7.İnsanlar
hayvanlaşınca(doğallaşınca) doğal döngüye ve çevredeki tüm varlıklara en
tehlikeli aşağılık varlık sıfatını taşırlar.Önermesini
gerekçeli çürütünüz.
İpucu;19 ve
20 YY’IN teknoloji makineleriyle leşe konmuş bir aslan misali üzerinde gelecek
nesillerin yaşayacağı yer küresinin asli beden dokusuna ait ;
gazını, yağını içiyor ve bedenini liyakatsiz eritiyor.
C.7.İnsanın fırsatı
masum, günahsız ve temizdir. Daha sonra geliştiği çevrede insan zarar verici
hale gelir. Salih ARSLAN
C.7)- İnsan kalkıp Allahın kurallarıyla
değil de kendi koyduğu kurallarını uygulasa hem kendisine hem de tüm varlıklara
zulüm etmiş olur. Çünkü nefsinin istediği şekilde kural koyar. . Erdal
SALDUZ
C.7.
İnsan, aklıdan dolayı diğer varlıklardan üstündür. İnsanlar bu akıllarını,
insanlığa zarar vererek kullandıklarında canavarlaşabiliyorlar. Bu anlamda
hayvandan daha aşağı bir varlık olabiliyorlar. Büşra Hafize BORA
C–7 İnsanların hayvanlaşması akıl ve
ruh cihetiyle imkânsızdır. Dünyaya verilen zarar açısından bakarsak, her şeyin
bir ömrü olduğu gibi dünyanın da ömrü vardır. Ve ömrün yıpranması ve yaşlanması
ise, üzerinde yaşayanlar tarafından gerçekleştirilecek. (Ali AYDIN)
C.7. İnsan
oğlu varoluş sebebiyle bu dünyaya faydalı ve yararlı olmaya gelmiştir.Bazen
kötüye kullanılsa da genel olarak iyi kavramı herkes tarafından tercih
edilir.Bu bağlamda insanların aşağılık varlık sıfatını taşıması mümkün
değildir. Ebru YOLCU
C7- İnsanlar doğallaşınca normal bir
hayvandan tek farkı düşünebilmesini de yok sayacak insanı hayvan gibi
düşüneceğiz demektir. Normal bir hayvanın dengeye zarar verdiği görülmemiştir.
Düşünen hayvan yani insan yaptığı makinelerle, silahlarla vb. çıkardığı
gazlarla dünyaya onlardan daha fazla zarar veren yada
tehlike arz eden bir varlık daha yoktur herhalde… Ferdi KODAŞ
C.7: İnsan sahip olduğu ahlak ve inanç
bütünlüğünü kaybederse akılı bir vahşi hayvan olur. Buda inanılmaz derecede
insanlığa zararlı bir etken olur. Bununla birlikte kendisini de kaybeder. M. Nurullah ÖZDEN
C.7.İnsanlar her ne kadar hayvansal
özelliklere sahip olsalar da, sahip oldukları düşünme yetisi onların hayvanlar
gibi aşağılık bir varlık olmasını engeller.Çünkü
hayvanlar gibi iç güdüyle değil mantıkla hareket edeler. Pelin GÜMÜŞ
C:7)İnsanoğlu yaratıldığından beri
doğayla ya iç içe ya da savaş halindedir. İnsanoğlu zamanla iç içe olmasının
veya savaş halinde olmasının sonucunda doğayı bazen korumuştur bazen de
tahribata uğratmıştır.Peki bunun nedenleri nelerdin
insanoğlu hep kendisini aşmak ister.İnsanoğlu kendisindeki bu aşma isteği
sonucunda kendini geliştirmiştir.Teknolojiyi kendisine hizmet edecek hale
getirmiştir.Yine bunun faydaları olduğu gibi zararları da olmuştur.Ama insanın
bu haliyle doğal döngüye ve çevredeki tüm varlıklara en tehlikeli aşağılık
varlık sıfatını taşır diye bir şey diyemeyiz.Bu zorunluluk halinden doğan bir
durumdur.İnsan doğaya zarar verdiği gibi doğanın korunması içinde hamlelerde
bulunmuştur.Dolayısıyla insanı bütünüyle bu şekilde aşağılamak yanlıştır.Ama
kendisindeki her şeyi aşma isteğinde de kısıtlama yapması lazımdır.Ya da
kısıtlama demeyelim de içinde bulunduğu ortama elinden geldiğince zarar
vermeden kendisini aşmalıdır.Teknolojiyi de tahribata yönelik değil düzeltmeye
yönelik kullanmalıdır. Yusuf ACAR
C:7) insanların bazı özellikleri her ne
kadar hayvanlarınkine benzese de, insanların Allah tarafından sadece ona
verilen akıl ve mantık sayesinde hayvanlara nazaran daha üst seviyede ve
mertebededir. Ama buda ancak İslamiyet-i güzelce yaşayan insanlar için
geçerlidir. İlyas SÜNMEZ
C7)İnsanlar tamamen doğallaşamaz ve doğalaşmamalıdır.çünkü tamamen doğallaşırsak hayvandan bir
farkımız kalmaz.İnsana akıl denen bir nimet verilmiş ve insan buna göre
davranmalı,zaten akıl da insana doğalaşması için izin vermez Şükran GÜR
C7)İnsan her ne kadar bir hayvan olsa
da. sahip oldukları düşünme yetisi onların hayvanlar gibi aşağılık bir varlık
olmasını engeller.Çünkü hayvanlar gibi iç güdüyle
değil mantıkla hareket edeler.sevda
MUTLU
C.7. Bu önermeyi çürütemiyorum.Çünkü
doğayı en fazla bozguna uğratan varlık insandır.Bütün insanların yaşamadığı bir
doğayı kendini izole edebilir.Daha düzenli ve temiz olur. Mehmet SARİBATUR
C.7- İnsanların doğallaşması
tabileşmesidir ve bu da fıtrileşmedir. Fıtraten merhamet duygusunu taşıyan
insanoğlu onun vahşileşmesine engel olur. Cevdet
ÇAKAR
C.7.İnsani insan yapan aklıdır.
