63.Doğal
demokrasi nefsin işletim sistemi yüksek zeka
seviyesine tabii insanlara öncelik tanır öne çıkarır ve tercih eder. Akla tabii
insanlara öncelik tanımaz tam tersi aklın hiçbir değeri yok ve dez avantajlı bir yaşam döngüsüne konmuştur. Her kes zekası
oranında her şeyden nasiplendirilme kurallarına bağlanmıştır.Önermelerini
gerekçeli ret ediniz.
C.63 Nefsin işletim sistemi ile
insanların zekâları arasında bir bağ kurulamaz. Nefsinin istediğine uyanlar
daha zekâlı, aklına uyanlar daha zekâsız böyle bir şey söylenmez ki zekâsı çok
olan nefsini terbiye eden insandır, Hakan
YILDIRIM
C.63 İnsanlar aklı başında ve iyi
insanları tercih etmelidir. Çünkü akıl hiçbir şeyle ölçülemez değerdedir. AYFER EDE
C.63 Fakat para daha önde paran yoksa hiçbir şeyin yok paran
varsa hem en büyük sensin hem en zeki sensin. NİGAR ÖZTELLİ
C.63 İnsan çevresindekilere göre çok zeki
ola bilir ama bu zekayı akıl ile yönlendirmediği taktirde hiçbir manası yoktur . örneğin çocuklar için her
zaman kullanılan bir tabir” çok zeki ancak” diye başlayan sözleri peşi sıra
“ama enerjisini sokakta harcıyor hiç ders çalışmıyor” kelimeleri takip
etmektedir. Havva AKGÜL
C.63. Zekanın anlam teşkil edebilmesi
akılla beraber kullanımıyla olur.Zeki olmak tek başına
yeterli olmaz. Zeki olupta aklını kullanamayan çok
insan görmüşüzdür çevremizde. Dilek AKMAN
C.63 Bu yanlış, insanın çok zeki olması
onun her zaman üst düzeyde yer alacağını göstermez. Bir bilgiyi zeki insan tek
söyleme anlar.Zeki olmayan insan ise birden fazla
bilginin söylenmesi sonucu algılar.Burada insanın çalışması ön plana
çıkmaktadır.Einstein,bile zeki olmasına rağmen anlaşılamamış okulda geri zekalı
olduğu söylenerek atılmıştır.Ancak başarısını çok çalışması sayesinde zekiliği
anlaşılmıştır.Çok zeki olmak her zaman üstlerde alınacağını kanıtlamaz.
HÜSEYİN KAKCI
C.63 Bence bütün
üstün zekâlı insanlar hayattan istedikleri oranda faydalanamazlar. Bu zekâyı
öne çıkarabilecek bir ortam ve irade gücü olması gerekir. Akli seviyesi
normalin altında olan insanlar da hayattan istediği şekilde yararlanma fırsatı
bulabiliyor. İnsanların dünyadaki çizgileri nasipleriyle doğru orantılı
olduğunu düşünüyorum.
Sinan BAŞAR
C.63 Nasiplendirilmenin akılla ilgisi
yoktur. Allah herkese nasibi olan rızkı verir. Ümit MEMİŞ
C.63 Doğal demokrasi nefsin işletim
sistemi her zaman zekâ seviyesi yüksek bireyleri öne çıkarmayabilir. Çünkü
doğal(vahşi) demokrasi dengesi söz konusudur. Fatih TEKİN
C.63 Zeki ve alim insanların parada pulda gözü yoktur.Bu
insanlar kendini ilme,bilime,dine adamışlardır.Bayram KARAÇINAR
C.63 Doğal demokrasi öncelik olarak akla
değil, yüksek zeka seviyesine hitap eder. Bu
aşılmayacak bir durum değildir. Şahin
CEYHAN
C.63 Zekâ hayvanlarda dahi var olan
özelliktir. Ancak akıl ve şuur ancak insana ait bir vasıftır. Zekâ bir maden
akıl ise onu işlemenin bir yoludur. Bu bağlamda ham madde işlenmeden kimsenin
işe yaramaz. Zeki ve zekâsını aklıyla şekillendiren insanlar kabul görmelidir. Halit KIRIKTAŞ
C.63 Akıllı insan aklını başkasına emanet etmez,
başkasına kullandırtmaz. Doğruyla yanlışı ayırt edip, doğruya hizmet eder.
