46.A-Öğrencilerimizin
bildiklerine doğru empati duymak ve onları doğru
tanımak amacıyla (tanımaya endeksli) sınav sorusu sormak ne demektir?
B-Algıda
değişmezliğin hedefine ulaşmak için fıtrat çeşitliliğine dayalı eğitim ve
öğretim yapmak ne demektir?
İpucu;Çiçek
kavramını ilk defa öğretirken;
1-Tek bir
çeşit gelincik çiçeğini örnek verelim.
2-Her çiçek
durumu tipini temsil eden birer çiçekten oluşan çok örnekli bir çiçek grubunu
örnek gösterelim.
İkisi
arasındaki farkı anlamaya çalışın. Farkındalıklarını
kavramaya çalışın. Bu durum konu başlıkları içinde düşünün.
-Öğretim
açısında bazen bir içeriğe birden fazla başlık vermek daha yararlı olabilir.
-Bu durumu
farklı zihinsel fıtrat ve zihinsel kavram ilişki ağına sahip öğrencilerin
olabileceği ile ilişkilendirmeye çalışın.
Ör.”Materyal
Geliştirmede Teknoloji Çeşitleri” tek tip başlık verelim.
Aynı
içeriğe;
Materyal
Geliştirmede Teknoloji Çeşitleri
Materyal
Çeşitleri,
Materyal
Grupları,
Materyallerin
Sınıflandırılması. Başlıklar arasındaki farkları anlamaya çalışın.
C.46. A)Görünene
değil öğrencinin içine inmektir.Kim bilir belki de
öğrencinin içten içe merak ettiklerini,düşündüklerini sorularla ortaya çıkarmak
ve bunları cevaplandırmasında yardımcı olmaktır.
B)
Çeşitlilik çok önemli ve gerekli bir kavramdır.Eğitim
ve öğretimde de özellikle son yıllarda önemi anlaşılan öğrenciye görelik
yöntemi uygulanmalıdır. Ebru YOLCU
C.46. a) Öğrencileri tanımak için sınav
sorusu sorarak öğrencilerin bilgilerine dayanarak ve kişisel bilgileri ve bir
insanın kendini tanıtması için kişiliğine yönelik sorularla bilgisini ve
kişiliğini tanımış oluruz.
b)Bir konunun başlığına göre farklı
anlamlar çıkarırız. Buda bizim eğitim ve öğretim bilgimizden kaynaklanıyor. Büşra Hafize
BORA
C.46.A-Öğrenciye göre bir sistemdir.Temelde öğrenciyi eğitme, geliştirme, ona faydalı
olabilme isteği vardır.
B-Her şeyi özünde olduğu gibi verip anlamasını sağlamalıdır.Verilen bilgiler tanıtılarak ve gösterilerek
yansıtılmalıdır. Pelin GÜMÜŞ
C.46.A.Hazır bulunuşluluk seviyesini tespit
etmektedir.
B.Bireysel
farklılıkları göz önüne alıp, özelleştirilmiş eğitim yapmaktadır. Salih ARSLAN
C46:A. Bu tür sınav sorusu sormak ilk
başta onu tanımak sonra nasıl bir eğitim ve öğretimle dersi öğrenebilir
sorununu çözmektir.
C46:B. Herkese hitap etme ya da herkesin
dersi dinlemesini ilgi duymasını sağlama denebilir. Ferdi KODAŞ
C.46:A. Bu sınav kişilik analizi demektir.
Buda bence her eğitimcinin öncelik vermesi gereken bir aşamadır. Vermek
istediğini verebilmesi için. M. Nurullah
ÖZDEN
B.
Öğrencilere herhangi bir kavramı öğretebilmek için öğrencilerin değişik fıtrata
sahip olması nedeniyle farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması gerekir. Tek
tip örnek vermek yerine değişik tipte örnek verilmesi bir duyu organına hitap
etmek yerine değişik duyu organlara hitap etmesi gibi. . M. Nurullah ÖZDEN
C:46.A)
Onların bildiklerinden emin olmak ve bilme derecelerini görmektir.
C:46.B)
Yani öğrenim modeline göre eğitim. Çünkü her insan ayrı bir dünyadır. Bunun
için herkesin öğrenme stili farklıdır.Yusuf
ACAR
C–46
A-) Öğrencileri tanımak ve seviyelerini
ölçmek, aynı zamanda hazır bulunuşluk düzeylerini saptamak için soru sorulur.
