56.Sokaktaki
ve kamu alanlarındaki; giyim, davranış ve ürettiğimiz her türlü nesnel-sanal
duyusal ve hissi tepkilerimizle başkalarını tahrik edici, iştahlandırıcı,
tahrik edici, zihnini negatif kurcalayıcı, tiksindirici, özendirirci, imrendirici … vb söz, eylem, giyim,
davranış, imadan kaçınmak insani ahlakın normlarındandır. Yazılı, sözlü ve
uygulamalı eğitimde gerekçeleriyle yer alması gerekir.Önermelerini
gerekçeli olarak eleştiriniz.
İpucu;Sokak
ortasında ve kamu alanlarında; her yaşta, her maddi durumda, her mertebede, her
seviyede…vb her çeşit insanın olabileceğini düşünün.
-Örneğin
sokakta, parkta…vb öpüşen, sevişen bir çifte her yaşat
çocuğun yükleyeceği anlamı düşünün.
-Gerçekleri
ve insanın ahlaki normları kabullenmek ve eğitimde öğrenmek her insan için farz
olmalıdır.
-Ancak
fıtratı, menfaati ve keyfiyeti bu farzları kaldırmayanların üzerimizdeki
hakları bu zayıf ve nefsi-emmare fıtrat
özgünlüklerine çözümler üretmektir.
-Onlarında
kendi zaafların, zayıflıklarını ve kişisel menfaatlerini insanlık normlarını
kirletici örnek gösterme cüretinde ve iddiasında bulunmamaları gerekir.
-Bu durum
insanların sürü içtihatlarına ve dengelerine başıboş bırakılması hayvanidir.
-Bu
sınırları fıtratı kaldırmayanların esneklik haklarına neden saygı duyulması
gerektiği çözümleriyle eğitimde verilmelidir.
-Örneğin;
sokak ortasında sıcak bir ekmek bile elinizde yerseniz kokusuna hayvanlar bile
iştahlanır.
-Yani
sokaktaki ve kamu alanlarındaki; giyim, davranış ve ürettiğimiz her türlü
nesnel-sanal duyusal ve hissi tepkilerimizle başkalarını tahrik edici,
iştahlandırıcı, zihnini negatif kurcalayıcı, tiksindirici, özendirirci, imrendirici … vb söz, eylem, giyim,
davranış, imadan kaçınmak insani ahlakın normlarındandır. İnsan eğitimde
bunları verir normal olanı bilinsin.
-Sokakların
rahat etmesi için fıtratı kaldıramayanlarda göz önündeki ve sokaktaki
insanların görmeyeceği sokaklara yakın yerlerde gerekirse çarşı da, sokak
alanlarında sevgi ahırları, koklaşma arenaları, ayakta yemem içme atıştırma
masaları hizmete sunulabilir.
-Bekli de
sokakları internet sokaklarına çevirmemek, fıtratı kendini topluma sergilemeye
zayıf insanlara çözüm için; kontrollü arenalar hazırlanmalıdır.
A-Peygamberler sokak ortasında ve kamu alanlarında; neden
eşleriyle, mini etekli, yarı soyunmuş, el ele, göz göze, diz dize sevişerek,
koklaşarak, öpüşerek, oynaşarak, sahillerde sergilenerek topluma örnek
olmamışlardır?
B-Yada Peygamberler neden sokak ortasında atıştırarak herkesin
gözü önünde yemek yeme stillerine örnek geliştirmemişlerdir?
C-Sokak
ortasında ve umumi yerlerde; herkesin gözü önünde; birbirine sevgilerini,
ilgilerini, bağlılıklarını el ele, diz dize, göz göze, söz söze, sevişerek,
gerekirse öpüşerek, tartışarak, kaynaşarak, ayakta yemek atıştırarak… vb eylemlerin ahlaki boyutu ile sokakta her şeyini sergileme
hürriyetinin insani boyutlarının sınırları nereye varacak?
D-Sokaklarda
ve umumi yerlerde;didişmek, sevişmek, kırışmak,
yılışmak, atıştırmak, bağrışmak, tartışmak…vb hürriyeti nereye kadar gider?
E-Eğitimde
bunların gerekçeleri neden öğretilmiyor da, eğitimde de sokakta her şey
başıboşluk ve muallak tercih ediliyor?
İnsanlığın
güzel ahlakının normları için gerekli olan sınırlar gerekçeleriyle eğitimde
verilir.
