66.En
hayırlı insan, fert, toplum, kurum, devlet, kavim…vb
bazında olanakları, iradesi, fıtratı… vb fırsatları
ölçüsünde güzel ahlak kurallarına uygun-uyumlu en doğru tercihlerle yaşayan ve
yaşatanlardır. Önermesinin geçersiz ve yetersizliklerini ilave ediniz.
C.66 En hayırlı insan sadece güzel
ahlaklı olması ile bitmez. ALLAH’IN varlığına ve birliğine inanmalı verdikleri
için şükür mahiyetinde ibadet eden ve güzel ahlaklı olan kişidir.
Hakan YILDIRIM
C.66 Bence hiçbir geçersizliği yoktur tam
tersine iyi ifade edilmiştir. AYFER EDE
C.66 En önemli yetersizliği eğitimdir.
Bilinçsiz bir toplum ne kadar güzel ahlaklı uyumlu olursa olsun yetersizdir. NİGAR ÖZTELLİ
C.66 İnsan fıtratı mukabilinde bazı
konularda karakteri ve ahlakı doğrultusunda hayatına yön verir. Ancak toplum
düzenini bozmayacak ahlak kuralları çerçevesinde kararlar verdiği ve yaşadığı taktirde asi hareket etmemiş olur. Ve mevcut düzen üzerinde
olumlu etkiler bırakır. Ancak insan oğlu “beşerdir şaşar” doğrultusunda bazen
iradesi doğrultusunda
toplum düzenine aykırı kararlar verir. Hayırlı insanın olanakları
her dem ahlak kurallarında yapamayabilir. Ama ahlak kurallarına aykırı birçok
bilim adamı mevcuttur ne kadar ahlaksız olsalarda bir
nebze faydaları mevcuttur. Havva AKGÜL
C.66. En hayırlı insanlar ya da toplumlar
her zaman güzel ahlaka sahip olanlardı diyebiliriz. İnsanlar doğru tercihler
yapmamış olabilirler, fakat başarılı olmaların da onların sahip oldukları doğru
ve dürüstlük ahlakıdır. İnsanların her yönden dört dörtlük olmalarını
bekleyemeyiz, yanlışları hataları olabilir. Fakat sahip oldukları bir güzel
ahlak ya da özellik onları başarıya ulaştırabilir. Dilek AKMAN
C.66 Bence önermenin geçersiz ve
yetersizlikleri yoktur. En iyisi bu şekildedir. HÜSEYİN KAKCI
C.66 Bence önerme son derece doğru bir
önermedir. Bir Müslüman için en güzel ahlak peygamber ahlakıdır. Bu ahlaka
uygun-uyumlu bireyler bu dünyada ve ahrette huzurlu, refah bir hayat
sürecekleri düşüncesindeyim.
Sinan BAŞAR
C.66 Güzel ahlakı hayatın tüm alanlarına
ve sahalarına yaymak gerekir. Güzel ahlaka dayalı yaşam felsefesi oluşturmak
gerekir. İrade ve fırsatlar ölçüsünde güzel ahlakta feyizlenmek yetersizdir.
Ümit MEMİŞ
C.66 En hayırlı insan, fert, toplum… vb. Bazen de olanakları başkalarının çıkarlarını düşünerek o
insanların düşüncelerine saygı duyarak, güzel ahlak kurallarını yaşayarak ve
başkalarına örnek olarak ve öğreterek yaşayanlardır.
Fatih
TEKİN
C.66 En hayırlı insan, fert, toplun v.b
sıralanırken bunları sadece ahlak kurallarını uygun-uyumlu en doğru tercihlerle
yaşayan ve yaşatanlardır. Hayırlı insan demeğe uygun düşebilir ama en hayırlı
diyebilmemiz için bu insanın her cihette hayırlı olması gereklidir ve elzemdir.Şahin CEYHAN
c.66 En
hayırlı insan peygamber ahlakını benimsemiş ve bunu hayatında uygulayan
insandır. Mehmet ÜÇDAĞ
C.66 En hayırlı insan toplumu, devletinin
eksikliklerini düzelterek onları bir adım daha ileri götürmeye çalışan, müspet
yönde değişim ve gelişim göstermesine yardımcı olandır.
