48.
A-Bildiklerimizi
lisanımıza devşirmenin yapı taşları(veri tabanları ) olan kavramları, kavramisimleri ve isimleri hayatımızda doğru ve liyakatli
kullanmayı refleks haline getiren eğitim ve öğretim sistemleri geliştirmek ne
demektir?
B-Kavramları,
isimleri ve kavramisimleri; zihinsel fıtrat(yapı)
özgünlüklerine(çeşitlerine) ve zihinde ilişkisel Kavram Kümesi -kavram
örgütleme yapılarına uyumlu doğal ve yapay kavram kümeleri şeklinde örgütleyip
liyakatli ve doğru öğreterek hayata uygulatmak ne demektir?
C-Doğal
insanların, ilkel insanların, gelişmiş insanların ve evrensel insanların zihin
havuzundaki zihinsel kavram örgütlenmesi- İlişkisel Kavram Kümesi ilişkisinin
ayrıcalık ve özgünlerin farkındalığını anlamaya çalışın. Hangisinde vahşi,
hangisinde cahil, hangisinde akli, hangisinde evrensel zihinsel kavram
örgütü-ağı ve yapısı vardır?
İpucu;Temizliği, dürüst olmayı, güzel ahlaklı olmayı…vb eylemleri,
-Evini,
arabasını,…vb eşyayı,
-Hayvanları,
bitkileri, …vb canlı gruplarını,
-Milleti,
vatanı, toplumu…vb insani gruplarını,…vb
1-Sevmek,
2-Hoşlanmak
3-Önemine
inanmak
4-Merhamet
etmek arasındaki farkları anlamaya çalışın.
-Farkındalıklarını kavradıktan sonra liyakatli eşleştirmeye
çalışın
Ör.sevginin
liyakati hangi varlıkta,eşyada, canlı grubunda/larda
hayat bulması veya icabet edilmesi daha liyakatlidir.
Ör.sevginin,
hoşlanmanın ve merhametin liyakati hangi varlıkta/larda,eşyada/larda, canlı grubunda/larda hayat
bulması veya icabet edilmesi daha liyakatlidir.
-Yukarıdaki
mantıktan hareketle toplumsal bazda kullanılan tüm
hemen tüm kavramlar rastgele gereksinim ürünü vahşice kullanılmakta olduğundan
emin olun. Çok azı bilinçli ve liyakatli kullanılmaktadır. O zaman her kavram,
isim ve isim kavramın hangi sahalarda daha liyakatli kullanmamız gerektiği konusunda
Everensel Alfabe, dil ve lisanımızın veri tabanını oluşturan kavram, isim ve
kavram isimler konusunda yapacak çok önemli işlerimiz var demektir.
Ör.peygamberin ve eşlerinin itlere ve evcil diğer hayvanlara icabeti ile asrımızın
insanlarının icabeti arasındaki farkındalığı anlamaya
çalışın.
Ör.bir
ite sadece merhamet etmek, hem sevmek hem de merhamet etmek ve samimiyetle hep
sevip duygularının baş köşesine oturtmak arasındaki liyakat ve farkındalığı anlamaya çalışın.
-Aynı şeyi
bir insan yavrusu için düşünün.Tüm varlıklara veya her
şeyi sevmeye, saygı duymaya, tapmaya…vb icabet etmeye insanın zamanı, gücü,
olanakları, yetmeyeceğini ve çevremize liyakatli icabetin farz olabileceği
anlamaya çalışın.
-Zaman
isteyen, ilgi isteyen bu ayrıcalığı tüm kavram, isim ve kavramisimler
için düşünerek eğitim sistemindeki vahşeti(doğallığı) görmeye çalışın.
-Yani bir
insan gönlük ve yıllık hayat döngüsünde bitmez tükenmez sanılan hayatının
bilinçli olarak; kavramsal, isimsel, kavramisimsel,
eylemsel ve düşünsel olarak neyi nereye ne kadarını harcaması gerektiği konusu
ciddi bir şekilde düşünülmeli ve hesaplanmalıdır.
