çekebilirsek o şekilde yapmalıyız. Kanıtlara dayandırarak
yalansız bir şekilde medya aracılığıyla yapılabilir. Dilek AKMAN
B. İnsanlara eşit değer vererek herkese ayrım
gözetmeksizin en üst düzeydeki eğitim şartlarından yararlanmasına olanak sağlamak.Dilek AKMAN
C.80 A-Bu insanları demokratik düşünmeye
davet edip, ellerini vicdanlarına koymalarını söyleriz. Eğer kişide de Allah
korkusu ve vicdan varsa zaten bunları yapmazdı.
B-Daha
demokratik, daha objektif bir eğitim öğretim. AYFER EDE
C.80 A-Eğitim
öğretimde bu tür vahşi rekabetlere girmesine izin verilmemeli
B-Hakkımızı savunarak yada
sesimizi duyurarak. NİGAR ÖZTELLİ
C.80 A- İnsanların
ortak paydasını bulup hepsini burada toplamaya çalışır, gerekli olan bilgiyi
verip halkı eğitirim.
B- Sadist ve mazoşist gibi kendini
dağlayan, şişleyen, jiletleyen insanların o davranışlarından vazgeçirmeye
çalışırdım. NAFİH ASLANCI
C.80 A-Yönetenler
ve muhalefet edenler ortalığı çarcunaya veriyorlarsa bundan biraz da kendi payımızın
olduğunu düşünüyorum,eğer herkes üzerine düşeni
yaparsa meydan bu sadistlere kalmaz ve yönetilenlerden biraz çekinirler en
azından.yok eğer yönetenler yönetilenleri arkasından gelen bir koyun gibi
görürlerse zaten istekleri doğrultusunda hareket ederler.Bu yöneticiler sesimizi
duyurarak koyun olmadığımızı göstererek uyarabiliriz
B -Var olan eğitim –öğretim sistemi kökten değiştirilmeli,sadist
ve mazoşizt ruhlu insanları değiştirebilecek bir
eğitim sistemi geliştirmeli. Emine UĞUR
C 80 A-Bir sonraki yönetimde onları etkisiz
kılarak.
B-Toplumsal sorunları liyakatli çözüme kavuşturacak bir
eğitim öneririm. Şaban ADAŞ
C.80 a- Bu insanlara daha çok dini anlamda
bir eğitim vererek uyarabiliriz. Nihal
GÜLÇEK
b- Eşit demokratik ve dini çerçevelerde
bir eğitim verilebilir. Nihal GÜLÇEK
C.80 A-Toplumda
var olan bu insanların niyetlerin öğrenmelerini öneririm. Bu çerçevede bir
reçete oluşturabilirler. Neye hizmet ettikleri amaçlarının ne olduğu
öğrenilmeden bu tip insanlara karşı bir önlem alamazsınız. Bu nedenle öncelikle
bu tip insanları çok iyi analiz etmeleri gerektiğini söylerim.
B-En iyi model peygamber modelidir. Bana göre Hz. Hamza’yı şehit eden
Vahşi’den çağa damgasını vuracak Sahabe Vahşi çıktığına göre bundan daha güzel
ve önerilebilecek bir sistem olamaz. Sinem DEMİR
C.80 A- Bu
işin sonunun nereye gideceğini anlatarak ve örneklerle göstererek
B- Öğretime
dayalı değil öğrenime dayalı bir sistem.
Tuba GÜZEL
C.80 A-Sadistler ile mazoşistlerin toplumdan dışlanarak bunlar için özel
önlemler almasını talep etmeliyiz.
B-Eğitim
ve öğretim sistemimiz yanlış, bağnaz ve kötü düşüncelerden korumalıyız.
Celal ŞAKAR
C.80 A-En güzel uyarıcı Kurandır.Bunlar
kurandan fayda bilmeyen insanlardır. önemli alan bunlara kuranı yaşatmaktır.
B-Eğitimin en verimlisi İslami eğitimdir. Efendimiz
zamanında da kapkara insanlar nurdan bir çehreye bürünmediler mi? Demek ki
bunlara yönelik en önemli eğitim İslami ve Muhammedi eğitim cihetleridir.İsmet ALPYÜREK
C. 80 Siyasi, düşünsel ve nesnel mazoşist
siyasiler veya düşünsel yapıya sahipler eylemler çıkarmaktan hoşlanırlar,
topluma yanlış fikirler aşılarlar, zulüm etmekten zevk alırlar, yönetilenler
bunlara bir anlam veremez. ZEYNEP ERDOĞAN
C.80 A-O insanların kaybettiklerini önüne
dökülüp uyarılmaya çalışılır.
B-Tedavi edici ileriye götürücü ve
yararlı bir eğitim sistemi önerirdim.
Emrah TAN
C.80 A Eğitim ve öğretim sistemimizdeki
yanlışlığı ortaya çıkarır ,siyasilerin kendilerine
eziyet etmek haricinde insanlara ve ülkeye yarar sağlayıcı işlerle
uğraşmalarını tavsiye ederdik ülken için faydalı değilsen siyasete yapmazsın. Zehra Kut
B Siyasi yönlendirmelere göre eğitim verilmemeli. Daha çok
çocukların ahlaki ve kişilik gelişimlerini ön plana çıkaran eğitim ve öğretim
sistemi yaklaşımı benimsenmeli. Zehra
Kut
C.80.A-Başta Allahın adaletini anlatarak sonra da iyi örnek insanları
göstererek Hz Ömer adaleti gibi örnek olmak. Mehmet Sebil KARACA
B-Önce
objektif öğretmenler yetiştirerek , İlme hizmet edecek
şekilde okullarda öğrencileri doğru yolu
bulmasında bir ayak olmasıdır. Mehmet Sebil KARACA
C.80 Bu gibi hareketleri yapan insanlar
çoğunlukla provokasyon amaçlı gösteriler düzenlediklerinden dolayı gerekli
emniyet tedbirlerinin alınması gerekir.Böyle kişilerin
psikiyatr tarafından tedavi görmeleri gereklidir. Ahmet ŞAHİN
C.80 A-Peygamber ahlakını örnek göstererek
uyarmaya Peygamber gibi
yönetim yapmaya yönlendirerek.
B- Örf, adet, sevgi, saygı ve
Peygamber ahlakına dayanan bir eğitim. M.Selim YALÇIN
C.80 A) Bu tür insanları nasıl durdurmak
mı? Biraz zor olacak ama onlara güzel bi tokat
atarsak durabilirler. Hüseyin ŞERMET
B) Bu sistemde yönetici olanları tek tek terfi edip yerine ahlaki terbiyesi çok iyi olan ve
çeşitli testlerden başarıyla geçen kişileri getirmeli. Ayrıca bu Sadist,
Mazoşist insanları tam olarak eleyemiyorsak o zaman onları dönüştürmeye
çalışırız. Hüseyin ŞERMET
C.80 A – Bu insanlar yetiştirildikleri
mevcut eğitim ve öğretim sistemi ile uyarılabilir. Dinçer KÜÇÜK B –Yanlışlıları ortadan kaldıracak şekilde yeni bir öğretim
modeli geliştirerek buna son verilebilir.
Dinçer KÜÇÜK