68A.I-Medeniyetler arası
A-Anlaşma,
B-Kaynaşma,
C-Buluşma
D-Katolik nikâhı yapmak yapmaya kalkışmak.
II-Dünyadaki tüm kültür, din, lisan… vb azınlıklar dahil kavimler(halklar)
arası özgünlüklerin(küldür, değer yargıları, din…vb) yararlı, zararlı ve değersiz
doğal-yapay gelenekleri, örfleri, adetleri, tabuları...vb etkisizleştirme ve
liyakatli-yararlı ortak payda;
A-Anlaşma,
B-Kaynaşma,
C-Buluşma
D-Katolik nikâh yapmak veya yapmaya kalkışmak?!
-I ve II numaralı önermelerin hangisi
insanlık için daha liyakatlidir.
-Seçtiğiniz önermenin içindeki
liyakatsiz şıkları gerekçesiyle yazınız.
İpucu;
-Bazı doğal kavimlerde medeni olmayan halklar olabilir ama hiçbir halk
özgünlüksüz değildir.
-Tüm kavimlerdeki değer yargıları örf, adet, tabuların… vb
yararlı, zararlı ve değersiz oluşlarının tartışmaya açılması ve eğitimle
alternatifleri ile yer değiştirilmesi veya tamamen kaldırılması.
-En azında toplumsal düşünsel ve çevresel döngülere katkılarının tartışmaya
açılması. Bunların bazıları en az sigara kadar zararlı olanları vardır.
C.68 I- Medeniyetler arası önermesi
İnsanlık için liyakadlıdır ama
insanlar arası anlaşmalar, kaynaşmalar ve buluşmalar olabilir fakat Katolik
nikâhı kabul edilemez. Dinler arası bir birliktelik olmaz. Dünya üzerinde tek
bir din vardır oda İslam’dır. Diğerleri bozulmuş ve yozlaşmıştır.
Hakan YILDIRIM
C.68 Medeniyetler arası olanlar daha
ehemmiyetlidir. Çünkü 2. Şıkta topluluklar arası çatışmalar
oluşabilir. Alt şıklar dada her hangi bir liyakatsizlik görünmüyor. Havva AKGÜL
C.68. I. Önerme insanlık için daha
liyakatlidir. D şıkkı hariç diğerleri uygunluk taşımaktadır. Medeniyetler kendi
inançları doğrultusunda hareket ederler. Katolik nikahı
yapmak kendi inancının dışında ki inançlara ters düşmektedir. Dilek AKMAN
C.68 Bence 1.önerme daha doğrudur.
Dünyadaki herkes ortak bir değerler içinde yaşayabilir. Ortak bir değerler
içinde yaşayabilir. Anlaşarak ve kaynaşarak günümüz ayıbı olan savaşları
katliamları yapmak vicdansızlıktır. Her dinin nikâh yapma kültürü ve âdeti
vardır. Her din kendi dinin gereğini yapmalıdır. HÜSEYİN KAKCI
C.68 Bence
II numaralı önerme insanlık için daha liyakatlidir.
“Katolik
nikâh yapmak veya yapmaya kalkışmak” bu gerekçe insanlığın başka topluma
bağımlı kalmasına kendi özgünlüklerinin yok olmasına neden olabilir.
Sinan
BAŞAR
c.68 1 nolu önerme liyakatlidir. Bunun D şıkkı liyakatsizdir.
Çünkü dinimize ters düşmektedir. Mehmet
ÜÇDAĞ
C.68 Medeniyetler arası ittifak yapmak
daha liyakatlidir. Dünyadaki topluluk ve halkların dini inançları, örf ve
adetleri, tabuları farklı olduğu için bu toplumlar anlaşamazlar. Ümit MEMİŞ
C.68 Medeniyetler arası buluşma insanlık
için daha liyakatlidir. Bu buluşma ile insanlar dillerini, dinlerini,
kültürlerini, örflerini, adetlerini ve gelenek göreneklerini öğrenerek
kaynaşacaklardır.
Fatih
TEKİN
C.68 Benim
bu sorudaki iki önermeden anladığım II’nci önerme
doğru şekilde kurgulanırsa tüm şıklarıyla yerinde bir iş yapılmış olacaktır.
İkinci önermede herkesin inancında, örfünde vb kavramlarında rahat olacağı
fakat ortak paydaya geldiğimizde belli bir yolun izlenmesi gerektiğini
anlıyorum. Şıklara gelecek olursak;
A-
Anlaşma
kelimesi yeteri kadar açık olumsuz bir yanı yok.
B-
Kaynaşma
tüm insanların yapması gerektiği bir eylem.
C-
Teknolojinin
de bize bugün gösterdiği gibi aslında dünya çok küçük dolayısıyla insanların
buluşarak birbirlerini her anlamda tanımaları insanlık ve yaşam adına
faydalıdır.