-Yada liyakatli eğitim ve öğretimle bu refleks ve
alışkanlıkları öğrencilerimizde geliştirmeliyiz.
C.48. A)Toplumu
güçlendirmek demektir.Eğitimli ve hatta yaşantımızı
düzenlemek ve mantıklı bir hale sürüklemek demektir.
B) Aynı düşüncedeyim.Var olması gerekenin bu olduğunu
savunuyorum.Gelişim bu şekilde daha rahat ulaşabileceğimiz bir kavram
olacaktır.
C)ilkel
insanların kavram havuzunda vahşi,doğal insanların
cahil,gelişmiş insanların akli,evrensel insanlarında global bir kavram ağı
yapısı bulunmaktadır. Ebru YOLCU
C.48.A-Doğru bir yaklaşım sergilemeye
çalışan bunu hayata doğru uyarlayabilen bir sistemdir.
B-Kavramları birebir uyuşturmaktır.
C-Bir şeyin önemini anlamak akli bir olaydır.Sonuçta
bu düşünce kavramı vardır.Evini,arabasını, vb. şeyleri seven insanlar
cahildir.Sonuçta sevgi insanlara verilmesi gereken bir duygudur.Diğer şeylere
önem vermek, ilgili göstermek yeterlidir.
Pelin GÜMÜŞ
C.48.A.İletişimde kargaşayı gidermek
amacıyla yapılan eğitimdir. Bu eğitim algıda değişmezliği temin eder.
B.Bu
insanın varlıkları kotlaması anlamına gelir.
C.İlkel
insanların kullandığı kavramlar vahşi doğal ve evrensel insanların kullandığı
kavramlar ise medenidir. Salih ARSLAN
C48:A. İletişimi kolaylaştırmak demektir.
Yani bir doktora gittiğimizde o bilinmedik kelimeleri anlamamız demek. Buda
hayatımızı kolaylaştırır.
B. öğrenmeyi kolaylaştırmak ve hayata
uygulatarak daha kişilikli sağlam bireyler yetiştirmek demektir.
C. Doğal insanlarda vahşi zihinsel
kavram örgütü ağı ve yapısı vardır. İlkel insanlarda bu öyledir. Ne kadar böyle
desem de her insanda hepsinden vardır. Gelişmiş insanlarda da vahşi zihinsel
kavram örgütü ve yapısı vardır. Ferdi
KODAŞ
C.48: A Eğitim sistemimizde bu isim kavram
ve kavram isimleri yanlış konumlandırılması vazgeçilmez olmuştur. Hayvan
severlik konusu özerinde okullarda saatlerce zaman harcamanın bir mantığı
yoktur. Kişiye bir faydası yoktur. Ya da buna benzer doğa sevgisinin. Bunların
yerine topluma, bilime nasıl faydalı olmayı hedeflemek gerekir. M. Nurullah ÖZDEN
B.
Hangi duygu sözcüğünü hangi kavram veya kavram isime hitap edeceğini iyi
konumlandırmak gerekir. Bütün insanları sevmek çok şaşalı bir cümle iken o
sevgiyi sınırlı insan grubuna harcamak gerekir. M. Nurullah ÖZDEN
C.