(Ali AYDIN)
B-) Fıtrat çeşitliliğine dayalı eğitim
ve öğretim yapmak demek; öğrencilerin yapılarına yönelik bilgi vermektir. Yani,
bireysel özellikler ve farklılıklar göz önünde bulundurularak yapılan
faaliyetlerdir. (Ali AYDIN)
C.46- A.) Öğrencileri gerçek anlamda tanımak
demektir. Erdal SALDUZ
B.) Eğitim ve öğretim hedefine ulaşması
demektir. Çünkü bir konuyu birisinin anlaması için ona göre anlatılmalı. Bide
farklı fıtrattaki insanları düşünün. Erdal SALDUZ
C:46)
A) Öğrencinin
psikolojik ve sosyolojik durumunu ve algı düzeyini bilip ona göre bir eğitim
metodu şekillendirerek ve onu öğrenmede en üst düzeye getirmek. İlyas SÜNMEZ
B) Bir konuyu anlatırken veya
bir nesneyi ederken farklı algılama çeşitliliğini ve bireysel farklılığı ve
çoklu zekâ kuramını gözeterek tasvirler veya tanımlamalar yapılmalıdır. İlyas SÜNMEZ
C46)A;Kişi veya kişileri tanımak amaçlı
yapılan analizdir.
B;genel bir eğitim öğretim demektir. Şükran GÜR
C.46. A) Onların iç dünyalarını görmek için
yapılan iş denir Mehmet SARİBATUR.
C.46. B) Çeşitliliği artırmak gerekir ve
çeşitliliği kabul etmek gerekir. Mehmet
SARİBATUR
C.46.A.Hazır bulunuşluk testi
B.Herkesin eşit şekilde olanaklardan yararlanmasıdır. M. Ercan KARA
C.46- A- Hedefe ulaşılabilir sınav
sitilidir. Cevdet ÇAKAR
B- Mantığa ve akla uygun eğitim çeşididir kesinlikle
hedefe ulaşılır. Cevdet ÇAKAR
C.46. A)Görünene değil öğrencinin içine
inmektir.Kim bilir belki de öğrencinin içten içe merak
ettiklerini,düşündüklerini sorularla ortaya çıkarmak ve bunları
cevaplandırmasında yardımcı olmaktır.Sevda
MUTLU
B) Eğitim ve öğretim hedefine ulaşması
demektir. Çünkü bir konuyu birisinin anlaması için ona göre anlatılmalı. Bide
farklı fıtrattaki insanları düşünün. Sevda MUTLU
C46)A;Öğrenci
analizidir.öğrenciyi kendisini tanıtmasına ve kendini
yorumlamasına fırsat vermek demektir.
B;Her
öğrencinin zihinsel,sosyal,duygusal,psikomotor gelişimi farklı olduğu için verilecek eğitim
öğretimin bütün zeka grubundaki öğrencilere hitap etmelidir. Ubeydullah ERTAŞ
C.46:A- Öğretmenlerin o öğrencilerin
düşüncülerine önem verdiğini ve onları önemsediği anlamına gelir. Serpil ARİCİ
C.46:B- Her insanın aynı bilgi dağarcına sahip olmadığı anlamına
gelmektedir. Serpil ARİCİ
C.46:A- Verdiğimiz şeye uygun isteklerde
bulunmak aklın gereğidir. Seyfettin
SEYHAN
C.46:B- Özgün bir sistemin ürünleri toplanmak
isteniyorsa yapılan plan ve programında buna binaen o yönde zuhur edilmesi
gerekir. Seyfettin SEYHAN
C.46:A- Sınıf içi akıl, zeka
vb. düşünsel faaliyetlerin irdelenip ortak bir payda da devam etmek gerekir. Serdar AKTAŞ
C.46:B- Her kişinin aynı kapasite de
olmadığı göz önünde bulundurulmalıdır.
Serdar AKTAŞ
C.46.A)Onları tanıdıktan sonra nasıl eğitim
verilmesini düşünmektir.
B)Gözlem yoluna dayanarak eğitimin
daha anlaşılır olmasını sağlamaktır.