Hayvanlarında aklını kullanamayacağına göre ve yapısı olarak o kadarda güçlü
olmadığına göre o kadarda tehlikeli olamazlar. En azından hepsi olamaz. M. Ercan KARA
C7)Bence bu
önerme doğru olduğu için çürütemeyiz.çünkü;insan akıl
sahibi olduğundan yapabileceği tahribat çok yüksek olur.bir aslan acıkınca en
çok karnını doyuracak bir hayvana zarar verebilir.ama bir insan yaptığı bir
atom bombasıyla bir ülkeyi haritadan silebiliyor Ubeydullah ERTAŞ
C.7. Doğallaşan insanların aklı gitmediği
için hayvan sıfatını taşıyamazlar. Sema
YILDIRIM
C.7.Bence insanlar doğallaşınca doğanın
bir parçası olurlar ve doğayla birlikte var olan bütün yaratıklara saygı duyarlar.Aksine
kendilerini soyutladıkça akıllı ve doğanın dengeleri bizim için yaratılmış onu
yiyelim sömürelim gibi saçmalıklara girerler. Beyrivan GÖKTAŞ
C 7.İnsan düşünen bir varlıktır.Düşündüğünde
bir aslan dan
daha fazla yırtıcı olur. Mehmet
Tahir ELGÜN
C.7- İnsanlar doğallaşınca doğal döngüye
daha rahat alışabileceğinden önerme yanlıştır. Serdar AKTAŞ
C.7- İnsanların hayvanlaşması yargısı
yanlıştır. Ayrıca doğada o kadar tehlikeli hayvanlar, varlıklar varken akıl ve zekaya sahip olan insan için yapılan bu ağır eleştiri
anlamsızdır. Serpil ARİCİ
C.7- İnsanlar hayvanlara hükmettikten
sonra birbirlerine de hükmetmeye başladılar.Bu güç
istemiydi.Aydınlık olarak gördüğümüz ışık gözümüzü kör etmekten başka bir işe
yaramadı.
Seyfettin SEYHAN
C.7.İnsanlar hayvanlaşınca hayvanlardan
daha tehlikeli olabilirler. Doğaya daha çok zarar verirler. Örneğin günümüz
teknolojisini kullanarak vahşileşmişlerdir. Gelecek nesillere sağlıksız bir
dünya miras bırakılmaktadır. Fatma ALTUN
C.7-insanlar akil ve irade sahibi varlıklardır.bu nedenle tam olarak hayvanlaşmaları
düşünülemez. Murat YILANLI
C.7-İnsan akıl sahibi bir varlık olarak
düşünme yeteneğine sahiptir.Bu nedenle insanların
tamamen hayvanlaşması mümkün değildir
Kemal ASLAN.
C.7.insanlar yeryüzünün halifesidir.
Yeryüzü onlar için yaratılmıştır. Bu yüzden insanoğlu insan olduğunu bilmeli ve
ona göre yaşamalıdır. Ersin ŞİMŞEK
C.7. Allah cc
insanı akıl sahip olarak yaratmıştır. İnsan bu aklı iyiye kullanmasıyla bütün
yaratıklardan daha üstün mertebeye ulaşabilir. Ancak bunu kullanmaması veya
kötüye kullanması halinde de bütün yaratıklardan daha alçak bir mertebede
bulunmaktadır. Mehmet Rauf ORHAN
C:7) İnsanlar her ne kadar hayvanlaşsa da
düşünebilen, akıl sahibi ve duyusal yani vicdani bir yapıya sahip olduğu için
diğer varlıklardan daha üstündür. Dolaysıyla en kötü insandan bile her daim
aşağılık bir varlık vardır. Kerim DURMAZ
C.7: İnsanoğlu akli, fikri ve
düşünebilme yeteneğine sahip olarak gelecek nesillerin gazını, yağını içiyor ve
bedenini liyakatsiz eritiyor. Oysa hayvanlaşırsa (doğallaşırsa) diğer
hayvanlardan farkı olmaz. Hatta doğanın en aciz hayvani olur. Serkan İNAN
C.7 İnsanlar hayvanlaşınca tüm
varlıklara ve çevreye en zararlı hale gelirler ve hayvanlardan daha aşağı bir
seviyeye düşerler. Gülsüm GÜLTEKİN
C7) İnsan hayvanlaşınca yeryüzünde
bulunan bütün hayvanlardan daha aşağı konuma gelebilir. Buna inanan İslami
tatmıştır çünkü Allah-u Teâlâ insanları hayvanlaşması için göndermemiştir.
Gönderseydi insanla hayvan arasında fark olmazdı. (Mehmet ULUS)
(C.7) İnsanoğlu yaptıklarıyla bazen
hayvanların derecesine inebiliyor. Ama gene de akıl ve iradesiyle tavından
kurtulabilir. Bu yüzden aşağılık varlık sıfatını insanda kullanmak doğru
değildir. Ayfer GÜRBÜZ
(C 7-) İnsanlar
hayvanlaşınca vahşileşip doğal çevresini tahrip etmekte ve kendi sonunu
hazırlamaktadır. İnsanlar bu çirkin eylemlerini yaparak çevresini ve
çevresindeki insan dışı varlıkları aşağılaştıramaz bilakis kendileri aşağılık
sıfatına geçerler. Metin ERGÜL