özgünlüklerinin farkında olan kişi neye nasıl hitap edeceğini bilen insandır. M. Nurullah ÖZDEN
C:48.A) Kişinin hafızasından yer edinen
bilgilerin doğru kullanılması demektir.Yusuf
ACAR
C:48.B) Aynı özelliklere sahip olan yada
birbirine yakın olan bilgilerin sınıflandırılarak bunları bilmeyenlere öğretilmesidir.Yusuf ACAR
C:48.C)
Örneğin aşk vahşi ve cahil bilgidir. Çünkü bunda akıl devreden çıkar. Önemine
inanmak aklidir. Çünkü olayı derecelendirme görevi akla aittir. Merhamet etmek
insan fıtratının evrensel özelliğidir. Çünkü yaratan birdir. Ve bunu yaratığına
bahşetmiştir.Yusuf ACAR
C–48
A-) Bu tür öğretim sistemleri
geliştirmek demek; hayatla iç içe oluşturmak demektir. Yani, verilen öğretimin
insan hayatıyla ilişkilendirilip, uygulamaya konulmasıdır. (Ali AYDIN)
B-) Kavramları insan fıtratlarına uygun
bir şekilde öğreterek verim elde etmek demektir. İnsanların bu kavramları
özümseyerek hayatına tatbik etmesidir. (Ali AYDIN)
C-) Doğal insanların ve ilkel
insanların yapısı genellikle vahşi ve cahildir. Gelişmiş ve evrensel insanların
ise, akli ve evrensel zihinleri ağı vardır. Tabiî ki
istisnalar da olabilir. (Ali AYDIN)
C.48- A.) Eğitim-Öğretim’i geliştirmek
insanları geliştirmek demek. Bu sayede insan daha bilgili ve ahlaklı olur. Erdal SALDUZ
B.)
İnsanlara güzel davranışlar kazandırmak demektir. Erdal SALDUZ
C.)
Doğal insanlarda cahillik biraz var. İlkel insanlarda vahşilik ve cahillik var.
Gelişmiş insanlarda daha çok akli var. Evrensel insanlarda evrensel zihin
var. Erdal SALDUZ
C:48) A) Hayatımızı daha iyi anlamlaştırmak
ve çağın gereği gibi yaşamak. İlyas
SÜNMEZ
B) Bilişsel, duyusal ve psikimotor
süreçler arasında kopukluk yaşamamak ve birlikteliği sağlamak demektir. İlyas SÜNMEZ
C) Doğal ve ilkel insanlar, bilim ve ilim
gelişmediğinden nesneleri tanımlamak için doğal kavramlar kullanmışlardır.
Gelişmiş ve evrensel insanlar ise gelişen ve değişen teknolojiyi tanımak için
veya tanımlamak için bunlarla ilişkilendirilmiş olan akli ve evrensel bir
zihinsel kavram örgütü(ağı) bulunmaktadır.
İlyas SÜNMEZ
C48)A;var olanı geliştirme uygulama ve
sistemleştirmek demektir.
B;var olanları doğru öğrenip doğru bir şekilde öğretmek
hayatta pratikleştirmek demektir
C;ideal olan insan yapısında vardır.tabi
bu ideal insan yapısı da,tartışmalar sonucunda kabul edilen insandır. Şükran
GÜR
C.48. A) Bildiklerimizi lisanımıza
uyarlamaya çalışan bir eğitim ve öğretim sistemi en iyi sistemdir.Bu
sistemin öğrencileri düşündüğünü getirir,kendini belli ettirir.
B) Düşündüğünü doğru bir şekilde dile getirme ve
uygulamasıdır.
C) Doğal insan=vahşi,ilkel
insan=cahil,gelişmiş insan=akli,evrensel insan=erensel zihin kavram örgütü ağı
ve yapısı vardır. Mehmet SARİBATUR
C.48.A.Yeni kavramlar öğrenip bunları uygun
bir şekilde kullanmalıyız.
B.Kavramları yerli yerinde kullanmalıyız.
C.Doğal insanda vahşi, ilkelde cahil, gelişmiş insanda
akli, evrensel insanlarda evrensel zihin yapısı vardır M. Ercan KARA
C.48- A- Bilinçli ve pozitif sonuçlu eğitim
sistemidir.
B- Örgütlemeci eğitimdir çoğunlukla faydacıdır.