Akıllı insan avantajlıdır, akıl insana dezavantaj değil. Avantaj kazandırır. Sinem
DEMİR
C.63 Kainatta her varlığın gördüğü bir işlev
vardır. Cenab-ı Hak boşu boşuna onu yaratmamıştır. Tuba GÜZEL
C.63Demokrasilerde
zeka seviyesi yüksek insanlara değil ,bütün insanlara
eşit mesafede yaklaşılmalıdır,insanlar zekaları seviyesine göre nasiplenmesi de
yersiz. Emine UĞUR
C-63 İnsanları yönettiği için gerekli
olan böyle olur. NAFİH ASLANCI
C.63 Doğal demokrasi de doğal kurallar
olduğundan olabilir. Nihal GÜLÇEK
C.63 Böyle bir önermenin red edilmesi söz konusu
olamaz. Çünkü zekiler her zaman başa gelirler. Celal ŞAKAR
c.63 İster
doğal ister yapay demokrasi olsun uygulanan tüm canlılar içindir. Mehmet ÜÇDAĞ
C 63 İnsanlar dünyadan eşit bir şekilde
nasiplendirilir. Aklın üstünlüğü insanı ahlaki mertebelere ayırır. Şaban ADAŞ
C.63 Önerme doğrudur.Reddedilmez.
Çünkü zeka düzeyleri yüksek kişiler daima başa
geçer(istisnası vardır). Zeka düzeyi düşükler başa geçemezler.İsmet
ALPYÜREK
C. 63 Önermenize katılıyorum. ZEYNEP
ERDOĞAN
C.63 Reddedilemez.çünkü önerme doğrudur. Mehmet Sebil
KARACA
C.63 İnsan denildiğinde akla ilk gelen
şey zeka dır. Bu yüzden zeka
her insanda vardır. Kullanan kullanamayan vardır sadece nasip ise kullandıkları
zekanın ürünü olarak onlara geri döner. Emrah TAN
C.63 Vahşi yaşamda nefis ön planda akıl
arka plandadır. Bundan dolayı doğal yaşamda olan bir insanı sadece nefisleri
kontrol edip yönlendirir ve nefisin elverdiği ölçüde başarılı olur.Zehra Kut
C.63 Akıl insanların düşünme ve hareket
etme gibi özelliklerini kontrol eder. Ve akıllı olan kişi toplumda değer
kazanır. Fakat akıl olmadığı durumlarda ise kişi hiçbir değere sahip değildir. Hüseyin ŞERMET
C.63 Çünkü akıl zekayı kullanabilme
yeteneği olduğuna göre insanlara zekalarını kullanabildiği ölçüde,yani
akıllı olduğu ölçüde öncelik tanınır.o yüzden bir insan çok zeki olduğu halde
bu zekasını kullanamıyorsa dez avantajlı bir yaşam döngüsüne
katılır. Ahmet ŞAHİN
C.63 insanların zekasının
olması doğru hareket ettiği anlamı taşımaz. Birey çok zeki olabilir ancak düşüncelerini akıl süzgecinden
geçirmeden hayata uygular ise insan doğasının vahşileşmesine sebep olur. M.Selim YALÇIN
C.63 Demokrasilerde birçok alternatif
vardır. Sade yüksek zeka seviyesine sahip insanlara
öncelik verilmez. Aynı zamanda aklını kullanan insanlarında ön planda olunması
kaçınılmazdır. Dinçer
KÜÇÜK