Sema YILDIRIM
C.46
A-Öğrencinin neyi ne kadar bildiğin tespit etmek
demektir. Kemal ASLAN
B-İnsanda var olan ve insanın sahip olduğu çeşitli
özellikleri kullanılarak eğitim ve öğretim yapmaktır. Kemal ASLAN
C.46
A-Amaca yakınlık ve yapılması gerekenler hakkında bilgi
almak demektir.Geribildirim olarak da
adlandırılır.Kişiyi tanıma değil,kişinin bilgi düzeyine yönelmedir. . Murat YILANLI
B-Fıtrat;kişisel yapı ve ahlakı yapı yeterliliği
hakkındaki bilgi topluluğudur.Algıda yeterlilik için eğitim ve öğretim yapmak
bu değerleri dikkate alarak program geliştirmek demektir. . Murat YILANLI
C.46.A- Eğer öğrenciye bir şeyler katacak
ve daha sonra ki yıllarda kullanmasına zemin oluşturacak bilgiler veriliyorsa
ve bunlar deniliyorsa sınav sorusu sorulmalıdır
B- Yapılması gereken en güzel eğitim
çeşididir fakat bunun için öğrencinin anlama ve öğrenme kapasitesini öğrenmek
gerekir Beyrivan
GÖKTAŞ
C 46.A)Deneme
B)Anlatılan konunun farklı örneklerle ve değişik
yönlerle verilmesi gerekir. Mehmet Tahir
ELGÜN
46)A) Daha iyi bir eğitim verilebilmesi
için öğrencinin tanınması ön koşuldur.
B) İnsanın kişiliğine yönelik
eğitim ve öğretim yapmak kişideki olgusal problemlerim kısmen ortadan kaldırır
.(Mehmet ULUS)
C.46 Doğru empati duymak çoğunlukla doğru bir yol izlendiğinin
göstergesidir. Herkesin kişilik yapısına uygun bir biçimde değerlendirmeye
alınmasının ise doğru bir yol olmakla birlikte pratikte çok zor olacağı
bilinmektedir. Önemli olan teorik bilginin görülebilir bir yapı kazanmasına
gayret etmektir. Ayfer GÜRBÜZ
C.46.A. Öğrencileri gerçek anlamda tanımak
demektir.
B. Eğitim ve öğretim hedefine ulaşması demektir. Çünkü
bir konuyu birisinin anlaması için ona göre anlatılmalı. Bide farklı fıtrattaki
insanları düşünün. Fatma ALTUN
C.46.A.Empati duymak için karşıdaki insanı
doğal olarak tanımak gerekir. Öğretmeninde öğrencileri tanıması ve empati kurması gerekir.
B.Her öğrencinin zekâ düzeyi, algılama kapasitesi
farklı olduğu için her yerde aynı sistem uygulanamaz. Bu yüzden eğitim ve
öğretim verilecek öğrencinin yaşadığı topluma, kültürüne, çevresine bakarak uygulanmalıdır.Ersin ŞİMŞEK
C.46.A.bir eğitimci olmak demektir. Yani
bir eğitimcinin taşıması gereken vasfı taşımak demektir.
B.her
insanın algılaması fıtratı gereği, farklıdır. Yani insanlar akıl sahibi
varlıklardır ve kendilerine has iradeleri, düşünme şekilleri vardır. Dolaysıyla
bütün insanları bir fikir çatısı altında toplamak mümkün değildir. Mehmet
Rauf ORHAN
C.46 A) Öğrencileri gerçek anlamda tanımak
demektir.
B) Eğitim ve öğretim hedefine ulaşması demektir. Çünkü
bir konuyu birisinin anlaması için konu kişiye göre anlatılmalıdır. Farklı
fıtrattaki insanlar düşünülmelidir. Gülsüm GÜLTEKİN
olmazlardandırlar.ve evrenin düzeni için
çalışırlar.
C:46.A) Öğrencilerin kafalarındaki düşüncelerini,
görüşlerini, bilgilerini, bildiklerini ve bunların uygulamalarıyla olan
münasebeti anlamak için öğrencilere dolaylı yâda doğrudan sözlü ya da yazılı
olarak yapılan etkinliktir.
B) Yani
kavramların bireylerin bilişsel yapılarında yaptığı algısallığın farklı
insanlarda aynı şekilde bir algılama ağı oluşmasını sağlamaktır. Kerim DURMAZ
C.46:
A
) Kişisel ve fiziksel gelişiminin ne düzeyde olduğunu anlamak için yapılan
bir tanımlama bir ankettir.
B ) Öğrencinin dikkatini çekmek için
verilen örneklerin çokluğu ve öğrencinin ilgili olduğu şeylerle ilişki
kurulması algının gelişimine yardımda bulunur. Kurulan cümlelerde de değişiklik
sonucu kişinin sürekli olarak algı yeteneğini zinde tutmasını sağlar. Serkan İNAN
46-) A-) Eğitim ve öğretimin amacı insanları
doğru bilgili millete ve devlete yararlı bireyler yetiştirmektir. Bu doğrultuda
onları ölçmek ve değerlendirmek gerekir
Metin ERGÜL
B-) İnsanların kişilik özelliklerine uygun
bir eğitim sürecidir. Metin ERGÜL