C- Doğal insanlarda vahşilik ve cahillik, ilkel
insanlarda cahillik gelişmiş ve evrensel insanlarda akli özgünlük vardır ve
gelişmiştir. Cevdet ÇAKAR
C.48.A.İletişimde kargaşayı gidermek
amacıyla yapılan eğitimdir. Bu eğitim algıda değişmezliği temin eder. Sevda MUTLU
B- Örgütlemeci eğitimdir çoğunlukla faydacıdır.Sevda
MUTLU
C) ilkel insanlar, bilim ve ilim gelişmediğinden
nesneleri tanımlamak için doğal kavramlar kullanmışlardır. Gelişmiş ve evrensel
insanlar ise gelişen ve değişen teknolojiyi tanımak için veya tanımlamak için
bunlarla ilişkilendirilmiş olan akli ve evrensel bir zihinsel kavram
örgütü(ağı) bulunmaktadır.Sevda MUTLU
C48)A;Yapılandırmacı
eğitimdir.
B;Yaparak
yaşayarak metodudur.
C;Sevgi
göstermemiz gereken insanlardır,merhamet göstermek
gerektiğimiz hayvanlardır,ne sevgi ne demerhamet
gösteremeyeceğimiz eşyalardır. Ubeydullah ERTAŞ
C.48:A- Bu eğitim ve öğretim sisteminin
kişileri gerçek anlamda eğiteceği ve onlara bir takım şeyler öğreteceği
bilgileri içeriyor anlamına gelmektedir. Serpil
ARİCİ
C.48:B- Öğrenci bu liyakatli eğitim ve
öğretim sistemini yaşamda uygulanmış şekilde görerek onu daha iyi kavrar. Serpil ARİCİ
C.48:C- Doğal insanlarda vahşi, ilkel
insanlarda cahil, gelişmiş insanlarda akli ve evrensel insanlarda da evrensel,
zihinsel kavram örgütü- ağı ve yapısı vardır. Serpil ARİCİ
C.48:A- Eğitim sistemini reflexif yapı haline getirebilmek için o yönde tepkide
bulunmak lazım gelir. Seyfettin SEYHAN
C.48:B- Kavramlara istediğimiz sıfatlar
vermek ve akılda kolayca kalabilmeleri için şema ve şablonlar vererek sistemli
bir hale getirmek demektir. Seyfettin
SEYHAN
C.48:C- Doğal denge içerisinde var olan
durum ve dengeyi var olduğu gibi sevmek ve bu dengeye alışmak uyum sağlamak
gerekir ve bunun için lazım olan özelliklere sahip olmak ve kazanmak gerekir. Seyfettin SEYHAN
C.48.A)Öncelikle kavramların isimlerini öğrenirken onların
hangi anlama geldiğini bilmek ve onları kavramaktır.
B)Öğretilmek istenenler soyutdan çok
somut verilerin kullanılması onun daha hızlı ve kavratılarak verilmesiyle olur.
C)Gelişmiş insanların zihnini kullanarak somut verileri
kullanabilmeleri daha
gelişmiştir.Fakat ilkel insanlarda bu gelişmemiştir.
Sema YILDIRIM
C.48
A-Yani eğitim ve öğretimi kendi hayatımızda yaşamak ve
uygulamaktır. Kemal ASLAN
B-Kavramları anlayıp yaşamımızda gerekli olduğu yere
uygulamaktır. Kemal ASLAN
C-Doğal insanların vahşi,ilkel
insanların cahil,gelişmiş insanların akli,evrensel insanların ise evrensel
özelliklere sahip olduğunu söyleyebiliriz.
Kemal ASLAN
C.48
A-Bildiklerimizi ve öğrendiklerimizi hayatımıza
uygulamaktır. Yani eğitim ve öğretimi kendi hayatımızda yaşamak ve
uygulamaktır. Murat YILANLI
B-Bildiklerini,gördüklerini,öğrendiklerini ve okuduklarını
karmaşık bir yapı halinden çıkarıp birbiri içerisinde organize edip
örgütleyerek kullanım alanını ve etkinliğini artırıp verimi sağlamaktır. . Murat YILANLI
C-İlkel,vahşi insanlarda kavram örgütü ağı yapısı
bulunurken,doğal insanlarda ve gelişmiş insanlarda akli-zihinsel kavram örgütü
yapısı görülür. . Murat YILANLI
C.48.A-Öncelikle kavramların isimlerini
öğrenirken onların hangi anlama geldiğini bilmek ve onları kavramak demektir.