Halit KIRIKTAŞ
C.66 İfadeye beraber yaşayan ve
yaşatandır sözcüğü eklersek hayırlı insanı tamamlamış oluruz. Çünkü hayırlı bir
insan egoist olamaz, sadece kendi fikirlerini önemli göremez. İstişare ederek
sonuca varır. Sinem DEMİR
C.66 Bu geçersizliklere en güzel
örnek şu olabilir. Bu kavramlardan her insanın tam anlamıyla ne anladığı ve buna karşılık ne
yaptığıdır. Örnek olarak ahlak ve sevgi kavramlarının insandan insana farklılık
göstermesi gösterilebilir. Tuba GÜZEL
C.66 Hayırlı insan,fert
toplum,kurum ,devlet fırsat buldukça değil,her durumda güzel ahlaklı yaşamalı
ve yaşatmaya çalışmalıdırlar. Emine UĞUR
C.66 Geçersiz
bir yanı yoktur ve yetersiz herhangi bir yanı da göremiyorum. . NAFİH
ASLANCI
C.66Olabilecek her şeyi söylediniz.
Eleştirecek bir şey yok bence. Nihal
GÜLÇEK
C.66 Güzel ahlak demekle yetinmek yanlıştır. Bunu en güzel ahlak sahibi olan
peygamber efendimizin ahlakı dâhilinde olmalıdır. Celal ŞAKAR
C 66 Bence tastamam bir önermedir eksiği
yok ki geçersiz olsun. Şaban ADAŞ
C.66 Güzel ahlak kuralları demekle
yetmez. Bunun İslami ve Muhammedi kurallarla uyumlu olması gerekir.İsmet
ALPYÜREK
C. 66 En hayırlı insan öğrendiği güzel
ahlakı yaşayan ve yaşatandır. ZEYNEP ERDOĞAN
C.66.önerme geçersiz değil çünkü hadisi şerifte de belirtildiği
gibi insanların en hayırlısı insanlara faydalı olanıdır.Mehmet
sebil KARACA
C.66 Yetersiz bir şey yok burada
gerçekten böyle biri hayırlı bir insandır. Emrah TAN
C.66 Günümüz düzeninde güzel ahlak sahibi
insanlar kullanılmakta.Ve kendi çıkarlarına göre
onları yönlendiriyorlar. Toplumda güzel ahlak sahibi insanlar cahil, yobaz ve
geri kalmış olarak nitelendiriliyorlar.
Zehra Kut
C.66 İnsanlar fıtratlı ve iradeli
olabilirler. Fakat fıtratlı, iradeli olan ahlaksız olursa o zaman bir değeri
kalmaz. Bence bir insan etik kurallar çerçevesinde toplumun değer yargılarını
göz önünde bulundurarak yanlışın yanlış, doğrunun doğru olduğunu yaşayarak
karar vermesi ile anlamlandırabilir. Hüseyin
ŞERMET
C.66 İnsanlar fırsatları sayesinde değil,yakın çevresiyle iyi iletişim kurabildiği ölçüde güzel
ahlak kurallarına uygun-uyumlu en doğru tercihlerle yaşayanlardır.Zira zengin
insanların harama yönelme olasılığı daha yüksektir. Ahmet ŞAHİN
C.66 En hayırlı insan, fert, toplum, ……..vb bazında olanaklarını zorlayarak toplumun bekasını
kendi bekasından ütün görerek sürekli fırsatlar yaratarak peygamber ahlakıyla
yaşayıp bunu kendinden sora gelen nesle aktarabilen insanlardır.M.Selim YALÇIN.
C.66 Fırsatların kalmaması yada şartların uygun olmaması güzel ahlak kurallarına
yaşamayı engellememesi gerekir. Dinçer KÜÇÜK