C.56 Bence eleştirilecek yönü o toplumun
ahlaki değerleri ile olur. Bir Amerika da bir parkta öpüşmek ya da bir erkeğin
kız arkadaşıyla yatması onlarda normal karşılanırken bizde farklıdır. Bu yüzde
yüzlerce kişi ölmüştür. Ahlaki kuralların geçerliliği her yerde aynı değildir. HÜSEYİN KAKCI
C.56 İnsanların egolarını tahrik edici
hareketlerde bulunmak yanlıştır. Çünkü bu tahrik edici hareketle toplumun etik
kurallarına aykırıdır. Toplumun aykırı gördüğü eylem, söz, davranışlar ve
imalardan kaçınmak gerekir. Toplumlar arasında ön görülen bu davranışlar
kişilerce kınanır.
A-Peygamberler insanlara ALLAH’IN emir ve yasaklarını
iletmek, doğru yolu göstermek, insanlara rehber olmak ve güzel ahlakı öğretmek
ve göstermek için gelmişlerdir o yüzden öyle bir görüntü vermezler topluma
örnek insanlardır.
B-Çünkü toplum içerisinde yoksul, sefil, aç insanlar
olup iştahı çekebilir. Böyle bir şeye mahal vermemek için yapmamışlardır.
C-İnsanlar İslami kabul edip ve İslam ahlakını
benimsediği sürece sınır taşımaz.
D-İnsanlar, başka insanların hak ve özgürlüklerini
suiistimal etmeyi bırakmadığı sürece sürer gider.
E-İnsanlar başı boş ve muallası
eğitime tercih ettiğinden dolayıdır.
Hakan YILDIRIM
c.56 A-Peygamberler
değerli ve en güzel ahlaka sahip olduklarından dolayı. . Mehmet ÜÇDAĞ
B-Ahlaki yönden güçlü olduklarından dolayı. . Mehmet ÜÇDAĞ
C-Ahlaksızlık maksimun
noktaya çıkacaktır. . Mehmet ÜÇDAĞ
D-Peygamber ahlakını topluma benimsetene kadar. . Mehmet ÜÇDAĞ
E-Eğitimde bireyin ilmi ve ahlakı ile ilgileniliyor mu?
. Mehmet ÜÇDAĞ
c.57 A-Cehalet
ve kendini bilmezlik asrı. . Mehmet
ÜÇDAĞ
B-Önermesi gerçekleşmemiştir. . Mehmet ÜÇDAĞ
C-Gidişimiz böyle bir asra doğrudur. . Mehmet ÜÇDAĞ
D-Dinimizin güzelliklerini ve peygamber ahlakını
benimseyerek. . Mehmet ÜÇDAĞ
E-Aralarında paralellik var. Mehmet ÜÇDAĞ
C.56 A-Çünkü peygamberler sokaklarda başkalarının ahlakını ve
davranışlarını bozmamak için böyle davranmamışlardır.
B-Bunu
gören bir insanında canın isteğe bileceğini düşünmüşlerdir.
C-O
zaman insanlar evde hiçbir şey yapmayacak her şeyini toplumda sokakta yapacak.Özel hayat diye bir şey kalmayacak.
D-İnsanların
hayvanlardan farkı olmayacak. İnsanlar hayvanlaşıncaya kadar sürecek.
E-Eğitimde ve ailede bunlar yeteri kadar düzgün bir
şekilde öğretilmelidir. AYFER EDE
C.56 Sokakta
ve kamu alanlarında yapmış olduğumuz davranış uyandırdığımız hisler farklı
yorumlanabilir. Örneğin sokak ortasında öpüşen bir çifte kimisi gayet modern
davranışta bulunuyor der. Kimisi tahrik edici zihni negatif kurcalayıcı der.
Kimisi tiksindirici bunlar hiç mi anne baba terbiyesi almamış der.
A-Çünkü onlar her davranışıyla örnek insanlar olduğu
için yanlış yapmamışlardır. Doğru olan davranışı sergilemişlerdir.
B-Neden herkesin gözü önünde yemek yememiş çünkü; düşünce benim yediğimi yiyemeyen onlarca insan var
onlarında nefsi var.
C-Bu yanlış davranışlar böyle devam ederse toplumun
büyük bir kısmında alışılmış bir duruma dönüşüp doğal olarak kabullenmeye kadar
gidebilir
E-Eğitim sistemimizde daha çok bilgiye ağırlık
verilmekte. Toplumsal ve güzel ahlaka dayalı hiçbir şey verilmiyor. NİGAR ÖZTELLİ
C.56 İnsani ahlak; insana yakışan ve onu
yüceltecek değerler bütünüdür. Zikredilen vasıflar Avrupa toplumlarında
yaşanmış ve yaşanmaya devam etmektir. Bu bağlamda bu toplumların sosyal, ruhsal
ve manevi çöküş içinde bulunduğu göz önüne alınırsa bunlar insani ahlak normu
sayılamaz.