B-Yani bir
şeyleri öğretirken soyut verilerden çok somut verileri kullanmak onun daha
hızlı öğretilmesi ve kavratılmasıyla gerçekleşir.
C-Gelişmiş
insanda daha üst düzey zihni kullanma ya da bunları algılatmada somut verileri
kullanma potansiyeli yüksektir.İlkel insanlarda bunlar
gelişmemiş ve geliştirmeye yatkın sistem yoktur. . Beyrivan GÖKTAŞ
C 48.A)Hayatın
düzenin sağlamak demektir.
B)Düzeni kurduktan sonra bunun yapılandırmasıdır.İşleyişini kolaylaştırması demektir.
C)İlkel insan geri kalmışlığıyla,doğal
insan dürüstlüğüyle,gelişmiş insan aklıyla,evrensel insan da ilkel insan harici
tümünü kapsar. Mehmet Tahir ELGÜN
C48)
A) Yalan
ve yanlışla dolu bir eğitim sistemi yaratmak toplumu cehalete sürükler
bildiğimiz her doğruyu dile getirmek topluma faydalı olur.
B)
Zihninizde mevcut olan doğal ve yapay kavramlar en doğru şekilde düzenlenerek
insanlara sunulması gerekmektedir.
C)
İlkel insanlar doğal olarak daha cahil ve vahşi olabilmektedirler. Bilgiyle
donanmış bir insan daha evrensel düşünebilmektedir. (Mehmet ULUS)
C.48
A) Yaşantımız için gerekli olan bilgiyi önce iyi bir süzgeçten
geçirip özünü ayırt etmek ve sonra bunun uygulanış safhasında da sınırlarımızı
ve özellikle de yaşam süremizin kısalığı gibi insani özelliklerimizi göz önünde
tutarak orta bir yol tutturmak yani eğitim sistemlerimizle optimum
bir verim yakalamak öncelikli hedefimiz olmalıdır. Bildiklerimizi doğru ve
liyakatli kullanabilmemiz için eğitim sistemlerimizde pratiğe daha çok önem
vererek teorik bilgiyi pekiştirir bir sistem oluşturmalıyız.
B) Böyle bir yaklaşım
içerisinde olmak hayattan maksimum verim alabilmemin temel koşuludur. Bildiklerimizi
hayata doğru uygulamak, bildiklerimizle liyakatli bir yaşam sürmemiz demektir.
Aksi halde sadece öğrenmekle yetinmiş olur ve zincirin halkaları arasındaki
bağlantıyı koparmış oluruz.
C) Doğal insanın,
tamamen içgüdüsel bir mantıkla biyolojik ihtiyaçlarını gidermenin peşinde
olduğu bir zihniyete sahip olduğu anlaşılabilir. Dolayısıyla bu ihtiyaçları
giderirken vahşi bir yol izleme olasılığı yüksektir. İlkel insanda, insan
olduğunun bilinciyle atılmış çok sınırlı sayıda adım olabilir ama bilmeye atılmış
adım yok gibidir. İnsanın yegane gelişim araç ve
unsuru bilgilenmektir. Sadece bilgilenmiş olmak evrensel çapta bir insani
harekete mensup olmaya yetmez, bunun için kişisellikten çıkıp toplumsal
kurallar oluşturmaya ve bu yönde ilerleme göstermeye gayret etmek gerekir.Ayfer GÜRBÜZ
C.48. A. Eğitim-Öğretim’i geliştirmek
insanları geliştirmek demek. Bu sayede insan daha bilgili ve ahlaklı olur.
B.
İnsanlara güzel davranışlar kazandırmak demektir.
C.
Doğal insanlarda cahillik biraz var. İlkel insanlarda vahşilik ve cahillik var.
Gelişmiş insanlarda daha çok akli var. Evrensel insanlarda evrensel zihin var. Fatma ALTUN
C.48.A Bu toplumda
konuşulan dilin daha iyi öğrenilmesi ve daha iyi kullanılması için geliştirilen
bir sistemdir.
