69.İsteyen
yanıtlayabilir tercihe dayalı soru
Atasözlerini,
vecizeleri, halkın ve alimlerin özdeyişlerini;ayetlere,
hadislere, gerçeklere ve kanunlara dayandırarak eleştirmek ne demektir?
C.69 Bir insan âlim olabilir sonuçta
bilgili bir insandır ama alim olması onun hata ve
yanlışlara düşmeyeceğini göstermez. Âlimde sonuçta insandır ve eleştirile bilir
ama haklı ve doğru dayanaklara göre eleştirilmelidir. Hakan YILDIRIM
C.69 Bazı atasözleri, vecizelerin,
özdeyişlerin ahlak kurallarının dışındadır ve ayetlere hadislere ters
düşmektedir. O yüzden her şey var olduğu gibi olmalıdır. AYFER EDE
C.69 Ayetlere, hadislere, gerçeklere dayandırmak yanlıştır çünkü
atasözleri vecizeleri insanlar söylediği için yanılma payı yüksektir ve
mükemmel bir şekilde düşünemezler.
NİGAR ÖZTELLİ
C.69 Bence bu bir cahilliktir. Her
atasözün içerisinde farklı anlamları vardır. Âlimleri âlim yapan bilginlikleridir.
Âlimler bir söz söylerken ayetleri hadisleri düşünmüştür. HÜSEYİN KAKCI
C.69 Söylendiği tarihteki geçerliliğine değil de günümüz şartlarını düşünerek
doğruluğuna göre yorumlamak olduğunu düşünüyorum. O zamanki boyutlar ele
alındığında manidar bir cümle olduğu düşüncesindeyim. Sinan BAŞAR
C.69 İnsanlar yaşamlarını dine bağlı
olarak ( ayet hadis sünnet…) sürdürmeleri gerekirken atasözlerine özdeyişlere
ve vecizelere göre yönlendirmek cahilliktir. Ümit MEMİŞ
C.69 Mesnetsiz ve dengesizce bir davranıştır.Çünkü
ayetler ve hadisler bize yüce Allah tarafından gönderildiği halde atasözleri ve
vecizeler insanların sözlerini içermektedir.Bayram KARAÇINAR
C.69 Evet Atasözlerinin vecizelerin v.b.
ayetlere, hadislere, gerçeklere ve kanunlara dayandırmak eleştirmek doğru
mudur, yanlış mıdır? Bunun mukayesesini belli ölçütlere göre yapmak mümkün
olabilir. Şahin CEYHAN
C.69 Atasözleri ilk çıktığı zaman tam
belli olmadığından ve toplumun İslam’dan önceki yaşamından ileri gelebileceğinden
bunların din ve iman açısından doğruluğunun eleştirilmesi makul bir tavırdır.
Halit KIRIKTAŞ
C.69 Nefisleri kendilerini o kadar köreltmiş ki gaflette olduklarını bile
idrak edemezler. . Bu tür insanların dinlenebilecekleri bir fikirleri olamaz.
Ağızlarından çıkan söze itimat edilemeyecek kadar değersizdirler. Sinem
DEMİR
C.69 Doğru ile yanlışı ayırt etmek
kavramları doğru algılamaya çalışmak demektir. Tuba GÜZEL
C.69 Peygamberimize
gelen ayet ve hadisi o tarz sözlerle eleştirmek söz konusu dahi olamaz. NAFİH
ASLANCI
C.69 Gerçek anlamlarından kullandıkları için bu özdeyişleri hadislerle ve
kanunlarla desteklemek gerekir. Celal ŞAKAR
C 69 En doğrusunu bulmaya çalışmak
demektir. Şaban ADAŞ
c.69
Atasözlerini, vecizeleri ve özdeyişleri hadislere, kanunlara ve gerçeklere
dayandırarak eleştirmek insanların aydınlanmasını, aradaki doğru ve yanlışları
daha iyi görmesini sağlar. ‘’İlim Çin’dede olsa gidip
bulunmalı’’(hadis). Mehmet ÜÇDAĞ
C.69 Gerçek anlamlarının dışında kullanıldığı
veya ifade edildiği için doğruların doğrularla ifade edilmesidir.İsmet
ALPYÜREK
C.69 Bildiklerimiz bilmediklerimiz yanında denizde damla sayılabilecek
seviyededir. Ünlü bir şahsın dediği gibi bilmediklerimi ayaklarımın altına
koyarsam başım göğe değerdi.Kelimesi bunu en veciz
şekilde açıklar. Mehmet Sebil KARACA
C.69 Ne tamamen yanlış nede tamamen
doğru bir şeydir. Emrah TAN
C.69 Gerçeği bulmaya çalışmak demektir. M.Selim YALÇIN
C.69 Ata sözlerin
vecizelerin ayetlere, hadislere gerçeklere dayanarak eleştirmek onların
eksikliklerinin, yanlışlıklarının olduğunu ispatlamak içindir. Dinçer KÜÇÜK