Bu paralelde eğitim ve öğretimde yer
alması beklenemez
Halit KIRIKTAŞ
C.56 A- Peygamberler sokak ortasında ve
kamu alanlarında bu tür davranışların yapılmasının toplumun bozulmasına neden
olacağını bildikleri için bu tür davranışlarla örnek olmamışlardır.
B- Herkesin gözü önünde yemek yemenin
uygun olmayacağını ve diğer insanların da durumlarını düşünerek sokak ortasında
herkesin gözü önünde yemek yemeyi uygun görmemiştir.
C-
İnsanların gözü önünde diz dize, göz göze sevişerek insanlığın ahlaki
boyutuna sığmaz. Bu nedenle toplum tamamen bozulur. Bunun sonuncunda ne aile ne
de toplum diye bir kavram olur.
D- Sokakta ve umumi yerlerde sevişmek,
didişmek, bağırmak, tartışmak… Vb özgürlüğü insan soyu yok olana kadar gider.
E- Eğitim sistemini düzenleyen
kişilerin bunlardan haberdar olmaması ya da umursamamasıdır.
Fatih
TEKİN
C.56 İnsanoğlu zaman geçtikçe inandığı
gibi yaşamayınca yaşadığı gibi inanmaya başlıyor ve bu yaşantı ister istemez
ona olağan gelebiliyor. Bir hal ve hareket içerisine girilecek ise bu durum
diğer insanlarda ahlaki çöküntüye sebebiyet vermemelidir. Taze fikirlere fesat çıkarmamalı ve insan
domuzdan farklı olarak kıskanma duygusu taşımalı ve böyle mahrem şeyleri kamuya
açık alanlarda yapmamalıdır. İllaki insanlara bir şeyler anlatılmak isteniyor
ise bunlar dil ile değil yaşantımızdaki çizgilerin doğruları ile olmalıdır. Ve
insanlara seçme hakkı tanınmalı haklarına tecavüzden kaçınılmalı. Havva AKGÜL
C.56
Toplumun ahlaki değerleri insanların eğitiminde yer almalıdır. Bu eğitimi verme
görevi ilk önce aileye düşer. Bu değerleri uygulamalı şekilde bireylere
öğretebilirsek gittiği toplumlarda nasıl davranacağını bildiği için yaptığı
hareketler diğer insanlar açısından normal karşılanır.
Sinan BAŞAR
A-Bu
davranışların toplumda kabul görmeyeceğini ve din açısından da helal
davranışlar olmadığını bildikleri için peygamberler bu davranışlardan uzak
durmuştur.
Sinan BAŞAR
B-Toplumun gözü önünde yediği yemeğe imrenecek, o
yemeği bulamayacak insanlara saygısızlık yapmamak için bu tarz davranışlardan
kaçınmıştır. Peygamberler nerede nasıl davranacağını en iyi şekilde bilen
elçiler olduğu için bu davranışları beklemek yanlış olur.
Sinan BAŞAR
C-Toplumun
ahlaki değerlerinin kaybolmasına, insanların dinden uzaklaşmasına ve
kültürlerin kaybolmasına neden olabilirler.
Sinan BAŞAR
D-İnsanlarca normal bir davranış
olarak kabul görmesine kadar ilerler.
Sinan BAŞAR
E-Artık insanlık bu davranışları
sınırsız özgürlük, çağdaşlık olarak gördüğü için. Eğitimde bu davranışlardan
söz edilebilir ama uygulanılıyor mu yapılıyor mu diye üzerinde durulmuyor.