B.Kendisini iyi ifade eden zihin yapısı gelişmiş bir
toplum meydana getirmek demektir.
C.Eskiden insanlar daha doğal yaşamışlar insanların
zihinlerinin yapısı ve zihinde ki kavramlar yüz binlerce insanın ölümüne neden
oldu. Tabi bazı kavramların iyi taraflarında mutlaka vardır.Ersin ŞİMŞEK
C.48.A.amacına uygun eğitim öğretim sistemi
geliştirmek demektir.
B.eğitim sistemini hayata doğru uygulamak demektir. Mehmet
Rauf ORHAN
C.48 A) Eğitim-Öğretim’i geliştirmek
insanları geliştirmek demek. Bu sayede insan daha bilgili ve ahlaklı olur.
B)
İnsanlara güzel davranışlar kazandırmak demektir.
C)
Doğal insanlarda cahillik biraz var. İlkel insanlarda vahşilik ve cahillik var.
Gelişmiş insanlarda daha çok akli var. Evrensel insanlarda evrensel zihin
var. Gülsüm GÜLTEKİN
C:48.A) Bir
insan ne kadar çok bilirse bilsin, eğer bu bildiklerini lisana dökemiyorsa
kendini karşısındakine anlatamıyorsa, düşüncelerini dile getiremiyorsa,
bildiklerinin hiç bir anlamı yok neticede karşımızdakinin anladığı bizim
söylediklerimiz kadardır. Dolaysıyla insanların kendilerini tam ve doğru ifade
etmeleri ancak doğru bir eğitimle ve öğretimle mümkündür. Dolaysıyla eğitim
sistemleri de bu konuda bir takım yöntemler
geliştirmeli ve uygulamalıdır.
B) İnsanlar
zihinlerindeki öğrenmiş oldukları kavramları gerek ruhsal boyutta gerekse,
fiziksel boyutta karşıladıkları varlıklara doğru bir şekilde yüklemelidir.
Kavramlar arasındaki farklılıklar, benzerlikler iyi bilinmeli ve buna göre
uygulanmalı, zaten bu yapıldığı zaman insanlar birbirini daha kusursuz bir
şekilde anlayacak ve anlatacaktır.
C) İlkel
insanlar kavramlardan yoksun oldukları için vahşi, doğal insanlarda cahil,
gelişmiş insanlarda aklı, evrensel insanlarda evrensel zihin kavram örgüt ağı
mevcuttur. Kerim DURMAZ
C.48:
A
) Kavramlar eğitimin yapı taşlarındandır. Ve bunda yapılan yanlışlıklar tüm
bildiklerimizi yanlış kılacaktır. Kavramlar üzerinde kesin tanımlamalar yaparak
eğitimi daha sağlam hale getirmek doğruları kesinleştirir. Bunu kendimizle
bütünleştirerek günlük dilimize kazandırarak kavramlar üzerinde daha hakim oluruz ve refleks olarak kazanırız. Bu eğitim-öğretim
sistemi yalın tanımlamalara dayalı eğitim olur.
B
) Doğru olanları tanımlayarak kendi fıtratına uyduran ve zihinsel süzgeçten
geçirip günlük yaşamda kesin bilgilerle kullanmak demek olur.
C ) Doğal insanlarda vahşi ilkel
insanlarda cahil gelişmiş insanlarda akli ve pratik evrensel insanların zihin
havuzunda ise zihinsel ve evrensel kavram örgüt ağı ve yapısı vardır. Serkan İNAN
48-) A-) Eğitim ve öğretim insanların
kültürlenme faaliyeti içerisindedir. Bu faaliyete tabi olan öğrenciler ise
doğru ve yararlı faaliyetler gösterirler.
B-)
Hayatını anlamlandırmak demektir.
C-) Doğal insan vahşi, ilkel
insan cahil, gelişmiş insan akli, evrensel insanda evrensel zihinsel yapı ve örgütü vardır. Metin ERGÜL