D-
Katolik
nikahı kavram olarak ömür boyu sürecek olan evliliği tanımlamak adına bir deyim
olarak da dilimize geçmiştir.Dolayısıyla kavram olarak
anlamı gayet makul. Tuba GÜZEL
C.68 İki şıkkında d şıkkını
çıkardığımızda iki şıkta insanlık için liyakatlidir. Şahin CEYHAN
C.68 I. Önerme daha makuldür.
A- Antlaşma yapmak dünya toplumlarının
oluşturduğu evrensel toplumun kırmızıçizgilerini belirler.
B- Kaynaşma toplumları müspet ve namüsbet durumlara
sürükleyebilir. Bu nedenle dikkatli olunmalıdır.
C- Buluşma ortak bir zeminde bir araya
gelmektir.
Halit KIRIKTAŞ
C.68 A-Ulvi değerleri olmayan insanlar, bazı fani ifadeleri putlaştırabilirler,
sanırlar ki bundan daha güzeli yoktur ancak kainatı
okuma ilimleri olsa bulundukları gafletten hemen vazgeçerler. Bu putlaştırma o
kadar fazla ki bunu idrak edemezler.
C-Allah'ın kelamıyla eşdeğer tutmaktan daha büyük bir gaflet olamaz. Tek
söyleyebileceğim kelime "Allah ıslah etsin."
C-Bu duruma kendi ülkemizde de rastlamaktayız. Kimisi eşdeğer tutmayı
bırakın, hadisi yok sayabilmektedir.
Hadisi yok saymak, Kur an'ı kör gözlerle okumaktır. Alimlerin
hadisleri neşrederken gösterdikleri titizliği görmezden gelip, sahih
olmayabilir o zaman hadis'e güvenmemek gerekir diyebilecek kadar gaflet
çukuruna saplanmış olan ve Alim geçinen insanları görebilmekteyiz. Yanılgıdan
dönebilirler, ancak yanılttıklarını döndürmek için bulamayabilirler. Sinem
DEMİR
C.68 Medeniyetler arasında anlaşma
,kaynaşma ,buluşma ,küçük toplumların asimile olması ,ortadan tamamen
yok olması anlamına gelir,büyük toplumlarında gücüne güç katması,kendi değer ve
yargılarını dünyada benimsemeye çalışmaktan başka bir şey değil.katolik nikahı yapmaya kalkışmak ise kendi toplumunun değer
yargılarından ,inançlarından tamamen sıyrılmak demektir.bu yüzden bu önermeler
insanlık için liyakatli olamazlar Emine
UĞUR
C.68 II.önerme daha liyakatlidir.D şıkkında Katolik nikah yapma veya
kalkışmak maddesi herkes için geçerli değil çünkü herkes katolik
değil. NAFİH ASLANCI
C.68 I de D seçeneği yanlış olur çünkü
herkesin kültürü farklıdır. II de B ve D olmamalı. Nihal GÜLÇEK
C.68 Liyakat olarak 2.ci
önerme daha da önemlidir yani 2.ci önerme daha
liyakatlidir. Anlaşma, kaynaşma, Katolik nikâh yapmak boş şeylerdir. Bunlar
İslam dini ile bağdaşmaz. Celal ŞAKAR
C 68 2. önerme daha liyakatlidir.Ama
kavimler arası özgünlüklerin yararlı tarafını pekiştirmek yararsızlarını
etkisizleştirmek doğru olur. Şaban ADAŞ
C.68 A-Değişmesi imkansızmış gibi
görülmesi, samanlıkta iğne aramak gibi yanlıştır .
Doğrusu samanın içinde için de iğne aramak olacak.
B- Doğruluğuna şüphe gösterilmemesidir.
C- Efendiler efendisinin sözlerinden daha önemli olarak gösterilmesidir.İsmet
ALPYÜREK
C.68.A-Anlaşma örneğin Hudeybiye antlaşması buna örnek olarak
verilebilir. Mehmet Sebil KARACA
B- Kaynaşma olmaz çünkü Müslüman Müslüman
ile dost olur. Mehmet Sebil KARACA
C-Antlaşmalar için buluşma
olabilir. Mehmet Sebil KARACA
C.68 A ve D şıkları liyakatsizdir. Çünkü
farklı din dil örf ve adet kültürleriden bahsediliyor
bü tür insanlar mutlaka çatışma içerisinde olacaktır. Emrah TAN
C.68 A-Mutlak doğru olmayan bir şeyi mutlak
kabul etmektir.
B-İnsanların sözlerini ALLAH CC nun sözlerine bir tutmaktır. ALLAH CC şirk koşmaktır.
C-Peygambere saygısızlıktır. M.Selim YALÇIN
C.68 Birinci önerme insanlık için daha
liyakatlidir. Çünkü ikinci önerme dünyadaki tüm kültür, din, insan, örf, adet
tabuları etkinsizleştirmeyi ve liyakatli bir ortak paydayı kabul etmektedir. Bu
da olanaksızdır. Dinçer
KÜÇÜK