Sinan
BAŞAR
C.56. A. Peygamberlik ahlakı kusursuz ve
mükemmel bir ahlak biçimidir. Mahremiyet kavramına önem vermişlerdir. Toplumun
ahlakı, huzuru için gerektiği gibi davranmışlardır. Dilek AKMAN
B. Peygamberler bizlere en büyük örneği teşkil
ederler. Sokakta her türlü insan
olabilir. Aç ya da tok bunu bilemeyiz, onların haklarına girmemek için sokakta
yiyip içmemişlerdir. Dilek AKMAN
C. İnsanların
sınırları zorlama özellikleri olduğundan bunun nereye varacağını kestiremeyiz. Dilek AKMAN
D. Kıyamet gününe kadar gideceğini düşünüyorum. Dilek AKMAN
F. Eğitimde ahlak kurallarına yeterince önem
verilmemesinden dolayı ve yeterli olmamasından olabilir ya da insanlar bu
eğitimi almak istemiyor olabilir. Dilek
AKMAN
C.56 Neden güzel ahlaklı olmamız
gerektiği ve güzel ahlakın normları için gerekli olan sınırlar eğitimle
verilebilir, ancak güzel ahlak eğitimle değil inançla kazanılabilir. Ümit MEMİŞ
C.56 A-Peygamberler değerli ve ulvi insanlar olduğundan dolayı
B-Ahlaki
yönden güçlü olduklarından
C-Edepsizlik
doruk noktasına varacaktır.
D-Peygamber
ahlakını topluma aşılayana kadar
E-Eğitimde
bireyin ilmi ile ilgileniliyor ahlakı ile ilgilenilmiyor.Bayram
KARAÇINAR
C.56 İnsanlar birbirlerinden etkilenip
birbirlerini taklit edebilirler. Tabi bu da taklit edilmek istenen ve taklit
eden arasındaki fiziksel, duygusal ruhsal idari sosyoekonomik durumla
ilgilidir. Şunu unutmamak gerekir ki bazen bir insan bir toplumu
değiştirebilirken bazen ise bir toplum bile bir insanı değiştirememektedir.Şahin CEYHAN
C. 56 Yazılı, sözlü ve uygulamalı eğitimde
inançlarımız, örf-adet gelenek ve göreneklerimiz iyice benimsetilmeli. Bir
toplulukta nasıl davranılması ve konuşulması gerektiği öğretilmelidir.
Başkalarını tahrik etmeden, olumsuz yönde etkilemeden giyinmemiz gerekli
sebepleriyle beraber uygun bir dille izah edilmeli.
ZEYNEP
ERDOĞAN
C.56insanların
umumi yerlerde hal ve hareketlerine dikkat etmeleri gerekir.zira
hareketlerinin insanlar üzerindeki olumsuzlukları göz ardı edilmemeli.her insan
nerde nasıl davranması gerektiğini bilmeli.ve insanlar bu konularda
eğilmeli.bir toplumun ahlakını bozacak her türlü davranışlardan kaçınılmalı ki
toplum ilerleyebilsin.yoksa toplumun çöküşü başka şekilde engellenemez.
A-Peygamberler iyiliği emredip kötülüğü yasaklamak için gönderilmiştir.eğer peygamberler kötülüğü öğretmek için
gönderilmiş olsalar bu gibi hareketleri yaparak topluma örnek olurlardı
B-Demek ki sokak ortasında ayakta
bir şeyler atıştırmak uygun bir davranış olmadığından peygamberler böyle
davranarak insanlara kötü örnek olmak istememişler.
C-Zamanımızda
ve daha ileri ki zamanlarda insanlar modernleşme adına umumi yerlerde bu gibi
davranışlarını gittikçe daha da yaygınlaştıracaklar.taki başlarına taş yağana kadar…
D-Umumi yerlerde sevişmek koklaşmak hayvani
davranışlar olduğundan ;bu gibi davranışlarda
bulunanlar herhalde tamami ile hayvanlar gibi olana
kadar bu şekilde davranacaklardır.
E- Aslında,eğitimle bu gibi davranışlar
kolaylıkla düzeltilebilinir ama
insanların hesabına gelmiyor .özgür
maskesi altında insanlar serbestçe her türlü davranışlarda bulunuyorlar.
Emine UĞUR
C.56 Bence çok doğru bir yaklaşımdır.Bu fikre tam anlamıyla katılıyorum.Bunların
eğitimle düzeleceğine inanıyorum.
A-Aile düzenini,toplumun örf
ve adetlerine ters davranışlar olduğu içindir.
B-Alabilen var, alamayan var milletin nefsani duygularıyla oynamak uygun düşmez.
C-Aile ve toplumun düzeni bozulmuş,sapıtmış
bir millet olur.
D-Gidebildiği kadar gider.
E-İnsanların verilen eğitimi kayda almayıp hayatına
uygulayamaması. NAFİH ASLANCI
C.56 Öğretmenlik sadece belli kişilerin
görevi değildir. Her insan bir öğretmendir. Her zaman kendi küçüklerine ve
büyüklerine örnek bir kişilik olduğunu unutmamalı ve ona göre hareket
etmelidir. Hal, hareket, davranışlarıyla özenilen kişi olunmalı, iğrenilen,
utanç duyulan kişi olmamak gerekir. En önemlisi haddini bilmek gerekir.
A-Peygamberler bozulan toplum düzenini inşa etmeye, manevi
değerlerini kaybetmiş insanları doğru anlatmak için gönderilmiş elçilerdir.
Onlar doğruluğun adresidir. Yanlış hal ve hareketleri insanlık için inşa etmeye
çalışırlar.
B-Peygamberler her türlü davranışlarıyla örnek insanlardır. Arştan
zerreye kadar olan her durumda titizlerdir ve doğru olanı gösterirler.
C-Hayvanlığın sınırına kadar gider, ondan ötesi yok zaten.
D-İnsanlığı ve Manevi değerleri bitirmeye kadar gider.
E-Dünyanın doğasında olan bir durum bu, birileri hakk’a
birileri batıla çalışırlar. Toplumsal ahlak vermeye çalışanlar olduğu kadar,
toplumum bozmaya çalışan insanların olduğu unutulmamalıdır. Bu noktada kişi
kendi evladını, annesini, babasını nasıl düşünüyorsa öyle hareket etmelidir.
Unutmamak gerekir ki yönlendirilen de bir başkasının annesi, babası yada evladıdır. Sinem DEMİR
C.56 Toplumlar kendilerine gönderilen
peygamberlerin yüksek ahlakını doğru anlayıp ve uygulayabilselerdi bütün bu
soruların anlamı kalmazdı.
A-Çünkü
peygamberler insanın yaratıcısına karşı ulaşması gereken yüksek ahlakı temsil
etmekteydiler.
B- Çünkü
peygamberler toklar kadar açların,
zenginler kadar fakirlerin de peygamberidir.
C-
Soysuzlaşma ve yozlaşmanın işaret ettiği büyük sona gider.
D- Büyük
bir toplumsal felaketle sonuçlanana gider.
E-
Ülkemizde eğitime değil de öğretime ağırlık verilmesinden kaynaklandığını
düşünmekteyim. Yani güzel ahlak istendik davranışlar geliştirmekten çok son
yıllarda sınavlara yönelik bir öğretim yapmak daha ağırlık kazanmıştır. Tuba GÜZEL
C.56 A-Peygamberler ulvi in C.54 A-İnsani özgürlükler sokakta toplumsal
alanlarda sınırlı olması gerekir.
B-.Süper
egolar sosyal ilişkiler içinde diğer insanlar tarafından aktarılan geleneksel
ve kültürel alışkanlıklar sürekli olduğu için süper egolar olmalıdır.
C-Süper egoları gerçekleriyle destelemek gerekir.
Bunun için yasa çıkarmak gerekir.
D-Çevresine saygısız görüntüler sergilemek insanları rahatsız
etmekten başka bir şey değildir.
E-Konuşma tarzı ile saygısızlık etmek ya da sesiyle
saygısızlık etmek insanları alaya almak argo kelimeler kullanmaktan başka bir
şey değildir.
F-Giyim her zaman çevreye uygun olması gerekir.
G-Davranışlarını, giyimini, konuşmasını kitabına
uydurmak demek aslı olmadığı halde aslıdır gibi gelir. Buda topluma büyük bir
saygısızlıktır. Celal ŞAKAR
C.56 İnsan fıtrat itibariyle bazı şehevi
duygulara sahiptir. Karşıda ki insan bunun farkında olup ona göre giyinmeli
konuşmalı. Kimseyi tahrik etmemeye çalışmalı. Nihal GÜLÇEK
C 56 Bir insanı değiştirme o insanın
davranışlarını değiştirmekle mümkündür.Bu da eğitim
ile gerçekleşir. Şaban ADAŞ
C.56 İnsanlarda hayvanlar gibidir.
Hayvani duygusal sokakta iştirak edince, başkalarının da canı çekmektedir.
Başkalarının canı çekmemesi ve toplumunda bunu topluca yapıp, Helak olan bir
sürü kavim mevcuttur. Ad, Semut, Lut.... Dolayısıyla bunlar ahlaki normlardandır. Yani bu önerme
bence doğrudur.
A- Peygamberler insanlara doğru yolu göstermek için
çalışmış nurlardır. Dolayısıyla böyle yapmamışlarsa demek ki bu hareket yanlış
bir şeydir.
B- Diğer insanları yani fakirleri,
rencide etmemek için
C- Bunlar Demokrasi savsatası var oldukça ve laiklik
zırlanası oldukça devam edecek ve bakileşecektir de.
D- Bu hürriyetler laiklik var oldukça devam edecek ve
sonu da Büyük kıyametle gelecekti.
E- Çünkü eğitimimizde de özgürlük diye bir kavram
vardır. Bunlar da bazıları hatta herkes özgürlükle bağdaştırmaktadır.İsmet
ALPYÜREK
C.56 Kesinlikle katılıyorum. Böyle
olması daha güzel bir toplumun oluşmasını sağlar. Emrah TAN
C.56 İnsanlar bazen toplumdaki yerlerine
göre değerlendirilir. Herkes tarafından çok sevilen ve örnek alınan bir kişi
düşünelim. Onun giydiği her şey, yediği, içtiği veya kullandığı sözcük gurubunu
hatta inanışını bile örnek alınır. O ünlü kişi kendisini tanıyan ve seven
topluma yol gösterebilir. Aynı zamanda kötü örnek olabilir. Hüseyin ŞERMET
C.56 Sokakta ve kamu alanlarında kırmızı
çizgilerle belirlenmiş fakat ahlak kurallarına da aykırı davranışların insan
ahlakını olumsuz yönde etkileyebileceğinden yazılı,sözlü
ve uygulamalı eğitimde gerekçeleriyle yer almalıdır. Ahmet ŞAHİN
C.56.Ahlaki normların yazılı, sözlü ve
uygulamalı eğitimde yer alması gerekir . Zira toplumun
düzelmesi ve huzura kavuşması
eğitime bağlıdır. Mehmet Sebil KARACA
A-Bunları ALLAH
Kuran-ı kerimde yasaklamıştır.Peygamberler de Allahın tebliğcisi oldukları için bu
fiillerden kaçınmışlardır, Mehmet Sebil KARACA
B-Edepten dolayı Mehmet Sebil KARACA
C- İnsanların nefisleri yeni doğmuş
bebeklere benzer çünkü bebekler emzirdikçe gelişir büyür insandaki nefis de
eğer gayr-ı meşru olursa hiçbir doyum noktası olmaz onun içindir ki her türlü
kötülüğü işleyen yinede istediği özgürlüğü ve hürriyeti elde edemez. Mehmet Sebil KARACA
D-Ne nefsine nede başkasının hukukuna
zarar vermemesi gerekir .Hadis-i şerifte de
belirtildiği gibi “İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olanıdır”
Mehmet Sebil KARACA
E-Bu hastalıkların ilacı İslam´dadır
ve rejim eğitimde buna yer vermediği için bu tür sorunlar gittikçe artıyor.Mehmet sebil KARACA
C.56 Bu tür davranışlar insanlara aile
ortamında ve çevresinde yani informal bir yapı
içerisinde verilmelidir. Eğitim formal bir yapıdır bu
tür davranışlar kısmen formal bir yapı içerisinde
verilse de tamamı verilemez.
A-Peygamberler toplum liderleridir ve topluma örnek
oluştururlar. Eğer peygamberler bu önermedeki gibi davranırlarsa toplumlar uzun
süre yaşayamaz ve toplumu vahşiliğe sürükler.
B-Nefis duygusunun olduğunu bilmeleri, edep ve haya duygusunun ortadan kalktığı zaman insanların nasıl
liyakatsizleşeceği bildikleri için önermede bahsedildiği şekilde
davranmamışlardır.
C-Küreselleşen, sınırların her geçen gün daha da
azaldığı dünyada bunun sonunun olmadığı açıkça ortadadır.
D-İnsanın haya ve edep
sınırlarını aşmamalıdır.
E-Bu tür davranışlar ailede informal
yapı içerisinde verilmelidir. M.Selim YALÇIN
C.56 Toplumun öncüleri topluma örnek
teşkil etmeli bu yüzden de toplumun aydın kesimi peygamber ahlakına sahip
olmalı bunu sağlayan kurumların başında da eğitim kurumları gelmeli
. Ama bizim eğitim sistemimiz daha çok dine mesafeli bireyler
yetiştirmektedir. Zehra Kut
C.56 Sokaktaki ve kamu alanlarındaki söz
ve davranışlar diğer insanları etkilemektedir. Ancak tüm insanları yazılı,
sözlü ve uygulamalı eğitimle eğitmek mümkün değildir. Dinçer KÜÇÜK